Jump to content

Probleme Ac - Climatronic


wub
 Share

Postare recomandată

Salut! La care ventilator te referi? Imi merge atat ventilatorul de racire al sistemului, cel din fata masinii de langa cel de racire al motorului dar si cel din habitaclul masinii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cele de la motor ma refer, cel mare merge implicit ca e actionat direct de motor, dar de regula se strica cel mic, cel electric.

Cu VCDS, intrii pe 08-HVAC si te duci la blocurile de valori , cauti compresor shut off code , si urmaresti ce cifra apare cand se opreste compresorul dupa cele 1-2 minute. 

Cand e compresorul pornit, va fi cifra 0, pe urma vezi ce apare.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai fa ventilatorul mare. Dupa aia urmeaza pasii descrisi in diy facut de mine de diagnosticare ac si vezi ce e defect.

revin cu noutati. ambele ventilatoare functioneaza cand pun pe AUTO, compresorul functioneaza se aude cum cupleaza. am facut si un test cu VAGCOM si nu sant erori la climatronic... dar tot nu baga aerr rece. mecaniccul vorbea de un defect la compresor electrovalva? (eu am dat si cutul jos sa vad cum functioneaza compresorul si o teava era fierbinte si una rece) care trebuie schimbata. ce sa fac? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de ce sa schimbi? asa e perfect normal. O conducta fierbinte si una rece gheata.

Daca mai departe nu ai aer rece, vezi sa nu fie probleme prin bord pe la clapetele de amestec aer

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Ai avut dreptate Andrei_221! Ventilatorul electric din fata radiatorului nu functiona la parametri in sensul ca era oprit si daca il impingeam cu mana pornea dar nu avea viteza! L-am inlocuit! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bună ziua. Am o Octavia 1 Tour 1.9 tdi AXR climatronic și de vreo 2 săptămâni atunci când este pe Auto baga aer rece și după cateva minute începe sa bage întrerupt aer rece și se aude un pârâit din gurile de ventilare de parca ar fi un scuter sau drujba. Dacă merg pe modul Econ nu se aude nimic. Dar când dau drumul la a.c.

Precizez ca îmi pleacă ambele ventilatoare la cuplarea a.c.. Am desfacut ventilatorul din bord si l-am uns cu ulei pe tija acestuia iar zgomotul nu vine de la el, se aude doar in gurile de ventilatie ca merge intrerupt. 

Am făcut scanarea erorilor din combinația de taste a climatronicului și mi-a dat 04FA care ar fi motorașul V71. Oare pârâiala este de la acesta sau din alte cauze ? Va mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 da, posibil - rotite deteriorate, rezistor, motoras.

cu un VCDS, verifica in blocurile de masura, cum lucreaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
robertciprian

Salutare, am o problema la ac careia nu prea ii dau de cap. E vorba de O1 2002 alh cu ac manual. Nu cupleaza compresorul. Nu cupleaza nici ventilatoarele cand dau drumul la ac. Am facut verificarea dupa DIY-ul facut de colegul Al Bandy si la pinul 3 nu am tensiune. Cu mufele conectate imi arata ca e pus la masa, dupa ce scot mufa cu 14 pini nu mai am continuitate la masa si pinul 3 (masurat din mufa), eliminand asa un eventual scurtcircuit. La scanarea cu vag-com nu imi apare nici o eroare iar daca ii dau Output Tests la ventilatoare acestea nu pornesc nici nu-mi cupleaza compresorul de acolo. Ventilatoarele alimentate pe direct funcioneaza. Toate sigurantele sunt ok. Releul J293 l-am schimbat anul trecut. Daca alimentez pe direct compresorul dupa cateva secunde incepe sa raceasca, mai mult nu l-am tinut sa nu mai crape ceva pe acolo. 

Intrebarea mea e: cum pot sa verific senzorul de presiune daca e ok? Ce as mai putea verifica inainte sa dau cateva sute de lei pe alt J239? Multumesc anticipat. orice raspuns e binevenit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are pinul 3 din mufa cu 4 pini cu mufa de 14 pini ?

Pana la urma, unde nu ai tensiunea necesara ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robertciprian

E vorba de mufa de 14  pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, cu mufa scoasa exista 12V ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robertciprian

Am verificat acuma, cu mufa de 14 pini scoasa, la pinul nr3 pe J293 am 11,63v iar la mufa pinul nr3 e la masa (cred). Plusul de la voltmetru pe pinul nr3 si minusul la borna - de la baterie arata 0,83v. Minusul de la voltmetru la pinul nr3 de la mufa si plusul la borna + la baterie arata 12,93v.  Masurat cu ohmmetrul nu am nici o continuitate intre pinul3 de la mufa la masa, cu contactul de la cheie luat. Asta ca sa elimin posibilitatea de a avea un scurt. De aici revin la prima intrebare a mea, cum pot sa verific senzorul de presiune? daca nu am suficient gaz in instalatie ECU poate sa puna la masa aceasta comanda si sa opreasca functionarea compresorului?  Daca J239 ar fi bun de ce nu pornesc ventilatoarele la testul cu VCDS ?

Modificat de robertciprian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul ventilatoarelor se face clasic, releul nu stie sa le porneasca la output test, deoarece acesta nu comunica pe can cu nimeni.

CAt despre freon, mergi la un centru de AC si vezi cat ai..

Ai AC sau clima ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robertciprian

Am AC. Planul e verific intai cantitatea de freon, dace e ok inlocuiesc releul si dupa necesitate eventual si senzorul de presiune.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa inlocuiesti releul daca acesta a trecut toate testele ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robertciprian

Pentru ca la pinul nr 10 nu am 12v. Arata doar 3,2v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta insemnca sa e o conditie ce nu e indeplinita, Daca ai avea 1V acolo ar cupla si compresorul

Compresorul cupleaza pe direct ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robertciprian

Compresorul cupleaza pe direct. L-am tinut cuplat cateva secunde si a inceput sa raceasca inauntru. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica intai cantitatea de freon din instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robertciprian

S-a verificat cantitatea de freon din instalatie si erau aprox 600mg. S-a completat pana la 700 si nici o schimbare. Cu ocazia asta s-a inlocuit si uleiul din instalatie. S-a inlocuit provizoriu senzorul de presiune de la un G4 si a pornit compresorul. A ramas sa iau un senzor nou si cam atat. Probleme rezolvata. Merci mult de implicare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valeriu Voiculeț

Salut. Am o problema cu climatronicul. Consola centrala imi da foarte putin aer rece cu treapta la maxim, inclusiv cea din spate pentru pasageri care nu functioneaza deloc. Pe diagnoza nu s-a vazut nimic, Recent am umplut instalatia de AC cu freon, gandindu-ma ca ca ar putea fi asta problema, insa, surpriza tot nu functioneaza. Precizez ca pe gurile laterale dau la maxim aer rece, numai partea centrala da f putin si in spate deloc. Ce e de facut? Trebuie demontata consola centrala, fiind posibil sa fie vreun furtun infundat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PopaAlexandruGabriel

va salut! vin si eu cu o problema legata de climatronic.am o octavia 1 din 2001 cu climatronic pe ea la care din nu stiu ce motiv compresorul climei m-a lasat , in sensul ca nu mai are compresie( presiune mai mare pe circuitul de joasa decat pe cel de inalta).Urmeaza sa schimb compresorul si filtrul uscator si sa vedem atunci daca functioneaza cum trebuie.problema mea este legata de achizitionarea unui compresor si anume :am doua variante ,am gasit pe net unul valeo cu 610 lei cu piesa veche la schimb(mai mult ca sigur  ca e reconditionat) si cealalta varianta unul sh...ce ma sfatuiti?eu as opta pt cel valeo fiind cu garantie 18 luni ,cel sh e putin mai ieftin dar am doar 6 luni garantie si imi e ca il iau deja obosit..ce spuneti? va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricand cel reconditionat Valeo, cu SH-ul e loterie. Sa-ti spun eu , astea reconditionate de fapt se uzeaza blocul de supape, la majoritatea se duc supapele, si nu mai tin presiune, scapa cum e la tine, sunt destul de bine reconditionate, dar sa-l montezi unde iti dau garantia sa nu ai discutii cu ei in caz de vreo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PopaAlexandruGabriel

Spre cel reconditionat inclin si eu. o sa caut un service autorizat pentru garantie , cel care mi-a facut constatarea nu e autorizat dar lucreaza destul de ok...o sa caut sa vad ce gasesc ca service si cred ca o sa merg pe varianta aceasta cu reconditionat.va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, este normal la Octavia 1, cu climatronic dat pe auto sa bage aer rece doar pe mijloc si la piciore deloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!