Jump to content

Temperatura Motor Ake


zak2005
 Share

Postare recomandată

D-lor,

Am citit cam tot ce e pe forum legat de temperatura motorului si tot imi este neclar. Rog alti posesori de motoare AKE ( 2,5 tdi 180 cp ) sa ma ajute cu informatii: cum se comporta dpdv al temperaturii acest motor ?

La mine dupa ce merg o perioada se ridica temperatura pana pe la 70-75 de grade dupa care ramane relativ constant. Daca merg tare - dau forja - se ridica temperatura undeva pana pe la 90 de grade iar daca o las moale revine la loc la 70 de grade.

Nu cred ca e vreo problema de senzori caci si temperatura la ulei se comporta cam la fel. Ar putea fi termostatul.

Intrebare : e normal sau trebuie sa schimb termostatul ?

Precizez ca masina e din 2000 deci nu se comporta ca vag-urile mai noi ( daca temp variaza intre 75 si 95 acul ramane fix la 90 )

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ar fi ca temperatura motorului sa se ridice la 90 GRADE indiferent de vremea de afara sau de trafi ( oras/ in afara). Binenteles ca prin oras cand mergi bara la bara e normal sa cupleze electroventilatorul. :offtopic:

Un motor ce merge rece consuma mai mult. ( cam cu 1-3l/100km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi termostatul.

Se pare ca ti-ai raspuns singur la intrebare :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As verifica cu VAG com care e temperatura. POate si cand e 75 pe bord e de fapt 87 :offtopic:...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine cind ajunge la 90 acolo ramine indiferent cum merg.cred ca asa e normal sa ramina la 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As verifica cu VAG com care e temperatura. POate si cand e 75 pe bord e de fapt 87 :salut:...

Nu cred ca este valabil si in acest caz. :salut: daca ne gandim la acelasi lucru :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu doar ca la 90 grade este temperatura normala pt functionarea motorului.io am avut la fostu espero cam aceleasi probl ca si tine si era de la termostat.acuma la tine nush daca....la mine asta a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

absolut toate masinile Audi pe care le-am avut- (si Passat de asemenea) NU au trecut niciodata de 90.E ceva in neregula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu la Audi si VW trebuie sa stea fix pe 90 grade(ma refer la acul de pe bord).La mine asa este,indiferent ca merg in oras sau afara,eventual la drum intins poate sa scada foarte putin.

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D-lor,

Am citit cam tot ce e pe forum legat de temperatura motorului si tot imi este neclar. Rog alti posesori de motoare AKE ( 2,5 tdi 180 cp ) sa ma ajute cu informatii: cum se comporta dpdv al temperaturii acest motor ?

La mine dupa ce merg o perioada se ridica temperatura pana pe la 70-75 de grade dupa care ramane relativ constant. Daca merg tare - dau forja - se ridica temperatura undeva pana pe la 90 de grade iar daca o las moale revine la loc la 70 de grade.

Nu cred ca e vreo problema de senzori caci si temperatura la ulei se comporta cam la fel. Ar putea fi termostatul.

Intrebare : e normal sau trebuie sa schimb termostatul ?

Precizez ca masina e din 2000 deci nu se comporta ca vag-urile mai noi ( daca temp variaza intre 75 si 95 acul ramane fix la 90 )

Multumesc,

la mine are acelasi comportament ca si la masina ta....

70 75 normal, si 90 la forja... ( vad ca acum de cand a dat caldura... sta mai des pe la 90.. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu la Audi si VW trebuie sa stea fix pe 90 grade(ma refer la acul de pe bord).La mine asa este,indiferent ca merg in oras sau afara,eventual la drum intins poate sa scada foarte putin.

Luigi Vicol

La vw dupa 98 au introdus chestia asta cu temperatura : chiar daca temperatura variaza putin ( 10-15 grade ) in sus sau in jos acul sta fix la 90. Doar daca depaseste anumite limite in sus sau in jos acul isi modifica pozitia. Asta e sigur la vw ca am citit-o in documentatia lor. Se poate face o verificare cu vag-com si compara temperatura motorului cu cea aratata.

Nu stiu de cand au introdus-o si la Audi.

Revin cu rugamintea pentru posesorii de motoare AKE : ce arata indicatorul de temperatura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Audi ventilatoarele de racire sunt supradimensionate, stiti pe aia de umblau cu cartonu la radiator iarna ? Ia spuneti voi iarna in cat timp vi se incalzeste motoru. Si vara la fel.

Stiu ca la A6 nu reuseam nici cum sa incalzesc motoru prin oras la drumuri scurte, si toata iarna dardaiam de frig. De aia am ales sirocol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in "secretele climatronicului " gasesti grupul 50 engine coolant temp

Modificat de dorobantun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in "secretele climatronicului " gasesti grupul 50 engine coolant temp

Temperatura motorului ( masurata cu vag-com ) corespunde cu indicatorul de bord.

Ce nu stiu este daca asta este comportamentul normal al unui motor AKE sau trebuie schimbat termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Audi ventilatoarele de racire sunt supradimensionate, stiti pe aia de umblau cu cartonu la radiator iarna ? Ia spuneti voi iarna in cat timp vi se incalzeste motoru. Si vara la fel.

Stiu ca la A6 nu reuseam nici cum sa incalzesc motoru prin oras la drumuri scurte, si toata iarna dardaiam de frig.

Ce inseamna la tine drumuri scurte? 2-3 km(?) ...normal sa nu se incalzeasca si dardai de frig. Daca mergeai ceva mai mult si tot nu se incalzea, cu siguranta aveai o problema la termostat.

Poti sa-i pui si turbina in loc de ventilator; daca termostatul este OK, motorul se incalzeste si ajunge la temperatura normala de functionare ~ 90*C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este valabil si in acest caz. :P daca ne gandim la acelasi lucru :P

eu explic mai jos la ce ma gandesc si comparam :P

@zak2005 citeste si tu asta daca ai chef...

Precizia cu care afiseaza indicatorul de temperatura de bord este foarte mica. Intradevar, chiar daca temperatura lichidului de racire variaza substantial "acul nu se misca" (in limbaj popular :P ) Nu stiu daca toate modelele au "ac" ca sa fiu mai explicit...insa cu certitudine VAG comul citeste temperatura de la senzorul care o trimite la ECU. Acea temperatura este MUUUUUULT mai precisa decat ceea ce este afisat pe bord, intr-un fel sau altul. Pentru temperatura lichid de racire sunt doi senzori, insa mersul motorului e dictat doar de unul. Vag-com il citeste pe acela. Celalalt e cel care trimite valoarea spre bord...Prin urmare ceea ce este afisat pe bord e un fel de RECE CALD (cu indulgenta un APROAPE CALD ca sa nu exageram) . Cei doi termistori(care sunt senzorii) au valori diferite ale rezistentelor si plaje diferite. Verificate de subsemnatul la modelul meu (de nevoie nu de voie....).

Ma gandeam ca "omul nostru" zak2005 poate vedea schimbari "nereale" ale temperaturii pe bord sau poate sa "nu vada" schimbari "reale". Sper ca am fost destul de explicit.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte explicit si exact cum am spus, ne-am gandit la acelasi lucru. Totusi, mi se pare putin probabil ca unul din termistori sa-si schimbe valoarea (intelegi la ce marefer). Sa se defecteze, da...dar, in acest caz, instrumentul de bord ar avea/arata variatii mai mari. De aceea mizez pe termostat; acesta se decalibreaza mai repede decat un termistor. Zic si eu...:P

LE: vezi ca putin inaintea ta, omul a spus ca valoarea citita cu Vag-ul este aceeasi cu cea din bord :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura motorului ( masurata cu vag-com ) corespunde cu indicatorul de bord.

xxleeus, aici cred ca am inteles eu gresit :lol: .... in sensul ca interpretarea pe care am dat-o la "corespunde" a fost ca "reprezinta" deoarece eu nu as citi pe bord cu precizie destula ca sa pot afirma asta. Ma rog, nu contez ca nu e posibil intr-o oarecare masura...

Cu alte cuvinte sa inteleg ca omul nostru a citit cu VAG com 70 si 90 de grade in mers, la diferite regimuri de condus?

Daca intradevar e asa, atunci sunt perfect de acord cu tine legat de suspectul nr1=termostat...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa spun "contest" in loc de "contez" in mesajul anterior... Cred ca tocmai daduse gol Manchester in partida cu Milan... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Aceeasi problema am si eu cu temperatura - se ridica destul de greu la 90, ba mai mult decat atat, cand e f aglomerat (si cald afara) se ridica peste 90 aproape de 98...si scade la 90 daca ies din aglomeratie. Sa fie tot termostatul si in cazul asta???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o scanare, se pot trage mai usor niste concluzii. Adica, dupa inlaturarea oricarui dubiu privind senzorul de temperatura, se trece la verificarea celorlalte componente ale circuitului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o scanare, se pot trage mai usor niste concluzii. Adica, dupa inlaturarea oricarui dubiu privind senzorul de temperatura, se trece la verificarea celorlalte componente ale circuitului de racire.

D-lor,

Multumesc pentru sfaturi. Am sa schimb termostatul si apoi va spun care-i diferenta. Atat doar ca e un pic cam complicat. Din cate stiu trebuie data jos cureaua de distributie pentru a avea acces la suportul de termostat. Groaznic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul electric se pare ca este responsabil pentru temperatura ridicata...nu prea porneste-probabil din cauza carbunilor pentru ca atunci cand l-am pus pe direct a plecat dupa ce am batut in carcasa rotorului. S-a mai confruntat cineva cu aceeasi problema? Se pot schimba carbunii sau trebuie schimbat tot ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilator electric la A6?

Din ce stiu eu exista ventilator cu vascocuplu!!

Vezi sa nu confunzi ventilatorul de racire cu cel(cele) pt.aer conditionat!!

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu confund :). Cel electric nu functioneaza si din cate am inteles ar avea rol de ventilator suplimentar....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!