Jump to content

Probleme cutie tiptronic


Horikka
 Share

Postare recomandată

Dupa mine problema ta este la maneta, la mine asa se comporta cand schimb de pe D pe manual iar pe display ul din bord in loc de P R N D 4 3 2 apar treptele de viteza 1 2 3 4 5 - cutia ta nu comuta pe manual (probabil ai capatat ceva mizerie pe la switch) - cat despre schimbat cand esti pe manual ea oricum schimba cu + daca motorul ajunge in limitare si cu - daca turatia scade sub 800 parca (la mine si smuceste un picutz)

Sar putea sa ai dreptate, doeoarece cand mut maneta in 4 e ok, cand o pun in 3 se da mai greu, iar cand o duc in 2 se duce foarte greu iar nu se aprinde becul, trebuie s-o fortez (adica s-o trag pana la capat) un pic ca sa se cupleze in 2 ca sa se aprinda ledul de la 2. Faza e ca la mine pe bord nu se schimba afisajul (din P R N D 4 3 2 in 1 2 3 4 5) cum spui tu.

Imi poti spune te rog cum sa ajung la acel switch sa-l curat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.incearca sa iei legatura cu cineva care se pricepe.din ce spui tu sunt mai multe probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor, nu am vrut sa deschid o discutie noua cu problema mea,de ieri si eu sunt posesor de VW, am achizitionat un passat B5 cu cutie cred eu tiptronic. Problema este ca la pornire de pe loc dupa ce motorul a fost oprit cand bagi in D si accelerezi nu porneste numai dupa ce zmuceste una de rupe planetarele, dupa aia sa zicem ca merge dar mi se pare ca se vtureaza si prea tare. Am facut doar vreo 100 km cu ea dar nu cred ca intra in treapta superioara deoarece la 100 km/h are vreo 3000 rpm. Nici schimbatul cu plus minus nu merge doar cateodata in sus. Sa nu va zic de consum, am scos mai mult decat cu fostul meu benzinar de 1.8 cu care am schimbat. Eu vroiam o masina mai economica. Va rog sa-mi dati idei cam ce sa fac cu ea, daca merita s-o tin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firah de desfacut am desfacut si eu la mine dar nu de tot (aveam niste greierasi prin consola) si m am crucit cand am vazut ce mizerie era acolo - ca sa o desfaci trebuie sa dai jos consola dintre scaune - manerul schimbatorului iese relativ usor - apesi in jos pe aparatoarea nichelata a bratului schimbatorului (pozitia 2 in poza) si iese butonul ai grija sa nu pierzi arcul - si apoi pe rand scoti placa cromata unde dupa cate imi aduc eu aminte erau si ledurile (pozitia 3A) aparatoarea culisanta (pozitia 6) - si aici m am oprit eu... dupa cate am vazut in schema nu exista decat 2 cabluri legate la schimbator (unul care merge spre cutie pentru blocarea rotilor in pozitia P) si unul care merge spre contact (sa nu poti scoate cheia decat pe P) in schimb nu apar cablurile electrice desi eu cand am desfacut la mine existau foarte multe acolo - in poza 2 la pozitiile 14 si 16 sunt "switchurile" cu pricina... Este posibil sa ai probleme si cu cablul gros daca spui ca iti merge geru spre 4 3 2... In ETKA este dat si un kit de reparatie pentru acele switchuri care este in jur de 10 Euro

Bafta

sec233 daca o pui pe D cu frana calcata si o lasi o sec apoi ridici piciorul de pe frana nu pleaca singura de pe loc?

post-13201-1263542274_thumb.jpg

post-13201-1263542281_thumb.jpg

post-13201-1263542311_thumb.jpg

Modificat de B-52-JGP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firah,ia legatura cu swatcat,are un prieten care se pricepe.

sec233,mergi sa verifici daca uleiul este ok,nivel si calitate.daca uleiul e ok atunci e grav.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, porneste singura daca eliberez frana pleaca singura. Dar daca nu o calc ci o las sa prinda putina viteza si apoi o calc finut merge bine, nu smuceste cred ca ajung si in a cincea deoarece la 100 km/h are doar 2000 rpm. Mi se pare ca in sus schimba bine, in jos cred ca e problema deoarece daca reduc viteza mult parca tureaza in gol si pana la urma se aprind toate vitezele cu rosu. cand sunt aprinse toate din loc parca pleaca cu a doua, la 100 km/h are cam 3100 rpm si consuma de le rupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand se aprind toate intra in safe mode si mi se pare ca merge doar cu a 3-a.ai un cod de eroare.mergi sa o pui pe tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firah uite aici cum se face. am avut aceiasi problema (nu mergea pe manual pt ca s-au incurcat plasticele alea inauntru) si am rezolvat-o singur pas cu pas ca in postul asta. http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?p=1390589

Modificat de Ratonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc saptamana viitoare ca sunt liber, merci :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, porneste singura daca eliberez frana pleaca singura. Dar daca nu o calc ci o las sa prinda putina viteza si apoi o calc finut merge bine, nu smuceste cred ca ajung si in a cincea deoarece la 100 km/h are doar 2000 rpm. Mi se pare ca in sus schimba bine, in jos cred ca e problema deoarece daca reduc viteza mult parca tureaza in gol si pana la urma se aprind toate vitezele cu rosu. cand sunt aprinse toate din loc parca pleaca cu a doua, la 100 km/h are cam 3100 rpm si consuma de le rupe.

R Z F are dreptate cutia ta intra in regim de avarie cand ai toate treptele pe display aprinse si de atunci intra in regim de avarie - nu este recomandat sa mai mergi asa cu ea - mergi si fa ti o scanare eventual verifica si uleiul - est eposibil sa nu mai ai suficient ulei si astfel sa nu ti mai faca presiune...

Pt Ratonul:

Ce i ai dat tu aici este doar pentru consola - de acolo vine partea mai dificila cu desfacutul schimbatorului... :(

Modificat de B-52-JGP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia era pareta grea ca nu stiai unde sunt suruburile. schimbatorul se scoate f usor. se trage de butonul de pe schimbator in stanga (in afara) apoi se trage in sus si iese. partea cromata are 4 cleme de plastic pe margini,. sub ea mai e o rama care e prinsa in 4 suruburi pe lateral care se vad si sunt usor de dat jos. si cam aia e. :blink:

Modificat de Ratonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la tester si a iesit ceva eroare la treapta a doua (parca incorect gear ratio). Mecanicul a zis ca nu e ceva grav, ca luni sau marti o desfacem, schimbam uleiul si filtrul si inlocuim ceva valve dupa care ar trebui sa-si revina. Mi-a indreptat si cuita in care este calc. cutiei de viteze fiind busita din cauza fostului proprietar care a facut off road cu ea. Sa vedeti cum stau presurile din cauza loviturilor primite dedesupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut azi cutia, ma asteptam sa aiba ulei murdar, filtru imbacsit dar toate erau curate, in schimb am gasit ceva dinti de aluminiu in uleiul din baie. Am decis cu mecanicul sa desfacem in continuare pana am gasit ceva suspect. In poza cu surubelnita am gasit un disc care balagane singur (cred de aici vine problema cutiei). Problema este ca trebuie sa demontez cutia pt. a avea acces la pinioane ceea ce este destul de greu, sper sa o pot demonta fara sa scot si motorul. Va atasez ceva poze cu dinti gasiti rupti si cu interiorul cutiei, maine continua lucrarea

post-61786-1264013245_thumb.jpg

post-61786-1264013272_thumb.jpg

post-61786-1264013291_thumb.jpg

Modificat de sec233
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AUUUUU....Imi cam pare rau pt cutia ta.....Acolo in dreptul cifrei 1 e un pachet de discuri aferente unei trepte de viteza (care e aia nu stiu) ...pana la urma daca nu ai gasit pilitura multa in baie(excesiva), cred ca "turnul" cutiei cu toate cuplajele lui ar fi ok,inclusiv pachetele de discuri. Poate problema ta e carcasa cutiei.

PS : daca in atelier nu ai elevator ci doar o macara, e mai lesne sa dai jos si motorul cu tot cu cutie(cuplate). bafta

Poate mai are si altcineva o parere despre cutia lui sec233

Modificat de Revenger GTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ateleir este elevator, masina a ramas ridicata. Alta pilitura nu am gasit, doar acei dinti la care le-am facut si poza. Vestea buna este ca maine cred ca voi primi o cutie donor de la o masina care a fost transformata in manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca ai o alta cutie de vit. pt schimb , nu inseamna ca e buna...cel care a pus manuala nu a schimbat-o degeaba!! (asta in cazul in care vrei decat so montezi pe masina fara sa o verifici prin desfacere/dezmembrare) . Totusi, in cazul in care mecanicul care lucreaza la masina ta se pricepe si chiar stie ce face....si daca iese lucrarea de macar un nota 9, te rog sa il recomanzi....de fapt ...cred ca toti cei care au tiptronic cauta mecanici priceputi in domeniu. Bafta!!

si nu uita sa mai faci poze ... sint foarte informative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut azi cutia, ma asteptam sa aiba ulei murdar, filtru imbacsit .....

De curiozitate...cat ulei aveai in cutie (cat ulei s-a scurs)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sec233,parea simpla reparatia.poate ai noroc sa faci din doua una bunicica.bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A iesit in din cutia mai bine de 6 litri ( vreo 5 la buson restul pe parcurs). Maine trebuie sa primesc o cutie defecta din care sper sa pot recupera piesa de pe care s-au rupt acei dintisori. Problema este ca m-am inpormolit la scoaterea axurilor pe care sunt toate pinioanele. Daca cineva a desfacut sau a vazut cum se scoate acel capac rog sa ma ajute. Mecanicul sunt eu si seful de atelier (atelierul fiind specializat pe probleme electrice). Atasez poza cu capacul respectiv, daca scot acest capac atunci voi avea acces la pinioane si problema va fi rezolvata in proportie de 90 %. Eventual daca stiti ceva mecanic care a desfacut asa ceva va rog intrebati-l si postati aici rezolvarea cat mai repede, si eu am sa ajut cu poze si cu ce pot in sensul rezolvarii problemelor voastre.

post-61786-1264096174_thumb.jpg

Modificat de sec233
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza arata partea din fata- pompa de ulei .....in afara de acele suruburi desfacute cu torx , este tinuta de garnitura de cauciuc ...trebuie o presa speciala pt asta. In cazul in care nu ai suficienta experienta in cutii automate....grija mare ca e ca un cyborg inauntru.

Poate te ajuta asta --- http://www.zf.com/na/content/media/import/...talog/5HP19.pdf --- .

Mai demult un coleg (Nelu XXL parca) a bagat un link la un ghid de reparatie 5 HP 19 ....mura in gura si cu toate sculele necesare , dar din pacate nu mai merge linkul. Oricum postez si acel link...poate reuseste cineva mai haker sa obtina ceva din el : http://85.186.68.249/tiptronic/519FL-AE.PDF .

Multa bafta!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P

Mai demult un coleg (Nelu XXL parca) .

Scuze...greseala mea.....de fapt el este XX Nelu si postase cu 2 posturi mai devreme decat mine si nici macar nu m-am uitat atent.......my bad !

Omul mai e si moderator.....my bad.

sec233 , sint curios in ce stadiu e reparatia sau ce noi descoperiri a facut la ea in materie de defectiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am reusit sa desfac cu totul cutia, a avut ceva furtunase de cauciuc care le-am forfecat din pacate, alea nu lasau sa iasa interiorul (sunt identice cu cele de la alimentare benzina la Dacie), pana mi-am dat seama a durat o jumate de zi. Piese defecta este pistonul dublu sau ambreiajul asa am inteles, dar va pun o poza cu ea sa fiti siguri ca asta trebuie schimbata daca apar aceleasi simptome ca la mine (de altfel asta e boala acestor tipuri de cutii). Defectul consta in ruperea dintilor care tin siguranta si implicit placile. Maine desfac cutia donor si sper sa gasesc piesa intacta, daca am puso deoarece de noua e vreo 1400 roni ceea ce depaseste mult bugetul meu. O sa va tin la curent cu reparatia.

post-61786-1264447975_thumb.jpg

post-61786-1264448052_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am reusit sa desfac cu totul cutia, a avut ceva furtunase de cauciuc care le-am forfecat din pacate....

Erau 5 la numar si se aflau in incinta baii de ulei?. mai exact ele cred ca erau montate pt circuitul uleiului (am uitat) din bolcul de elctrovalve..... Sper sa iasa reparatia.....se invata multe din autopsia cutiei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da erau 5 in fata si 3 in spate care trebuie scoase altfel nu iese sistemul de angrenaje. Alea le-am si recuperat din alta cutie dar problema e ca am bele cutii au aceeasi defectiune si anume cilindrul D sau Brake D/G. Aceasta piesa are in componenta doua sisiteme de placi, un sisteme de clichet, cateva O ringuri si doi segmeti de teflon. La noi se vinde complet si costa in jur de 1400 roni, acest sistem se vinde doar complet deoarece a fost revizuit de catre fabricant din cauza usurintei ruperii urechilor la tin pachetele de placi. Noua piesa este intarita si cred ca nu potrivesc vechile componente. Am sa sun si in Germania si Ungaria pentru a afla cat costa aceasta piese si daca este varianta revizuita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!