Jump to content

Probleme cutie tiptronic


Horikka
 Share

Postare recomandată

cand ti se aprind toate "treptele" indica o avarie .

fara o diagnoza nimeni nu-ti poate spune ce poate avea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Seara buna colegi :)

 

Am citit pe aici dar nu am gasit nimic asemanator cu problema mea asa ca daca mi-a scapat ceva rog un moderator sa mute mesajul meu unde ii este locul cu scuzele de rigoare.

 

Problema a inceput acum doua zile si sa va dau un exemplu. Ma deplasez cu 60-70 km/h in treapta a 3-a la 2000-2200 rpm si trebuie sa incetinesc putin, sa zicem pana la 1500 rpm. La reapasarea pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei optime, sa zicem 2200 rpm, se aude un huruit, masina trepideaza destul de tare si se simt acele trepidatii pana in pedala de acceleratie si cateodata, la schimbarea vitezei in tiptronic din treapta inferioara in treapta superioara smuceste usor (putin mai tare decat smucitul normal). Precizez ca masina este un Passat B5, 1.9 TDI, AJM cu cutie automata tiptronic tip EMA cu schimb de ulei si filtru facute acum 10 000 km.

 

Sper ca nu am uitat nimic, daca am uitat o sa revin cu niste completari.

 

Multumesc, o seara frumoasa.

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

N-ai aflat nimic colegu?de ce face? Si eu am acelasi simptome, dar am cutie automata in 4 viteza. Si cand trepiteaza apas mai tare acceleratia si isi revine. Scrie te rog daca au descoperit problema la tine. mersi

Modificat de szgary
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Daca in bord sunt aprinse toate treptele, si din descrierea ta inseamna k tiptronicul a intrat in modul avarie. Am avut si eu aceasta problema in urma cu cateva luni. Norocul meu a fost k am intalnit un mecanic priceput( in Sighisoara) si a rezolvat problema( 350 E).

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 


N-ai aflat nimic colegu?de ce face? Si eu am acelasi simptome, dar am cutie automata in 4 viteza. Si cand trepiteaza apas mai tare acceleratia si isi revine. Scrie te rog daca au descoperit problema la tine. mersi

 

 

Daca pentru mine ai scris intrebarea scuze de intarziere :) Nu am descoperit problema, circul asa cu masina momentan dar nu s-au agravat simptomele. Eu tare banuiesc ca poate fi din pompa tandem si nu din cutie la mine sau, din capetele de planetare dinspre cutie.
 

Modificat de Rastafari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor,

 

In speranta ca ma poate ajuta si pe mine cineva sa gasesc solutie problemelor aparute la masina mea...sau macar sa dea un sfat. As fi recunoscator! :D

Masina: VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI FWD Motor AVF 131 CP, CV Tiptronic - 5 trepte

 

Simptomele:

De cand am cumparat-o acum 3 ani si ceva (SH evident) atunci cand comut pe R nu reusesc sa urc pante mai abrupte cu spatele (oricat as tura-o).

Dupa ce merg ceva km cu ea si se incalzeste (in special vara dar iarna nu iese din discutie) cand comut de pe P/R/N pe D smuceste (uneori tare iar alteori mai incet).

Recent mi s-a intamplat ca la un drum de aprox. 120 km, aproape de finalul drumului sa smuceasca (destul de violent as zice) cand schimba din 5 in 4 (doar la schimbare din 5 in 4). La intoarcere pe acelsi drum am patit la fel de vreo 5 ori complet aleator si chiar daca era pe D sau schimbam eu cu +/-. Uneori smucea..alteori nu. O perioada de o saptamana am mers prin oras cu schimbare doar pana in a 4-a. Acum cand am schimbat iar din 5 in 4 nu a mai facut nimic...totul lin! Mentionez ca nu mi-a aparut niciodata eroare pe tester si nici pe bord PRND4321 highlighted.

 

 

Ce am facut:

M-am dus si la mecanic vestit (nu va povestesc tot felul de solutii propuse de "meseriasi" - poate altadata ca e comic  :lol: ) si mi=a recomandat urmatoarele:

 

Pentru problema cu cu urcat pante in R - trebuie schimbata o piesa care am inteles ca a fost dimensionata necorespunzator din fabricatie (asta am citit si aici pe forum). Pretul dat a fost undeva la 240 Eur

 

Pentru problema cu smucitul (indiferent de natura) mi-a recomandat sa schimb blocul hidraulic - 250 Eur

 

Uleiul trebuie schimbat (zice ca imi pune uleiul bun). Mi-a spus ca nu se recupereaza. 6l x 45 lei = 270 lei (60 Eur) (noroc de am pomenit eu ca nu trebuie schimbat si in convertizor ca imi zicea de 9l de ulei altfel - am mai citit pe forum si eu ca deh...).

 

Manopera a spus ca e 300 lei dat jos si 300 lei pus la loc = 600 lei (120 Eur).

 

Totalul la toata afacerea = ~680 Eur (3060 lei) si a zis ca mai punem si garnitura si filtre de ulei (adica mai punem 150 lei).

 

Pentru mine ca necunoscator treaba pare cusuta cu ata alba si cred ca vrea sa scoata cam multi bani pt o masina care probabil nu mai face nici 3000Eur.

 

Intrebari:

 

Vi se pare corect pretul dat?

Vi se pare corect diagnosticul dat si piesele ce trebuie schimbate?

Uleiul chiar nu poate fi recuperat?

Oare chiar trebuie schimbat blocul hidraulic daca se intampla aleator fenomenul descris?

Cu un schimb de ulei filtre si garnituri + curatare span cumulat in baia de ulei as rezolva problema cu smuciturile (in ideea in care sa fie o problema de proprietati ulei)?

Daca intr-adevar este defecta piesa de marsarier exista risc mare sa stric si altceva daca nu o schimb?

 

Va multumesc mult ca aveti rabdare sa cititi asemenea povesti si ca ma ajutati macar cu o parere!

Toate cele bune! :soothe[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! Am o mica problema cu cutia de viteze ori cu displayul de la computerbord. Nu indica in ce viteza este pusa cutia. Nici N-ul, nici D-ul , nimic. Nu se schimba nici cand pun la tiptronic.

Tot arata P R N D 4 3 2 cu acelasi culoare. Care ar fi problema, sau nu trebuie sa arate in ce viteza sunt ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! Am o mica problema cu cutia de viteze ori cu displayul de la computerbord. Nu indica in ce viteza este pusa cutia. Nici N-ul, nici D-ul , nimic. Nu se schimba nici cand pun la tiptronic.

Tot arata P R N D 4 3 2 cu acelasi culoare. Care ar fi problema, sau nu trebuie sa arate in ce viteza sunt ?

 

Din cate am citit si eu pe aici este o problema la cutie si trebuie sa pui testerul pe ea...

Apoi sa postezi aici ce rezultat primesti si poate te ajuta cineva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul pas ar fi sa recodezi CAN-ul si sa faci o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pareri pentru problema postata?

Chiar nimeni?..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul dat de mecanic e corect. Reparatiile pentru cutiile automate sunt destul de piperate.

Rezolvarea nu o vei gasi nici aici nici pe alte forumuri. E pura mecanica si trebuie demontat si reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara,

Stie cineva ce ulei se foloseste la cutia de viteze automata a unui Seat Alhambra 7M, din 2008, poate gasesc mai ieftin decat la Dona din Constanta, care au cerut 1000 lei pentru 7 litri si schimb. Despre filtru au spus ca nu trebuie schimbat pentru modelul meu de cutie!!!! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e DSG se schimba si filtrul

Si uleiul este 100 lei litrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este tiptronic, maneta aia mare cu PRND432, 5 viteze,. A inceput sa se simta cand schimba din 4 in 5 pe la 90-100km. Modelul de cutie este GPE.

Multumesc.

Modificat de Napoleon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G 052 162  (dextron 3) 

 intreaba-i pe cei din service "si de ce nu s-ar schimba filtrul la cutia ta"  ?! in filtrul tau nu se acumuleaza mizerie si nu ramane destul ulei cat sa-l contamineze imediat pe cel nou ?

de regula se schimba ulei ,filtru si garnitura baii ;mai sunt cutii la care suruburile baii sunt de aluminiu si se schimba si alea ,dar nu e cazul tau .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu trebuie! nu trebuie...Dar eu as vrea sa aflu care este treaba cu aceasta cutie-GPE

Modificat de Napoleon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Passatul unui coleg de munca , AVF cu cutie tiptronic din 2003. La relanti si in sarcina masina vibreaza , parca ar face  masaj in scaune. Nu e tremurat, e vibratie si se simte un miros de ars parca in masina.

Cutia de viteze a fost reconditionata in totalitate acum 1 an.  Mai zice ca a bagat si ceva motorina "la negru" si acum de asta are in rezervor.

M-am uitat pe engine-nici e eroare, pe auto trans-eroare la switchul de frana (s-a sters). Injectoarele arata bine , cea mai mare corectie e de 0,42 . Avansul e ok. Egr-ul e anulat .Vibratia parca "se aude" din zona cutiei, la motor nu se aude nimic suspect. 

Voi ce credeti? E posibil sa fie cutia de vina pentru aceasta vibratie ? Sau motorina e de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o intrebare: am un vw passat b5.5 din 2002 1.9 tdi 131cp si am cutie automata tiptronic.
Ieri s-a intamplat ceva dintro data(stand pe loc la relanti) si cand sa plec de pe loc merge dar se tureaza in gol si la un moment dat smuceste tare....dupa care mi se aprind in bord p-r-n-d-4-32 toate cu rosu.(am inteles ca intra in mod avarie)

Pana la urma am ajuns acasa cu ea repunand contactul si pusa pe tiptronic ( +/- ) fara sa intre in mod avarie. cand o mut pe D merg cu ea putin una doua intra in mod avarie si smuceste de numa.

Azi am fost la un tester si mi-a dat ceva eroare incorect gear ratio cand s-au aprins acelea in bord...initial fara sa merg cu ea pe loc pe vag imi  arata ca gear 2 incorect ratio.... .precizez ca schimbul de ulei + filtru in cutie l-am facut acuma o luna de zile la ~50 de mii de km.
Daca a mai patit cineva asa ceva mi-ar prinde bine niste sfaturi sa imi spuna ce a facut, cum a facut, unde a facut si cel mai important ce costuri implica.

Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Noroc băieți an si io o problema E un pic mai delicatăam un Volkswagen Passat din 2000 19 tdi Motor atj cutie automată tip Tronic

Problema mea este felul următor când merg Prin oraș mai mult sau bară la bară îmi dă senzația că se încălzește prea tare uleiul în cutie și vă explic de ce

De exemplu după un anumit timp de mers cu mașina când se încălzește Când bag în drive Îmi smucește La cuplare iar are un pic de timp până cuplează Erori pe cutie nu-mi dă și nici erori trimise de la motor Keep message errors send from ecu Dacă voi ați putea înțelege aceasta anomalie Sau dacă s-a mai întâmplat la vreun băiat anunțațima si pe mine m-ați rezolvat-o

Vă mulțumesc

Și mă mai interesează si pa mâine încă o chestie Dacă cumva știe careva dacă se potrivește cutia de pe un motor AFN păun ATJ mar Bate gândul să o schimb să fac manuala Știe careva cum se face să Să fac legăturile La partea electricăVă rog frumos dac se poate să-mi explicați cu lux de amănunte firul de la mufa x Vă mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor,

 

In speranta ca ma poate ajuta si pe mine cineva sa gasesc solutie problemelor aparute la masina mea...sau macar sa dea un sfat. As fi recunoscator! :D

Masina: VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI FWD Motor AVF 131 CP, CV Tiptronic - 5 trepte

 

Simptomele:

De cand am cumparat-o acum 3 ani si ceva (SH evident) atunci cand comut pe R nu reusesc sa urc pante mai abrupte cu spatele (oricat as tura-o).

Dupa ce merg ceva km cu ea si se incalzeste (in special vara dar iarna nu iese din discutie) cand comut de pe P/R/N pe D smuceste (uneori tare iar alteori mai incet).

Recent mi s-a intamplat ca la un drum de aprox. 120 km, aproape de finalul drumului sa smuceasca (destul de violent as zice) cand schimba din 5 in 4 (doar la schimbare din 5 in 4). La intoarcere pe acelsi drum am patit la fel de vreo 5 ori complet aleator si chiar daca era pe D sau schimbam eu cu +/-. Uneori smucea..alteori nu. O perioada de o saptamana am mers prin oras cu schimbare doar pana in a 4-a. Acum cand am schimbat iar din 5 in 4 nu a mai facut nimic...totul lin! Mentionez ca nu mi-a aparut niciodata eroare pe tester si nici pe bord PRND4321 highlighted.

 

 

Ce am facut:

M-am dus si la mecanic vestit (nu va povestesc tot felul de solutii propuse de "meseriasi" - poate altadata ca e comic  :lol: ) si mi=a recomandat urmatoarele:

 

Pentru problema cu cu urcat pante in R - trebuie schimbata o piesa care am inteles ca a fost dimensionata necorespunzator din fabricatie (asta am citit si aici pe forum). Pretul dat a fost undeva la 240 Eur

 

Pentru problema cu smucitul (indiferent de natura) mi-a recomandat sa schimb blocul hidraulic - 250 Eur

 

Uleiul trebuie schimbat (zice ca imi pune uleiul bun). Mi-a spus ca nu se recupereaza. 6l x 45 lei = 270 lei (60 Eur) (noroc de am pomenit eu ca nu trebuie schimbat si in convertizor ca imi zicea de 9l de ulei altfel - am mai citit pe forum si eu ca deh...).

 

Manopera a spus ca e 300 lei dat jos si 300 lei pus la loc = 600 lei (120 Eur).

 

Totalul la toata afacerea = ~680 Eur (3060 lei) si a zis ca mai punem si garnitura si filtre de ulei (adica mai punem 150 lei).

 

Pentru mine ca necunoscator treaba pare cusuta cu ata alba si cred ca vrea sa scoata cam multi bani pt o masina care probabil nu mai face nici 3000Eur.

 

Intrebari:

 

Vi se pare corect pretul dat?

Vi se pare corect diagnosticul dat si piesele ce trebuie schimbate?

Uleiul chiar nu poate fi recuperat?

Oare chiar trebuie schimbat blocul hidraulic daca se intampla aleator fenomenul descris?

Cu un schimb de ulei filtre si garnituri + curatare span cumulat in baia de ulei as rezolva problema cu smuciturile (in ideea in care sa fie o problema de proprietati ulei)?

Daca intr-adevar este defecta piesa de marsarier exista risc mare sa stric si altceva daca nu o schimb?

 

Va multumesc mult ca aveti rabdare sa cititi asemenea povesti si ca ma ajutati macar cu o parere!

Toate cele bune! :soothe[1]:

Seara buna la toata lumea!

 

Revin cu rezolvarea la problema mea:

 

Dupa mai bine de doua luni de verificari si schimbari si reglari cutia functioneaza normal.

In acest timp mecanicul (un om foarte de treaba) a facut urmatoarele:

 

-imediat ce a fost data cutia jos mi-a spus ca a gasit antigel in uleiul din cutie => schimbat radiator (500 Ron + manopera). Radiatorul vechi este de vanzare acum (am inteles ca poate fi folosit la cutiile manuale daca se blocheaza circuitul de racire ulei cv).

-dupa ce a desfacut cutia, a schimbat o piesa mare (DRN? :icon_confused: ) si blocul hidraulic. A pus cutia la loc si ulei ieftin de probe si am facut teste. Acum singura diferenta era ca puteam sa urc bordurile cu spatele. Nu scapasem de smucituri. A zis ca trebuie sa faca reglajele ca nu merge turbina in parametrii si trebuie resoftata cutia...

-a dat jos turbina si a curatat-o, apoi a observat ca e rupt stutul de la pompa tandem => inlocuit pompa tandem. La fel a observat ca si franele au probleme (era sparta tulumba de servo de langa parbriz si a intrat apa in circuitul hidraulic (nu inteleg cum daca circuitul este sub presiune...si e iarna si masina nu a circulat...?) =>refacut frane si inlocuit piese pt circuit frana.

-dupa ce au fost montate toate si resofrate, tot aveam un smucit cand treceam in D. A zis ca este un tiristor terminat pe modulul cutiei si ca trebuie inlocuit. Evident ca nu a mers asa simplu. Pana la urma a dat comanda de modul din Olanda si l-a pus pe masina si a trebuit sa resofteze iar tot.

 

Toate chestiile astea fost suportate de catre mecanic (ca si cheltuiala si rabdare). Eu am dat banii pe care ne-am inteles initial (3000 Ron) si am platit radiatorul si manopera. Acum cutia merge foarte bine. Cand fac 5000 km ma duc sa pun ulei original (cheltuiala suportata tot de mecanicul in cauza). Sa ii dea D-zeu sanatate ca e om de treaba (chiar daca m-a tinut fara masina de sarbatori)  :lol:

 

Sper ca informatiile de mai sus sa va ajute sa gasiti cauza la  eventuale probleme ce le intampinati.

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut am un passat din 2000 19 tdi 85 kw cu cutie tiptronic . Care de ceva timp cand stau la semafor in Drive si o tin din frana imi da senzatia ca intrerupe motorul si uneori chiar se opreste . In R face chiar mai rau . Am inlocuit uleiul si filtrul in speranta ca se va linisti si chiar sa linistit vreo 5 km dupa care a reinceput sa faca la fel . In mers masina nu are nici un fel de simtom schimba perfect si accelereaza chiar mai bine ca inainte . O cunostinta care sa mai lovit de o masina identica care facea la fel dupa un schimb de ulei facut dupa ureche .  Sustine ca masina nu are suficient ulei in cutie eu am pus 6 litri asta insemnand ce a curs din cutie si fliltru insa nu bag mana in foc si  este posibil sa fi curs mai mult si sa nu imi fi dat eu seama .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,ma poate indruma si pe mine cineva catre un magazin de piese cutii automate mai bune in pret pentru un "Drum D/G" 5HP19,la un mag din Bucuresti mi-a dat un scor cam maricel,pentru piesa goala fara nimic in ea si 2 o-ringuri in jur de 200e,mi se pare cam mult,va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan,un schimb de ulei la un tiptronic nu se face dupa cantitatea aproximativa care a fost scoasa din ea decat daca cutia este noua din cate stiu eu are 9,460 l de ulei pe un anumit cod si aprox 800 ml in diferential 70W-90 daca nu ma insel.Nivelul de ulei din cutie se face la umplere cand cutia ajunge la 30 pana la 50 grade Celsius si se baga ulei la aceasta temp pana incepe sa curga din busonul de umplere un fir subtire de ulei,abia atunci ai nivelul correct de ulei in cutie.Sper sa te ajute ce am scris aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze Razvan,se baga ulei intai la rece pana incepe sa dea afara dupa care se porneste motorul,iar cand ajunge la 30-50 grade Celsius,se completeaza pana prelinge din nou,in timpul completarii o a doua persoana trebuie sa comute schimbatorul de viteze alternativ din N(in N se face treaba)in D,4,3,2 cu pauza de 5-10 secunde dupa care sa revina in N.Dupa revenirea in N din cutie trebuie sa prelinga un fir subtire de ulei si ai nivelul correct,scuze,m--am grabit la mesajul anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!