Jump to content

Probleme cutie tiptronic


Horikka
 Share

Postare recomandată

Buna ziua, am un VW Passat 1.9 tdi 2004 si mi s-a stricat cutia automata tiptronic (ZF 5 HP 19 , cod EYF)...a fost reparata de un "meserias" care mi-a zis ca era rupta pompa de ulei din cutie si convertizorul se sudase pe pompa de ulei. Mi-a inlocuit pompa de ulei si semeringul acela de la cutie (din plastic)....si m-a asigurat ca o sa fie ca noua.

Dupa ce am condus 1 zi am observat ca pierd ulei din cutie....la inceput cateva picaturi si dupa cateva zile a inceput sa curga mai mult (desigur nu am mai mers cu masina). Meseriasul zice ca el a schimbat pompa si ca acum este defect convertizorul (convertorul) dar el a facut lucrare buna, nu e vina lui ??!!!!

Ma puteti ajuta cu vreun sfat? De ce s-a stricat convertizorul? Ce se intampla?!!

Astept pareri si solutii. Va multumesc pentru ajutor.

Modificat de C o s m i n
mutare in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am mutat aici topicul. Pe viitor cauta inainte de a deschide un nou topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc....nu am vazut acest topic...sorry.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu mai deschid un nou topic am o rugaminte legata tot de cutie tiptronik.

imi puteti spune ce model e cv?e dsg?

masina e passat 2002

post-101689-0-64829500-1334773711_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e DSG, este Tiptronic, DSG nu s-a pus pe B5.5, modelul tau de passat. S-a pus doar pe modelul urmator, B6.

Tiptronic e Tiptronic, DSG e DSG, amandoua sunt automate dar sunt foarte diferite, de aceea si numele lor difera.

DSG e cu dublu ambreiaj, Tiptronic nu.

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Passat 2004-2005; 1.9 TDI; 131 CP, cutie tiptronic (asa cred... nu am inteles ce e.. DSG). De ceva vreme sunt probleme la cutie. In R daca accelerez decupleaza si se tureaza in gol, iar cand franez nu decupleaza si zmunceste. Consumul este crescut (15l/100km) si banuiesc ca din cauza cutiei, deoarece diagnoza nu a indicat alte probleme.

Din cate m-am interesat, reparatia cutiei este destul de costisitoare si nu se baga oricine. Daca cumpar o cutie din dezmembrari, tre` sa fie neaparat de pe acelasi cod de motor? Se potrivesc cele pana`n 2004? Sau alta intrebare... pot schimba cutia cu una manuala? aici iar intreb, se potrivesc si cele de pana-n 2004? neaparat tot de pe un motor de 131 CP?

Modificat de Andy_C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e cel mai bine... sa fie tot de 131 cp - e vb de rapoarte din cutie.

Eu te sfatuiesc sa treci la manuala - nu are moarte. Automata o poti face si sa ai iar probleme peste ceva timp. La manuala ai si fiabilitate si consum mai mic....

Daca vrei toate componentele, te pot pune in legatura cu cineva, sa iesi ieftin la bani.

Spor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt interesat.

Motoare de 131 cp sunt si la modelele 2000-2004. e vreo diferenta la cutie?

Modificat de Andy_C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

variante de cutii - sunt mai multe - important e ca toate merg.... si mai important e sa iti iei toate componentele de pe aceeasi masina - astfel, esti sigur ca ai tot ce trebuie si ca nu ai alte surprize.

Ma suni maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Ceva pareri?? Solutii?

Am un VW Passat 1.9 tdi 2004 si mi s-a stricat cutia automata tiptronic (ZF 5 HP 19 , cod EYF)...a fost reparata de un "meserias" care mi-a zis ca era rupta pompa de ulei din cutie si convertizorul se sudase pe pompa de ulei. Mi-a inlocuit pompa de ulei si simeringul acela de la cutie (din plastic)....si m-a asigurat ca o sa fie ca noua.

Dupa ce am condus 1 zi am observat ca pierd ulei din cutie....la inceput cateva picaturi si dupa cateva zile a inceput sa curga mai mult (desigur nu am mai mers cu masina). Meseriasul zice ca el a schimbat pompa si ca acum este defect convertizorul (convertorul) dar el a facut lucrare buna, nu e vina lui ??!!!!

Ma puteti ajuta cu vreun sfat? De ce s-a stricat convertizorul? Curge ulei din cauza convertizorului?? Ce se intampla?!!

Astept pareri si solutii. Va multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am in folosinta de cateva saptamani masina fratelui meu, un Passat 2.5 TDI V6 4Motion cutie automata tiptronic.

Am fost cu ea la o spalatorie in Craiova, am spalat-o si de atunci cred ca a intrat cutia in safe mode.

Nu mai trage la fel de bine si nici nu mai afiseaza schimbarea intre automat si manual.

Daca o cal mai tare, mai sportiv smuceste cand schimba treptele.

Sa se fi intamplat ceva de atunci sau este doar o coincidenta?

Nu s-au schimbat uleiul la cutie si filtrul si nici nu am idee cat m-ar costa.Daca ma poate ajuta cineva cu aceste informatii mi-ar fi de un real folos.

Am sa atasez si o poza cu ceasul de bord.

imag0505o.jpg

Modificat de Liviu_6229
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scanat azi de dimineata masina si cutia si VAG Com mi-a dat urmatoarea eroare:

Sunday, 06 May 2012, 10:18:35

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 8D0 927 156 DQ

Component and/or Version: AG5 01V 2.5lTDI RdW 3131

Software Coding: 00101

Work Shop Code: WSC 05311

1 Fault Found:

18158 - Supply Voltage too Low

P1750 - 35-00 - -

Din ce am cautat si citit pe internet eroarea poate fi din cauza bateriei, curent prea putin la pornire , sau din cauza unui fir de masa cu contact imperfect.

Cu bateria in adevar s-ar putea sa am probleme, pt ca din iarna a inceput sa faca probleme.

Am pus diagnoza de incarcare si la pornire imi arata ca am aprox. 9 Volti iar dupa aceea incarca la 13,5 - 14 Volti .

Dupa pornire, am sters codul de eroare, si indicatorul de bord mi-a aratat corect cutia cu diferenta intre automat si manual.

Vitezele le schimba bine, fara ezitari, corect si in toate treptele.

Dupa ce am oprit-o, la urmatoare pornire, indicatorul pt cutie era din nou cu rosu si aceiasi eroare.

Am sa incerc zilele urmatoare sa schimb bateria si sa vad daca sunt modificari permanente.

Orice alte pareri sunt binevenite.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semeringul de pe pompa de ulei se sudeaza pe gitul convertizorului de cuplu si incepe sa se roteasca impreuna cu el uzand pompa de ulei. Daca a fost schimbata pompa de ulei si semeringul, neaparat trebuie rectificat gitul de la convertizor sau chiar schimbat convertizorul deoarece uzura lui e prea mare si o sa pierzi ulei intre semering si gitul convertizorului.

Eu personal am incercat sa rectific gitul convertizorului dar nu mi-a iesit deoarece nu am stiut cotele. Asa ca sa blocat iarasi semeringul pe convertizor si am inceput sa pierd ulei.

Daca mai mergi mult cu pompa si semeringul schimbate fara sa schimbi si convertizorul risti sa deteriorezi definitiv pompa si iar trebuie sa o schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Am un coleg de serviciu cu Passat din 2003 cu motor AVF si cutie tiptronic in 5 trepte(recent reparata,ceva bloc hidraulic schimbat si nu stiu mai ce). Problema lui zice ca cutia schimba prea repede vitezele in sensul ca pe la 100 km/h are in jur de 1100-1200 rpm. Si treptele se schimba tot pe la 1000-1300 rpm. Se poate face vreo adaptare sau setare ca cutia sa schimbe mai tarziu? pe la 2000-2500 rpm?

Singura modificare ce i-am facut-o eu e sa maresc turatia la relanti, avea 819 rpm si i-am marit-o la 903 (valoare prestabilita din fabrica). A facut o proba dupa aceasta modificare si a zis ca acum schimba cam pe la 1500- 1600 rpm. Insa eu ma gandesc ca turatia la relanti nu are legatura cu turatia la care schimba cutia treptele, si de aceea va intreb pe voi.Se poate regla de undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar un mic semn de intrebare... Cum are el 1200-1300rpm la 100km/h? Este imposibil pe Passat, poate 1900-2000rpm la 100km/h.

Depinde si de stilul de condus. Eu am avut cu Tiptronic si daca n-o apasam tare, schimba la 1200-1300rpm, ca la colegul tau. Dar viteza a 5-a numai de la 1500rpm in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

sa apese mai vanjos, pedala de acceleratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

A incercat sa apese si tare dar degeaba.Tot pe la 1200-1300 rpm schimba. Nu se poate regla nimic,nicaieri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Dar, cand da kick down, merge ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

O sa-i zic sa incerce si cu kick-down. Insa ar fi cam aiurea sa folosesti kick-down tot timpul. Chiar si eu cu condusul sportiv il folosesc destul de rar pentru ca e prea agresiv, prea te baga in scaun si e cam incomod cateodata.Si daca esti intr-un oras precum Bucurestiul cu atatea semafoare unul dupa altul atunci ce faci? Mergi in kick-down tot timpul?

Is curios si eu...e o problema din cutie sau nu conduce el corespunzator masina...desi o are de mult timp.O sa revin

Sent from my HTC HD2 Tapatalk Pro 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Lau... nu ma tot timpul.... eram curios, de test... sa vedem daca merge sau nu.... :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Inainte de toate vreau sa va spun ca sunt incepator pe forum si ca am citit toate cele 9 pag ale topicului.

Am un passat b5 variant 1.9 tdi 131cp, 2003-2004, CV TIPTRONI, aflata momentan in modul de avarie.

Eu am masina din septembrie, iar in august fostul proprietar a facut ceva reparatii pe la cutie, respectiv, curatat grupul de valve si schimbat convectorul, la un service din bucuresti-reparatie aprox. 1700E- dovedita prin acte.

Probleme actuale:

Asta iarna la ultima zapada am fortat un pic cutia sa ies din zapada, mi-a intrat in avarie si nu mai merge deloc inainte adica nici pe R, 2,3,4 sau schimb manual ci doar inapoi, pe R. Acum intra si foarte greu in 4 3 2. Cu cat trag de maciulie in jos cu atat intra mai greu.

Pana acum, din motive financiare nu am reusit sa ajung cu ea la service-ul unde a fost reparata dar luna aceasta vreau sa o rezolv si totusi sa stiu la ce sa ma astept.

Si inca o intrebare, daca a picat la nici un an de cand a fost reparata total, nu este mai bine dc incerc sa o trec pe manuala?(Tinand cont si de dezavantajele CV automate:- consum 15% in Bucuresti, vit. max 180-190km/h, demaraj nu foarte bun)

Audi A4-2003, 1.9 tdi, 131cp, cv manuala: - consum 7-8 Bucuresti, vit. max. 220-230 si demarajul nici nu intra in comparatie.

Astept raspunsurie vostre. Multam mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Pt suma de 1700 E ar fi trebuit sa primesti garantie. Daca ai primit (sau cel care a reparat-o a primit) dute cu ea inapoi si spune-le sa rezolve problema si vei scapa mai ieftin (sau gratis,depinde de garantia primita) decat sa inlocuiesti cutia cu una manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are garantie 1 an, dar doar la piesele pe care le-au schimbat si cand am vb cu ei adica chiar in ziua in care am ramas cu ea in pana, au zis ca in perioada aceea pica foarte multe CV din cauza proprietarilor care le forteza in zapada facand balans, adica D-R-D si tot asa, adica incercau sa se cam disculpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

iti dai seama ca se fac ca ploua. Trebuie insistat, in cel mai rau caz apelezi la protectia consumatorului.

Nu esti nici primul nici ultimul care forteaza masina in zapada, si nu pateste nimic masina. Eu cred ca reparatia lor a fost de pomina si pretul a fost umflat. Is curios ce au schimbat ei pt 1700 E si cum de s-a stricat dupa un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!