Jump to content

Probleme cutie tiptronic


Horikka
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am un Passat 1.9 TDI 131CP / 2001 cu CV Tiptronic, aproximativ 92.000 km, cel putin atita scrie pe bord. Am cumparat-o SH din Romania fara carte service.

Am patit o chestie ciudata la masina si aveam nevoie de niste sfaturi.

Mergem prin orash, plecasem de vreo 20 minute din parcare, aveam vreo 100km/h, si la un moment dat mi s-a parut ca masina trage dubios, in sensul ca acceleram pe la 3-4000 RPMS si nu tragea cum ar trebui.

M-am uitat in bord (mergeam pe modul Drive) si partea de display unde arata vitezele era highlighted ca sa zic asa, am atasat pozele facute cu telefonul.

Am tras pe dreapta, am bagat-o in N, si cind incercam sa o bag inapoi in D smucea destul de tare (eram cu piciorul pe frina).

Am mai repetat chestia asta de vreo 2-3 si si rezultatul era acelasi.

Problema s-a remediat abia dupa ce am luat contactul si am repornit-o.

Mi s-a mai intimplat o data exact la fel acum vreo 2 saptamini si la fel s-a remediat abia dupa ce am luat contactul.

Tind sa cred ca se intimpla asta doar cind o alerg ca sa ma exprim asha...

In general masina trage foarte bine, consumul e ok, altfel vitezele se schimba bine, cu singura exceptie cind apas KickDown, smuceste un pic cind trece in treapta inferioara (citeodata).

Totusi in treapta 1, in general cind o accelerez foarte tare aprox 3500-4500 RPMS si nu trage asa cum ar trebui, pare ca patineaza nitel, adica se tureaza repede dar nu demareaza cum ar trebui, abia dupa ce schimba a doua incepe sa se simta puterea.

Am pus-o pe tester si singura eroare de la cutie e cea de mai jos, in rest nu sint erori nicaieri:

___________________________________________________

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 3B0 927 156 S

Component and/or Version: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416

Software Coding: 00103

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

17115 - Gear 1 Incorrect Ratio

P0731 - 35-00 - -

___________________________________________________

Chiar m-atzi ajuta mult cu niste sfaturi detaliate pe tema asta ca imi e draga tare masina :)

Merci pentru rabdare, Horia.

post-11638-1177333446_thumb.jpg

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai salut Horia!

F. interesanta chestia cu smucitu am patit-o o singura data atunci cand in merg am bagat in N din greseala si in clipa in care am bagat la loc in D am apasat si brusc pe acceleratie (care spune in manual clar sa nu faci). La fel mi-a smucit pana nu am luat contactul. Eroarea nu a ramas cred pentru ca e de ceva vreme si si-a sters-o singur.

Acum partea ca nu accelera calumea la 3-4000 poate sa fie de la turbina si sunt multe topic-uri pe aici deschise in aceasta privinta.

Este f. nerecomandat sa duci o automata asa sus in prima treapta. Daca ai observat cand o lasi in D ea schimba intr-a II-a f. f. rapid (pe la 1200 daca nu ma insel), prima fiind extrem de scurta si uzura e mare la motor (si la cutie) daca o duci in 4000 intr-a I-a. De a abia dintr-a II-a sau mai bine intr-a III-a ii dai blana. De asemenea mai rar cu kick-down-ul ca nici ala nu prea e bun la masinuta.

De eroare nu-ti pot spune nimic, asteptam alte pareri.

Anyway welcome to the Tiptronic club :blink:

P.S. Poate ar trebui sa-i faci un istoric masinutei, pentru a afla daca sunt sau nu kilometrii reali, nu doar de dragul kilometrilor ci a afla cum stai cu schimbarea uleiului de la tiptronic care trebuie schimbat din 60 mii in 60 mii pentru bine cutiei. :P

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu cand se aprind toate treptele in bord si masina face exact cum ai descris tu se poate ca una sau mai multe valve de la cutie sa fi ramas blocate si probabil nu s-a mai creat presiunea corecta la uleiul din baie.Stiu asta pt ca am un prieten care a patit exact acelasi lucru plus ca atunci cand incerca sa accelereze masina parca era gatuita de undeva.La fel smucea si aia si asta nu prea am reusit sa inteleg de ce, parca statea sa se rupa cutia.Am fost de fata in momentele respective si stiu ca la el a disparut dupa mai multe repetari gen pus contact luat contact.

Iar legat de masina respectiva omul ii schimbase uleiul si filtrul la cutie de vreo 40.000km, totul facut la reprezentanta deci iese din calcul varianta ca problema de aici ar fi fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat cum ti-am spus nivelul lichidului in cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba uleiul, am scris si eu asta.Incerca sa mergi la cineva care se pricepe si daca este problema de care vorbea, respectiv ceva supape blocate, se rezolva din ce am inteles cu destul de putini bani, undeva cam 100-200 euro.E bine zic eu tinand cont ca daca e problema grava la cutie se ajunge la mii de euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Va rog sa ma ajutati.

Deci, am un Passat din 98 1.6 benzina, cutie automata.

Problema sta in felul urmator:

Astazi masina mergea perfect. Am fost nevoit sa-mi astept sotia cca 40 min in masina. Timp in care am tinut motorul pornit pt functionarea ac-ului. Dupa ce am plecat am constatat cu stupoare ca masina mea nu mai tragea. Adica o acceleram si nu tragea. Am oprit AC-ul si parca s-a mai inviorat putin. La ora actuala nu mai vrea sa treaca intr-a 4 a nici s-o bati. Am mai patit odata asa cand aveam frana de mana trasa putin si atunci cutia simtea greul si refuza sa schimbe in vit a 4a. Ce poate sa aiba?

Ma poate ajuta cineva maine cu un test?

Va rog sunt disperat. Zici ca e caruta.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e indicat sa tii motorul mult in ralanti. Nu cumva sa se fi imbacsit catalizatorul. Ai incercat sa mergi cu ea turata mai tare chiar si in trepte mai mici? Ideea ar fi ca daca e catalizatorul, trebuie incins ca sa se curete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu este bine sa tii motorul in ralanti? Nu de alta, dar eu fac asta destul de des cand stau si astept, in plus mai tin si A/C-ul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat o scanare ? sa vezi daca nu e debimetru de aer..... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ora actuala nu mai vrea sa treaca intr-a 4 a nici s-o bati.

dupa parerea mea problema ar fi de la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate R Z F .

Am facut azi test cu VAG com-ul si separe ca senzorul de la cutie da o eroare.

L-am resetat, a mers putin f bine dupa care iar nasol.

Am uitat sa precizez ca defapt ea nu tragea pt ca pleca direct cu a3a cand era in D. Am incercat sa schimb manual si merge perfect pana la a4a, care se pare ca nu-i mai place.

Totul cred ca se trage de la ploaia de zilele trecute.

Nu stiam de problema cu orificiile de scurgere si la baterie aveam apa de un lat de palma.

Am desfundat orificiile si am desfacut mochetele din fata sa vad daca a ajuns apa la calculatorul de la cutie.

Stupoare, totul era uscat. Le-am lasat asa pana maine cand ma duc iar la verificat.

Sper sa nu fie senzorul din cutie ca e cam nasol. Se lasa cu demontat de cutie.

Si cand ma gandesc ca si batranele Dacii care mi-au trecut prin mana aveau pb asta cu orificiile de scurgere a apei de sub grila....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

salut am si eu aceiasi problema la un passat din 2003 ai rezolvat problema? ce era de vina? ajutama si pe mine daca ai aflat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am un Passat 1.9 TDI 131CP / 2001 cu CV Tiptronic, aproximativ 92.000 km, cel putin atita scrie pe bord. Am cumparat-o SH din Romania fara carte service.

Am patit o chestie ciudata la masina si aveam nevoie de niste sfaturi.

Mergem prin orash, plecasem de vreo 20 minute din parcare, aveam vreo 100km/h, si la un moment dat mi s-a parut ca masina trage dubios, in sensul ca acceleram pe la 3-4000 RPMS si nu tragea cum ar trebui.

M-am uitat in bord (mergeam pe modul Drive) si partea de display unde arata vitezele era highlighted ca sa zic asa, am atasat pozele facute cu telefonul.

Am tras pe dreapta, am bagat-o in N, si cind incercam sa o bag inapoi in D smucea destul de tare (eram cu piciorul pe frina).

Am mai repetat chestia asta de vreo 2-3 si si rezultatul era acelasi.

Problema s-a remediat abia dupa ce am luat contactul si am repornit-o.

Mi s-a mai intimplat o data exact la fel acum vreo 2 saptamini si la fel s-a remediat abia dupa ce am luat contactul.

Tind sa cred ca se intimpla asta doar cind o alerg ca sa ma exprim asha...

In general masina trage foarte bine, consumul e ok, altfel vitezele se schimba bine, cu singura exceptie cind apas KickDown, smuceste un pic cind trece in treapta inferioara (citeodata).

Totusi in treapta 1, in general cind o accelerez foarte tare aprox 3500-4500 RPMS si nu trage asa cum ar trebui, pare ca patineaza nitel, adica se tureaza repede dar nu demareaza cum ar trebui, abia dupa ce schimba a doua incepe sa se simta puterea.

Am pus-o pe tester si singura eroare de la cutie e cea de mai jos, in rest nu sint erori nicaieri:

___________________________________________________

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 3B0 927 156 S

Component and/or Version: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416

Software Coding: 00103

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

17115 - Gear 1 Incorrect Ratio

P0731 - 35-00 - -

___________________________________________________

Chiar m-atzi ajuta mult cu niste sfaturi detaliate pe tema asta ca imi e draga tare masina :vaidecapulmeu:

Merci pentru rabdare, Horia.

Sal. Incearca sa nu mai schimbi de la treapta I la II la turatii mari ptr ca nu este recomandat. Faptul ca afisajul din bord (PRND432) era pe fundal rosu ca in poza postata de tine indica faptul ca in acel moment cutia a intrat in modul de avarie si ceva nu este in regula. Trebuie sa discuti cu cineva care repara cutii automate. Daca vrei sa afli ce anume are cutia, da-mi un PM si iti dau nr de tel al unui baiat din Constanta care repara cutii automate. Baietii de pe forum cred ca il stiu. Oricum nu e cazul sa te sperii. Reparatiile la o cutie automata nu costa chiar atat de mult cum spun "cunoscatorii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia uite matalutza cand scrisese Horikka....in 2007. Fii mai atent pe viitor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tiptronik se duce greu blocul de valve,doar daca ai ceva spart cum am avut eu la ea tot asa isi dadeau cu parerea toti meseriasii cel mai bine vb la telefon cu samer sau george ei sunt meseriasi in cutii automate.

Problema e mecanica si cam te costa la eroarea care o ai -incorect gear ratio -asta am avut si eu ,e o piesa la care i s-a dus dantura si scapa presiune si de aia iti intra in avarie daca vrei mai multe lamuriri tel-0788112198 si iti spun mai multe

nu merge cu ea ,risti sa o distrugi de tot,sau planetarele pentru ca ai vazut sigur ce smuncitura puternica are.

Poti sa mergi dar scoate mufa de la cutie si intra in avarie deodata si numai smunceste asta cind te duci la reparat

la cutiile automate sunt protejate nu-ti da voie sa pleci in tromba din trepta 2 simti puterea depinde daca mergi cu esp activat

Modificat de adrian toma
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sal, am si eu o intrebare aseara cand am plecat de la munca au aparut niste smucituri, nu foarte puternice, cand stateam pe loc cu frana apasata si cutia in D si in r face la fel, dar nici o eroare in bord si nici in mers un smuceste, cutia schimba bine treptele dar are niste urme de picaturi de ulei pe baie.

Smuciturile sunt de parca cineva o impinge spre stanga si scade si turometrul in timpul smucituri, ma gandesc ca ar putea fi de la cutie cand intra in sarcina cu frana apasata sa forteze in motor facandul sa smuceasca exact spre stanga in sensul de mers al motorului, dar ce sa creeze acest fenomen, nu mai simte ca am pedala de frana apasata? sunt mai dese cand e rece motorul implicit si cutia. Am schimbat de vreo 20000km uleiul si filtrul, ulei de la vw.

Nu stiu daca am postat unde trebuie dar imi cer scuze daca am gresit si rog un moderator sa mute postul. stiam ca este alt topic "probleme tiptronic" dar nu il mai gasesc.

Multumesc.

L.E. Rog un moderator sa stearga postul pt ca am gasit topicul "probleme la cutia tiptronic"

Modificat de Stelian.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sunt ceva in dubiu legat cu cutia mea de viteze.

Fara sa lungesc, la masina din profil nu functioneaza modul manual la cutie (+/-). Din cate am auzit/citit dintr-a 1-a in a 2-a se va schimba automat intotdeauna din motive de turatie chiar daca esti pe manual, dar la mine toate se schimba automat, dau ca prostul si + si - dar degeaba pur si simplu nu raspunde. Am mers azi pana intr-a 4-a si degeaba, se schimba automat in functie de cat de tare apasam pedala de acceleratie. Sa iau in considerare acest lucru ca fiind simptoma unei probleme in devenire?

Cutia merge fara nici o problema, doar ca acest lucru ma pune pe ganduri grav, tinand cont cat de costisitoare sunt aceste cutii la intretinere/reparare. :huh:

Modificat de Firah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzele de rigoare si multumesc moderatorului care mi-a mutat postul aici :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facuta scanare la masina, iti va returna o eroare si sa o vedem, dupa aia vorbim !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firah intrebare - in momentul in care muti maneta pe pozitia manual/secvential ti se aprin ledurile de plus si minus? Cu pozitia aprinsa ar trebui sa lumineze mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi se aprind ledurile cand mut maneta, ramane cel de la D aprins cand sunt pe manual +/-, iar in legatura cu diagnoza sa vad maine poate strecor una cand imi schimb capul de planetara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kam3l3on_Jetta I

salut baieti

am nevoie de o recomandare,am degand sa imi cumpar un passat din 2000 la 143 mi km cutie tripptronic,ce parere aveti este ok?

l-a lasat pe careva cutia pana acum?

Modificat de Kam3l3on_Jetta I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi se aprind ledurile cand mut maneta, ramane cel de la D aprins cand sunt pe manual +/-, iar in legatura cu diagnoza sa vad maine poate strecor una cand imi schimb capul de planetara.

Dupa mine problema ta este la maneta, la mine asa se comporta cand schimb de pe D pe manual iar pe display ul din bord in loc de P R N D 4 3 2 apar treptele de viteza 1 2 3 4 5 - cutia ta nu comuta pe manual (probabil ai capatat ceva mizerie pe la switch) - cat despre schimbat cand esti pe manual ea oricum schimba cu + daca motorul ajunge in limitare si cu - daca turatia scade sub 800 parca (la mine si smuceste un picutz)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...143 mi km cutie tripptronic...

salut.esti sigur ca astia sunt reali km?cam rar.sa spunem ca astia sunt km masinii,daca cutia a fost intretinuta cum trebuie nu ar trebui sa ai probleme.poate dupa 200oookm.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!