Jump to content

Senzor temperatura motorina G81


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Varianta a 2-a.

Are aceeasi forma cu G62 dar are doar 2 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. L-am identificat, acelasi sistem idiot de prindere cu clema, pe care sigur o sa o rup cand voi schimba senzorul. Acum, legat de temperatura, cred ca o temperatura de 80 de grade a motorinei, este destul de uzuala. Cu motorul rece, in Vag Com, motorina avea 15 grade si antigelul 26. Dupa vreo 10 minute de mers la relanti, motorina a ajuns la 40 de grade, deci la un mers mai sportiv, sigur ajunge in 80 de grade.

Legat de radiatorul care se afla sub masina, l-a desfacut cineva ? E posibil sa fie curatat, ma gandesc in scopul imbunatatirii calitatii arderii prin scaderea temperaturii motorinei injectate sau exista alta metoda prin care se poate reduce temperatura motorinei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spre deosebire de clema lui G62, la G81 e metalica.

Legat de senzor in sine, iti indica bine. E normala temperatura.

Radiatorul, la fel. Isi face treaba.

E absolut inutil sa incerci a raci suplimentar motorina, atata timp cat, pana ajunge in injector, oricum atinge temperatura de regim a motorului. ;)

In concluzie, condu linistit masina si las-o asa cum e. Totul e normal.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu tot motor TDI 2.0 ( am schimbat masina )

Am curatat contactele si l-am pus inapoi .

Dupa ceva timp iar s-a aprins.

L-am schimbat cu totul .. a stat stins un pic si apoi iar s-a aprins ..

iar am curatat .. dar dupa un timp iar s-a aprins ...

deci tind sa cred ca e de la fire... desi ele arata intregi ..

poate cineva sa imi zica unde se duce firul de la acel senzor ?

As incerca sa schimb firele sau macar se le masor continuitatea dar as vrea sa stiu unde si ce tre sa desfac .. in caz ca a mai desfacut cineva acel fir ..

Masina e Octavia 2.0 TDI motor BKD 140 CP

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DEspre cine vb ca s-a aprins ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica cine s-a aprins .. becul din bord ...

ala de emision workshop ..

se aprinde cand da eroare senzorul asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firele de la g81 duc direct in ecu pe pinii 39 si 40 din mufa cu 60 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua, sunt nou pe forum si sper ca am scris unde trebuie. Am un passat 3bg 1.9 TDI ATJ 116 hp, si o problema electrica ce m-a preocupat toata luna asta (am cautat pe internet diverse informatii, am fost de 3 ori la reprezentanta VW Rm. Valcea cu aceasta problema fara succes)

De cand am cumparat masina (mentionez ca foarte rar si pe perioade de cateva secunde) mai cadea kilometrajul. Nu am vazut asta ca pe o problema, insa in timp ajunsese sa cada (mai ales cand ploua) kilometrajul pentru 12/24/48 de ore, iar inainte sa isi revina, indicatorul de motorina ajungea la maxim, apoi la minim cu "please refuel", ca la final sa ajunga indicatorul motorina unde ii era locul si sa isi revina mai apoi si kilometrajul. [Legat de chestia asta, parca am citit pe undeva ceva de genu ca indicatorul de motorina este legat pe aceiasi rezistenta cu acul kilometrajului, nu stiu daca este adevarat, dar la mine se "strica" amandoua odata]

De aproape doua luni: Kilometrajul nu a mers vreo 4 zile, am demontat bord cap coada, am verificat contacte de la instrument cluster, am deschis "butoiul" din portbagaj cu senzorul de motorina dar nu am reusit sa rezolv nimic acolo, nici macar sa scot mufa cu 4 fire ce intra in rezervor.

Kilometrajul si senzorul de motorina au revenit pentru vreo 2 zile.

Sunt dimineti cand plec de acasa cu kilometrajul pe 0, indicatorul de motorina in timpul asta oscileaza dacia style cand fac stanga catre stanga, cand fac dreapta catre dreapta. Ajung la destinatie, stau 5 ore, plec cu masina, kilometraj pe 0, aprind farurile si isi revine instant kilometrajul. Sau pornesc cu luminile aprinse, kilometraj 0, le sting si le aprind, sare kilometrajul... in fine, pot sa descriu ce se intampla pana maine.

Spuneti-mi si mie ce ar putea fi tinand cont ca sunt 2 senzori (cutia de viteze, mufa fiind ok si litrometru)

Pe vag com am o singura eroare care nu cred ca are legatura cu ce am scris mai sus (fuel temp sensor g81 intermitent open sau short to plus) - de asemenea, as vrea sa stiu exact unde se afla acest senzor pentru ca ce am gasit pe net e foarte neclar, sunt sigur ca si aici e problema din contacte, consumul nu pare a fi afectat (desi consumul meu ajunge si la 99,9% datorita kilometrajului care cade si nu imi citeste deloc corect), pe vag com am un consum exagerat de mic comparativ cu ce arata computerul de bord cand kilometrajul si ind motorina functioneaza . Ca si parametrii, senzorul de temperatura motorina arata mereu 40,5 grade celsius, iar pe bord nu apare celebrul check engine sau engine workshop.

Mentionez ca am xenon pe faza scurta, instalatie legata corect care nu face figuri(montata dupa ce incepuse kilometrajul sa faca figuri). Am scos de pe masina toate ledurile in speranta ca se vor regla ceasurile de pe instrument cluster. Cand pornesc farurile, kilometrajul pare ca are un impuls si de cele mai multe ori sare (ori scurt pana pe la 20-40km/h, ori isi revine complet).De asemenea, bateria de pe masina nu mi-a facut probleme, sigurantele le-am verificat. Kilometrajul se comporta ca si cum ba face contact ba nu face. Pe vag com nicio eroare la instrument cluster. Cand kilometrajul cade pe 0 pentru o perioada mai lunga de 30 secunde incepe sa o ia razna si ind. motorina.

Va multumesc mult, cred ca de mare ajutor mi-ar fi o schema electrica a senzorilor si eventual pe unde gasesc contactele lor sa le curat. Raman dator

Modificat de ddevilwrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica firele de la senzorul de viteza de pe cutie pana in ceasurile de bord si daca sunt OK schimba senzorul de viteza de pe cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc mult (Al Bundy / Cosmin) - Concluzia mea de astazi seara a fost exact aceiasi (mufa senzor din cutie)

Motivele pentru care am dubii insa ar fi:

- Kilometrajul merge cand dau in gropi etc si nu are intreruperi (atunci cand merge si ramane fixat)

- Vag com nu arata decat eroarea de mai sus cu G81

- Fostul proprietar mi-a spus, printre altele, ca ar fi schimbat si el o data mufa care intra in cutia de viteze

In orice caz, merita sa incerc sa o curat. Va rog sa imi spuneti si mie cum sa fac sa am acces la mufa din cutia de viteze cat mai usor. Cand am schimbat ambreajul am dat-o jos si am curatat-o cap coada inclusiv la contact, dar acum nu imi mai amintesc pe ce parte era mufa, etc. M-oi descurca sa o ridic pe cric si sa ma bag sub ea? Sau imi trebuie obligatoriu rampa?

Cosmin, linkul de la tine nu m-a ajutat prea mult sa inteleg daca au sau nu legatura cele doua indicatoare. (La mine evident ca au, dar nu am inteles daca tu ai rezolvat problema curatand/schimband mufa din cutie)

Va multumesc inca o data.

O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Publicat (modificat)

Am scris si acolo ca s-a rezolvat prin curatarea mufei.

Mufa/senzorul le gasesti in partea soferului, cu acces pe sus, pe langa motor. Nu e nevoie sa ridici masina.

Eventual desfaci vasul de expansiune si-l dai la o parte pana termini treaba.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult, Cosmin. Am scos mufa ieri, firul verde era taiat si l-am izolat. cand facea masa imi pica km. dar am constatat ca mufa cu 2 cleme de prindere mai are decat una. Unde imi gasesc g81 senzorul temp motorina? o poza cu amplasarea lui sub capota si eventual unde este mufa lui m-ar ajuta foarte mult. senzorul ala la mine cred ca este bun din moment ce da 40,5 grade, dar da intermitenta e vag com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Oare de ce nu citesti topicul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l-am citit de doua ori si tot nu am reusit sa imi dau seama care e g81, in fine, o sa imi bag nasu sub capota luni si sper ca o sa ii dau de cap si astuia. apropo de simptome: la mine pare ca porneste puuutin mai greu dimineatza, iar consumul, dupa mine, este mai mic ( mers semi sportiv oras 8,4l/100 fatza de 12l/100 vara trecuta), si limp mode la greu intr-a 4a pe la 3500 rpm sau intr-a 3a la 4800 (desi asta s-ar putea sa nu aiba legatura)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Gasesti poze in topic, cu amplasarea senzorului. Limp-ul nu are legatura cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare colegi. Senzorul g81 la mine este dus demult ,dar alta problema am. Cand este foarte cald si sunt in alomeratie , incepe sa fluctueze turatia motorului si se opreste . Ieri in bucuresti(42 grade pe clima) mi sa intamplat iar , am oprit si clima , apa trecuse de 100 grade sa fie alt senzor care il substitie pe asta si ii taie alimentarea la temperaturi mari? consumul nu ma deranjat fiint si automata nu l-am sesizat.O avea legatura oprirea cu g 81? Este singura eroare ce imi apare la scanare .

Modificat de rexy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are treaba G81. G62 e de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu mi-a aparut nici o eroare de g 62 , doar g 81.La temperatura mare cand este cald rau g62 ar putea opri motorul ? parca ii taie alimentarea . Relantiul sta constant nu se tureaza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea am auzit de motor oprit de la G62.

Poate sa nu iti apara eroare pe G62 - dar elsa furnizeze valor eronate - verifica daca apar diferente intre temperatura afisata pe Engine si cea de pe Instruments. Daca apare o diferenta mai mare de cateva grade, senzorul e dus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

cu o problema va contactez si eu vreau sa verific firele de la g81 dar nu cred ca sunt cele spuse de la postul 82 caci colegul are scoda si la mine mufa are mai mult de 60 de pini am incercat pe pinii 39 si 40 si nu-mi da nimic multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat firele ce duc de la g81 la ecu sunt gri cu verde la pinul 111 si gri la pinul 103 din ecu.

Am gasit un fir rupt. Multumesc asta la passat 2000 1.9 tdi atj 116 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Normal cum e mai bine pentru functionarea motorului? Motorina calda sau rece? Caci eu am anulat acel actuator (din cauza membranei sparte) de pe traseul lichidului de racire. Ala care deschide/blocheaza antigelul care merge in radiatorul de racire motorinei, ala de pe filtrul de motorina.

Acum e tot timpul deschis traseul, deci circula non-stop antigelul pe acolo. Am observat ca la pornirea motorului acesta se deschide iar la oprire se inchide (cand e actuatorul bun). Afecteaza cu ceva?

Am pus si o poza cu pozitia actuatorului.

post-55955-0-48651000-1357561461_thumb.j

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 2003 acel sistem a fost eliminat......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Deci cu el sau fara el...tot una-i...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!