Jump to content

Senzor temperatura motorina G81


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Am descoperit recent in urma unui test cu VagCom, ca senzorul de temperatura la motorina este defect, si masoara cand motorul este cald -24

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. parca aceasi eroare o am si eu cu senzoru ala .. dar nu vad nici o diferenta in mersu de zi cu zi ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat cu search? :)

DA, am incercat cu "search" :) , inclusiv pe GOOGLE. Da' nimic despre senzorul de temperatura a motorinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura pentru motorina este pe retur si in momentul in care temperatura motorinei creste peste o anume limita o trece printr-un schimbator de caldura(radiator) unde motorina este racita prin intermediul lichidului de racire al motorului (antigelu').

Asta ca sa stiti la ce foloseste senzorul ala, deci nu are nimic de-a face cu functionarea motorului.

Bafta!

Modificat de DosarPenal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Naspa. Oare sa-l mai schimb? E 50 de roni. Merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere faptul ca vine vara, si temperaturile vor creste, zic ca merita schimbat, ce mai 50 dai o data la pizza hut cu prietena, nu e kiar o avere.

Plus de asta mai e si zicala, nu punea neamtzu ceva inutil pe masina doar ca sa coste m mult.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura pentru motorina este pe retur si in momentul in care temperatura motorinei creste peste o anume limita o trece printr-un schimbator de caldura(radiator) unde motorina este racita prin intermediul lichidului de racire al motorului (antigelu').

Asta ca sa stiti la ce foloseste senzorul ala, deci nu are nimic de-a face cu functionarea motorului.

Bafta!

senzoru ala este foarte important pt functionarea buna a motorului....in functie de indicatiile lui se corecteaza avansul dinamic si cantitatea injectata...daca el nu functioneaza,ecu il substituie si se orienteaza dupa indicatiile senzorului de temperatura a lichidului de racire...asa ca daca vrei sa-ti consume masina ca la carte,schimba-l...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din manualul VW:

Fuel Temperature Sensor G81

The Fuel Temperature Sensor G81 is located in the fuel return line between the fuel pump and the fuel cooler. It determines the current temperature of the fuel at that point.

The Fuel Temperature Sensor G81 has a negative temperature coefficient. The sensor resistance decreases with increasing fuel temperature.

Signal application

The signal generated by the Fuel Temperature Sensor G81 is used by the Diesel Direct Fuel Injection Engine Control Module J248 to determine the fuel temperature.

This signal is needed to calculate the start of injection point and the injection quantity so that allowance can be made for the density of the fuel at different temperatures.

This signal is also used to determine the timing for switching on the fuel cooling pump.

Effects of signal failure

In the event of Fuel Temperature Sensor G81 signal failure, the Diesel Direct Fuel Injection Engine Control Module J248 calculates a substitute value from the signal generated by Engine Coolant Temperature Sensor G62.

Precum vedeti, daca nu functioneaza corect, pe langa faptul ca nu se face racirea motorinei si se ajunge ca motorina din tank, incet, incet, in timpul drumurilor lungi, sa sa incalzeasca prea mult, ECU nu poate compensa pentru modificarea densitatii motorinei prin incalzire si ca atare startul injectiei (avansul) si durata ei (cantitatea injectata) nu pot fi corectate.

Ca atare masina va consuma mai mult, deoarece ECU va injecta mai multa motorina pentru ca sa compenseze cu vascozitatea mai mare a motorinei, care el (ECU) crede ca este mai rece (motorina).

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Publicat (modificat)

Alex_pescaru@, deci sa inteleg ca pana la urma senzorul ala totusi influenteaza destul de semnificativ comportamentul motorului. Vad ca este un termistor NTK, ii scade rezistenta cu cresterea temperaturii. La al meu ii crestea rezistenta exponential cu cresterea temperaturii. L-am incalzit si l-am masurat. Ma gandesc ca s-ar putea ca turatia la ralanti scazuta cand temperatura de functionare a ajuns la 90° sa fie din cauza lui. Sant curios daca o sa-l schimb ce se modifica in functionare. Azi ar trebui sa fie deja la magazin.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Am schimbat senzorul ala de temperatura la motorina si ... nimic. :icon_thumright: Turatia la ralanti cu motorul cald e tot asa. Cand e masina in miscare, e cam 830, cand stau pe loc e vreo 790-800. Cred ca mai e ceva senzor care-si face de cap, sau vreo mufa iesita. Dar nu stiu care, ca pe VagCom nu da eroare.

Asta e senzorul. Cod: 06A 919 501.

post-8441-1178167103_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu azi o scanare ...si la mine da eroare la senzorul de temp motorina.cat te=a ajuns cosmin acest senzor??merita sa-l schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Publicat (modificat)

52 de roni, am scris mai sus. Nu stiu ce sa zic. Merita. Vorba unui coleg de pe forum, nu l-au pus nemtii degeaba acolo. Parca scade un pic si consumul, ca era deja peste 7 si nu stiam de unde. Si cum zicea un alt coleg, pentru o pizza mai putin :Driver: ... O sa il schimbi cam greu, ca e greu accesibil, dar se poate. La tine cum e turatia in ralanti cand e cald motorul?

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ralanti cu motorul cald sta la 800 fix.oare e bine sau trebuie mai mare???unde e situat acest senzor??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Publicat (modificat)

Asa e si la mine, 800. E undeva intre filtrul de ulei si peretele de la compartimentul bateriei, catre habitaclu. E bagat pe un furtun de vreo 15mm grosime.

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am rezolvat problema cu senzoru motorina .. erau firele rupte .. nu stiu cum s-a intamplat .. le-am lipit si surpriza .. am fost la alex sa puna vagu si nu mai apare eroare .. dar masina nu mai trage asa bine cum tragea cu senzoru bulit ..este langa filtru de motorina .. si sta cam stramb pe acolo are un fir alb si unu alb-verde..

Modificat de KMZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Publicat (modificat)

Ma mir ca nu mai trage masina. Poate ti se pare tie. La mine trage tot la fel. In schimb pot sa spun, dupa cateva sute de km facuti de atunci, ca mi-a scazut destul de mult consumul. Undeva intre 1-1,5l la %. Chiar vroiam sa postez despre modificarea consumului. Consumul inainte de schimbarea senzorului de temperatura cred ca depinde de ce valori citeste computerul de pe ceilalti senzori ai masinii, cu care substituie informatiile primite de la acesta.

Ralantiul a ramas la fel. Foarte interesant ca la motor cald, e pe la 830 daca scot din viteza si las acceleratia, masina fiind in mers, si scade la 800 daca opresc in loc masina. Zici c-ar fi Dacie, si nu-i mai ajunge benzina in carburator :icon_thumright:

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu e nici o legatura intre acel senzor si turatia de ralanti. ECU citeste turatia din alte parti, si o regleaza independent de temperatura motorinei, doar in functie de temperatura motorului si incarcarea pe alternator, si poate de nivelul vibratiei motorului(da nu stiu sigur). Ceea ce se schimba poate datorita senzorului ala e cantitatea de motorina injectata de-aia se observa o scadere a consumului cand totul e OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine mi se pare ca nu mai urca asa de repede in 4000-4300 rpm si parca se tureaza si motoru mai tare ca inainte .. nu stiu ce sa spun ..o sa vad si cu consumu cum e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Publicat (modificat)
Eu cred ca nu e nici o legatura intre acel senzor si turatia de ralanti. ECU citeste turatia din alte parti, si o regleaza independent de temperatura motorinei, doar in functie de temperatura motorului si incarcarea pe alternator, si poate de nivelul vibratiei motorului(da nu stiu sigur). Ceea ce se schimba poate datorita senzorului ala e cantitatea de motorina injectata de-aia se observa o scadere a consumului cand totul e OK.

Pai sa stii ca asa e! Chiar nu e nici o legatura intre senzorul de temp. a motorinei si turatia la ralanti. Totusi nu stiu de unde citeste informatia pentru turatia la ralanti, ca fiind in miscare, e mai mare turatia, ca si cum ar fi senzorul in aer si s-ar raci mai tare in miscare.

Legat de consum, m-am gandit eu ca va scadea consumul, dar nu chiar asa. Si e normal sa scada, ca el stie ca atunci cand e rece, trebuie mai multa motorina decat la cald. Acuma treaba fiind rezolvata, cum se incalzeste motorina, cum scade consumul, scazand cantitatea de motorina injectata. La mine senzorul mergea invers. Cand era calda motorina, avea o valoare infinita, si cand era rece, avea o valoare mica. In mod normal, la rece trebuie sa aiba o valoare de cativa Kohmi, si la incalzire sa tinda spre cateva sute de ohmi. Practic la mine baga motorina putina pana se incalzea, si baga mai multa cand era calda motorina.

Ar fi ceva adevarat si in faptul observat de KMZ. Probabil ca era mai multa motorina injectata, si inplicit si putere mai mare. Eu nu am observat asta la mine.

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nefunctionarea senzorului baga motorina ca si cum ar fi motoru rece .. deci mai multa .. mai multa motorina deci si motoru merge "supraalimentat". acum el merge normal .. cand se incalzeste el baga mai putina motorina .. de aici si consumu mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nefunctionarea senzorului face ECU sa substituie temperatura cu o valoare constanta de 80C. Acolo deja ai avansul retardat.

Nu are cum daca ai schimbat senzorul sa traga mai rau, decat sa te uiti cu Vag-com daca nu ai cumva temperatura motorinei de rezervor peste 80C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Nu cred sa fie asa. De ce? Pentru ca in mod normal senzorul acela are valoarea de vreo 2Kohmi si scade pe la vreo cateva sute de ohmi cand e calda motorina. Deci rezistenta lui scade cu cresterea temperaturii. Ei, in cazul meu, senzorul functiona, dar ii crestea valoarea odata cu incalzirea, in loc sa scada, si avea o valoare infinita deja pe la vreo 40 de grade, si indica o temperatura de -24 de grade. L-am scos afara si l-am masurat sa vad cum ii variaza valoarea in functie de temperatura. Deci ECU nu a substituit informatia senzorului, cu toate ca el vedea ca e rece de ingheata afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

....Una peste alta, schimbarea acelui senzor mi-a rezolvat o problema care ma sacaia din cand in cand: la relanti, turatiile cresteau peste 1000, practic motorul se tureaza singur, revenindu-si dupa ce apasam pedala.

Cand l-a schimbat am observat ca se scurgea un lichid fierbinte (ciudat sa fie chiar motorina) . S-a optimizat totodata si consumul, dar asta s-a suprapus cu o reprogramare cu testerul, deci nu stiu in ce masura se datoreaza senzorului schimbat.

Inca un aspect; pe tester am observat cum temperatura indicata de senzor oscila amplu intre 80, 100 sau 120 *C, de acolo si erorile turometrului.

O zi buna !

Modificat de FLorin D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!