Jump to content

Audi Es Trei


Adrian@revo

Postare recomandată

Pai sa vedem. Consumul de benzina este ultimul pe lista pe prioritati, iar garantia pot sa afirm cu incredere ca este pe penultimul loc in lista prioritatilor cand vine vorba de "masina mea" (am spus masina, nu mijloc de transport).

Cand am luat ES-ul am stiut ca nu voi sta mai mult de 10.000 km fara ca sa-i fac modificari, in acelasi timp fiind constient de lucrurile ce le implica acest fapt. Iar ca o paranteza, Wetterauer sunt dispusi sa-mi acorde garantie pe motor, tansmisie, tren de rulare pentru o perioada de 3 ani contra 110 euro/an. Dar fiind increzator in calitatea muncii lor am renuntat la aceasta alternativa. Iar daca e sa cada turbo-ul (cu toate ca daca stii sa ai grija nu vor fi probleme), atunci foarte bine, voi avea motiv sa-mi cumpar unul nou, mai mare si mai rau :-) (vorba unui prieten).

Oricum, overboost-ul apare intre 3.500 si 4.500 rpm, doar in cazul in care pedala de acceleratie este apasata peste 80-90% din cursa si daca turatia de la care se pleaca este joasa (ex. 2.000 rpm, lucru pe care am fost nevoit sa-l fac pentru corectitudinea testului dyno). Daca apas pedala la maxim de pe la +3.000 rpm nu cred ca voi avea un asemenea overboost. Am sa fac niste log-uri in acest sens.

In privinta injectoarelor, S3 are injectoare imbunatatite fata de GTI, care pana acum am vazut ca fac fata pe S3-uri de 400 CP (evident cu turbo schimbat).

Link către comentariu
nadir@boosted.ro

legat de soft am vrb destul :icon_thumright:

cat despre s3`urile de peste 360cp am vazut ca au alte injectoare :)

si da din cate am auzis motorul de s3 tinde 400 cp dar evidemt cu alt turbo alte injectoare si alta evacuare + softul aferent

felicitari

Link către comentariu

@aicu: la 110euro / an banuiesc ca nu ai mai stat pe ginduri, dupa parerea mea merita fiecare euroi raportati la cei 360 de cai :angry:

ciudat este ca nu ai garantie si la turbina

un scenariu de groaza, daca ti se crapa turbina si paletii ei ajung in motor -> adica dauna foarte mare, garantia lor mai functioneaza?

Link către comentariu

BBM, de acel "scenariu de groaza" imi este frica si mie. Oricum voi monitoriza atent toti parametri cu ajutorul VAG COM-ului si daca vad ceva in neregula am sa fac un soft mai "low" de vreo 330 Cp.

Pe de alta parte am avut o oarecare intalnire cu un oarecare M3 E46 (cu evacuare) iar rezultatul m-a uns pe suflet :-)

Asadar cei 362 CP nu sunt doar pe "hartie", ei corespund si in realitate.

S3 vs M3 - YouTube

Link către comentariu

Nice car sa o stapanesti sanatos si fara nici o problema. Apropom acum dupa noul soft simti ca turbina intra mai tarziu insa mult mai violent? Si ai incercat si viteza maxima sa vezi cam pe unde ajungi?

Link către comentariu
BBM, de acel "scenariu de groaza" imi este frica si mie. Oricum voi monitoriza atent toti parametri cu ajutorul VAG COM-ului si daca vad ceva in neregula am sa fac un soft mai "low" de vreo 330 Cp.

Pe de alta parte am avut o oarecare intalnire cu un oarecare M3 E46 (cu evacuare) iar rezultatul m-a uns pe suflet :-)

Asadar cei 362 CP nu sunt doar pe "hartie", ei corespund si in realitate.

S3 vs M3 - YouTube

totusi cat i-ai dat la bunila? :) ca la start am vazut ca e buna treaba :P

Link către comentariu
nadir@boosted.ro

oricum nimeni nu m-a crezut

noroc cu filmele!

imi pare rau pt Mparatu RR dar vb lui CrisRai :P

oricum tare totul!

felicitari

:) safe

Link către comentariu

tocmai am studiat site-ul furnizorilor tai de soft si din cate vad acolo avem asa :

1 garantie optional : motor , transmisie , tren rulare ( ce se intampla cu turbina ? motorul tau duce acei 1,9 bar insa turbina ? )

2 performante - 300 Cp si 420 NM ( la tine vad 415NM - masurati cu VAG com probabil - si 362 cp calculati dupa o formula - cel putin pentru mine dubioasa )

Parerea mea - un S3 cu soft , evacuare si CDA scoate max 330 cp !

Respect

L.E. - atasez imaginea de la tuner

post-11057-1183979821_thumb.png

Modificat de millo
Link către comentariu

Millo, ce vezi tu pe site la Wetterauer este versiunea standard de soft pentru S3. Eu am o varianta "custom" care sa scoata maximul de potential avind in vedere ca masina avea deja un turbo back Milltek si un filtru BMC.

In ceea ce priveste puterea masurata cu VAG COM, si eu am fost circumspect la inceput. In schimb daca a aratat corect cand masina a fost stock (putere similara au scos doua S3-uri din UK care si-au masurat puterea pe dyno normal), a fost OK si dupa ce am montat turbo-back -ul si filtru sport, acum dupa soft de ce nu ar arata bine ? Si indiferent de acest lucru, performanele dinamice corespund cailor masurati cu vag-com (vezi testul comparativ cu M3-ul).

In ceea ce priveste garantia, am spus ca ea nu ma intereseaza. Nu vad de ce mai discutam de ea.

Link către comentariu

parerea mea si atit: daca aicu este multumit de cum trage masina, poate sa aiba 300 si 330 si 360 de cai, cred ca este mai putin important pt el, zic bine aicu? daca masina trage asa cum vrei, cifrele conteaza mai putin mai ales ca nu ai cum sa stii 100 % citi cai are masina - imi aduc aminte de vorbele unui prieten care spunea dupa o vizita in grecia ca aia nu spun citi cai are o masina daca nu au fisa de la un dyno cu ei

acum gata cu OT si sa revenim la masina ta si am o intrebare: cum poti stii daca turbina spre exemplu este ok facind logari cu VAG comul? nu de alta dar si eu sint curios sa stiu cum se face asta, am mers 4000 km cu turbina impinsa in max / "blana" ca sa zic asa si asta ptr ca am avut un DV cu probleme , stau si ma intreb cit o sa ma mai tina acum ; mi ar prinde bine sa stiu pe ce grup sa fac logari

Link către comentariu

Corect BBM, cel mai important lucru este ca eu sa fiu multumit de masina si pot sa spun ca ES-ul este mult peste asteptarile mele initiale. Oricum pentru mine unul, VAG-COM a substituit cu succes Dyno-ul conventional.

Dar ca sa revin la intrebarea ta, cel mai bun mod de a monitoriza turbina este blocul 115 care ofera informatii despre Boost. Mai precis indica: Turatia motorului, Specified Boost (cata presiune cere ECU de la turbina) si Actual Boost (presiunea pe care o face turbina in realitate). Ideal ar fi ca presiunea ceruta de ECU (Specified) sa coincida sau sa fie aproape de presiunea pe care o face turbina in realitate (Actual).

In cazul meu, presiunea mare pe care o vezi in grafice o face doar cand motorul este in sarcina maxima, in rest am presiuni modeste. Asadar daca conduc frumos (asta insemnand peste 90% din timp) teoretic totul este SAFE.

In weekend, cand o sa am mai mult timp liber, am de gand sa fac un drum de aproximativ 100-150 km in care sa monitorizez atent toti parametri critici (Boost, AFR, Fuel Rail Pressure, MAF, Timing Correction Factor, etc) in diferite conditii (condus normal, economic, sportiv, etc) si in functie de rezultate voi vedea daca raman la softul actual de 362 Cp sau voi face unul mai bland de 330 Cp (iar pe cel agresiv il tin doar pentru ocazii speciale).

Link către comentariu

bafta cu masinuta, plimbari placute si la cit mai multe "victime" !! tine-ne si pe noi la curent cu evolutia ..... :icon_thumright:

Link către comentariu
  • Administrator
Dar ca sa revin la intrebarea ta, cel mai bun mod de a monitoriza turbina este blocul 115 care ofera informatii despre Boost. Mai precis indica: Turatia motorului, Specified Boost (cata presiune cere ECU de la turbina) si Actual Boost (presiunea pe care o face turbina in realitate). Ideal ar fi ca presiunea ceruta de ECU (Specified) sa coincida sau sa fie aproape de presiunea pe care o face turbina in realitate (Actual).

In cazul meu, presiunea mare pe care o vezi in grafice o face doar cand motorul este in sarcina maxima, in rest am presiuni modeste. Asadar daca conduc frumos (asta insemnand peste 90% din timp) teoretic totul este SAFE.

cam cum era softul tau pe masina ta stock cand aproape nu aveai diferente intre specified si actual oricum ii dadeai talpa :icon_thumright:

Link către comentariu

True :lol:

In schimb sunt curios sa vad urmatoarea chestiune: daca nu ii dau "talpa" de la turatie mult prea mica (cum am fost obligat sa fac cu Dyno-ul) oare o sa am asa mare overboost ?! Ma gandesc ca daca turbina era deja "incarcata" (+3.000 rpm) nu as fi avut asa mare overboost in caz de "talpa".

Am sa verific in weekend teoria asta :D

Modificat de aiculedtzu
Link către comentariu

Azi am facut o sesiune intensiva de log-ari pentru monitorizarea tuturor paramentrilor importanti.

In cazul in care conduc linistit (cam 80% din timp) la o turatie de 2-3.000 rpm am un boost maxim de 0.45 BAR (0.2 - 0.3 constant)

In cazul in care conduc usor sportiv ( cam 15% din timp) la o turatie de 3-5.000 rpm am un boost maxim de 1.2 BAR (0.6 - 0.8 constant)

In cazul in care sunt cu acceleratia la podea (cam 5% din timp) am un boost maxim de 1.7-1.8 Bar (pret de mai putin de o secunda) in rest 1.5-1.6 constant.

Toata chestia este sa nu-i dau "talpa" la turatie mica iar turbina sa fie incarcata (+3.200 rpm). In acest caz valoarea maxima a boost-ului nu trece de 1.7 Bar, indiferent ce-i fac.

De asemenea am monitorizat AFR care este perfect in parametri (cat cere atat si este), Fuel Rail Pressure (ajunge la un max de 112 bar) care este din nou OK si Timing Correction Factor care este 0 in 99% din timp, doar cand sunt WOT, in treapta mare + turatii inalte ajungand la -3 timp de maxim 4-5 secunde (ceea ce cred ca este OK, nu ?! ).

Asadar daca respect regulile de baza:

- incalzesc motorul inainte sa-i dau "talpa"

- racesc turbina inainte sa inchid motorul

- folosesc ulei de inalta calitate pe care il schimb la max 7.500 km

- benzina buna cu cifra octanica ridicata (100 sau 99+)

atunci nu cred ca voi avea probleme de nici o natura.

Link către comentariu

Felicitari vecine, in special pentru masina si pentru modificari. De abia acum am vazut topicul dedicat "masinutei" tale si pot sa afirm cu mana pe inima ca arata superb.

Toate cele bune,

Link către comentariu
nadir@boosted.ro

inca o data felicitari

se pare ca eu am un foarte mare ghinion sau poate blestem

stii de cand ma chinui sa fac acel log

alaltaieri mi-a lovit masina nu mi-a mai ars de loc in seara asta s-a ars interfata ... si s-a ars sigur ceva la ea ca nici sa o rescriu nu am mai putut!

sunt nervos rau :P((

oricum ma bucur pt tine

p.s. cred ca softul se mai poate totusi optimiza putin in asa fel incat limita maxima sa fie 1,6 sa nu mai sara de 1,6 :P

ca eu zic ca nu castigi atat de mult ca iti sare de 1,6 dar sigur pierzi putin din fiabilitate >:P<

Link către comentariu

Una din cea mai furmoasa masina de pe forum. Bravo. (Sa nu se inteleaga ca imi place Audi mai mult ca VW :) ) Fotografiile de pe prima pagina m-au bagat in boala. :P Si eu am tot neagra si chiar seamana :P DAR e putin alta treaba. Este extraordinara. Sa ai grija de ea.

Link către comentariu

Acum am observat ca am scris stramb in ultimul post, scuze (primele cuvinte din propozitie). :o

Link către comentariu

Azi am comandat una bucata Forge DV deoarece am impresia ca DV-ul de serie inchide si deschide cam lent pentru modificarile actuale. Cei de la Forge se lauda ca noul lor DV, dezvoltat special pentru 2.0 TFSI, ar fi mai rapid si poate sa tina mai bine presiunea. Daca asa este inseamna ca:

- ar trebui sa-mi scada overboostul

- as avea boost mai mare la turatii mari (deci implicit ceva mai multa putere)

Forge DV info

Link către comentariu
nadir@boosted.ro

:icon_thumright: buna alegerea :salut:

si eu si roby l-am luat :))

Link către comentariu

umbla vorba-n urbe de aste modificari... si din cate am inteles, fuge foarte bine masinuta...

felicitari ! :)

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!