Jump to content

Fuge Botu'


ksi_id
 Share

Postare recomandată

De mai mult timp ma sacaie o problema. De ficare data cand fac curba mai vijelios imi fuge botul masini spre exterior si isi pierde aderenta, fiind nevoit sa ridic piciorul de pe acceleratie ca sa redresez. Telescoapele si arcurile sunt foarte bune. Pe spate am arcuri de passat cu o spira taiata din ele dar avand tancul de gaz si un ladoc in porbagaj sta putin mai lasata de cur decat botu. M-am gandit sa tai o spira si din arcurile din fata sau numai jumatate sa stea masina drept. Treaba asta oare poate remedia problema cu fugitul botului spre exterior?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tractiune fata, e normal sa se intampe asa cand calci acceleratia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit sa tai o spira si din arcurile din fata sau numai jumatate sa stea masina drept.

Merci

eu nu am inteles niciodata de ce trebuie sa se recurga la aceste operatii.

in afara de asta este prima oara cand aud faza cu taiatul unei spire pe jumatate si imi permit sa citez pe cineva foarte bun care spunea exact asa :

"Arcurile si Amortizoarele sint componenta cea mai importanta in comportamentul rutier al masinii. Daca sint moi, se conduce mai comfortabil, mai ales cind treci peste gropi si dimburi insa "handling-ul" in special la limita are de suferit. Daca sint tari, atunci este necomfortabil, incepi sa itzi aduci aminte de pietrele de la rinichi, in schimb permite un condus sportiv, si comportamentul masinii mai usor de prevazut la limita, respectiv raspunde mai bine la schimbarea de directzie.

Arcurile determina garda la sol. Potzi schimba arcurile pentru a cobori masina spre sol. Reducind garda la sol, centrul de gravitate scade un pic, in esentza obtzinind mai multa stabilitate in curbe.Insa pot apare probleme mai ales cind treci peste dimburi, gropi, urci o panta, o potzi zgiria mai usor.

Ideal, arcurile si amrotizoarele sint cumparate impreuna. Daca doresti schimbarea garzii la sol, trebuie in general sa folosesti arcuri mai tari, altfel masina va salta peste hopuri prea mult. Amortizoarele trebuie sa absoarba o frecventza mai mare de oscilare datorata arcurilor mai tari. De aceea ar trebui cumparate ca pereche.

PRO: comportamentul rutier mai bun, stabilitate mai mare, imagine mai agresiva

CONTRA: confort redus, utilitate redusa pe drumuri rele, comportament rutier mai rau atunci cind arcurile/amortizoarele nu se "potrivesc"

de regula masinile cu tractiune fata au tendinta subviratorie si se inscriu pe o traiectorie mai larga decat cea dorita de sofer. Este si normal, rotile din fata asigura atat tractiunea cat si directionalitatea si cantitatea de aderenta e limitata.Cea mai simpla regula pentru evitarea acestui fenomen este sa nu faci 2 lucruri odata : nu accelera si vira in acelasi timp. Daca totusi se produce, ajunge sa ridici piciorul din acceleratie. Asta duce la disparitia fortei de tractiune de acolo, lasa mai multa aderenta pentru viraj, are si un usor efect de franare care incarca puntea fata si chiar va aduce un plus de tractiune si in general masina reintra pe traiectorie.

Daca nici asta nu reechilibreaza masina, inseamna ca viteza a fost prea mare si trebuie aplicata frana

concluzia o tragi singur si gandeste-te bine daca vrei sa faci asta.bafta

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se intimpla exact opusul :huh: botul o ia mult prea tare spre directia virata,si mult prea repede,si ma trezesc cu fata spre bordura.

Acuma am mai inceput sa invat cum sa mentin traictoria,sau cum sa ies din curba cu acceleratia. Toate la timpul lor :P

io zic cati face asa din cauza ca nu ai volan k al meu :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intri lejer in curba, si la jumatea curbei talpaaaaa sa vezi ce frumos revine :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca este normal....? Eu am mai condus mai multe masini cu tractiune fata si nu am mai intalnit treaba asta chiar invers, la toate aveam arcuri tari pe spate si imi fugea spatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile cu tractiune fata e normala tendinda subviratoare, nu supraviratoare, cum se intampla in cazul tau. Cred ca era mai bine daca puneai suspensie sport daca tot vroiai sa fie mai tare. Asta cu taiatul spirelor din arcuri... n-o s-o inteleg niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile sunt OK, la faza cu arcurile speram si eu sa existe o solutie mai pt studenti:d, dar daca nu se poate asta e, ma voi orienta in viitor catre suspensie sport.

Izo dupa ce ai pus cauciucurile astea yokohama sau de care ai zis ca ai, ai aderenta mai buna? Poate si asta sa fie vina sa am ceva ***** de cauciucuri.

Modificat de ksi_id
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu privitor la caracterul subvirator datorita tractziunii fatza si in ceea ce priveshte suspensia. e de verificat indicativul cauciucurilor, poate au o compozitzie mai dura (atunci pai putzin aderente).....oricum daca pleaca prea repede de fatza e posibil ca performantza lor sa lase de dorit....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect

de vina pot fii si cauciucurile foarte proaste si masa destul de mare a masinii, de aici si tendinta pe care o are masina la viraje luate mai in forta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ksi eu cu yokohamaurile mele nu am absolut nici o problema, daca ai fost la resita vreodata, inainte de berzovia is doua curbe calumea, alea le iau cu 120km/h fara sa scartaie reun cauciuc sau sa pierd aderenta.

si cauciucurile zici ca is de plastic asa tari is.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vorba in mare parte de cauciucuri dar conteaza si suspensia pentru ca daca drumul e putin denivelat si ai luat curba, masina va sari de bot si automat ai pierdut aderenta. Am avut si eu arcuri taiate mai demult si sarea cam nasol de bot dar chiar asa nu am patit. In schimb am patit ceva asemanator trecand de la masina mea la un Golf 3 cu arcuri normale si cauciucuri de iarna (vara fiind)...am vrut sa iau o curba de 90 de grade si am intrat prea tare si masina a luat-o tot inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as mai taia o spira din arcurile fata.Pe masura ce se taie din arc acesta se ''intareste'' progresiv, deci o sa fie putin mai tare suspensia.totusi s-ar putea sa ai o problema si cu cauciucurile fata :).in nici un caz nu te avantajeaza in dinamica masinii faptul ca e mai ''lasata '' de spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as mai taia o spira din arcurile fata.Pe masura ce se taie din arc acesta se ''intareste'' progresiv, deci o sa fie putin mai tare suspensia.

totusi de sfaturi din astea nu avem nevoie. doar sa tai din arc este cel mai prost lucru ce poti sa-l faci. vei strica si comportamentul bun de fabrica al masinii.

in nici un caz nu vei obtine vreo imbunatatire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa scoti si arcurile si amortizoarele, ca doar ce nevoie ai de suspensie.

Acum serios, daca mai tai din arcuri se va accentua tendinta supraviratoare, si o sa vezi ce bine o sa stai pe curbe (prin santuri, copaci, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aprob ! a mea are arcurile taiate ( nu de mine ) si e misto senzatia ca pierzi controlu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum vreti voi, a mea are arcurile taiate fata, schimbate spate si sta muuuult mai bine decat inainte in curba cu aceleasi cauciucuri.Dar asta e, eu nu am citit asa de mult pe net ca voi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dieselurile motor fata tractiune fata POT fi asa de subviratoare de aproape ca iti vine sa mergi doar drept cu ele ;) ... Eu pana sa ma obisuiesc putin cu a mea intram in sensurile giratorii cu viteza prea mare si era sa nu le iau de vreo cateva ori. .E perfect normal sa se comporte asa. Poti sa faci multe chestii ca sa ii reduci subvirarea, insa nu stiu daca merita. Unele mai putin tehnice, altele mai mult: incepand de la bare stabilizatoare, cauciucuri/roti mai mici pe spate (si mai putin late daca vrei), poti pune cu aderenta diferita din start, telescoape/arcuri sport, etc etc... La urma urmei e muuuuuuuuult mai bine sa fie subviratoare decat supraviratoare, asa ca poti sa mergi si tu mai incet si gata....

Legat de inaltimea "spatelui" in raport cu fata, pot sa iti spun ca atunci cand masina este "orizontala" atunci tendinta subviratoare e minima. Daca urci sau cobori spatele atunci SENSIBIL creste comportamentul subvirator. Poate nu il vei simti deloc ca e neglijabil.

Ras ne-ras, daca ai chef pune-ti ceva greu in portbagaj cat mai in spate si va fi altfel ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I am Stealth, omul vorbea de tendinta SUPRAVIRATOARE, adica invers fata de subviratoare, deci lui ii fuge fata pe exteriorul curbei, nu pe interiorul curbei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De mai mult timp ma sacaie o problema. De ficare data cand fac curba mai vijelios imi fuge botul masini spre exterior si isi pierde aderenta, fiind nevoit sa ridic piciorul de pe acceleratie ca sa redresez.

In ideea ca "ii fuge botul masini(+i) inspre exterior" ....asta e supraviratoare pt tine? :)

Mi s-a intepenit creierul, sau am uitat eu limba romana?

LE.... cred ca eu vorbeam despre ce scria deschizatorul topicului, iar tu despre ce scria altul....:(

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e problema ca masina ii mai lasata cu 1,5 cm de spate si imi fuge botul spre exterior,

dau sa ies din curba daca intru tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa te temperezi cu intrarile astea prin curbe luate in viteza, nu de alta dar risti (doamne fereste) sa ajungi la vorba lui cristiN si atunci sa vezi intrebari ce ai sa-ti pui

bafta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!