Jump to content

Probleme mici si enervante - Octavia 2


dany
 Share

Postare recomandată

Vezi, numai, sa se potriveasca in cutiuta ei de la motor :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci 61 de Ah si 550 A.

Te corectez putin - 61A si 540A curentul de pornire. La fel am si eu (Varta, bateria originala livrata cu masina). :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai dreptate, nu stiu 100% daca e 550 sau 540 dar macar e varta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi, numai, sa se potriveasca in cutiuta ei de la motor :)

@Mario: Spatiu este cu 10-15 % mai mult decat ar fi normal , plus ca actualele generatii de acumulatori (cu/fara gel) sau cele fara intretinere sunt mai mari ca si capacitate si mai mici ca si dimensiune, incape fara probleme 74-75A, pe documente nu pe vorbe, deci are dreptate Gabriel cand spune ca incap si alte capacitati decat 61 A cu care a venit din fabrica la 1,9 tdi... :D (iegzista niste dimensiuni ale celei de origine dupa care ne putem lua si analiza, nu-i bai ;) )

Modificat de radiomaniack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si eu pe punctul de a schimba bateria, si din cauza asta am fost la un dealer Caranda. Au acolo si Varta si Bosch. Vanzatorul mi-a recomandat o Caranda de 72 pentru ca intra acolo, si nu o Varta deoarece, zicea el, e mai scurta si mai inalta (sau invers - nu mai tin minte) Cert e ca Varta era si mai scumpa. Nu vreau sa fac reclama, urmaresc si topicul de acumulatori, insa vreau sa iau ceva bun, sa faca fata, si sa se si potriveasca in cutie. Si eu vroiam Varta, desi e mai scumpa, insa nu stiam daca o sa intre una suficient de mare sa faca fata motorului meu. :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bateria Varta de 61 A la nici un an, a trebuit sa iau baterie la vechea dacie, si m-am gandit ca pe octavia ar merge una de putere mai mare. Am pus un Zap de 75 A (una din bateriile bune de pe piata noastra - cel putin asa mi-au spus multi oameni din domeniu - eu sunt multumit de ea). Intra la fix in carcasa. Am reusit s-o descarc in doua randuri - am avut probleme cu o navigatie care s-au remediat. Am pornit-o la cabluri, si vad ca merge excelent si acum (la -18 grade e ca si noua). Se zice ca am formatat-o de 2 ori :rolleyes: Bateria are deja 2 ani.

Fosta baterie era mai mica si ramanea destul loc liber. Vreau sa va spun ca si acum merge excelent, dar pe alta dacie - am donat-o unui cumnat (n-am vrut s-o las la remat...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AKUMA_EXCLUSIVE.doc Haideti s-o lamurim cu intratul bateriei: postez un document cu tipo-dimensiunile bateriilor Akuma de pe Skoda, tot ce trebuie sa faceti este sa desfaceti capacul acumulatorului vostru si sa-i cititi codul dupa care comparand cu datele din tabel , veti lamuri cat de mare si de tare este...:D

Fiecare producator de acumulatori din tarile cu nitica apa calda are datele pe site, asa ca va fi lesne sa va dati seama daca alegand o noua baterie va avea loc in locasul special amenajat al masinii voastre, va doresc succes domnilor! :P

Modificat de radiomaniack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim radiomaniack, informatii de calitate!

De abia astept sa iau codul de pe baterie sa il compar cu datele din tabel, desi la o prima aruncare de ochi, singura baterie de 72 Ah din tabele are un curent la pornire de 680 A. Probabil asta inseamna in "celalalt" standard, cei 360 A inscrisi pe bateria mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mario75 :Cele mai noi cerinte in domeniu specifica notiunea de curent de rupere (cranking current) la o temperatura data de -18 *grade,care e mult mai mare decat 360 de A la o capacitate a bateriei de 72 A/h, asa ca

n-as putea sa iti spun exact la ce se refera valoarea de 360 (ma duc putin cu gandul la vechii acumulatori care aveau alt tip de separatori, alta tehnologie a puntilor de Pb, nu se foloseau aliaje nobile Au, sau Ag si nici geluri ca acum , la care intr-adevar curentul de rupere era intr-un mod fericit la 350-360 de A)...Respect maxim , domnilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Problema mea este bateria. cum e posibil ca pe o masina cu motor 1.9 diesel cei din fabrica sa monteze o baterie de 62Ah avant curet la rece 330

Uite, si mafia are aceeasi "problema". Probabil in 2004, erau alte standarde.

Desi prin 2004 parca, puneam la dacie o baterie de 70 Ah si 700 A curent de rupere (Caranda) deci erau standarde inalte si atunci. Probabil cei 360 A de pe bateria mea AKUMA, respectiv 330 a lui mafia, inseamna altceva.

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, imi dau seama ca in opinia mai de demult a constructorilor curentul la rece ducea ca relatie la stabilirea capacitatii de mentinere a unui curent maxim in sarcina, (stiut fiind ca , demarorul/electromotorul ptr unii este unul dintre cei mai importanti consumatori de pe masina)...

Numai ca intre timp, datorita multiplelor solutii constructive noi venite pe piata ale acumulatorilor si diversificarii cerintelor, dar si a procesului de fabricare a intervenit o caracteristica noua, aceea a curentului de rupere la o temperatura negativa (suficient de coborata incat sa defineasca cat poate fi solicitata bateria ), asta si datorita faptului ca pe langa alte procese, temperatura negativa accelereaza descarcarea bateriei..

De aici si valorile relativ diferite intre curentul la rece si curentul la rupere, cu stima! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu mici rectificări , bateria mea e de 61 Ah 330A DIN 540 A EN/SAE și nici nu apare

post-18532-1265215361_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu apare ca e facuta pentru Skoda, apare ca si cum ar fi piesa originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e stantat la cald pe plasticul bateriei un cod, am sa verific maine daca e veridica seria cu ce este in tabel, am inceput sa am dubii.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea tot Akuma a fost..N-am circulat 2 saptamani cu masina,da' am pornit-o de 2 ori..Toate bune si frumoase,prima cheie..Insa cand a fost o noapte geroasa rau,s-a dus..N-a mai vrut sa porneasca nici cu,curent de la alta masina,nici impinsa,nimic..Am fost nevoit s-o schimb..Am luat Varta Silver de 74Ah si 750 de A curent de pornire..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impinsa? Din cate stiu eu, nu e bine sa o impingi, dar poate stiu gresit ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi baterie am si eu Akuma 61 Ah 330A si nu mi-a facut probleme pana acum.

Eu i-am desfacut aptipildul ala care mascheza busoanele si am mai completat cu apa distilata. Nu cred ca este fara intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie si in manual ca nu e fara intretinere, sa specifica ca in conditii normale de exploatare nu ar trebui sa completezi cu apa dar e bine sa verifici ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot de 61 (sau 62?) Ah am, dar e Varta...

La ultimul test facut avea cam 69% capacitate - dupa numai 12 luni!!! Masurata la Brady, pe aparat.

Daca ma lasa, o sa iau Rombat Premier. Caranda am vazut ca au multe probleme, iar Varta.... sincer e prea scumpa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot Akuma de 61Ah am pe masina. Masina sta si cate 2-3 saptamani in garaj nepornita fiindca in oras circul cu alta masina si pana acum nu am avut probleme, dar acum 2 saptamani cand au fost gerurile alea mari am pus-o 2-3 ore la incarcat pe redresor ( preventiv ), fiindca scazuse pe la 11,8V. Parerea mea, daca masina sta mult timp nepornita mai bine puneti un pic bateria la incarcat daca avezi posibilitatea decat sa porniti masina si sa stati cu motorul pornit pe loc cum fac destul de multi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Cred ca ar trebui mutate toate post-urile legate de baterii intr-un topic nou

2. Am facut si eu o scanare aseara si se pare ca am erori pe modulul de confort (central convenience) si ceva pe PTC (auxiliary heating).

Plus ca si dupa ce am sters erorile la spalatoarele faruri tot nu-mi merg. La fel si spalatorul de la luneta.

Daca pt erori nu am cew sa fac decat sa merg la service, n-o sa ma apuc eu acum sa scot modulul de confort, nu stiu ce se intampla cu spalatoarele. Sa fi scapat vre-un furtun? Totusi nu se vede nimic curgand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!