Jump to content

Probleme mici si enervante - Octavia 2


dany
 Share

Postare recomandată

Eu sunt 100% de acord cu ce zice claudiusnc.

@bogdanpiatra

Vinde-o tata cat mai repede pentru ca tu nu vei multumit niciodata de masina asta si eventual cumpara un Logan de care vei fi mai multumit. Trebuia sa faci asta mai demult, asta e pierzi niste bani, dar de cat sa te vaicaresti in sute de posturi pe forum mai bine o vinzi si iti cumperi una de care vei fi multumit. Cel putin eu asa facem in locul tau. Nu e vorba ca unele masini au anumite lucuri peste Octavia II, dupa tine Octavia II nu are nimic bun fata de celelalte ... nimic nu merge bine, nimic nu iti place. Chiar nu inteleg de ce te mai "chinui" cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si apropo, cu ce masini imi e permis sa compar octavia???

cu masini din clasa in care este situata acesta!

......

Iar despre topicul 1.2 tsi, eu zi sa taci din gura! Nu ti-as dori sa dai 16500 e pe o masina si sa intri in service mai des decat o supernova. Si pentru lucruri care toate s-au dovedit reale!

......

Eu am tacut din gura, nu cred ca ti-am reprosat ceva despre probleme tale;

Singurul lucru pe care ti l-am spus, din cate imi aduc aminte pe topicul tau de 1.2 TSI, era ca sa faci expertize, din care sa reiese si sa ateste ca sunt probleme la masina ta, nu sa te plangi pe forum sau pe la Dealer ca nush ce probleme ai, ca masina este de cacao...etc;

Lupta cu cu entitatile juridice se da in instanta, nu pe forumuri...

Si da, am avut dreptate cand am spus ca esti 100% antiSkoda (si colegul @adrian001 a remarcat asta)...chiar tu o spui...16500 skoda...etc!

Pe de alta parte, as dori sa folosim un ton civilizat in discutii si sa evitam pe cat posibil expresii "taci din gura" ; aici nu exista un ascendent moral al unora fata de altii!

Nu este totul superb la Skoda, insa vis-a-vis de alte masini din aceasi clasa, cel putin eu, am avut satisfactii;

La o utlizare normala, am 182.ooo KM, fara nici o problema majora!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In incercarea de a calma, si cu riscul de a continua flame-ul, imi spun si eu parerea, incercand sa fiu ontopic (probleme mici si enervante o2)

Orice masina este un ansamblu de piese componente, dintre care doua complexe - motorul si cutia de viteza - la randul lor din piese componente. Asamblarea masinii are loc intr-o fabrica, in Cehia, Germania, China, Spania, Turcia, Romania, Ungaria samd. Nu vorbesc de design, plastice samd ci doar de partea tehnica, la care avem suparari cand se strica de trebuie sa reparam si pierdem timp si bani. De ce se strica? In principal din cauza pieselor componente care cedeaza, dintr-un defect de fabricatie, dintr-o uzura excesiva sau dintr-un defect de concept - cazul motorului 1.2tsi care intradevar este o problema dar nu o discut acum (dar si eu as fi negru daca as avea asemenea probleme).

Din punctul de vedere al problemelor care pot apare la masina (la piesele componente) daca o luam statistic se intocmesc topuri de "reliability" adica marcile de masini care vad cel mai putin service-ul (in afara de revizii), ca procent din numarul de masini existente. Culmea e ca si aceste topuri difera, dar in general masinile japoneze Honda, Toyota, sunt mereu in top 5. Referitor la grupul VAG, mai toate astfel de topuri arata ca Skoda sta mai bine decat VW si Audi (dau un exemplu ca sa nu zica cineva ca vorbesc din pareri proprii http://www.whatcar.com/car-news/what-car-reliability-survey-2012/263555). Ciudat, pentru ca VW si Audi costa mai mult deci..anyway, sa revenim la piesele componente, frumusetea este ca in grupul VAG se folosesc cam aceleasi piese, in Octavia ai piese de VW/Audi, in Seat la fel. De ce s-ar strica pe O2 mai repede sau invers de ce s-ar strica pe VW/Audi/Seat? S-a ajuns totusi la o calitate foarte buna a pieselor componente si defectele de fabricatie cred eu ca sunt 0.01% sau asa ceva, in schimb raman problemele de uzura pe fondul unor factori ca ulei de calitate proasta, schimbat tarziu, mers in praf, bruscarea/fortarea masinii samd. Si mai este faptul ca nici o piesa nu dureaza la nesfarsit, toate au o viata si nu mai sunt facute sa tina peste 10 ani, se merge pe conceptul de cat mai multe consumabile, ca sa se castige si pe piese de schimb.

Concluzia mea ca si asa am scris literatura :) este ca poti avea probleme si cu O2 si cu alta masina, daca ai ghinion ca piesa respectiva sa cedeze "nervos" :) Si in momentul acela nu te mai intereseaza statistica si topurile de fiabilitate (ca nu-mi venea in romana), injuri ca dai bani pe service si zici ca nu mai iei marca respectiva. Dar daca te uiti la topuri si la forumuri, nu poti sa nu vezi ca masinile din alte grupuri (non-VAG) parca au mai multe probleme, va rog sa ma scuzati dar masinile frantuzesti sunt renumite pentru probleme, conduc si un Renault Megane de 140cp in varsta de doar 4 ani si scartaie, e mai putin controlabil, ii cad piesele de caroserie, frig becurile de pe cotiera de pe usa, nu poti schimba un bec fata decat la service samd.

Si ca sa fiu on-topic, masina mea are 7 ani, am avut si eu probleme mici si enervante, odata n-a pornit si a trebuit sa schimb unitatea centrala (intrase apa la ea se pare sau pur si simplu defect de fabricatie), niste fire care nu duceau curentul bine, gura de la air intake vibra si facea zgomot credeam ca e de pe sub masina, s-a exfoliat un ornament de la sertarul de sus de pe bord, vreo 5 becuri arse, plafoniera din spate s-a rupt, am schimbat (doar) o bujie, am schimbat ansamblul manetei semnalizatorului, si poate si altele de care nu-mi mai aduc aminte, dar una peste alta masina mi se pare bine facuta, si deabia astept sa-mi iau O3.

Si apropo de ABS, nu mi se pare ca intra prea repede, intra cand trebuie, conteaza ce e pe jos, daca e praf pe carosabil sau daca e ud, atunci intra, pentru ca e normal sa depisteze o blocare a unei roti (pe praful care e in Bucuresti..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de acord cu claudiusnic dar am fost repede trimis la colt (post #2790)

Bravo codz: "ABS intra cand trebuie", dar cui sa explici asta daca omul crede ca "la (toate) Octavia 2 ABS intra prea repede" ?! Deci toate masinile Octavia 2 se comporta aiurea d.p.d.v. ABS si noi nu stiam! :icon_cheesygrin: Culmea este ca totul este "argumentat" cu exemple de alte masini, anvelope diverse, etc. Ti se da senzatia ca s-au facut adevarate studii care au condus la concluzia respectiva care prin ea insasi este in fapt un neadevar.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti voi treaba aia, cu teoria stam bine, practica ne omoara! O zi buna! Va doresc sa va intre abs-ul exact cand trebuie si .................O simpla constatare(nici macar nu am iscat-o eu, doar am fost de aceeasi parere cu initiatorul) s-a facut ditai topicul/

Si cristi, vezi ca am specificat undeva de ACELASI TIP IDENTIC SI LA FEL DE CAUCIUCURI, dar de trebuie sa avem ultimul cuvant!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In astfel de comparatii te rog sa verifici si masa vehiculelor. Ai precizat cu 2 pagini in urma ca Octavia cat si Fiesta sunt pe 195 dar nu ai luat in calcul diferenta de 250kg la gol care ghici ce ... e sustinuta tot de cauciucuri. Treaba e simpla, logica, fizica elementara si chiar nu trebuie sa va contraziceti pe nimicuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1270-1104=??? Dar nu 250, ci asa cat 2 persoane mai corpolente!

Deci faptul ca intra mai repede nu mi se pare un defect, dar ceva neplacut mai ales cand treci de pe o masina pe alta!

Fizica elementara spune ca fiecare sistem de franare e calculat dupa masa masinii, etc, etc, masa maxima autorizata, etc! deci nu tine! Alt argument!? Si acela e probabil ca unii senzori percep diferit limita la care se pierde aderenta! Parerea mea!

Nu ne mai contrazicem pe nimicuri dar la aceste nimicuri fiecare mai veniti cu un post , o presupunere, o.... ! :lol:

Asa ca ne oprim aici si nu ma mai vad obligat sa raspund la anumite presupuneri, ca , cu fizica elementrara eu unul ..........

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va spun din experienta conteaza si ce cauciucuri ai pe masina ,adica cit de buna este aderenta la calea de rulare.

cu Matadoarele originale intra ABS-ul cam repede chiar la o mica udatura pe asfalt ,cind am schimbat cauciucurile cu alt model LASSA BRIGESTONE sa schimbat problema aderenta a crescut la calea ce rulare si ABS-ul intra foarte rar numai la frinari foarte violente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e si asta adevarat... depinde si de calitatea si designul cauciucului, presiunea si suprafata pe care se ruleaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect!

Numai ca la un moment dat eu facui o comparatie cu acelasi tip de cauciucuri!

In rest e normal ca , cu cauciucuri de calitate pierderea aderentei sa fie mult intarziata fata de cele low cost!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit se pare ca v-ati dat seama ca ABS lucreaza corect si atunci cand intra (mai) repede si atunci cand intra (mai) tarziu sau atunci cand nu intra deloc si ca diferenta de timing este datorata altor parametri (anvelope, suprafata de rulare, etc).

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu ne-am dat sema cristi! La masini diferite cu aceleasi cauciucuri, pe aceeasi suprafata dar cu sisteme de franare diferite ABS intra mai repede sau mai putin repede, functie de diferiti factori! Parerea mea!, si nu mi-o schimb, ce spun, spun din practica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de ce (intra mai repede sau mai putin repede)?

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am spus parerea mea, senzori diferiti, reglaje diferite, care in final apreciaza altfel momentul pierderii aderentei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate gresesc eu dar traiam pana acum cu impresia ca ABS monitorizeaza blocarea rotilor si nu pierderea aderentei ... cel putin dupa nume asa ai putea trage concluzia ... si nu stiu cum poate un senzor interpreta gresit momentul cand o roata nu se mai roteste. Dar din nou, va rog sa nu va aprindeti si sa-mi sariti in cap nu sunt specialist in dinamica si nici in senzori auto .. e doar o parere personala. Daca cineva stie altceva si eu gresesc as fi recunoscator daca ne-ar impartasi din experienta sa.

Eu unul cred ca pur si simplu la masina ta rotile se blocheaza mai repede ... care sunt factorii? sincer? .. Dumnezeu stie... pot fi atatia factori care sa determine asta ca ti-ar lua o eternitate sa-i iei si sa-i elimini unul cate unul .. si ce te faci atunci cand sunt factori compusi? ... deci parerea mea umila e ca abs-ul nu prea are cum sa intre prost .. nu face decat sa monitorizeze miscarea unei roti ... daca vrei sa vb despre intreg sistemul de franare o putem face, caci poate la tine e mai "sensibil", insa eu personal nu cred ca ABS-ul in sine este problema.

O zi buna

Aurel

P.S. Si eu sunt de acord ca, cel putin la masina mea, sistemul de franare este cu mult mai eficient decat la multe alte marci ... am multe masini in familie de marci diferite (dacia, opel, renault, vw, audi) si pot spune ca skoda are niste frane excelente.

Modificat de pro_niger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Propun sa citim putin despre ABS si apoi poate avem o intelegere mai buna a lucrurilor: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

Extras:

Operation:

[...]

A typical ABS includes a central electronic control unit (ECU), four wheel speed sensors, and at least two hydraulic valves within the brake hydraulics. The ECU constantly monitors the rotational speed of each wheel; if it detects a wheel rotating significantly slower than the others, a condition indicative of impending wheel lock, it actuates the valves to reduce hydraulic pressure to the brake at the affected wheel, thus reducing the braking force on that wheel; the wheel then turns faster. Conversely, if the ECU detects a wheel turning significantly faster than the others, brake hydraulic pressure to the wheel is increased so the braking force is reapplied, slowing down the wheel. This process is repeated continuously and can be detected by the driver via brake pedal pulsation. Some anti-lock systems can apply or release braking pressure 15 times per second.[15]

The ECU is programmed to disregard differences in wheel rotative speed below a critical threshold, because when the car is turning, the two wheels towards the center of the curve turn slower than the outer two. For this same reason, a differential is used in virtually all roadgoing vehicles.

If a fault develops in any part of the ABS, a warning light will usually be illuminated on the vehicle instrument panel, and the ABS will be disabled until the fault is rectified.

The modern ABS applies individual brake pressure to all four wheels through a control system of hub-mounted sensors and a dedicated micro-controller. ABS is offered or comes standard on most road vehicles produced today and is the foundation for electronic stability control systems, which are rapidly increasing in popularity due to the vast reduction in price of vehicle electronics over the years.[16]

Modern electronic stability control systems are an evolution of the ABS concept. Here, a minimum of two additional sensors are added to help the system work: these are a steering wheel angle sensor, and agyroscopic sensor. The theory of operation is simple: when the gyroscopic sensor detects that the direction taken by the car does not coincide with what the steering wheel sensor reports, the ESC software will brake the necessary individual wheel(s) (up to three with the most sophisticated systems), so that the vehicle goes the way the driver intends. The steering wheel sensor also helps in the operation ofCornering Brake Control (CBC), since this will tell the ABS that wheels on the inside of the curve should brake more than wheels on the outside, and by how much.

The ABS equipment may also be used to implement a traction control system (TCS) on acceleration of the vehicle. If, when accelerating, the tire loses traction, the ABS controller can detect the situation and take suitable action so that traction is regained. More sophisticated versions of this can also control throttle levels and brakes simultaneously.

Upon the introduction of the Subaru Legacy in 1989, Subaru networked the four channel anti-lock brake function with the all wheel drive system so that if the car detected any wheel beginning to lock up, the variable assist all wheel drive system installed on vehicles with the automatic transmission would engage to ensure all wheels were actively gripping while the anti-lock system was attempting to stop the car.[17]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E citita asta! de mult!

Eu ma dau batut! S-au facut ceva pagini???

Aurel , ai dreptate, poate m-am exprimat eu gresit! Roata care se blocheaza incepe sa alunece, si aici intervine abs!

De ce la unele skode e mai repede sau mai usor! Eu cred ca e la fel, dar e poate alt nivel de perceptie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as vrea sa am aderenta mai mare dar nefiind unul care utilizeaza franele intensiv chiar nu are sens sa arunc banii pe alt set jante+anvelope. Ca sa-ti faci o idee la cealalta masina am schimbat placutele la 70k si erau uzate ~60-70%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de franat intensiv. Masina trebuie sa franeze eficient si mai ales, sa o faca atunci cand ai nevoie in situatii de urgenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta problema mica devine... enervanta! :icon_cheesygrin: Cred ca oricum s-a cam spus totul despre asta si cel care a pus intrebarea poate trage concluzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil un contact slab pe firul care vine de la senzor lichid racire in panoul de instrumente. Daca zici ca ai schimbat deja vasul de expansiune, banuiesc ca ai/s-a verificat si daca mufa e oxidata.

Sa ne spui cum ai rezolvat-o!

in alta ordine de idei, eu nu sunt multumit de ABS...intra prea repede si ma enerveaza. Care mai aveti si alte masini, vi se pare ca intra mai repede decat la alte marci?

Multumesc tuturor pt raspunsuri. Mufa aceea a fost primușl „suspect„ dar am schimbat-o (cred ca vine o data cu vasul). In privinta firelor au fost verificate integral pana la intrarea in calc. In plus problema apare doar la temp de 35 de grade; spre exemplu nu a mai aparut eroarea de vreo saptamana.

O rezolvare inca nu am gasit....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o jonctiune are 2 mufe(de obicei una mama si alta tata), care se imperecheaza perfect si ar trebui sa nu lase umiditate ca sa poata oxida. clar daca ai schimbat vasul una din mufe e noua, insa cealalta poate fi inca oxidata, de aia te intreb daca sunt curate.

@cristi_v concluzia este ca nu este nicio concluzie, ca sa parafrazez generatia messenger si/sau facebook.

Pentru cei care tot o dau cu cauciucurile(intr-un post am spus de diferenta resimtita de mine cu 2 randuri de anvelope), insa nu de asta e vorba, ci: la masina mea(ma repet) incaltata cu cauciucuri Michelin PilotSport 3(daca aveti habar de ce e vorba, mai intrebati) 205/55 R16 intra ABS-ul mai repede ca la cealalta octavia II, 1.9 tdi incaltata cu Matador elite 2 pe dimensiunea 195/65 R15. Sau decat la cea a cumnatului, incaltata cu anvelope de iarna de dimensiunea 205/55 R16. Deci, cu cele mai bune cauciucuri din comparatie, tot intra ABS-ul putin mai repede. Rog sa cititi pana pricepeti, cei care tot o dati cu cauciucuri si dimensiunea acestora.

Sper ca de data asta m-am facut inteles!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nervoss, eu sustin o teorie asemanatoare, dar am comparat aceleleasi cauciucuri (conti eco 2..) puse pe 2 masini diferite si am sustinut ideea( pe care de fapt nimeni nu mi-o va schimba) ca la octavia intra ceva mai repede decat la cealalta masina( evident cu alt sistem de franare).

Acum tu vii si compari acelasi tip de masina dar cu cauciucuri diferite! Abia acum e mere cu pere! caliatatea cauciucurilor Michelin daca te interesezi este contestata de destui utilizatiori( nu tot ce zboara la Adac se si mananca). s-ar putea ca matador sa se muleze mai bine strict pe tipul respectiv de asfalt, si sa franeze mai bine, nu mai spun de cele de iarna care sunt f moi.

fa test pune pe masina ta cauciucurile lor, duceti-va pe un poligon ceva si marcati un loc unde sa franati, masurati si distanta de franare(oprire)! fa probele respective cu cauciucurile lor si a lor cu ale tale( e greu dar daca tii neaparat fa-o)si daca tot intra mai repede decat la ei atunci poate ai ceva la pompa de frana, etc, etc! Important este si masa motorului, nu stiu daca masinile au acelasi motor!

Si, daca se spunea ca la dacia trebuie sa ai noroc sa nimeresti una buna, se pare ca si la skoda ai mare nevoie de noroc in ultimii ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, din cauza faptului ca nu pot crea un nou topic, ma simt nevoit sa postez aici problema mea. Am o skoda octavia 2 model2005 1,9 TDI 105CP. Problema mea este urmatoarea. Cand introduc un cd in cd playerul masinii (cd player audio) il citeste fara probleme dar atunci cand dau pe urmatoarea melodie, se chinuie sa citeasca si intr-un final imi da CD-Error. Daca introduc din nou cd-ul il citeste dar de la melodia 1 si tot asa.. cd error etc. Stiti cumva daca exista vreo solutie? Bineinteles in afara de schimbarea cd-playerului... Am atasat o poza de pe internet cu un cd player identic cu al meu.

Multumesc, Respect!

post-111890-0-57351200-1347569067_thumb.

Modificat de Godfather14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate pare o intrebare idioata. :) Ai incercat cu mai multe cd-uri si face la fel cu toate?

Mie mi se intampla asta (atat la stream mp3 cat si la nexus) atunci cand cd-urile sunt destul de zgariate. Daca bag cd-ul si il las sa cante de la cap la coada nu e nici o problema dar daca incerc sa schimb melodia nu functioneaza.

Modificat de sorin_balan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!