Jump to content

Probleme mici si enervante - Octavia 2


dany
 Share

Postare recomandată

da..dar tot prin carte zice sa nu turezi masina pana nu ajunge la temperatura optima....acum se cam bat cap in cap...mergi mai turat ca sa se incalzeasca mai repede / mergi normal cum zic ei in carte ca sa protejezi motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 sec sau max 40 este destul de suficient ca sa isi ia ulei "suficient" iarna sau pe temperaturi scazute; stai mai mult sa dai zapada/gheata de pe ea;

Acum, chestia aia cu HI pe clima si incepe sa bage "caldut", este verificabila si merge, insa este valabila doar pentru degivrarea la parbriz;

Ca sa fie cu adevarat cald pentru o persoana in masina, trebuie sa parcurgi 2-3 km pe drum intins, ca sa inceapa cat de cat

Ca de exemplu, in weekend stau mai mult la casa, care se afla la 7 km de oras; iarna, cand plec spre oras dimineata, se incalzeste cam aproape de intrarea in el, adica la cca 6 km;

Insa, merg pe drum intins, cu viteaza de maxim 100 KM/h;

Cand sunt in oras si plec spre birou sau unde mai am treaba dimineata, pot sa "treaca" si 15 km de mers cu vitezele 1-3 si de abia se incalzeste...

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa e si la mine: 7-8 km ca sa ajunga apa la 90 de grade, 3-4 km pana cand "se schimba" un pic aerul in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca faci numai drumuri scurte, la care cind apuca motorul sa se incalzeasca ai ajuns deja la destinatie , aplica metodele batrinesti ...

Aranjezi gura de admisie sa ia aerul de sub capota si nu dinafara si obturezi cam trei sferturi grila din fata radiatorului . Singura treaba ar fi sa tii minte sa inlaturi aceste doua modificari inainte de a pleca la un drum lung. Si asa ai rezolvat fara sa mai obosesti motorul cu tinut prea accelerat in regim de functionare la rece.

Cum se rezolva cu admisia de sub capota ?! la octavia doi ai la modulul de intrare, prins de partea frontala, de unde pleaca un furtun de cauciuc spre compartimentul filtrului de aer, deci ai la acel modul ( o cutie de fapt ) un capac prins in trei cleme , pe care il dai jos si gata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. In primul rand imi cer scuze ca postez din nou aceeasi chestie, dar ma dispera la maxim:

De ceva timp, de cate ori vine sezonul rece am parte de un sunet metalic care apare sporadic in zona bordului undeva in stanga volanului, in zona panoului de sigurante. Zgomotul se manifesta sub forma unei vibratii foarte fine metalice, un zbarnait deranjant care apare cand merg pe asfalt mai poros, mai dur, si mai apare uneori cand depasec 3000rpm. Am desfacut capacul acela lateral de la panoul de sigurante dar totul pare in regula si bine fixat. O mana de ajutor mi-ar prinde bine pt ca nu reusesc sa-i dau de capat.

Mentionez ca zgomotul NU provine de la motor, pare sa se auda de undeva din bord din partea stanga, sunt 99% convins de asta.

Va rog mult, orice idee e bine-venita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucian.1950 metodele alea batrenesti de la tine din post la aplici la dacia aia batranesca la care nu merge termostatul. Poti sa pui tu radiatorul si in plapuma pana nu ajunge temp aproape de 90 de grade nici nu circula apa prin el. Iar legat de obturarea admisiei e prima oara cand aud de asa ceva. Cred ca intelegi ca aia de la Skoda au pus "porcaria" aia de intercooler tocmai pentru a raci aerul care intra in motor. Te las pe tine sa descoperi de ce fac ei asta ... Si daca mergi putin mai turat gen 2200-2400 rpm cand e motorul rece nu are absolut nimic, ideea e sa nu te infigi ca melteanul in acceleratie, adica sa nu supui motorul la load-uri mari cand e rece ...

PS: Oricum sunt aberatii mari ce ai scirs acolo, si ar fi bine sa fie sterse ca poate nu apuca cineva sa citeasca si postul meu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"adrian001" eu doresc sa achizitionez aceasta grila si sa o montez in sezonul rece pe masina , crezi ca gresesc? Are acelasi efect ca solutiile oferite de domnul @lucian.1950. Daca stie cineva unde pot gasi la noi sa-mi zica si mie. Multumesc.

http://www.superskod...le-winter-cover,

Modificat de mafia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu zic ca diferenta va fi foarte mica. Daca vei folosi asa ceva fa un test cu ea si fara ea in aceleasi conditii si apoi vino cu rezultate sa vedem ce minuni face ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian, nu am zis nimic de obturare.... citeste cu atentie, cit despre restul, nu vreau sa fac nici-o polemica cu tine, iti spun numai ca meseria mea este: inginer mecanic, masini si utilaje...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am studiat si eu problema cu vremurile reci, solutia este winter cover asa cum a zis si colegul nostru mai sus.

Oare unde am putea gasi asa ceva in Romania? Daca nu gasesc o sa fac comanda online.

Modificat de viliboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ca a aparut ceva asemanator pe noul ford focus, ca dotare de serie, cu actionare electronica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reusit sa-mi cumpar acea masca de la un coleg de forum. Am si montat-o pe masina, intradevar parca motorul se incalzeste putin mai rapid, dar astept sa scada temperatura sub 0 grade sa-mi fac o parere mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti subiectiv cand zici ca putin mai repede si poate fi placebo ... Fa un test calumea in aceleasi conditii (temp si stilul de mers) in care sa mergi odata cu chestia aia si alta data fara ea si atunci vezi diferentele. Oricum eu am zis ca nu va fi o diferenta mare, poate doar daca mergi la temp foarte mici tare, sa fie fluxul de aer rece mare catre motor, dar chiar si atunci daca mergi tare se va incalzi motorul repede chiar si fara de la load-ul pe care il pui asupra motorului. Pentru mersul in oras parerea mea e ca nu va fi absolut nici o difierenta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ca a aparut ceva asemanator pe noul ford focus, ca dotare de serie, cu actionare electronica.

Da, au copiat de la BMW.... si le prezinta ca mari inovatii - si asistenta la parcare....

Eu am reusit sa-mi cumpar acea masca de la un coleg de forum. Am si montat-o pe masina, intradevar parca motorul se incalzeste putin mai rapid, dar astept sa scada temperatura sub 0 grade sa-mi fac o parere mai buna.

E normal sa se incalzeasca un pic mai repede, ca doar ii astupa o parte din fanta spre radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca mergi mai mult nu se supraincalzeste motorul? la mine in 3 km e apa la 90 grade..si cald in masina in maxim 5 minute, deci nu vad la ce ar trebui asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grila ajuta pe cei cu motoare TDI ( cred), motorul pe benzina se incalzeste mai rapid. Cum am luat grila am facut un drum tus/intors de 100km, dar si temperatura era peste 10 grade, iar temperatura apei a ajuns imediat la 90 grade. Alta data pe acelasi traseu dus 50km si cu o temperatura de -15 -18 grade si cu clima la maxim, nu reusea apa sa ajunga la 90 grade. Daca scadeam temperatura la 22, imediat crestea temperatura la 90 grade. Vorbim mai multe cand vin gerurile alea mari. Eu cred ca grila ajuta mai mult pe trasee scurte.

Sa fiu in ton cu topicul si sa nu ne abatem de la el, ieri am observat ca protectia de la amortizoarele spate sunt sparte( rupte), caut un DIY pentru inlocuirea lor pentru Octavia, poate a gasit cineva pe net.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIY cu schimbarea protectiilor amortizoare o sa fac eu, dar intai trebuie sa le achizitionez.

Cat despre grila aia, mie nu-mi vine sa cred ca la diesel e asa aiurea cu caldura incat sa fie nevoie. Plus ca nu-i inteleg pe cei cu diesel care fac naveta in oras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa iti vina sa crezi, mie imi ingheata mainile pe volan, abia dupa 7 km baga caldura. De ce nu-i intelegi ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutam

Legat de aceasta problema cu incalzirea motorului... La mine de cand am luat aceasta masina, atunci cand este iarna(temp sub 0) si ma deplasez se incalzeste relativ usor, cativa km si apa ajunge la 90. "Problema" cu care m-am confruntat de noua este ca in momentul in care stau pe loc, si ca orice om cand ai de asteptat in masina 5-10 min si afara sunt temp cu minus lasi motorul sa mearga sa ai cald, temperatura scade rapid pana undeva in zona de 60. Cand am fost cu ea la revizii am specificat aceasta "problema" si mi sa facut un roman cum ca asa este la diesel-urile astea TDI-PD si bineinteles ca m-au intrebat si daca mai facea cald. De facut cald face....da nu pricep dc scade temperatura lichidului de racire. Nedumerirea mea legata de situatia asta este ca inainte de octi am avut o Astra 1.7 DTI care nu numai ca incalzea si la relantiu "apa", da nici vorba sa scada in situatii similare.

Intreb si eu acum daca este normal acest lucru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal, problema ca a ta are de cele mai multe ori cauza in termastat, care nu deschide/inchide cum trebuie si de aici si ,,racirea" la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nicio problema, nu mai speriati lumea degeaba. Asa face si a mea de noua. Incalzeste apa la 70-80 grade si daca o las la relanti, scade temperatura. Este perfect normal, pentru ca la relanti motorul nu pierde suficienta caldura cat sa dea clocot la apa. Se raceste insusi blocul motor, fara ca termostatul sa deschida circuitul catre radiator, ajutat si de aeroterma de interior. Masca aceea pentru calandru este eficienta doar cand apa ajunge la 90 grade si se deschide circuitul catre radiator.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de acord cu Lucian. Al meu nu se raceste nici la -20 grade. Nu e normal ca un motor sa se raceasca in mers, haideti sa fim realisti!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai tu cu motorul pornit la ralanti, la minus 20 grade vreo 20-30 minute si cu ventilatia pe 3-4 pe cald si sa ne spui la cat a ajuns temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca esti bun la ceea ce faci, si te recomand la oricine are nevoie de ajutor (de 2 sapt ai deschis un seat care avea usile din spate blocate), dar crede-ma ca am trecut prin 6 ierni cu masina asta si nu vorbesc prostii. Nu i se raceste motorul daca e pornit. De la 0 la 60 de grade se incalzeste la ralanti in aprox 1 ora la -10 grade, am testat asta asteptand pe cineva. Nu ar trebui sa se raceasca cand e pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!