Jump to content

Tzacanit motor Fabia


adrianciocalau
 Share

Postare recomandată

poze a ce se poate intampla cu un lantz monat gresit sau o pana defecta, cauza este necunoscuta, insa pt ca a s-a inamplat cam la 10kkm suspectam o eroare de fabricatzie sau montaj. Dupa schimbare tzacanitul a reaparut in timp (~10kkm) ... de aceasta nu sunt foarte incantat de schimbare.

Am analizat mai multzi in grup si s-a ajuns la concluzia ca pinionul mare a iesit de pe ax si a avut joc in planul perpendicular axului, asa se explica evazarea canelurii si urma circulara de pe interiorul pinionului ( unde a lucrat capatul axului ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    13

  • fradu

    8

  • adrianciocalau

    6

  • BogMW

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

S-a rezolvat tzacanitul....

Am fost astazi la Avia si am schimbat lantzul de distributie. Este intr-adevar o operatie destul de laborioasa. A durat 4 ore, iar mecanicul nu a stat nici o secunda. Se demonteaza aproape totul pe partea stinga, inclusiv baia de ulei.

Totul m-a costat 4,4 Mil, dar e liniste....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai luat lantzul vechi?

Ai intrebat daca exista o versiune noua de lantz cu sanse mai mici de tzacaneala?

Mecanicul ce a spus? Garantzie?

----------------------------------------

Ma bucur ca ai schimbat, insa pentru noi cei care n-am schimbat inca ce am intrebat mai sus este foarte important :pirat:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacanitul la rece mai poate aparea si datorita faptului ca metalel din care sunt facute partile din motor (cilindri, pistoane, supape....) nu se dilata din cauza caldurii uniform.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, n-am luat lantzul vechi. Este exact ca in poza.

Inainte de demontare acesta avea joc destul de mare...cel nou, neavind deloc joc.

N-am intrebat de o versiune noua de lant, caci mi-e greu sa cred ca exista un lant metalic care se nu se "lase" (Poate din titan..:pirat:

Mecanicul a spus ca e foarte bine ca-l schimb, deoarece se modifica si timpul de deschidere a valvelor, cu implicare directa in performantele motorului. De garantie, cred ca se aplica politica service-ului...pe care n-o stiu foarte bine, dar trebuie sa existe.

Ar fi fost o idee buna daca proiectantul ar fi prevazut si o metoda de intindere a acestui lantz. Dar tot ar fi trebuit probabil demontata partea din stinga a motorului si atunci ar fi fost mai ieftin cu vreo 40 euro...(costul pieselor) si nu s-ar fi justificat economic...costul mare provenind din manopera...

Asta e...sa vedem acum cit o sa tina, dar motorasul toarce frumos acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca totusi te-ai referit la aspectul general al lantzului cand ai zis ca cel vechi al tau este ca cel din poze. Cel din poze a avut probleme grave de pana cu joc si pinion iesit de pe ax. Desigur ca lantzul se intinde in timp si probabil va reapare tzacanitul. Trist este ca avem o experientza cu un "re-tzacanit" de lantz dupa doar 10kkm de la schimb insa operatzia a fost facuta mai de mult. De asta speram intr-o versiune mai noua dintr-un otzel mai dur cunoscandu-se problema si lipsa posibilatzii de intindere automata sau manuala ( un mare neajuns in cazul in care dupa putzini km de la schimb tzacane iar ).

Timpul de deschidere se modifica infim cred ... nu e ca si cum ar scapa cate un dinte datorita indinderii lantzului. oricum rezolutia reglarii distributziei este la nivel de dinte si este greu de imaginat ca nu exista diferentze intre piese noi din fabrica aproximabile cu jocul prins de lantz. Iar jocul pe care-l prinde lantzul cred ca nu depaseste 1-2 mm pe toata lungimea lui, deci diferentza la nivel de dinte este redusa. Oricum la un lantz care are intindere jocul tot apare chiar daca sunetul este compensat de intinzator, insa diferentze statistice la nivelul distributziei tot apar.

In plus de asta lantzul nou din fabrica tot vine putzin larg pentru a putea fi posibila montarea lui dat fiind faptul ca este gandit un montaj relativ fix a pinoanelor pe axe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, doar la aspect m-am referit.

Eu am dat doar explicatia oferita de mecanic, oricum ceea ce spui tu este de bun simt...

Sper sa nu se apuce iar de rontzait dupa 10kkm, ca atunci e grav.

Diferenta intre cel uzat si cel nou e destul de mare, cred ca e vorba de mai mult de 2 mm. Cel nou cind il apasai nu facea deloc "burta", fata de cel uzat. Sper de asemenea intr-un otel mai bun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper si eu sa fie dintr-un otzel mai bun si sa nu mai ai probleme. Te rog sa ne tzii la curent cu evolutzia lui. Suntem mai multzi "tzcanitzi" si am vrea sa schimbam daca se remediaza situatzia in bine pe termen lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oarecum legata de problema "tzacanitului" e o alta problema pe care o am: trepidatii destul de urite la ralanti, la pornirea la rece.

Cind am schimbat lantzul, cel de la Avia a observat ca motorul trepideaza ceva mai urit decit ar fi normal...si mi-a recomandat un drum mai lung. Ceea ce am si facut, 250 km parcursi in mare parte cu 140-160km/h deci turatii de cam 4000 rpm. Cu motorul astfel incalzit l-am si turat de citeva ori pina la limita rosie. Cu toate acestea nici un rezultat...Poate cineva sa-mi spuna care ar fi problema? A mai patit cineva asa ceva? Please....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai tu acolo nu are legatura cu tzacanitul. Este o problema de amestec cred, asta ar putea fi din cauza filtrelor de aer+benzina ( in cazul in care nu sunt schimbate de mult ) sau a senzorului de temperatura.

Eu am acum probleme cu senz de temperatura si simt o scadere de putere mare, VAG-COM-ul se plange de "Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High" insa nu am probleme la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer nu l-am mai schimbat la ultima revizie (dupa 10Kkm) si il voi schimba la primavara. Nu este foarte murdar, si doar l-am curatzat. Filtrul de benzina, a fost schimbat (conform PO BU) la prima revizie, dar nu pot baga mina in foc, ca chiar l-au schimbat...de senzorul de temperatura nu stiu ce sa zic...daca ar fi defect, nu ar trebui ca repectivele trepidatii sa se manifeste tot timpul?

Eu am schimbat odata senzorul de temperatura, si tind sa cred ca a avut legatura cu benzina...in respectiva perioada am bagat de 98 de la OMV...asta acum 1 an...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea vad cum ar putea afecta benzina senzorul de temperatura pentru ca acesta este imersat in lichidul de racire iar de curatzat nu ai ce curatza la el. La alte mashini am auzit de reactivare cu bricheta ( insa nu o recomand ).

Ai dreptate cu trepidatziile permanente in cazul in care s-a defectat de tot. De exemplu la mine face figuri cand si cand si probabil va ajunge si acolo. Il voi schimba cat de curand ~28 eur la dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fradu: trepidatii urate ... mai urate decat normal am avut eu (vezi ITP Fabia) si am curatat injectoarele + clapeta de acceleratie - acum nu mai trepideaza asa tare ... adevaru e ca la mine trepida si la cald ...

@Akebono: de vanzare senzor temp nou in punguta, sigilat :salut: si la mine era ac. eroare ... pana la urma s-a stricat si termostatul :salut: asa ca am schimbat ansamblul intreg)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta a fost curatata in vara, caci aperea un mesaj de eroare, ceva cu aer fals....

Mai ramine sa vad injectoarele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut iar schimbul de ulei. Am acum 40.000 km. De aceasta data dupa un studiu mai lung legat de uleiuri si pareri contradictorii am decis sa merg tot pe ulei 5w40 insa sintetic complet. Am pus Liqui Moly, canistra de 5l 1.800.000 lei.

Zgomotul a disparut iarasi, lucru care s-a mai intamplat si cu Aral-ul 5w40 ( de care am fost foarte dezamagit ). Sper ca de data aceasta sa nu reapara dupa scurt timp. Cred ca Aral-ul si-a pierdut destul de rapid proprietatzile de ungere mai ales ca din cunostiintza mea ungerea lantzului se face prin picurare.

fradu, cum se comporta al tau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata, foarte bine. Nu se aude deloc, dar nici nu am prea mers in ultima perioada...cred ca am facut doar vreo 1000km....

Ulei am pus Aral 0W40.

Cu trepidatiile s-a linistit, nu mai face ca inainte. O fi si temperatura foarte scazuta de afara...nu stiu.

As dori sa te intreb daca la tine, la cald, porneste la fel de usor ca la rece...

La mine, uneori, porneste ceva mai greu cind e calda. Daca nu insist deloc si mai incerc o data, porneste la sfert de cheie.

Cineva mi-a explicat ca e ceva legat de pozitia nu stiu caror componente ale motorului, si cind acele componente nu sunt "asezate" cum trebuie, invirte de citeva ori inainte de a porni! Nu prea cred explicatia asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Gata domnilor, am facut schimbul de lant. De fapt lant, pinioane, pene si suruburi.

Vechiul lant era extrem de larg, privind in lungul acestuia avea joc pe partea netensionata +/- 20 grade, motiv pentru care zgomotul devenise ingrozitor. Pinioanele au usoare semne de uzura, deci nu este vorba numai de intindere de lant, insa nici o problema la axe si nici la pene.

Procedura implica:

demontare roata,

demontare contraaripa roata (plastic),

demontare alternator, curea alternator,

scos ulei,

demontare baie ulei,

demontare fulie de antrenare a curelei de accesorii ( un surub strans groaznic de tare ),

demontare capac distributie cu pompa de ulei,

coborare motor cateva grade ( din suruburile acestuia ) pentru acces la pinionul de pe arbore,

rotire motor in pozitie,

demontare lant vechi,

montare lant nou ( pozitia nu se potriveste 100% pentru ca lantul vechi este probabil intins )

acum toata procedura se reia in ordine inversa. mare atentie la alinierea axelor, pinioanele au marcaje iar diferenta dintre marcaje trebuie sa fie de 12 zale de lant atunci cand aceste doua marcaje arata ora 10.

baia de ulei se monteaza cu garnitura din silicon rosu, depinzand desigur de tipul motorului. La AME din fabrica vine cu garnitura din silicon.

Cam asta e procedura. Mi-a luat cam 4,5 ore, noroc ca tatal meu a fost langa mine si a supervizat totul. Nu este foarte dificil, doar este nevoie de timp si rabdare si desigur scule adecvate.

Acum motorul nu numai ca nu tzacane, dar are exact zgomotul unui motor nou, la relanti este un sssssssssss extrem de placut, iar la turatie are sunetul unui motor electric, deci silentios.

Multumiri lui Jerry!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ca operatiunea se efectueaza pe elevator sau pe canal. Noi am facut pe canal, pentru ca nu am avut elevator si pentru ca necesita lucrul simultan de deasupra si de sub motor, mai ales la partea de aliniere a axelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Felicitari man, esti un adevarat "dibaci". Mie imi pare o operatie imposibil de realizat acasa! :)

Si am uitat ceva... m-am intalnit la Raliul Brasovului cu un tip din Iasi care avea o Fabia 1.4 MPI de 60 CP - arata f.bine masina, tunata, am o poza, poate o postez - si l-am intrebat de tzacanit. Absolut nici o problema nu a avut cu masina, n-a schimbat inca nimic la ea. O avea de 2 ani si ceva, ~100.000 km pe bord :D

Modificat de adrianciocalau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Se poate sa fie o versiune mai noua de lantz (alt aliaj) ce a intrat odata cu AZF-ul din moment ce de acum stim 3 astfel de motoare care sunt cuminti si atat de multe AME-uri cu problema asta. Totusi eu cred ca provine de la unghiurile axei cu came. Se pare ca una dintre modificarile intre AME si AZF (poate singura in afara Euro2/Euro4 si ECU) este axa cu came, drept urmare alta curba pe cuplu si putere. In "softuri" :) nu exista alta versiune de kit de lant de la favorit pana astazi. Totusi ca o diferenta, cod intern sau ce o fi, pe pinionul mare (axa cu came) este batut "17" fata de vechile lanturi care au "12", in rest nici o diferenta.

Si daca ai poza .. planteaz-o!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Mi-am schimbat lantul la 40k km. Ulei Liqui Moly 5w40. Inainte facea ca o mitraliera acum se aude un zumzet de bondar. Lantul l-am luat de la dealer-ul Skoda 950k lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Am facut iar schimbul de ulei. Am acum 40.000 km. De aceasta data dupa un studiu mai lung legat de uleiuri si pareri contradictorii am decis sa merg tot pe ulei 5w40 insa sintetic complet. Am pus Liqui Moly, canistra de 5l 1.800.000 lei.

Zgomotul a disparut iarasi, lucru care s-a mai intamplat si cu Aral-ul 5w40 ( de care am fost foarte dezamagit ). Sper ca de data aceasta sa nu reapara dupa scurt timp. Cred ca Aral-ul si-a pierdut destul de rapid proprietatzile de ungere mai ales ca din cunostiintza mea ungerea lantzului se face prin picurare.

fradu, cum se comporta al tau?

<{POST_SNAPBACK}>

De ce ai fost foarte dezamagit de Aral 0W40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ai fost foarte dezamagit de Aral 0W40?

<{POST_SNAPBACK}>

Era vorba de Aral 5w40, iar motivul l-am explicat. Il repet: dupa 1500 km sunetul motorului s-a schimbat total, in rau. Daca la inceput era placut, de motor gresat si care merge fin si silentios, apoi parca aveam doar apa in motor. In primii 1500 km nu s-a auzit deloc tacanitul de lant, ceea ce inseamna ca uleiul a fost gros si a preluat mare parte din joc. Apoi a revenit puternic acel tacanit. Desigur uleiul nu este un remediu, insa intr-un fel sau altul comportamentul uleiului s-a schimbat total: ori cand a fost nou era prea gros fatza de norma specificata, ori era bun si s-a degradat. Aceasta e experienta mea. Iar Aral 5w40 nu este ulei sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
De vreo 2-3 ori, mi s-a intamplat cand am pornit motorul s-a auzit asa un tzacanit care a disparut dupa ce am turat motorul peste 2000 de ture... "Any ideeas" ce a fost ??

Zilele trecute iar mi s-a intamplat chestia asta. Dupa ce calci acceleratia un pic dispare :?

Salut, acelasi zgomot il am si eu la o Skoda Fabia 1,2 64CP. Acest zgomot apare doar daca masina sta in parcare nepornita mai mult de 2 zile. Cei de la service au zis ca se scurge uleiul din rampa, deci este norma. Sper asa sa fie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi tacane din cind in cind (dar fara reguli de gen daca accelerez sigur dispare) si diagnosticul a fost un tachet "lenes" (posibil o mizerie pe undeva pe circuitul de ulei spre tacheti). Acuma vad ca nu face, posibil din cauza ca pe moment nu e asa de frig. Noroc ca a apucat-o chiar cind eram in service pt altceva, era la relanti si acu tacanea, acu tacea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!