Jump to content

Tzacanit motor Fabia


adrianciocalau
 Share

Postare recomandată

Salut, acelasi zgomot il am si eu la o Skoda Fabia 1,2 64CP. Acest zgomot apare doar daca masina sta in parcare nepornita mai mult de 2 zile. Cei de la service au zis ca se scurge uleiul din rampa, deci este norma. Sper asa sa fie!

E vorba de un zgomot specific la motoare VW...si sunt destule topic-uri pe tema asta.

In orice caz e normal pentru motoarele lor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    13

  • fradu

    8

  • adrianciocalau

    6

  • BogMW

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Reinvii un topic mai vechi: cel cu tacanitul motorului la rece.

Masina mea e Fabia 1,2htp 64CP. De cand s-a racit vremea (sub zero grade), constat o bataie (foarte evidenta spun eu) cand pornesc masina dupa, sa zicem, o noapte de stat afara. Zgomotul il descriu ca pe un tacanit, clar vine de sub capota din zona motorului. E un zgomot metalic, destul de ascutit, ca o bataie.

E foarte evident la prima pornire la rece, dupa ~12ore de stationare, atata timp cat masina sta la relanti si e rece motorul. Dupa ce motorul ajunge la 90grade, nu mai aud acel zgomot.

Mentionez ca am facut revizia de 3 ani la service acum vreo 2 sapt, uleiul este Castrol 5W40, toate filtrele schimbate. Inainte am avut tot castrol, dar 3W30 (parca), pentru temperaturi mai scazute, de aceea nu-mi dau seama daca e din cauza uleilui sau e un "defect" aparut intre timp...

Sa ma ingrijoreze acest zgomot sau sa-l trec cu vederea? Chestia a e ca nu-mi amintesc iarna trecuta sa fi facut asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

_Alin_ ai incercat sa ti ambreajul apasat ?

si la mine este un zgomot asemanator -cu motorul rece- dar cand apasa ambreajul acesta dispare

suntul respectiv l-am depistat de ceva vreme cam de 2 ani , dar masina merge bine , prima oara am crezut ca este ambreajul p duca dar inca ma tine la ecei 115 mii km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

_Alin_ ai incercat sa ti ambreajul apasat ?

si la mine este un zgomot asemanator -cu motorul rece- dar cand apasa ambreajul acesta dispare

suntul respectiv l-am depistat de ceva vreme cam de 2 ani , dar masina merge bine , prima oara am crezut ca este ambreajul p duca dar inca ma tine la ecei 115 mii km

O sa incerc treaba cu ambreajul si revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tind sa cred ca e vb despre cureaua de accesorii, ma rog, rola...

Ultima data cand am pornit motorul, la fel, dupa o perioada mai lunga de repaus, si am deschis capota, s-a auzit clar un scartzait care venea din partea stanga, de la curea... Probabil ca acel scartzit mi-a dat senzatia unui tzacanit :vaidecapulmeu:??

Anyway, m-am mai linistit... oricum duc masina la service pentru confirmare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

_Alin_ ai incercat sa ti ambreajul apasat ?

si la mine este un zgomot asemanator -cu motorul rece- dar cand apasa ambreajul acesta dispare

suntul respectiv l-am depistat de ceva vreme cam de 2 ani , dar masina merge bine , prima oara am crezut ca este ambreajul p duca dar inca ma tine la ecei 115 mii km

Salut Emil!

Ai dreptate in legatura cu ambreajul! Daca apas ambreajul, zgomotul dispare. Daca las ambreajul, reapare. Astea doar cu motorul rece, la pornire dupa repaus mai mare de 12ore.

Aveti idee cam ce ar fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...
radudorurus

Salut.

Masina este cea din descrierea de la profil. Am zgomot de tacheti dupa ce motorul se incalzeste si de obicei la turatii mici. Uneori se adauga "tacheti" suplimentari si asta afecteaza rularea motorului (in 3 pistoane?).

Am nevoie de sfat cum ar trebui sa procedez mai departe deoarece suspectez probleme la pompa de ulei.

Povestea din spate:

Acum 4 ani si ~26000km am observat spuma multa (capuccino) la busonul de ulei de deasupra. Am facut un schimb de ulei deoarece era timpul. Dupa 200km spuma era la loc. In acelasi timp trebuia sa completez antigel destul de mult. Nivelul uleiului nu parea sa creasca foarte mult. Am facut o reparatie. Garnitura de chiulasa nu parea sa arate probleme legate de circuitele antigel/ulei. Am schimbat atunci garniturile de la camasi cilindri cu blocul motor, distributia pe lant (avea zgomot accentuat), setul de garnituri/semeringuri. Chiulasa a fost curatata, "rectificata" impreuna cu supapele. Un zgomot a mai ramas (probabil de la patina de la lantul de distributie).

Motorul avea 95000km si foloseam ulei 5W40 (Mobil sau Castrol). Mecanicul mi-a pus 10W40 Castrol deoarece asa a vrut el. Urmatoarele 2 schimburi am trecut din nou la 5W40.

De 2-3 luni spuma a reaparut (sau nu am observat-o eu inainte) dar nu e asa multa. Mecanicii pe care i-am consultat spun ca e normal (mai ales ca schimbul de ulei il fac la 12-14k si asta ar fi cam 1.5 ani).

Am facut de 2 luni schimbul de ulei insa am pus Divinol 10W40 mai ieftin ca sa verific de unde e problema. Am demontat atunci capacul motorului si era curat, nu avea spuma. Spuma apare doar la busonul de umplere. Nici uleiul golit nu parea sa aiba antigel prin el. Am 1000km cu el si bat tachetii cand se incalzeste motorul si la turatii mici. Nu cred ca uleiul ar putea fi asa de slab. Oricum n-aveam intentia sa merg mult cu el. Am 4L de Castrol 5W40 sigilat pentru schimbul urmator. Un mecanic mi-a sugerat sa folosesc un aditiv pentru tacheti (Winns sau Liquimoly) si sa vad cum se comporta.

Cum se manifesta:

  • uneori bat alteori nu bat tachetii
  • daca motorul e rece nu bat tachetii.
  • accelerarea motorului face sa dispara bataia tachetilor pentru cateva secunde dupa ce motorul revine la ralanti
  • uneori chiar si cu motorul accelerat, zgomotul tachetilor nu mai dispare.
  • uneori bat mai multi tacheti si se pare ca influenteaza un piston deoarece motorul functioneaza doar in 3.

Intrebari:

Probleme cu pompa de ulei? Uleiul e prost? Sa trec definitiv pe 10W40 (motorul are 121000km)? Mecanic bun in Sibiu?

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

E posibil sa fi gasit cauza bataii tachetilor.

Anul trecut in luna mai am fost la mecanici pentru schimb ulei, niste bucse. Am masurat presiunea la ulei: este 2bar la relanti. deci nu e de la presiunea uleiului.

Zilele astea am strans cativa tacheti care mi se parea ca au joc dar nu am observat nicio imbunatatire.

Am luat manualul de service si am observat ca motorul este cu compensatoare hidraulice pentru jocul tachetilor (hydraulic tappets). Astia se mai strica si atunci trebuie schimbati. In manual era descrisa procedura de verificare a functionarii si cea de reglare.

A schimbat cineva tachetii astia hidraulici? (varianta originala +200lei/buc :o, varianta cheap aftermarket 28 lei :o, variante mid range 80-100lei)

page53.jpg

page55.jpg

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil zgomotul de la tacheti provine, majoritatea mecanicilor nu stiu ca la motorul asta exista si tacheti hidraulici, pe langa clasicul reglaj cu surub la coada supapei. 

Trebuie respectata intocmai procedura de reglaj din manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!