Jump to content

Audi 80 B4 Cu Vibratii Serioase La Motor Si Cutie De Viteze


fludor
 Share

Postare recomandată

Salutare

Am un audi 80 B4 1.9tdi din 94 care in ultima jumatate de an cred ca a acumulat toate defectele ciudate pe care le poate avea o masina tdi.In primul rand are un ralanti variabil ce oscileaza undeva intre 900 si 1000 de turatii la un interval de juamatate de secunda, se comporta in felul asta la cald si rece, in al doilea rand de curand am o vibratie enervanta a motorului ce se simte si in cutia de viteze in mod special in treapta 3, 4 si 5. Vibratia este mai degraba o oscilatie de putere cu frecventza variabila in functie de turatia motorului. Interesant este faptul ca atunci cand fortez motorul (calc aceleratia violent) vibratia dispare complet, reapare doar atunci cand incerc sa accelerez mai usor. Cand spun ca vibratia (oscilatia) se simte in cutia de viteze ma refer la faptul ca schimbatorul de viteze se zbate de nebun de parca ar vrea sa sara din locul lui. O alta problema ce a aprut recent este pierderea de putere in sarcina, in special cand urc o panta, undeva in jurul turatiei de 3000 de ture, pur si simplu turbo nu mai lucreaza, indiferent cat de mult as calca acceleratia masina ramane la o turatie constanta respectiv la cea pe care a avut-o in momentul in care turbo s-a oprit. Daca ridic complet piciorul de pe pedala de acceleratie si accelerez din nou puterea revine, deci nu poate fi vorba de limp mode, ca sa nu mai spun ca masina nu mai trage ca alta data. Ei bine, satul de atatea probleme am inceput sa caut mecanici specializati si mai presus de toate su un renume. Am inceput cu service audi, acolo baietii au diagnosticat masina si au schimbat electronica de la pompa de injectie si senzorul MAF impreuna cu filtrul de aer. Nici nu vreau sa imi amintesc cat ma costat "reparatia" cert este faptul ca mersul masinii nu sa schimbat cu nimic.Suparat am luat masina de la garaj si a mers la un altul recomandat de multe persoane, ei bine acolo au diagnosticat si au spus ca totul pare ok asa ca s-au apucat sa schimbe filtrul de motorina desi eu il schimbasem cu trei saptamani inante... din nou nici o schimbare. Nu au facut nimic altceva decat sa dea din umeri si sa imi dea factura, ca sa nu mai spun ca ma sfatuiau sa vand masina asa cum este, de parca eu am mers la ei pt sfaturile lor stupide, le-am spus clar ca le-am cerut sa o repare nu sa imi dea sfaturi de genul asta. Suparat, dupa ce mi-am rupt pantofii in zidurile lor de la garaj am plecat la un alt "mare mecanic" despre care multi mecanici spuneau ca face minuni. Am ajuns la respectivul si l-am rugat sa ma sune cand masina este reparata. Ei bine dupa nu mai putin de doua luni de asteptare l-am sunat pe individ care mi-a spus ca a mai schimbat inca o data MAF, a trimis pompa de injectie la reparat undeva in polonia ca sa fie mai ieftin, a schimbat valva N75, tampoanele la motor si cutie de viteze, iar acum masina merge ceva mai bine dar nu perfect, si cum ca el crede ca de vina ar fi toba de esapament de mijloc care fusese inlocuita, de primul proprietar, cu o tzeava. Nu sunt mecanic si nu ma pricep mai deloc la motoare dar chestia cu toba a pus capac la toate!!! chiar cazut din copac nu sunt. Am mers sa iau masina de la individ dar problema era ca nu mai pornea!!! In fine am trimis o platforma si a adus masina in Anvers la un mecanic polonez...Un betivan dar cel putin a reusit sa imi porneasca masina. Problema era cureaua de distributie sarita 6 dintzi, fata de normal... Acum masina porneste foarte greu dimineata desi afara sunt mai mult de 15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In final se pare ca ai descoperit care ar putea fi cauzele problemelor tale.Pentru inceput, rezolva-le pe acestea. In plus, nu ar strica sa mai verifici inca odata distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la pierdere acceleratie:aceeasi problema am avuto eu ,am schimbat centrala care este linga filtru de aer fara sa schimb sensorul de aer si am rezolvato,pentru vibratii,controleaza rulmentii oscilanti de la planetare, stii ceva de buseli la avantren?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri, maine merg la garajist si daca nu are timp am sa o curat personal... Din pacate cum spuneam nu sunt mecanic, si notiunea de avantren nu imi este cunoscuta... stiu doar ca masina a fost folosita de un mosulica pana in ziua in care am cumparat-o eu, si cum astia merg pe aici doar cu 20km/h imi este greu sa cred ca a avut vreun accident serios, plus ca la cati mecanici s-au uitat la ea mi-ar fi spus daca a fost accidentata.

Multumec inca o data pt sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

INTAKE TEMPERATURE SENSOR" se refera la senzorul de temperatura la aerului din galeria de admisie :ceuameni: . Il gasesti pe furtunul ce intra in galeria de admisie intre iesirea furtunului din intercooler si galeria de admisie .

Scoate mufa dela senzor , da cu un spray de contacte "WD 40" si incearca cu vag-com-ul sa vezi daca mai da aceeasi eroare. Daca da atunci schimba sezorul.

Verifica cu VAg-COM avansul motorului. ( basing settings---- canal 000 ---- TDI timing. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut

Imi cer scuze pt intarziere, dar am fost cam ocupat zilele astea si nu am avut prea mult timp pt masina. Am ajuns la garaj dar pt putin timp si se pare ca un tampon de la cutia de viteze este total distrus, foarte probabil ca vibratiile sa vina de acolo, am tamponul cumparat de mai bine de o saptamana dar nu am avut timp sa las masina la garaj, am mare nevoie de ea. In weekend-ul acesta am sa schimb tamponul si am sa verific avans si tot ce m-ati sfatuit si am sa va dau detalii despre cum merge treaba. In ce priveste senzorul de temperatura l-am curatat ca de altfel si toate contactele de la ceilati senzori cu spray contact, am sters codurile de eroare, dar eroarea revine... foarte posibil ca senzorul sa fie defect.In orice caz intai de toate am sa schimb tamponul de la cutie sa vad daca mai am vibratiile alea nenorocite si daca s-au rezolvat merg mai departe si cu restul.Va multumesc frumos pt ajutorul vostru!!!

Numai bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

M-am ingrozit de cate probleme ai avut cu acea masinuta. Nu era mai economic sa-i schimbi motorul? Doar se gasesc pe toate drumurile, unele sunt intr-o stare impecabila de functionare. Din cate stiu, cu cel mult 1000 euro iti iei un motor f. bun 1.9 TDI chiar si in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Da intradevar era mai ieftin sa ii schimb motorul, problema era ca eu m-a increzut in promisiunile mecanicilor de aici si am crezut ca am sa ies mai ieftin cu o reparatie... Plus ca aici, in Belgia, piatza de masini a cam fost "luata" de polonezi si iugoslavi, si iti spun sincer nu am incredere in ei. As fi putut sa iau un alt motor cu un turbo crapat sau cu o pompa de injectie defecta, care m-ar fi costat alti bani. Pana la urma sper ca totul sa iasa bine. De curand am reglat avansul pt ca era foarte intarziat, si deja sa rezolvat problema pornirii greoaie dimineatza plus a scazut consumul, problema pierderii de putere era de la un senzor ce avea contactele la conector foarte oxidate, multumesc mult membrului ManiacuV6 pt sfaturi si bineinteles si celorlati membrii care mi-au dat sfaturi aici, au ramas inca problema vibratiei motorului si plus ca sunt convins ca masina poate mai mult in ce priveste puterea. Urmeaza sa imi schimb senzorul pedalei de acceleratie pt ca am observat ca are zone in cursa acceleratorului in care nu reactioneaza deloc si zone in care la cea mai fina apasare se accelereaza aproape 1000 de ture, o sa mai fac si o curatare de injectoare si de turbo si sper sa se rezolve problemele... daca nu, atunci ma opresc aici si ii caut client. Revin la parte cu reparatia ieftina... cel mai ieftin ar fi fost sa nu o duc eu la nici un mecanic si sa fac ce am facut acum in ultimul timp... adica sa urmaresc forumult acesta si sa imi fac reparatiile singur.

Multumesc inca o data pt sfaturi, si sper sa revin cu vesti bune in curand, desi timpul nu prea ma lasa sa ma ocup de masina

Numai bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

NU dispera! Mecanic nu esti, dar vei deveni vrand nevrand daca nu vrei sa arunci o groaza de bani pe fereastra si din pacate asa cum ai spus si tu de cele mai multe ori degeaba...

Vezi si tu de senzorul pedalei de acceleratie daca nu poti sa il dai jos si sa il cureti cumva si verificat cu vag-comul. Presupun ca trebuie sa iti arate citiri oscilante atunci cand e oxidat/defect etc.

Eu am fost nevoit sa mi o repar singur.

Crede-ma, daca citesti topicul meu am patit o gramada si mai patesc!!!!

Trebuie doar sa te resemnezi si sa te miri in final cate ai invatat sa faci singur :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!