Jump to content

Consumul meu e normal?


alex_puiulet
 Share

Postare recomandată

Citeste cu atentie postul #597 inca o data si nu lua in seama numai ce 3 cuvinte din fraza, ia in seama ideea frazei.

Sper ca intelegi engleza:

The resistance to motion is the total of all of the friction, rolling resistance, and *air resistance that is exerted on the vehicle, and these values of resistance change as the speed of the vehicle changes.

*A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW).

La 100km/h ai nevoie de cel putin 25 cai putere doar ca sa iti mentii viteza. Exceptant toti factorii (pierderile de putere prin transmisie, rezistenta la rulare, etc) inafara de rezistenta aerului.

La 1900 rpm in treapta a 6-a de viteze nu ai cuplul maxim pentru ca raportul de transmisie al vitezei a 6-a este undeva intre 0,7-0,8:1. Asa ca la 1900rpm in treapta a 6-a avem undeva intre 220 si 250 N/m.

Iar dupa niste calcule simple rezulta ca la 100km/h cu 1900rpm in treapta a 6-a, motorului ii trebuie/produce ~60 de cai putere din care 25 sunt neutralizati in cauza frecarii aerului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 835
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    59

  • F l o r i n

    51

  • clpos

    22

  • Totalsender

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

m-ai lamurit..de acum inainte la 100 la ora o sa merg cu a 4-a ca sa nu-mi pice turbina de la subturatie :)..tu cand faci liniutze la cat tii turatiile la plecare la 4000 ? intreb de curiozitate..ca din cate am vz majoritatea tin la la 1900 - 2000 si nu-mi explic de ce..

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti total pe dinafara; nu are nici un sens ceea ce zici. Ce legatura au liniutele cu consumul la viteza de 100km/h?

Eu ti-am argumentat doar ca ai nevoie de cai putere nu de torque ( putere si nu forta) pentru a-ti mentine viteza de 100km/h cu un consum mai mic.

Pana pe la 70km/h poti tine motorul la 1900 rpm fara un consum ridicat. De la 70km/h in sus este nevoie mai mare de putere decat de forta intrucat aerul opune rezistenta pe masura ce masina accelereaza.

Now that we know how torque accelerates our car, where does horsepower fit in? Horsepower is a unit of power, work over time. This power is necessary to keep the net force on the car in the positive direction. While driving, several forces act against your motion, including air resistance, and friction.

Air resistance, or drag, is the most important force that opposes the car's motion, and uses up horsepower.

De aceea la 100km/h, la 2500 rpm in viteza a 5-a ai un consum mai mic; pentru ca motorul dezvolta suficienti cai putere pentru a-si mentine viteza, iar la 1900 rpm in treapta a 6-a ECU incearca sa compenseze lipsa de putere prin a injecta mai multa motorina si a cresta forta necesara (si implicit puterea) mentinerii vitezei.

Ergo, subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am legat de consum..ce mi s-a parut ciudat este ca sustii ca masina la aproape 2000 rpm e subturata..desigur n-as fi intr-a 6-a cu 100 daca vreau sa ma bag in depasire..la mers lejer eu la 100 schimb a 6-a si nu consider ca motorul este chinuit..daca la 100 am riscul de a-mi pica turbina ( ceea ce nu prea cred ) tre sa ma bucur ca am ocazia de a rula pe autostrada ca sa pot folosi treapta asta in mod regulamentar..daca eram de prin Cluj, cred ca ma interesam de masina cu 5 trepte :)..

Hai s-o lasam asa ca lungim vorba degeaba..fiecare face ce considera, insa eu simt ca motorul meu nu e chinuit la 100 km/h cu a 6-a..da, este subturat fatza de a 5-a cu aceeasi viteza, dar totusi..am auzit de oameni care merg cu diesel cu 1400 -1500 de ture..aia da...dar cu tot respectul..2000 rpm mi se pare exagerat ca sa clasifici ca ''subturat''

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 100km/h ai nevoie de cel putin 25 cai putere doar ca sa iti mentii viteza. Exceptant toti factorii (pierderile de putere prin transmisie, rezistenta la rulare, etc) inafara de rezistenta aerului.

La 1900 rpm in treapta a 6-a de viteze nu ai cuplul maxim pentru ca raportul de transmisie al vitezei a 6-a este undeva intre 0,7-0,8:1. Asa ca la 1900rpm in treapta a 6-a avem undeva intre 220 si 250 N/m.

Iar dupa niste calcule simple rezulta ca la 100km/h cu 1900rpm in treapta a 6-a, motorului ii trebuie/produce ~60 de cai putere din care 25 sunt neutralizati in cauza frecarii aerului.

Parerea mea e ca este o mica confuzie intre ceea ce poate produce motorul (valorile maxime ale puterii si cuplului maxim la o anumita turatie care se obtin prin accelerare maxima - mai popular spus pedal to the metal) si ceea ce produce el efectiv la mersul cu viteza constanta.

Adica, conform estimarii, daca la 100 km/h ai nevoie de 25 CP pentru a invinge rezistenta aerului (sau 60 in total pentru a compensa pierderile de putere prin transmisie etc), motorul va furniza exact atat pentru a rula cu viteza constanta, iar tu vei apasa acceleratia cat este necesar pentru a-i furniza suficient combustibil in acest sens. Evident el poate mai mult, in caz contrar chiar cu acceleratia la maxim automobilil va decelera pana cand se vor echilibra cele doua forte (vezi situatia unei pante/rampe).

La 1900 rpm ai cuplu maxim in orice treapta, dar tu te referi la cuplul la roata in acest caz particular - treapta a sasea. E relativ corect, dar e vorba de acceleratia maxima pe care o poti atinge folosind acel cuplu, pentru a rula cu 100 la ora constant te asigur ca nu vei avea niciodata nevoie de un cuplu mai mare. In acelasi timp energia pierduta prin zecile de mii de opriri si porniri ale pistonului si frecarile interne vor determina un consum sporit intr-o treapta inferioara la mersul constant cu aceeasi viteza.

Puterea si cuplul sunt legate strans intre ele. P=M*w (viteza unghiulara).

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in sfarsit o parere pro..

Modificat de Romm2008
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am legat de consum..

Ia citeste inca o data titlul topicului :icon_thumleft:

Parerea mea e ca este o mica confuzie intre ceea ce poate produce motorul (valorile maxime ale puterii si cuplului maxim la o anumita turatie care se obtin prin accelerare maxima - mai popular spus pedal to the metal) si ceea ce produce el efectiv la mersul cu viteza constanta.

Subiectul discutiei era consumul de combustibil la 100km/h constant in cele 2 trepte de viteze; Nu liniute, accelerare maxima s.a.m.d.

Adica, conform estimarii, daca la 100 km/h ai nevoie de 25 CP pentru a invinge rezistenta aerului (sau 60 in total pentru a compensa pierderile de putere prin transmisie etc), motorul va furniza exact atat pentru a rula cu viteza constanta, iar tu vei apasa acceleratia cat este necesar pentru a-i furniza suficient combustibil in acest sens.

Foarte corect; in cazul nostru consumand mai mult combustibil in treapta a 6-a la 1900rpm decat in treapta a 5-a la 2400-rpm.

Diferenta de putere fiind doar de 10 cai (daca calculele mele sunt corecte) iar diferenta de combustibil afisata pe BC fiind de ~2L in defavoarea vitezei superioare.

Evident el poate mai mult, in caz contrar chiar cu acceleratia la maxim automobilil va decelera pana cand se vor echilibra cele doua forte (vezi situatia unei pante/rampe).

La 1900 rpm ai cuplu maxim in orice treapta, dar tu te referi la cuplul la roata in acest caz particular - treapta a sasea. E relativ corect, dar e vorba de acceleratia maxima pe care o poti atinge folosind acel cuplu, pentru a rula cu 100 la ora constant te asigur ca nu vei avea niciodata nevoie de un cuplu mai mare.

Ideea e ca nu ai nevoie de cuplu maxim pentru a rula la viteza aia, ci de putere. Putere care (cum zici si tu e strans legata de cuplu) creste pe masura ce urci in RPM.

In acelasi timp energia pierduta prin zecile de mii de opriri si porniri ale pistonului si frecarile interne vor determina un consum sporit intr-o treapta inferioara la mersul constant cu aceeasi viteza.

Puterea si cuplul sunt legate strans intre ele. P=M*w (viteza unghiulara).

Corect si logic ceea ce zici dar.... cum se explica consumul mai mare in treapta superioara? :dry:

Romm, ironia ta nu-si are loc aici. Daca nu poti veni cu argumente NU ironiza. Nu intereseaza pe nimeni daca tu ai sau nu ocazia de a rula pe autostrada.

Tin sa precizez ca treapta a 6-a se poate folosi regulamentar in orice imprejurari, nu doar pe autostrada; chiar si in Cluj :emthup: .

END :offtopic: .... :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Popica, nu te stresa ca stresul dauneaza grav sanatatii..Hai acum sa analizam cum e mai bine sa mergi cu a 5-a cu 2500 de ture sau sa-i dai a 6-a..ai deviat de la subiect si ne-ai luat pe partea cu motor subturat..ori vorbim de consumuri, ori vorbim de subturatii..tu pana acum ai vorbit de cat de turat e motorul..n-ai prezentat nici un consum din cate-mi aduc aminte..hai sa legam acum consumul si de pozitia la volan..eu cred ca daca tin scaunul mai sus am consum mai mare..tu ce spui :)

Prezinta consumurile ca nu ti-a interzis nimeni..acum ca o mai dai in barci cu subturatiile nu-i pb..te iertam ca esti de-al nostru.. :RO flag:

Daca nu intelegi cum sta treaba cu consumurile..ne strangem mai multi si-ti facem niste clip=uri cu treapta si rpm..eu cu a 6-a la 1000 am pana-n 5 %..

Scuza-mi ironiile..asa sunt eu de fel mai nesimtit :beer:

Modificat de Romm2008
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, revenind la consum versus treapta de putere. Schema e ca trebuie realizata deplasarea aceeasi masini pe acelasi segment de drum in conditii identice (vant, temperatura exterioara etc), pentru testarea cu diverse trepte ale cutiei de viteza. In mod logic, mersul cu o treapta de viteza mai mare implica un consum mai scazut. Deci rezistenta la inaintare datorata aerodinamicii, frecarilor din cutie, rezistentei cauciucurilor etc etc se va opune fortei dezvoltate de motor, dar de sens contrar.

Concret, la mersul cu viteza constanta motorul va furniza aceeasi putere la 100 km/h indiferent de treapta de viteza in care esti pentru a pastra constanta acea viteza. Singurul lucru mecanic suplimentar ce va fi efectuat intr-o treapta de viteza inferioara tine de pistoane, biele, pompare ulei, etc - care vor determina consum suplimentar.

Pentru cine vrea sa faca experimentul, parcurgeti cu 100 km/h acelasi segment de drum cu treapta a 3-a, a 4-a, a 5-a și a 6-a si postati rezultatele (e suficient consumul instant, ar fi ideal sa o faceti cu tempomatul).

Daca apesi pe pedala de acceleratie cu 30 de procente in treapta a sasea vei avea o viteza mai mare decat daca apesi in acelasi procentaj in treapta a cincea, in cel de-al doilea caz vei injecta aceeasi cantitate de motorina pentru a merge cu o viteza mai scazuta.

Mergeti cu o masina care are indicator de schimbare a treptelor pentru consum redus - gen Bluemotion sau ceva asemanator. Masina va indica mersul subturat, va spun din experienta.

Producatorii dezvolta tot felul de volante cu masa dubla ca sa poti merge cu turatii mai reduse si adauga trepte de viteza cat mai multe tocmai din aceste motive.

Sunt de acord ca nu trebuie sa mergem prea subturat, dar in turatia de cuplu maxim nu se poate vorbi de subturare a unui motor in cazul unui drum fara inclinatie sau fara a tracta altceva.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am avut un consum de 20%!am bagat de 100 de lei motorina iar dupa 100 de km s-a aprins becu cu please refuel now! am zis, wtf! si cand ma uit sub ea era motorina in spatele meu de zici ca era dacie dintraia de pierdea jumate de benzina pe esapament, problema la mine era alta, am fost la un mecanic ,,priceput" care sigur nu a mai facut schimb de ulei la passat, si nu mi-a pus bine garnitura de la filtru de motorina, si datea motorina pe langa garnitura aia, si asa am facut eu 100 de km cu 20 de litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce a schimbat filtrul nu s-a uitat si el sa vada daca totul e in regula?

Mergi la mecanic sa-ti dea banii inapoi pe motorina.

Adevarul ca in afara sa bage mufa in calculator putini se mai pricep in ziua de azi la ceva. Ultima data cand am fost la mecanic era iarna trecuta si am schimbat placutele (erau -15 grade afara si nu aveam de ales). Bineinteles ca s-a aprins dupa aceea becul de placute uzate ca nu a bagat mufa cum trebuie la loc. Mai mult a dat cu ceva spray sub garniturile antipraf de la etrieri de a trebuit sa schimb dupa aceea setul de garnituri.

Anterior am mai fost de doua ori cu masina in service (de cand am passatul) si de ambele dati mi-au stricat-o. O data au rupt un spiral intr-o planetara (la mine axul are gaura pe centru la cuplajul dinspre roata) si pentru o operatiune constand in inlocuirea unui banal burduf am cheltuit intr-un final vreo 6 milioane (dat jos din nou, extras spiralul, alt burduf, alta vaselina etc) si am mai pierdut cateva ore sa-mi reglez senzorii de ABS. Evident mi-au distrus si pivotii bratelor de la ciocanit in ele ca sa le dea afara (la un brat au distrus si burduful pivotului, am vazut cu ochii mei) si exact dupa au inceput sa trancane.

A doua oara un alt idiot a dat cu aer comprimat in carcasa filtrului de aer si resturi de frunze au ramas in grila de la debitmetru si m-am chinuit vreo saptamana sa-mi dau seama de ce nu merge masina bine.

Prin urmare am luat decizia ca nu se va mai atinge absolut nici un bou de masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, revenind la consum versus treapta de putere. Schema e ca trebuie realizata deplasarea aceeasi masini pe acelasi segment de drum in conditii identice (vant, temperatura exterioara etc), pentru testarea cu diverse trepte ale cutiei de viteza. In mod logic, mersul cu o treapta de viteza mai mare implica un consum mai scazut. Deci rezistenta la inaintare datorata aerodinamicii, frecarilor din cutie, rezistentei cauciucurilor etc etc se va opune fortei dezvoltate de motor, dar de sens contrar.

Concret, la mersul cu viteza constanta motorul va furniza aceeasi putere la 100 km/h indiferent de treapta de viteza in care esti pentru a pastra constanta acea viteza. Singurul lucru mecanic suplimentar ce va fi efectuat intr-o treapta de viteza inferioara tine de pistoane, biele, pompare ulei, etc - care vor determina consum suplimentar.

Pentru cine vrea sa faca experimentul, parcurgeti cu 100 km/h acelasi segment de drum cu treapta a 3-a, a 4-a, a 5-a și a 6-a si postati rezultatele (e suficient consumul instant, ar fi ideal sa o faceti cu tempomatul).

>>> In cazul in care viteza de deplasare este suficient de mare incat sa-i permita motorului sa produca suficienta putere pentru a contracara rezistenta la inaintare, etc, etc... Doar atunci vei avea un consum mai scazut.

>>> Corect! Dar consumul de combustibil variaza de la o treapta de viteza la alta. Daca motorul e in sarcina mare sau la o turarie ridicata v-a consuma mai mult.

>>> Acel consum suplimentar e mult mai mic decat consumul pe care il vei avea intro treapta superioara. Si foarte mic in comparatie cu puterea pe care o furnizeaza acel lucru mecanic suplimentar.

Dupa cum am mai spus, diferenta de consum la 100km/h in treptele 5 si 6 este de ~2L/100km.

In treapta a 5-a la 2400rpm consumul instantaneu pe BC arata 3.7 (parca). Iar in treapta a 6-a la 1900rpm consumul fiind in jur de 5.5L/100km.

Vali incearca sa faci si tu acelasi experiment. Mergi la 1900rpm in treapta a 5-a si apoi cu a 4-a la aceeasi viteza; apoi vino cu rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam mare diferenta..o sa testez si eu si-ti spun exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cred ca este inutil sa repet ca acel consum instant nu este de referinta!? Indiferent de treapta de viteza, corect?

Bun, ca sa revenim, discutam despre consumuri, normale, anormale, extraordinare inimaginabile etc, corect?

Deci, nu divagati despre ce va facut mecanicul x sau y, ca mergeti subturat sau nu, ce viteza trebuie sa ai la nu stiu ce turatie samd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna la toata lumea,

sunt nou pe aici ,am cautat dar nu am gasit,m-ar interesa un consum la un passat b5 ,1.6 ,101 CP

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali incearca sa faci si tu acelasi experiment. Mergi la 1900rpm in treapta a 5-a si apoi cu a 4-a la aceeasi viteza; apoi vino cu rezultatul.

Ok, daca ai dreptate voi recunoaste acest lucru si imi voi sfarma creierii sa inteleg cauza. La sfarsit de saptamana experimentam si postam rezultate.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate cu idioti de prin servisuri care nu se pricep, prima oara nu imi bagase o mufa inauntru si mi s-a aprins in bord esp + martoru galben, dupa ce am revenit la el, aaa stai ca am uitat sa bag mufa, dupa cum draqu a facut de nu a bagat bine furtunu ala de mi-a consumat 20 de litri in 100 de km, nici nu vreau sa stiu cum este la probleme mai grave! Sper sa nu ajung acolo.

Cred ca daca era masina pe benzina lua foc pentru ca toata motorina era aruncata pe motor.

Modificat de florin03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti cumva idee de ce am facut 70km extra-urban cu 11l de motorina?e prima data cand patesc asta.ce se putea intampla de mi-a consumat atat?pierderi de motorina nu am pe nicaieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce conditii ai realizat consumul asta foarte mare? AC, sarcina, drumul ? In Bucuresti poate atinge asemenea valori (vorbesc din experienta, am condus exact 1.9 TDi 4motion), dar niciodata in exterior nu a trecut de 2 cifre.

Pun si eu un consum, 6.7% DN1 Sinaia - Bucuresti (AC on + masina plina), viteza minima 70kmh.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu consumul de weekendul care tocmai a trecut Bucuresti - Buzau 6.7% masina plina 4 persoane + bagaje + clima on, viteza maxima 130 km/h viteza minima 70 km/h, mai mult decat multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un consum normal pentru o masina incarcata. Cam atata am consumat si eu acuma pana in budapesta si inapoi, 4 pers + bagaje, 6,7%. Viteza in localitati cam 80km/h si in afara cam 140-150 km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, in urma discutiilor anterioare foarte interesante dealtfel am testat consumul.

Am notat o gramada de viteze si de consumuri instantanee, concluzia e ca in orice conditie (cu o singura exceptie) consumul intr-o treapta mai mare e intotdeauna mai redus decat la aceeasi viteza intr-o treapta inferioara. Diferenta e de minim 10 procente. Cu cat creste viteza cu atat e mai valabil. Cea mai mica diferenta am inregistrat-o la 60 la ora in plan, acceleratie constanta suficienta pentru mentinerea vitezei. In a 3-a aveam 5,6, in a 4-a aveam 3,9, in a cincea 3,1 (stiu ca e un pic subturat, nu merg asa de obicei, doar am vrut sa verific).

Singura exceptie notabila a fost inregistrata cu motorul rece (sau mai bine spus inca nu atinsese temperatura de functionare) , cand intr-adevar am observat ca e foarte mare consumul in treapta a cincea 7,1 la 80 la ora.

Asta am observat eu, am suficeint de atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut.De curand mi-am luat un passat variant 1,9 TDI 115 cp,4motion din 2000.E normal sa consume 11-12% in oras?Mie cam atat imi ia si mai e o problema:mi se pare ca masina nu trage cum ar trebui,am avut inainte si un bora tot de 115cp dar fara 4motion si avea un demaraj incomparabil mai bun.Azi m-a luat un logan 1,6 fara probleme,ceea ce cu bora era imposibil.E passatul 4motion o masina puturoasa sau poate are a mea vreo problema?Scuze pt off-top

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 4Motion....e cu vreo 300 kg mai greu ca Bora. Oricum, fa un log in mers, vezi cum se prezinta debitmetrul, turbina. Totodata sa se uite si la avansul axei cu came. Cand ai masuratorile, te asteptam ca sa tragem o concluzie.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa merg luni la cineva pt o verificare mai amanuntita,cel mai probabil cred ca e debitmetrul.Daca nu are nimic si asa merge in ntelesmod normal o sa-i fac o resoftare,macar 20 cp in plus, am auzit ca passatul de 131 chiar cu 4motion se descurca onorabil cu demarajul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!