Jump to content

Consumul meu e normal?


alex_puiulet
 Share

Postare recomandată

Si eu care credeam ca numai a mea sare calu'. Am avut un drum marti, de vreo 10 km, pe care l-am facut intr-o ora, si la sfarsit BC-ul imi arata 13.4l - media. E drept, s-a mers in proportie de 80% bara la bara. Dar am avut si surprize placute cand nu a sarit de 9 in oras (in vara asta, cu aerul pornit, insa orasul mai liber).

Si da, este AVF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 835
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    59

  • F l o r i n

    51

  • clpos

    22

  • Eto

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut la toata lumea,

Am o problema legata de consum... exterior 7.8l/100km condus in limitele legale, iar in oras sub 11 nu reusesc sa scot.

Ciudat e ca inainte aveam cosumul mult mai mic.

Cine are ideei, pareri e bine venit!

Apropo de ce 4-5 lucruri care influenteaza consumul:

1. debitmetru - schimbat in urma cu 3 luni (Bosch) -- e posibil sa se fi stricat deja?

2. sonda apa - schimbata in urma cu 5 luni (Febi) -- nu mai face figuri acul de pe bord si nici erori -- sa o schimb din nou?

3. termocupla - temperatura motorului sta in 99% din timp la 90 grade -- cred ca lucreaza bine

4. sonda temperatura motorina - nu am avut probleme cu ea, e cea originala

5. ala care apasa pe pedale -- am incercat toate stilurile de condus fara nici un rezultat demn de luat in calcul.

SUNT DISPUS SA INCERC APROAPE ORICE (Am ajuns in pragul disperarii!!!)

please help...

Modificat de psycho_mishu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

psycho_mishu, vad in profil ca ai facut chip tuning. E pus de tine la cineva care se pricepe....ca poate o contribui si asta la consum.....

In rest depinde si de rutele pe care mergi de obicei, si de viteza. Ieri am umblat prin Bucuresti o gramada si desii era sambata, a fost aglomeratie...La mine, cu termostatul schimbat iarna trecuta, ajunge la 90 de grade in 25 minute cred. Consumul a fost de 8,5 dar alergata.

Cat iti arata consumul pe ora pe bord si pe vagcom?

Consumul e cel indicat pe BC sau ai facut si calcul de la plin la plin?

Daca vrei sa probezi si alt debitmetru, eu am pe masina Pierburg. Ne putem vedea intr-o zi si sa incerci cu al meu, daca nu ai cu altcineva.....

Modificat de florinppp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

cip tuning-ul e facut la voinea.

Ieri in bucuresti aveam 11.

aseara am plecat pana la campina (mers cu max 120km/h) in campina rezultatul a fost "uimitor" 8L/100km = enorm dupa parerea mea.

pusca aproape fix pe fix ce e pe vagcom / BC / rezervor

Consumul pe ora e in jur de 0.6-0.8 L/h pe neutru, iar in drive 1.2-1.5 L/h astea fara cliama pornita. in vagcom imi arata cu 0.1 mai putin uneori.

In legatura cu debitmetrul -- multumesc mult si cred ca o sa apelez saptamana viitoare la tine.

Modificat de psycho_mishu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu azi la 110 km/h aveam 6,3...cu cateva sprinturi pana la 4.000 rpm ca sa driblez cateva masini am iesit in 75 de km de extern la o medie de 6,6...in oras nu scad sub 10,5-11 cel putin din ce arata BC-ul...acuma astept sa golesc rezervorul sa vad exact cat imi da consumul exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

psycho_mishu daca cip tuning ul e facut la Voinea inseamna ca treaba e facuta cum trebuie si nu ar trebui sa ai probleme cu consumul din aceasta cauza, totusi mai multi cai putere (170 la tine fata de 115 la mine) si faptul ca nu ai cutie manuala poate adauga ceva procente la consumul tau.

Asa a consumat masina ta mereu sau a luat-o pe aratura de ceva timp? poti lega cresterea consumului de anumite interventii asupra motorului?

Acum e si mai rece afara, deci consumul incepe sa urce, dar ne intalnim saptamana viitoare (vb pe PM unde si ora) si vdm, eventual un test drive pe rute stiute sa vdm care e treaba cu debitmetrul meu......

P.S. in cat timp iti ajunge temperatura apei la 90 de grade, in diminetile astea (pe ceasul din bord)?

Modificat de florinppp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,cred ca am si eu aceeasi problema cu consumul in oras pentru masina din semnatura si asta m-i se pare(dupa bc)cam de anul trecut prin decembrie(deci nu este de la soft pentru ca acesta e pus prin aprilie si e TCM) ,extraurban consuma la fel ca inainte,toata vara cu clima am avut consum de 12-13%in oras(dupa bc), posibil sa consume din cauza egr-ului? sau care ar mai fi cauzele si ce ar fi de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 luni cand am inceput sa-mi caut masina tot oscilam intre Passat si A4...vroiam o masina nemteasca, la un pret cat de cat OK si sa fie spatioasa, legata, de incredere, cu ceva forta si daca se poate pe deasupra si o idee economica. In final, dupa 7-8 Passat-uri si 4 Audi A4 testate temeinic, m-am oprit la Passat-ul din semnatura...a fost singurul cu km reali si in stare ireprosabila cu toate consumabilele schimbate(ulei si al motor si la cutie, filtre, distriutie, anvelope noi) si cu dotari destule si bune(senzori parcare, xenoane)...Discutam cu diversi, inclusiv cativa sefi de la service-uri importante Weltauto(Audi), Nurvil(VW) si imi spuneau ca Passat si A4 sunt o optiune ft. buna, insa ca o masina de 1,5 tone si 130 de cai nu va consuma niciodata sub 8l in oras...si asa si este...cineva cu un A4 zicea ca-i cosnuma 6,6 in oras...vorbe aruncate in vant...am un amic cu un Passat Variant 2001 cu manual 1,9 tdi si 131 cp si merge ft. frumos siintretine masina ca pe fata lui si ajunge la un 8,5-9 in oras...deci ideea este ca mare, puternic si economic nu pot exista in aceeasi caracterizare a unei masini...deci un 8,5-11 pe oras in fucntie de cum se merge si un 6-7 pe extern sunt consumurile normale la astfel de masini, cu un minus pt. cele tip-tronice care iau un 1,5-2 in plus pe urban, ca extra-urban iau la fel ca un manual...si este ft. posibil ca din anumite cauze tehnice sa consume ceva mai mult dar nu cred sa creasca ft. semnificativ...

Voi ce credeti, daca tot am deschis o discutie ceva mai amanuntita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis-a-vis de consumul ridicat la cele cu tip-tronic da, e cat se poate de clar. De fapt s-a si discutat problema asta. Pe cand un consum de 11 in oras pe motorizarea ta mi se pare ridicat. Sincer eu am citit si rascitit topicul de consumuri pentru ca a trebuit sa ma hotarasc ce motorizare sa iau pe noul golf si zic eu (sper sa nu ma insel) media pt motorizarea ta, urban vorbind este undeva intre 8-9 l. Marja de eroare este de 1 l pt ca depinde de stilul de condus, de oras, clima ON/OFF, s.a.m.d. Toate astea cu mentiunea ca iarna mai adaugam putin, iar tu mai adaugi acel litru datorat tip-tronicului. 2 litri in plus datorati cutiei automate mi se par prea multi, fie el regim urban sau extraurban.

Modificat de VWladone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la tip-tronic producatorul da in cartea tehnica un consum de 10 urban...cum vrei tu sa scot eu 8-9 chiar nu inteleg :) ...orice masina ai cauta din gama asta nu cred ca se scapa sub 8 pe oras, si aici ma refer la manual...parerea mea...la fel de adevarat este ca ce indica BC-ul nu este 100% adevarat cu consumul real...astept sa golesc rezervorul sa vad ce si cum...dupa care o sa va spun cat mi-a dat consumul real.

Sa ne spuna cei cu manualele si cei cu tip-tronicele ce consum au pe urban?...ca asta-i se pare cel mai important...s-ar putea si un topic dedicat acestei probleme facut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste mai atent, 8-9 pt manuale si ti-am zis adauga marja pentru tip-tronic in plus. Incercam sa-ti spun ca e ok consumul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, scz...acuma am citit mai atent...

Tu ce vrei sa-ti iei pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf MkIV ... motorizarile completate in profil, cu mentiunea ca trag mai mult spre motorina, ori motorizarea ta, ori cea de 115 cp. Problema e ca eu sunt pretentios la dotari, la km, la an ... Nu vreau sa ma grabesc, vreau sa iau o masina exact pe gustul meu pentru ca o sa o tin 3-4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu p-asta am luat-o ca s-o tin 4 ani zic eu, poate si mai mult daca nu "cade" ceva de pe ea...are in momentul asta 133.600 km reali si este in stare ft. buna zic eu. Si eu am vrut un an mai bun, 2005 sa zic, dar n-am gasit ce vroiam si la pretul la care am luat-o p-asta si mai ales ca 2 ani de acum incolo nu umblu la ulei, filtre sau alte chestii de schimbat,pt. ca-s toate facute la 132.000 de km...daca gaseam dotarile astea si intretinerea asta pe un 2005 o luam p-aia, char si manuala, pt. ca nu mi-a dat in cap sa-mi iau tip-tronic niciodata, dar acuma na...trebuie sa te adaptezi pe ce gasesti bun la un pret bun...

Bafta in alegerea pe care o vei face ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine zici ca nu umbli vreo 2 ani la ulei,filtre si alte alea...chiar daca nu faci 10000-15000 in acesti 2 ani te sfatuiesc sa te mai interesezi un pic.poate ai vrut sa zici altceva dar mare grija cum intretii masina asa o ai ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a vrut sa spuna altceva, am inteles noi. :icon_thumright: Sa fie, ms ! Sper sa gasesc ceea ce caut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aplicat metoda lui Buhnici, cu accelerari usoare turatii mici si maxim 50km/h....rezutatul 6,1% in 21km facuti doar in oras. De mentionat ca am plecat cu motorul rece. Statuse de la 8 dimineata pana la 16. Afara erau 10-11 grade(vineri a fost experienta).

PS : in primii 10 km am avut si 5,4% pe bord, dar nu se incalzise bine motorul. Vechea mea poveste....cum urca apa bine cum creste consumul(nu exagerat), dar cel mai mic consum il are cand motorul nu ajunge inca la 90 grade, adica 70-80 grade. Dupa ce a urcat apa bine, imediat urca consumul, cred din cauza fluidizarii motorinei care incalzita in chiulasa ii scade vascozitatea(deh euro 5 :()

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca ai un record...6,1% pe oras cu o masina de puterea si greutatea asta...ai manuala? Si chiar si manuala si consumul este incredibil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este intr-adevar un record, cel putin pentru mine si da e manuala cutia. Sa nu cumva sa incepeti cu de alea " nu e adevarat, bla bla bla" ca nu am interesul sa va mint. Incercati si altii sa vedem. Schimbarile de treapta le faceam pe la 1500-1800 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu dimineata...mers 8 km, primii 4 km(cam 10 minute) mers cu motorul rece respectiv acul nedezlipit de jos, turatii in jurul a 2000 pe minut, urmatorii 4km motorul a inceput sa se incalzeasca, schimbat in jurul a 2500 rot pe minut pana in 3000, ajuns la serviciu in 25 minute cu motorul la 90 de grade. Consum 6.8 l/100km in oras, taficul destul de subtire nefiind prea aglomerat.

vicius_the_one, in cat timp iti ajunge dimineata la 90 de grade, pe bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la consumul urban conteaza foarte mult primii km facuti cu motorul rece - daca ai posibilitatea sa il tii in sarcina in loc sa stai la ralanti la mii de stopuri, iese consum bun, daca nu.... :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi vorbiti de ce va afiseaza BC-ul nu? E chiar ft. bine 6,1 si 6,8 sunt consumuri ft. bune in oras, chiar si pt. o manuala...o sa incerc sa merg si eu usor fara sa turez mult si sa schimb eu pe manual undeva la 2.000...sa vad daca tine si ce consum scot in oras pe o distanta sa zic de cativa km, pana in 10 sa zic asa...o sa merg si pe D sa vad la fel ce si cum si sa nu depasesc 50km/h viteza peste care greu trec in oras pt. ca e destul de aglomerat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei-ovidiu, daca m-am chinuit vara, intr-o dimineata, am avut si noroc numai de semafoare verzi si aproape fara trafic deoarece era foarte multa lume in concediu si am obtinut 5.9. Oricum, din vara pana acum o saptamana, media mea a fost de 7.1, din care vreau 500 km facuti in afara localitatii si vreo 4000 in Bucuresti. Acum o saptamana am resetat calculatorul si imi arata 7.9 media pe o saptamana, dar a fost jale cu traficul....poaie, aglomeratie si frig.....oricum, in decurs de o luna se va duce pe la un 7,5 cred.

In privinta mersului poti incerca sa ii dai viteza unde poti si sa o dai in N sa se "duca la vale" si in rest turatii modeste in aglomeratie, ii dai turatii mai mari unde ai loc. Acum nu iti pot spune daca asta afelcteaza cu ceva cutia, desii ma indoiesc. Asa ii faceam la Cielo automat (incomparabile cutiile dar ca mod de lucru vorbesc), ii dadeam viteza si unde era loc il dadeam in N.....ca sa il scot pe la un 10l/100km in oras ca altfel manca in jur de 12,5.

Oricum, eu chiar daca nu o pisc in oras, sigur incerc sa prin la fiecare drum in care motorul ajunge la 90 de grade, macar un bulevard in care sa ii dau aproape de 4000, sa mai dezmortesc turbina.....un fel de "spalat pe dinti".

La mine nu a sarit niciodata in oras de 9,3-9,5 (in medie sta pe la 7,5 l/100 km vara sau iarna, calculat si de la plin la plin) indiferent de trafic sau nr de km efectuati......dar nu zic ca nu se poate, daca ii dai blana, functionarea AC ului sau alti parametrii......

In schimb am observat ca motoarele 1,9tdi non PD, consuma in oras cu 0,5 pana la 1 litru mai putin decat a mea.

Modificat de florinppp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vicius_the_one, in cat timp iti ajunge dimineata la 90 de grade, pe bord?

Depinde de cum dai in ea. In 5km acul ajunge pe inficatorul de 90, in 6 km are 90 intr-adevar. Dimineata insa fac 3km pana la munca.....apa are 60-70 cand ajung pe indicator bord. Cel mai optim consum care l-am observat la mine e cu a 4-a in 1400 rpm....:P folosesc si tempomat uneori, dar evit la deal tempomatul. Concluzie 1400rpm in a 4-a, e mai economica decat 1100rpm in a 5-a si mai economica decat 2100rpm in a 3-a. Iar in a treia cand vreti sa schimbati nu sariti de 1900 rpm.

La automate tiptronicele sunt bune....sa schimbi treptele manual :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, la tiptronic n-are rost s-o lasi in N. Si oricum nici nu cred ca-i bine.

Insa la astea, frana de motor nu e ca si la manuale. Nu-ti franeaza la fel masina. "curge" mult mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!