Jump to content

Consumul meu e normal?


alex_puiulet
 Share

Postare recomandată

salut am un vw passat variant cumparat de curand 1.9 tdi 101cp motor avb si am un consum acum iarna de 12 l la 100 de km mentionez ca am mers numai distante scurte de 10 15 km o fi ok ? in week o scot la intins sunt curios

salut.m-am linistit am mers pana la galti si consumul constat este de 5,8 mers cu 120 140 160 km/h numai ca au fost vreo doua perioade in care masina se accelera f greu ca si cum ar fi fost limitata de ceva in rest ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 835
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    59

  • F l o r i n

    51

  • clpos

    22

  • Eto

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

lin legatura cu ce spuneai ca atj-ul tau este dopat

la ce te referi?

Caluti... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari tuturor,

Eu nu pot sa spun ca mi-a CRESCUT consumul de motorina, cred ca e mare dintotdeauna. Am un passat variant b5 2000,

un AJM 1.9 TDI de 85kW cu cutie automata/tiptronic (zic bine?)

masina a avut multe probleme, inclusiv faptul ca (problema asta persista) are ceva peste 300.000 km

Turbina schimbata recent cu una neoriginala, axul mancat la interior :-O, am trimis-o la o firma care mi-a schimbat toate piesele care trebuiau schimbate si mi-a curatat-o.

Tot nu tragea ca odinioara, si consuma intre 12 si 14 litri in oras, asta in vara-toamna. Am schimbat debitmetrul si in acelasi timp am ascultat de sfatul celui care mi l-a schimbat, si anume sa incalzesc motoru bine si sa o coxez nitel sa se curete. Ce-i drept, pare-se consumul a scazut nitel, e in jur de 11-12 (masina o conduc mai mult in oras si nu prea imi place stilul bunicuta, dar nici nu pot sa zic ca o pedalez prea tare)

In afara ea zice (BC) ca scade pana pe la 6.5, dar facand eu consumul real imi dau seama ca e pe la 7-7,5

Filtre schimbate recent, distributie, cauciucuri de talon, nu mai mari sa cresc frecarea stiu eu cat, totusi, de la rezervorul plin (plus rezerva) pana la aceeasi valoare in rezervor, abia reusesc 550-600 km in oras, pai aproape 70 l la max 600 km e cam slabut(??)

Intr-un fel m-am obisnuit, diesel insetat... dar chiar nu pot si eu sa aduc masina sa consume acolo cum se tot zice ca ar trebui sa consume un automat (1l in plus fata de o manuala), sau chiar rulajul isi spune vechimea?

Am dus-o la testari cu VAG-COM, mai multe surse imi spun cu ocazia asta ca masina e perfect in parametri.

Mai are sens sa ma chinui sa ii scad consumul? Vreun soft mai nou pe ECU ar face treaba? Ce sfaturi se pot da in situatia mea?

Multumiri anticipate,

Cu respect,

Passat Variant B5, an 2000, motor AJM 1.9 TDI 85 KW, automat/tiptronic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o prietena cu acelasi model cu al tau, doar motor ATJ (tot 115CP). M-am uitat la ea pe BC si media pe trip2 e 10,5 sau 11, nu mai tin minte exact. Deci... se pare ca B5 cu automat asa se mentine. Un soft economic ti-ar mai reduce din consum, zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor,

nu stiu daca sa mai discutat :(

nu ati obs ca motorina asta Euro5 (daca o fi) se consumna muuult prea repede ?

sau sunt singurul care am observat :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

THE ROCK,s-ar putea sa ai dreptate.Inainte,la un plin faceam 1150-1200 km,cu mers preponderent prin oras,iar acum cu acelasi volum de combustibil fac doar 900-950 km.Deci...euro 5...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, motorina Euro 5 fiind ceva mai fluida decat cea Euro 4, logic ca trece mai multa prin injectoare in unitatea de timp, deci consumul e mai mare cu ~ 0,5 - 1l......dar se si simte diferenta.....cel putin la mine!

@x2305andy2305x: pune-ti un power box si te-ai scos :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@x2305andy2305x - un prieten a avut un Passat Variant cu tiptronic, l-a cumparat busit, l-a reparat dar nu a posedat-o mai mult de o luna dar tot pe acolo consuma. Am facut si eu vreo 2 drumuri cu el si iesea consumul pe la 12-13%. Acum nu stiu ce serie de motor avea si nu mai stiu daca era de 115 sau 131 dar papa la motorina cat un tanc.

In legatura cu consumul, pana acum la mai mult interurban si mai putin extraurban ma incadram intre 7-8l dar intradevar am sesizat si eu ca manca putin mai mult. Deobicei alimentez 30l si nu am facut atatia km ca inainte credeam ca numai mie mi se pare. In mod normal nu fac mai mult de 500-600 km /luna asa ca nu pot trage concluzii exacte. Cum fac un drum unde tb sa pun 2 plinuri va pot zice exact.

Eu pana acum extraurban (masurat cu metoda plinului) faceam cu 58l 960 km care inseamna un 6,04l/100km mers variat de la 60km/h pana 170km/h la depasiri.

101 PS chiar are un consum asa de mic cum zice claut07?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea sa ai dreptate.Inainte,la un plin faceam 1150-1200 km,cu mers preponderent prin oras,iar acum cu acelasi volum de combustibil fac doar 900-950 km.

Asta ar insemna ca inainte aveai un consum de ~ 5,1l/100 km, iar acum ai ~ 6,5......"preponderent prin oras"!!!!!! :P Adevarat sau fals? Ai ceva power box montat? Ca e prea de tot.....

Modificat de Alex-F1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate stiti ca volumul rezervorului de passat e de 62 de litri,iar pana in "gusa" e de 67 de litri.

Cu metoda de la plin la plin,care iti arata intradevar consumul real- nu cel din calculator,care are intotdeauna o abatere in plus sau in minus- poti face media:cam cati km poti circula cu un plin.

Ceea ce am afirmat mai sus e pentru un mers la consum,pe care eu il practic mai mereu.Daca mergi intr-un stil oarecum mai "normal" sigur consumul va fi mai mare decat ceea ce am afirmat,asta insemnind sa mergi intr-un regim undeva la vreo 2800-3000 ture.

Incercati asta,dar pentru cei cu turbina cu "buba" nu sfatuiesc,si apoi dati-mi raspunsul cu privire la consum:

- in oras folositi frecvent a 3-a,dar mai ales a 4-a

- la mersul in coloana nu mergeti turat,ci la relanti

- in afara tineti-o pana in 2500(exceptie depasirile-pe care va sfatuiesc sa le practicati cat mai rar- si schimbarile intr-o treapta superioara)

- din cand in cand(dar tot asa,mai rar) cate o "talpa" pentru a "desfunda" turbina

Dupa asta astept impresii despre consum :)

Iar calculele voastre sunt gresite:cu motorina veche era o medie de 5,6%,iar cu asta euro 5 este de 7,1%

Si ceea ce spui tu Alex-F1 are logica si se regaseste in cele afirmate de mine.Fa o socoteala:1 litru mai mult la suta inseamna la 1000 de km cu 10 litri mai mult.Deci daca inainte cu 56 de litri faceam 1000 de km,acum o mie de km ii fac cu 66 de litri,ba chiar cu mai mult de atat daca e sa luam realitatea.

Modificat de claut07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are si motorina o influenta, in cazul masinilor cu Euro 3, negativa. In conditiile de trafic ale Romaniei consuma destul de mult :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de aceeasi parere si anume ca motorina euro 5 se duce mai repede din rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru este clar si anume ca Euro 5 se duce mai repede din rezervor. Eu sambata am alimentat vreo 20l pur E5 pana acum am avut juma-juma ca am intrat in anul nou cu rezervorul plin si am pus peste vreo 25 l in ian. Ce sa va zic masina trage mult mai bine ca pana acum dar motorul trepideaza mai tare la relanti, nu-se simte mai intens stand in masina dar daca deschid capota vibreaza tote furtunele si plasticurile si nu poti citi scrisurile de pe piese. Altfel toarce ca o mata dar nu inteleg fenomenul.

Oare este o banala coincidenta ?

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am constatat acelasi lucru. De cand bag iar motorina... "din surse neoficiale, euro4", motorul merge ca un ceas elvetian. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si la tine asa de intens incat nu poti citi scrisul de pe capsula EGR sau de pe furtune??? Daca continua in halul acesta peste o luna o sa pice furtunele si toate plasticele de pe masina.

Pana acum am alimentat de la Petrom V si OMV. Oare ar fi o solutie sa trec la alta benzinarie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La consumul asta o solutie ar fi sa trec pe benzinara!!

Dar totusi...sa renunt la cuplu?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off-Cosmine,de unde"sursele astea neoficiale de euro 4"?

Daca nu poti posta despre asta,da-mi un PM cu raspunsul,ca sunt fff interesat de ea(euro 4).

Modificat de claut07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de la prieteni cu camioane. :P

Dar nu Carpati. Motoare moderne, care nu merg cu "caltzi". :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot off-poi or dat ordin cei de la guvernare,in acord cu UE,sa nu se mai gaseasca decat norma euro 5,nu conteaza pentru cine e(or fi camioane,dacii...etc).

iar acu ma intreb:de unde euro 4?ca nu se mai gaseste in intrega evropa...!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa vor ei sa creada. In Romania totul e posibil. Nu ne ridicam noi inca la standardele lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.. cica-s mai nou pe-aici.. am un VW Passat B5.5 2.5 TDI V6 4motion 180 de cai, manuala... si inainte sa citesc rubrica asta a forum-ului mi se parea setos la o medie urbana de 10 ... dar daca voua.. la 101 cai 130, 140 ... toate iau peste 10... sau in jur de... inseamna ca sunt mai mult decat norocos.. masina merge bec.. are 90 000 si acum sper sa ma apuc de schimbat distributie la ea... la extern... afara... prin Austria.. la 120 constant.. ma scotea in jur de 6... cu pilotul automat pus.. oricum ok... bafta in continuare.. si nu va mai chinuiti atata cu zeci de mii de metode de reducere a consumului.. vreti masini care nu consuma mult ? luati BMW-uri... (si nu glumesc) Actualmente scot cele mai mici consumuri medii la niste performante dinamice de mii de ori mai bune decat troacele astea de VW... spre exemplu.. observ ca 10-11 in oras e normal ptr oricine... eh imaginati-va.. ca atat consuma urban.. un BMW X5 Xdrive 35d, cu motor de 3000 de cm3 si 286 de cai, masina de 2 tone 200... e drept ca e putin altu pretu .. nu asta e solutia.. clar.. dar tehnologia inglobata in motorul respectiv o gasesti in orice BMW, respectiv seria 1 sau seria 3, sau 5.... eu am scos pe Brasov-Bucuresti cu un 320d de 177 de cai, mediu de 4,8.... si nu am condus la 60 la ora... inspre Ploiesti la 110 km/h, in treapta a 6-a aveam consum de 4... dintr-un motor de 177 de cai... VW e masina buna... dar din pacate tehnologic e mult in urma fata de ceea ce ofera altii.. e drept .. si putin la alt pret.. dar nicidecum exorbitant cum ati crede ... daca un passat nou e 25 000 Euro... mediu echipat... un BMW 320d ar fi 30 000... si scuze.. diferenta de performante si calitate... e uriasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romeo23,nu te supara pe mine,dar daca esti asa de incantat de BMW,de ce te-ai inscris pe forumul VW?In primul rand vorbim aici de Passat B5,la care tehnologia e de acum 5-8ani.Sa-mi arati si mie un motor BMW 2.0 tdi de 177cp cu 400-500k km la bord.Si mai spune-mi si mie cat e revizia la BMW si cat e la VW,ca de pretul masinilor ai spus tu deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver: Stai linistit Luci ca sunt destul de fiabile motoarele de BMW.......si eu iubesc VW dar acum sa nu exageram cu VW sunt cele mai bune, cele mai fiabile , ieftine.......sa nu uitam totusi ca BMW e tot masina nemteasca si pe deasupra mai e si din clasa premium...asa ca trebuie sa gandim la rece si sa nu fim rautaciosi.Totusi in ultima vreme VW a inceput sa dezamageasca la fiabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un 525 sau un 530 de aceeasi generatie cu Passaturile noastre cat consuma? Intreaba un proprietar si vezi ce iti zice. Intradevar cu X5 3.0d poti scoate un 10-12 mixt daca nu treci de 120-130km/h, are sefa mea una si atat ii iese consumul mediu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa inchei offtopic-ul, sa nu transormam totul intr-un "versus", o sa clarific putin situatia, dupa care vom reveni la subiectul initial.

Fiecare aveti dreptate intr-un anumit fel. Si eu un prieten cu 525d model 2006, de 177 de cai, a scos o medie undeva la 6.8 (vazut de mine pe BC) din Germania pana acasa cu namila de masina, insa are un stil mai "linistit" de a conduce.

Daca e sa privim din punct de vedere tehnologic si nu numai, BMW este net superior fata de VW. Alta calitate, alt lux. Dar asta e la generatiile noi.

Totusi parerea mea este ca VW ar fi cel mai bun raport calitate/pret ce s-ar putea obtine. Calitatea si luxul se plateste.

Asa cum se spune, nu poti fi cu toate. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!