Jump to content

Revizia de 30.000 km


fradu
 Share

Postare recomandată

adrianciocalau

Ma apropii vertiginos de revizia de 30.000 km (am 28.000 pe bord) si am o intrebare... ce trebuie schimbat la revizia asta? Daca se poate o lista completa... sa stiu la ce sa ma astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrianciocalau

    13

  • BogMW

    12

  • charisman

    11

  • almanah

    5

schimb ulei>filtru + ulei

filtru aler

filtru polen

filtru benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

In curand voi "acumula" 30.000 km pe bordul Fabiei mele, asa ca e cazul sa mergem la o revizie. Inca nu m-am decis daca mai merg la dealer - care m-a dezamagit in nenumarate randuri - sau la un alt service. Oricum, indiferent unde voi merge, mi-am facut o lista cu ce trebuie schimbat / verificat:

- ULEI

- FILTRU DE ULEI

- FILTRU DE BENZINA

- LICHID DE FRANA

- FILTRU DE AER

- FILTRU DE POLEN

- STERGATOARE PARBRIZ

- RECALIBRARE CLAPETA DE RECIRCULARE

Ii rog pe cei care au facut deja revizia de la 30k sa imi spuna daca am omis ceva...

De asemenea, am trei intrebari:

1. CE ULEI SA BAG? (pana acum am folosit doar ARAL 5W-40, insa am auzit ca nu ar fi chiar cea mai buna alegere)

2. CE SPECIFICATII TREBUIE SA AIBA LICHIDUL DE FRANA? CEVA RECOMANDARI? (din cate stiu, lichidul trebuia schimbat obligatoriu o data la 2 ani ...)

3. CAND SE SCHIMBA ANTIGELUL? (la mine nivelul e acelasi de acum 3 ani de cand am cumparat masina, nu pierde deloc)

Modificat de adrianciocalau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- ULEI - LiquiMoly 0W sau 5W40

- FILTRU DE ULEI

- FILTRU DE BENZINA - oem

- LICHID DE FRANA - Aral, DOT 4 sau DOT 5.1

- FILTRU DE AER

- FILTRU DE POLEN - MANN CUK 2545 sau daca nu vrei carbuni CU2545

- STERGATOARE PARBRIZ

- RECALIBRARE CLAPETA DE RECIRCULARE

suplimentar:

- O verificare a sistemului de franare nu ar strica, si eventuala curatare a tamburilor in spate care inclina sa colecteze mizerie in interior.

- Verificare lichid de racire (temp. de inghetz).

- Verificare suspensie (amortizoare, bucse, bielete, pivoti)

- Verificare nivel lichid servo pentru directie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la filtru de benzina... din cate stiu eu prima oara am schimbat ceva mai mult decat filtrul de benzina, urmand insa ca acum sa schimb doar filtru propriuzis. Imi poti spune codul pentru acesta? Sa nu ma trezesc ca imi cumpar din nou tot "utilaju" si n-am ce face cu el. Bog, cred ca stii despre ce vorbesc, am mai discutat noi despre asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ieri am avut si eu a 2-a revizie la Fabia mea 1.2 HTP. M-a costat 4.5 milioane. Au schimbat filtru aer, polen, filtru ulei, ulei Mobil 5W-40, reglat un far, verificat placutze de frana, amortizoare, mi-au uns balamalele, reglat presiunea in pneuri, conectat la VAG COM. A depistat o chestie care vad ca e una din "boliile" Fabiei si anume clapeta de recirculare. A fost remediata din soft si momentan e ok. Oricum au comandat piesa pt. ca masina inca e in garantie pana in martie si nu vreau sa dau bani din buzunar dupa aceea.

Revizia a fost facuta la Intercar Sibiu si a mers destul de repede. Ceea ce m-a deranjat e ca la revizia asta au un timp predefinit. Adica e trecut 2h20min chiar daca a durat cam o ora si jumatate :o Mi se pare cam aiurea. V-ati lovit si voi de chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vrut astazi sa-i iau ulei. din pacate nu gasesc nicaieri ulei 0W40 sau 0W40 care sa aiba specificatia VW 500 00 sau 501 00. am gasit doar doua tipuri cu aceasta specificatie:

- Elf Competition ST semisintetic 10W40 la 700.000 ROL - 4l ( cam ieftin... nu stiu

daca sa am incredere)

-Castrol Magnatec GTX3 10W40 cu specificatia -VW 505 00 meet the requirment

of VW 500 00 1.245.000 ROL - 4l

in rest uleiurile 5W40 sau 0W40 au specificatii 505 00 sau 503 00

cumva a schimbat VW specificatiile???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ hamman7.0 Timpul de lucru normat difera de timpul efectiv de lucru. Daca lucreaza 2 persoane, 1.5 h efectiv, inseamna ca s-a lucrat la masina ta 3h. Fiecare a lucrat cate 1.5 h. Asta e diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma am luat LiquiMoly 5W40 cu specificatia VW 502 00 - 1.500.000 rol patru bidoane de un litru de la Augsburg Militari. Culmea nu aveau si filtru MANN. Il aduceau numai pe comanda :) :D . Asta e... maine marea incercare la 12.30 la AVIA Pantelimon.

P.S. dame.... :banghead: acum constat ca trebuia sa iau 5 litri . maine mai trebuie sa fac un drum pana acolo. Si cand ma gandesc ca aveau si bidoane de 5 litri la un pret mai accesibil. :rolleyes: :D :D

Modificat de almanah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

La Fabiutza mea de 1.2 HTP din 10/2004, i-am facut revizia la 14 800 Km undeva prin mai a.c.. Am tot citit pe aici si m-am cam speriat de preturi si de activitatile implicate in prima rev. Pentru mine a fost mai simplu, si anume:

- schimbat ulei + filtru ulei (au pus ceva Castrol, dar nu stiu de care)

- verificat si suflat filtru aer;

- verificat filtru polen;

- presiune roti;

- o inspectie vizuala pe sub masina si la trenul de rulaj ...si sincer, cam atat.

Nimic de antigel, de lichid de frana, etc. In final un pret de 2 248 000 lei cu consumabilele lor, dar am platit 4 litrii de ulei si mi-au dat 1 litru in bidon acasa (ce sa fac cu el nu stiu, poate la 3 rev. sa mai raman cu un schimb).

Ca timp, nu mai tin minte.

La intrebarea mea, daca este vreo problema ca sta uleiul ala in ea 15000 Km, raspunsul lor a fost urmatorul: in Germania fac reviazia din 20 000Km in 20 000K m, la noi merge la 15000, in concluzie nu este nici o problema". Asta am inghitit-o, si prin faptul ca eu am facut cei 14 800 Km numai pe drum intins si in regim de functionare motor constant (doar maxim 5% din Km-traj oras).

Acum am 23 500 Km, si am cam terminat cu naveta pe drumurile patriei noastre de pe la 22 000 Km, deci restul pana la 30 000Km ii cam fac in oras.

Dati-mi si mie un sfat, ce sa fac, sa fac revizia la 25 000 Km, o fi mai bine pt. bietul motor de 1.2? Uleiul, momentan arata bine, dar din punct de vedere al calitatilor lui de lubrifiere, nu mai stiu. Nu am avut probleme de genul "oil" sau "insp" pe calculator (cu exceptia perioadei de revizie).

Nu stiu cat este ora de manopera in Buc. (caci asta face diferenta de preturi la orice interventie in service, normativele fiind aceeleasi), dar in Ploiesti, unde stau eu, la dealerul local (Mobel), pentru clientii dealerului ora este de 8 euro (fara TVA), iar pentru exterior de la 10 la 14 euro (fara TVA). Sincer, o multime de fosti colegi de serviciu (zona Constanta) faceau reviziile in Ploiesti, in drum spre munte, caci lucreaza si sambata pana la 13.00.

Asa ca va multumesc anticipat si astept ceva sfaturi in legatura cu rev. de 30 000 Km (aproximativ).

PS intrebare: Care este simptomul clapetei de admisie (sau asa ceva) dereglate?

This

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa recunosc ca inca sunt un pic socat :D :D

revizia de ieri a constat in :

- schimbat bara stabilizatoare (nu se mai schimba numai bucsele, bara stabilizatoare vine cu tot cu bucse)

- schimbat bucsele anterioare la bascula

- schimbat placutele de frana

- schimbat antigelul ( aveam antigel albastru si dupa spusele lor trebuia din cel rosu)

- remediat pierdere lichid racire pe la termocupla

- schimbat ulei si filtru (ulei luat de mine liqui moli 5w40)

- schimbat filtru de benzina

- schimbat filtre aer si polen

- curatat si reglat saboti pe spate

- reparat stropitoare pe spate care isi modificase pozitia si nu mai stropea bine

- verificat bateria si completat cu apa distilata

- interogare computer bord pentru eventuale erori (nu a dat nici una)

la masina s-a lucrat ceva mai mult de 5 ore sub ochii mei ( am avut posibilitatea sa stau langa masina ceea ce am si facut sporadic, in restul timpului am urmarit operatiunea de la geamul din sala de asteptare masina fiind chiar pe elevatorul din fata geamului) si s-au facturat ceva mai mult de 8 ore.

si acum tinetiva bine de ce aveti la indemana( tastaturi, monitoare ) pret total facturat 18.889.000 rol :D :D

in prealabil am fost anuntat cam cat o sa coste si reparatiile s-au facut cu acceptul meu.

concluzia mea finala este ca de acum in incolo nu o sa mai calc in service autorizat. si asta nu pentru ca nu s-ar fi achitat cum trebuie de ce le revenea(nu am nimic de reprosat angajatilor AVIA), ci pentru ca sunt sigur ca adaosurile practicate de ei sunt enorme. Nici nu vreau sa ma gandesc cat decartam daca ma duceam la PORO.

daca cineva poate sa-mi spuna cat ar fi costat cu piese achizitionate de mine si reparatie facute la un service fara pretentii va rog nu ezitati.

pana la urma hai sa nu o iau in tragic. sa vad partea plina a paharului si sa spun ca acum am o masina care nu mai zdroncane la fiecare groapa. cat despre soc :D o sa-mi revin eu, sanatate sa fie , ca in rest.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@almanah

Bara stabilizatoare NU vine cu bucse. Problema la tine, este ca tu ai avut ca multi dintre noi un model "alfa" de bara stabilizatoare cu niste gulere de plastic pentru a nu aluneca stanga dreapta. O tentativa nereusita a inginerului german pt confort sporit si batranesc. Gulerele respective se fisureaza iar bara se poate plimba de voie stanga dreapta. Bara pe care probabil ai primit-o in schimb este cu gulere metalice. Pretul barei trebuie sa fie ceva de genul 80-100 eur. Operatiunea trebuia facuta. bucsele te costa cam 10 EUR de acum incolo.

Placute de frana la 30.000 e cam repede, dar depinde de la caz la caz. Ai pus tot placute de frana OEM? 2 seturi de placute te duc tot la 100-150 eur la dealer.

Restul sunt lucruri normale. Partea cu termostatul, daca ti-a schimbat ansamblul termostat, senzor de temperatura acolo mai intra vreo 70-90 eur.

Pana la urma daca le aduni, itzi iese pretul de 520 eur. Uleiul cumparat de tine e si el in pretul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul cumparat de tine e si el in pretul asta?

<{POST_SNAPBACK}>

nu.uleiul e alta mancare de peste.

in legatura cu termostatul, nu, nu mi l-a schimbat ci doar mi-a etansat acolo ( nu stiu cu ce, cu o garnitura sau cu un mastic de acela special). dar tu ce parere ai daca luam eu piesele si faceam la alt service scapam mai ieftin? Ma gandesc ca piesele se pot achizitiona si din alta parte decat de la reprezentanta. bineinteles daca stii codurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea piesele originale sunt mai ieftine la reprezentanta comparat cu Augsburg sau Olmedo de exemplu. Mie mi s-a confirmat asta de multe ori. Si sunt mai ieftine "bine". In schimb normarile si manopera este extrem de scumpa. Alte piese, ne-originale de genul silicon rosu au uneori adaus de 300% si l-ai gasi pe toate drumurile mai ieftin.

O varianta mai ieftina ar fi sa iei piesele si sa le schimbi la alt service, unde vor fi mai blanzi cu partea financiara sau ce se poate sa faci singur, daca ai curajul si stii ce faci.

Acum insa deja e tarziu, bine ca le-ai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. o sa incerc chestia asta la urmatoarele chestii care vor aparea. faza e ca nu ma asteptam la asa de multe "avarii" la doar 33.000 km. dar cine stie ce gropi a luat masina prin Bucurestiul nostru iubit :D

totusi , multumesc mult pentru raspuns. nici nu sti ce mult conteaza. :D

Modificat de almanah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Facut revizia de 30.000 km. Schimbat urmatoarele:

SCHIMBAT ULEI MOTOR, LIQUI MOLY 0w40 - 1.800.000 lei

SCHIMBAT FILTRU DE ULEI, MANN W712/54 - 250.000 lei

SCHIMBAT FILTRU DE COMBUSTIBIL, Hengst H155WK - 640.000 lei

SCHIMBAT FILTRU DE AER MOTOR, MANN C 2295/2 - 620.000 lei

SCHIMBAT FILTRU HABITACLU, MANN CARBON ACTIV CUK 2545 - 840.000 lei

SCHIMBAT LICHID DE FRANA, ARAL DOT4 1l - 400.000 lei

SCHIMBAT STERGATOARE PARBRIZ, BOSCH 584S - 840.000 lei

TOTAL: 5.390.000 lei

MANOPERA: 1.750.000 lei

------------------------------------------------------------

TOTAL GENERAL: 7.140.000 lei

Placutele de frana trebuie schimbate in curand - mi-au zis ca mai pot sa merg vreo 5.000 km fara probleme.

Nu sunt jocuri pe la articulatii, bielete, etc.

Nu au fost erori la interograre.

Antigel ok, baterie ok, nivel ulei cutie de viteze ok.

Acum vad si eu pretul final :banghead: destul de mult as zice, insa toate consumabilele le puteam lua mult mai ieftin "no-name", sau mai bine zis "no-brand". Dar cum tin la masinuta, ii iau ce-i mai bun :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de uleiul Valvoline 0W40 ?

La prima revizie m-am dus la Porshe si m-au incaltat de 5 700 000.

La a doua m-am dus la Brady si am dat 5 000 000.

La ambele toate materialele au fost de la ei. Cei de la Porshe mi-au bagat ulei Shell, pentru ca au zis ca altfel nu-mi pastrez garantia (asta era prin mai 05). Cei de la Brady au spus ca Shell-ul a murit si ca am de ales intre ... si mi-au bagat o lista intreaga. Spuneau ca ei recomanda Valvoline 5W40, dar am luat 0W40 pentru ca-l consider mai bun si diferenta de pret nu era exorbitanta. Ce zicei pana la urma de uleiul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!