Jump to content

Revizia de 30.000 km


fradu
 Share

Postare recomandată

adrianciocalau

Pai eu n-am ajuns nici la 20k... dar am vazut ca pe caietul de service e trecut 13 aug. 2004 sau 25k... Banuiesc ca trebuie sa ma duc pe 13 august chiar daca nu am ajuns la 25k, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrianciocalau

    13

  • BogMW

    12

  • charisman

    11

  • almanah

    5

@adrian: intelesesem bine, dar la mine (si la ceilalti colegi ai mei care au Fabia MPI) reviziile au fost la 1 an (sau 15.000 km) si la 2 ani (sau 30.000km). De aici si mirarea mea. De fapt practic vorbim cam de aceeasi revizie, de 2 ani.

@BogMW: 1. Despre service-ul Brady stii ceva? Sau despre Augsburg?

2. Cam ce ar trebui schimbat la revizia asta - sau altfel spus la ce "paguba" sa ma astept? Multam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Cand mi-am cumparat eu masina, adica in nov.2002 se faceau reviziile la 10k, si garantia era de 18 luni. Ulterior, cred ca din ianuarie 2003 cei de la Skoda au marit garantia la 24 de luni si intervalele pentru revizii la 15k km. Eu am facut prima revizie la 10k, si pentru urmatoarea am fost programat peste 15k, cu recomandarea sa vin tot la 10k pentru ca "nu se compara conditiile din vest cu cele din Romania". Da, practic vorbim despre aceeasi revizie, si anume a 2-a, numai ca tu o faci la 30k, eu o voi face la 20k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite am inteles eu, cine vrea poate sa mearga la 15.000, cum scrie la carte, dar se pare ca nu este recomandat. Trecind peste interesul dealerului de a te chema mai des, eu cred ca singura problema este cu uleiul, care nu stiu daca isi mai pastraeaza proprietatile pina la 15.000km (ma refer la Aral 10W40). Si, de asemenea, daca se merge predominant in oras, se recomanda revizia la 10.000Km (cazul meu).

Eu am facut acum 1 luna a 3-a revizie, la 35.000Km (din cauza ca la a 2-a am fost la 25.000Km, adica dupa 15.000), si, cu uleiul meu (il primisem gratis de la cineva), a costat ~4.6 mil, si a inclus schimbarea filtrului de ulei, a celui de benzina, a celui de aer, a celui de polen, si manopera aferenta. Este prima oara cind schimb filtrul de aer si pe cel de benzina. Din pacate, nu am avut timp, si va trebui sa merg din nu, pentru schimbul lichidului de frina, care se face la 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BogMW: 1. Despre service-ul Brady stii ceva? Sau despre Augsburg?

2. Cam ce ar trebui schimbat la revizia asta - sau altfel spus la ce "paguba" sa ma astept? Multam.

Despre Brady n-am auzit multe laude (parca s-a scris la "dealeri si service-uri" si de Brady ceva), eu personal n-am fost niciodata la ei.

Dupa ce mi-a iesit masina din garantie eu n-am mai fost la dealer pentru revizii, le-am facut singur. La Avia am fost in postgarantie doar pentru schimbatul lichidului de frana (din comoditate). Ating in curand 40kkm si trebuie sa ma pregatesc de urmatoarea revizie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce mi-a iesit masina din garantie eu n-am mai fost la dealer pentru revizii, le-am facut singur. La Avia am fost in postgarantie doar pentru schimbatul lichidului de frana (din comoditate).

... inteleg din asta doua lucruri:

1. te pricepi suficient de bine la masini (sau cel putin la masina ta) incat sa te "bagi" in ea si sa-i faci o revizie si probabil ai si unde sa faci asta (o rampa, un ajutor de la un prieten etc) - nu este si cazul meu.

2. nu te intereseaza cartea de service pentru ca nu crezi ca iti aduce un plus in cazul revanzarii, korekt?

Totusi, din experienta ta si din ceea ce ai mai auzit de la altii (pe forum sau in afara lui), la ce suma s-ar ridica, estimativ, o revizie de 30.000km la Avia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Cred ca cel mai bine este sa dai un telefon la dealer-ul la care vrei sa faci revizia si sa ceri o estimare de pret ca sa stii la ce sa te astepti. In linii mari trebuie sa fie in stare sa iti spuna o cifra, chiar daca nu va fi foarte precisa. Daca vor refuza, atunci e rea vointa din partea lor, alege alt service :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian - cred ca asa o sa fac. oricum din cauza aglomeratiei programarea se face peste 10-12 zile, asa incat trebuie sa ma apuc sa sun.

Inca o intrebare - cand computerul de bord afiseaza la pornirea masinii (in locul kilometrajului resetabil) textul OIL sau INSP, o face pentru ca asa a fost programat la revizia anterioara? Sau asa e setat sa afiseze inca din fabrica?

De exemplu, eu am facut prima revizie la 15.000km si acum, cam pe la 28.500 km a inceput sa afiseze OIL, iar de ieri (cam 28.800 km) a inceput sa afiseze INSP.

Voi ce stiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cca 1000 km inainte de revizie incepe sa clipoceasca display-ul respectiv. La fiecare vizita in service trebuie resetat indicatorul de service. By default intervalul la Fabia MPI este de 15000km, dar se pot specifica si alte intervale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cca 1000 km inainte de revizie incepe sa clipoceasca display-ul respectiv. La fiecare vizita in service trebuie resetat indicatorul de service. By default intervalul la Fabia MPI este de 15000km, dar se pot specifica si alte intervale.

Atunci totul e ok. Daca chiar ar fi probleme cu uleiul banuiesc ca mi s-ar prinde martorul respectiv de pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Intrebare: ce ulei sa bag? Marca, specificatii, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa le zic celor de la Avia ca vin cu uleiul meu?

Daca DA, de unde sa iau ulei la pret mai bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Eu cand am fost la revizie nici nu i-am intrebat, m-am dus direct cu uleiul meu. Nu au comentat. ARAL am vazut prin Selgros, tot timpul la oferta... nu stiu comparativ cu alte locuri daca e avantajos sa-l iei aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Dupa un tur prin magazine am gasit:

1. ARAL 5W 40, CASTROL 5W 40, intre 1.3 - 1.5 mil 4l

2. ARAL 0W 40, 650.000/l, adica 2.6 mil 4l

3. CASTROL 0W 40, 550.000/l, adica 2.2 mil 4l

Mi se cam depaseste bugetul cu 0W 40, asa ca il scot din calcul. Dintre ARAL si CASTROL 5W 40, pe ce sa merg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de ulei, ce alt consumabil ar merita sa cumpar eu din afara service-ului?

Pentru ulei, am inteles ca ar trebui sa respecte anumite specificatii pentru Skoda, e adevarat? Stiti cumva care sunt acestea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de ulei, ce alt consumabil ar merita sa cumpar eu din afara service-ului?

Pentru ulei, am inteles ca ar trebui sa respecte anumite specificatii pentru Skoda, e adevarat? Stiti cumva care sunt acestea?

Pe ambalaj trebuie sa fie specificata norma VW:

VW 500 00 sau mai bine VW 502 00

Ieri mi-am facut si eu revizia 40kkm

4l ulei Aral 0W 40 = 58eur (Augsburg)

Filtur ulei mann = 6,5eur (Augsburg)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit la AVIA si m-am programat pentru revizie. Peste o saptamana, adica pe 24.08. Au estimat revizia la 5.5 milioane (manopera + consumabile) dar pot sa aduc eu uleiul. Din punctul lor de ARAL 5W40 este ok, dar, citez "la Fabia se poate folosi si ARAL 10W40".

Nu stiu cat costa uleiul la ei, dar sper sa fac o economie cumparandu-l de pe la Selgros/Metro sau chiar Augsburg. Va anunt sa vedem cum decurge. Poate resusesc sa ma si invoiesc de la job si sa stau in service sa vad cum umbla la ea (poate mai invat si eu ceva).

Ah, si incerc sa fac un contract cu ei sa nu mai umblu cu cash la mine si sa platesc ulterior ridicarii masinii. Sper sa am succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Gata, am facut si revizia de 30.000km.

Inainte de a merge la revizie, am schimbat cateva mesaje pe e-mail cu dl. Stanciu, directorul service-ului si ca atare am reusit sa obtin plata prin OP (termen de plata 5 zile). In plus, cand am ajuns acolo ma astepta deja o persoana care stia de venirea mea si de conditiile discutate si care a stat cu mine si cu mecanicul pe intreaga durata a reviziei. E adevarat ca am fost programat la 16:30 si mai era o singura masina in service si putina lume, deci tipul asta nu prea avea altceva de facut, dar oricum per total pot spune ca s-au purtat bine.

Uleiul l-am cumparat din Selgros, ARAL Tronic Basic 10W40 (de sinteza) - 1 milion lei, iar la AVIA am schimbat:

- filtru ulei 292.000 lei

- filtru aer 837.000 lei

- filtru praf 675.000 lei

- bec far H7 223.000 lei

Manopera 1.700.000 lei (toate preturile sunt cu TVA inclus).

Mi-a recomandat intial sa-mi schimb amortizoarele pe spate (dreapta era curs, cam pe 1/3 din lungime), stanga curses putin, dar am lasat-o pentru revizia urmatoare. Ulterior mi-a zis ca si amortizoarele fata sunt putin ude, mai tin, dar ar trebui si ele schimbate. Preturi la ei - amoritzor spate 4.300.000 lei. Am amanat-o si pe asta.

Placutele de frana erau ok, de lichidul de frana nu mi-a zis nimic, desi unui alt client, la receptie, i-a zis ca la 2 ani se schimba lichidul de frana. Sa fi uitat ei?

Rotile erau cam tocite pe interior asa incat mi s-a recomandat operatia de geometri roti, la ei costa 1 milion lei, dar nu mai era nimeni la standul respectiv, asa ca am lasat-o pentru alta data. Totul a durat maxim o ora si jumatate, cost total 5 milioane (incluzand aici uleiul cumparat de mine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam multe probleme in doar 30k Km, amortizoare, geometrie, instalatie electrica ... Pe unde mergi cu masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa recunosc ca nu prea am iertat masina de gropile din Bucuresti si nici nu am mers excesiv de incet in deplasarile la munte, pe macadam sau drumuri mai putin denivelate. Dar oricum, 80% au insemnat drumurile din Bucuresti, iar drumul meu zilnic la serviciu e un infern, din doua motive:

1. traversez capitala, de la McDon Morarilor (statie metrou Costin Georgian) pana la capatul Caii Giulesti (unde intorc tramvaiele 44, 11) si de acolo mai merg cam 500m.

2. Drumul pe Giulesti, de la intersectia cu Constructorilor incolo (adica de unde se termina blocurile) devine nu prost ci aproape impracticabil. Incerc pe cat posibil sa merg pe linia de tramvai si sa nu pic in "prapastiile" din jur, insa in unele locuri trebuie sa o iei chiar prin gropi. Si daca uneori sunt in intarziere, trebuie sa fac asta in viteza. Si daca mai si ploua... surprizele baltilor desavarsesc treaba. Poate fac niste poze, sa vedeti prin ce trec zilnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Acum cateva minute m-am intors cu masina de la revizie (22.000 km - a doua revizie facuta) dezamagit de costul total foarte mare la care am ajuns... Sa fac lista:

Cumparate de mine:

- ulei Aral 5w40 - 1.300.000 lei

- filtru polen MANN - 1.050.000 lei

---------------------------------------

Total: 2.350.000 lei

De la service:

- filtru ulei - 285.348 lei

- filtru aer - 832.094 lei

- regulator benzina - 804.014 lei

- filtru benzina - 568.219 lei

- consumabile - 49.554 lei

- manopera - 1.143.634 lei + 81.688 interogare comp.

---------------------------------------

Total + TVA: 4.479.813 lei

Asadar, costul final aproape 7 milioane de lei. Mi se pare foarte mult...

Mai puteai economisi ceva daca luai filtrele (ulei, aer) de la un dealer Bosch. Bine, nu stiu sa-ti spun in Bv unde ai gasi un astfel de magazin, dar daca te-ai uita intr-un Pagini Aurii ai gasi ceva.

Din pacate adaosurile la consumabile la service se apropie de 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Gratis, mama soacra!"

@Diesel: ne potzi ajuta si cu niste pretzuri reale? nu trebuie neaparat din BV. Este ushor sa spui ca puteai lua mai iefin ... Intrebarea este cat si ce calitate, ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu pot sa-ti spun niste preturi pt ca eu am Octavia si nu Fabia.

Oricum, cand ma duc la reprezentanta eu duc cam tot in afara de filtru de polen ca asta nu-l gasesc intotdeauna la reprezentantul zonal Bosch (eu sunt din Cluj) Proton srl in cazul meu.

Economiile sunt substantiale cand cumperi uleiul si filtrele din alta sursa decat reprezentanta..asta o stie oricine.Din pacate lucrul asta il poti face in general dupa ce ai iesit din garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am facut si eu revizia de 30.000 la a mea masinutza. Am fost la Avia (cel vechi) si a durat 2 ore jumatate. Cost - 6.000.000, toate luate de la ei. Per total sunt foarte multumit, am stat langa masina si am vazut tot ce s-a facut iar persoana care a facut revizia (Andrei se numeste) a fost foarte de treaba si a facut totul cu grija. Cinste lui.

Intrebare, ca eu nu am mai auzit de chestia asta. Dupa ce a dat jos capacul de la motor si l-a curatat de praf, suflat, sters... etc, a dat tipul cu un spray cu ulei cred sau solutie de curatat, in gaura unde este clapeta de admisie a aerului, a curatat acolo si a uscat cu aer. Dupa asta, a intrat la ECU cu testerul lor si a zis ca a resetat valoarea unghiului de actionare a clapetei la default. Se face chestia asta ?

Inca o chestie, nu s-a uitat la nivelul uleiului din cutie, desi in manual scrie ca se face si asta, iar eu am uitat sa-l trag de maneca :) Am motive sa ma ingrijorez ? Am 24.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!