Jump to content

Cum Scapam De Depuneri/pregatim Motorul Pentru Itp


Golfer
 Share

Postare recomandată

Dupa cateva luni de circulat prin oras a venit timpul sa ducem masinuta la ITP. Intrebarea este cum putem face sa scapam de depunerile de funingine/mizeria din motor inainte de a face fumul.

Oamenii de la ITP mi-au recomandat sa pun un aditiv in motorina si sa merg vreo 100Km turat zdravan in viteza a 2a dar prefer sa intreb aici pe cei care au motoare 1.6 TD - cum ati scapat de depuneri inainte de ITP?

Ce motorina (Efix, OMV) ajuta la reducerea emisiilor?

Ce aditiv de motorina recomandati pentru curatarea injectoarelor/sistemului de evacuare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

du te la itp si zile ca motoru tau nu are cureaua de distributie schimbata si nici nu ai bani acum...si fa le cu ochiu si o sa omita sa o tureze.... io l-am facut fara sa mi porneasca motoru.. le dai acolo ceva...100-200 mii si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de sfat. I'll save it for last.

Acum hai sa discutam de metode legale de a curata motorul si trece ITP-ul :icon_thumright:

Deci ce motorina/procedura recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 ture de motor pe loc si se curata nu in 5000 dar in jur de 4000

asa am facut la al meu si mi-a iesit opacitatea 2.3 iar maximul este 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

du te la itp si zile ca motoru tau nu are cureaua de distributie schimbata si nici nu ai bani acum...si fa le cu ochiu si o sa omita sa o tureze.... io l-am facut fara sa mi porneasca motoru.. le dai acolo ceva...100-200 mii si gata

;) As avea si eu o remarca referitor la propunerea ta de mai sus. Suna foarte ;) si ;)

Cred ca te-ai prins...

P.S. ma tot contrazic cu persoane cunoscute ca in Romania o sa fie bine peste 10 ani...well, cred ca o sa fie bine peste 50.

I'm out

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum fiecare cu ce-l doare. Hai sa pornim de la premiza ca eu si, poate, alti membri ai forum-ului vor sa treaca ITP-ul pe "bune" chiar daca masina lor a implinit 15 anisori ;)

Cum facem sa scapam cat mai repede de funinginea acumulata in peste 2000Km de oras?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, cu o caramida nu faci casa.... si parearea ta e personala si daca vrei sa dobori muntii du te si fa o ...cine o zis ca romania o va duce vreodata bine ? eu m-am adaptat.

astept un moderator sa ti stearga postul inutil in topicu omului....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un moderator bun l-ar sterge pe al tau, in loc sa-l ajuti pe @Golfer l-ai indemnat sa minta si sa incalce legea.

Rusine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un sfat folositor... sa nu intru in amanunte...

fa tu totul legal... ( vad ca te si lauzi cu antiradaru in semnatura...)

Modificat de armando
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) ... este detector nu antiradar, si este legal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) ... este detector nu antiradar, si este legal!

ala i ca sa mergi legal ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am fost la itp de curand, luni. de turat nu mi-a turat motorul, l-a tzinut in 2000 de ture.

Insa mi-a dat dat revenire pt joc rulmentzi spate dreapta, fatza stanga, joc pivot stanga fatza si joc bratz bieleta drapta, joc care sa fim seriosi, daca iei 70% din masinile de pe strada il au. Dar asta e, o sa strang rulmentzii, o sa schimb pivotul (30 ron la volkspart si 49 la alpadrino) si o sa schimb si bratul de bieleta ( cu servo 95 ron la albadrino, la volkspart nu mi-a dar inca pretul).

Ah, si a trecut cu vederea faptul k nu-mi mergeau stopurile de ceatza ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am fost la itp de curand, luni. de turat nu mi-a turat motorul, l-a tzinut in 2000 de ture.

Tu nu ai Diesel... Numai la Diesel se tureaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La statia ITP unde am fost eu mi-au spus ca il tureaza la 5000 ture :salut:

Pana atunci tot trebuie sa scap de mizeriile din motor/evacuare deci astept in continuare sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu ai Diesel... Numai la Diesel se tureaza.

Ieri am facut si eu ITP-ul... si nu au turat motorul! A fost super ok totul, lume foarte amabila, etc. etc... Si nu am dat nici un leu spaga.. ba chiar imi pare rau ca n-am avut schimbat la mine, sa las o atentie.. ca s-au purtat foarte frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare diesel este turat cf. fisei tehnice a masinii respective la turatia de maxima putere. Putere, nu cuplu.

5000 este exagerat, insa un 4000 e mai corect.

Dar, zic iarasi, depinde de la masina la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta stiam si eu.. si chiar mi-era teama.. :salut:

Dar am avut o mare surpriza.. i-au dat doar o singura pedala pt. cca. 2sec. pana la 3000 de ture si asta a fost tot... in rest a stat doar la relanti motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil s-au gandit ca e masina aproape noua si sigur trece testul de opacitate... cine stie.

Nu stiu pentru motorul tau care e turatia la care se face testul, dar de exemplu pentru motorul 1.9 TDI PD cod ATD testul se face la 4800-5200 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca eu ar trebuie sa imi fac griji de opacitate, daca merg destul de des pe A2 iar in oras ii dau des 3000+ de ture ?

Din ce vad eu de la volan, f. rar mai vad cate un smoc de fum in spate, doar asa cand mai cresc in ture de la o turatie nitel prea joasa. Altfel, la turatii decente, nu scoate pic de fum.

Deci ? Sa ii dau un 50km de forja inainte de ITP sau ma agit degeaba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ? Sa ii dau un 50km de forja inainte de ITP sau ma agit degeaba ?

Cred ca e mult prea mult 50 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1-3 km ar trebui sa fie destul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata! :rolleyes:

Pana la urma am trecut fumul fara spaga cu urmatoarea reteta:

- jumatate de rezervor motorina Euro 5 de la MOL

- un aditiv Gunk pt. Diesel turnat in rezervor (e prima data cand il folosesc deci nu stiu dc a avut vreun impact)

- 20Km de "forja" de autostrada (100Km/ora in a 3a)

- 4 Km de "forja" in oras (60Km/ora in a 2a)

Cand am ajuns la statie nu mai iesea fum negru deloc, indiferent cat de tare s-au dat la ea (5280 rpm :) ) asa ca a trecut testul cu brio.

Acum ma grabesc sa umplu rezervorul la loc cu motorina cat mai grasa (Euro 5 o fi bun pt ITP dar pt. un Turbo Diesel din '91 tot mai buna e motorina clasica) si :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!