Jump to content

Probleme Fabia 1.2 55 CP


fizzosu_2005
 Share

Postare recomandată

:scratch: salut!.. va rog sa ma ajutatzi si pe mine cu niste sfaturi... una din ele e cea care ma scoate din sarite si o sa fie prima enumerata :

1. indiferent .. ca e cald sau rece motorul ... cand plec de pe loc.. indiferent daca e panta sau drum drept.. daca nu o accelerez un pic mai tare.. sa-i dau putzin mai multe turatzii (desi corelez bine ambreiajul cu acceleratzia.. ) imi scade turatzia pana pe la 500 , in acelasi timp imi scade si intensitatea la faruri.. si simt un tremurici la motor (cred ca din cauza subturatziei) ... Precizez ca .. am masurat si imi incarca bine alternatorul... in mers.. si cu cunosumatori si fara.. si am schimbat si bateria .. crezand ca ea e buba.. Insa nu si nu.. si asha imi vine sa-i imping un shut, cand vad cat de frumos pleaca fabia prietenei mele.. care e identica si la fel.. difera doar anul de fabricatzie.

2. cand merge in directie dreapta .. volanul sta putzin virat spre stanga... ( ce-i drept ma cam trage putzin dreapta, insa vreau sa-mi dea cineva un sfat.. daca e de vina doar geometria rotzilor)

3. cand trec peste cate o gopicica.. fie ea cat de mica.. parca ash lua o lopata si ash lovi cu ea sub bord.. mmm? ce zicetzi ma ajutatzi si pe mine cu niste sfaturi?

Ms frumos anticipat.! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ajut

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42.000 are tu'i mama ei... ms frumos pt sfaturi si pt link-urile alea... Am frunzarit forumul.. doar pe aria FABIA si probabil de asta nu am observat.. Ms mult inca o data ... Chestia cu compresia la motor ca posibil defect imi cam da fiori.. brrrr money money mooney :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce turatie obisnuiesti sa duci motorul cand pleci de pe loc? Ca daca nu o turezi peste un 1300-1500, asa se intampla.

DAca mai dai si repede drumu la ambreiaj ..... poti opri si motorul. Oricum ... fabia e o masina destul de grea - peste 1000 kg modelul tau, iar 55 cp, in 3 cilindri, cu un cuplu motor nu prea stralucit ...... trebuie turata putin la plecarea de pe loc, altfel ........ e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce turatie obisnuiesti sa duci motorul cand pleci de pe loc? Ca daca nu o turezi peste un 1300-1500, asa se intampla.

DAca mai dai si repede drumu la ambreiaj ..... poti opri si motorul. Oricum ... fabia e o masina destul de grea - peste 1000 kg modelul tau, iar 55 cp, in 3 cilindri, cu un cuplu motor nu prea stralucit ...... trebuie turata putin la plecarea de pe loc, altfel ........ e normal.

Am completat eu gresit.. defapt are 64 CP ... si fabia prietenei mele e identica.. si cand merg cu ea parca zbor:(( deci are scaderea aia pana la 500 ture.. si imi scade intensitatea la faruri .. si apoi revine cand ii dau mai multe ture.. de obicei apas cat pt 1500 de ture.. si acolo ajunge.. dar nu fara sa scada intai la 500 ... Pur si simplu sunt cel mai ofticat om.. ca ma dispera nu alta .. Mi-e si teama sa le fac o vizita celor de la reprezentatza.. de teama defectziunii .. Cu sigurantza e ceva legat de motor cred.. nu-s expert.. .. Daca a mai patzit cineva ceva asemanator si a trecut prin service imi poate spune de la ce se trage? Ms frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fii barbat si mergi si fa diagnoza :P

Eu am observat ca desi sunt multe motoare 1.2 pe forum, foarte putine (daca nu chiar deloc) au probleme. Mai degraba MPI sau 16V-uri...

eu nu cred ca e ceva grav la motor... nu uita ca speranta moare ultima :P

Fa ce a zis Blitz si o sa constati cu bucurie ca e ceva minor, se rezolva si o sa zboare Frabia iarasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fii barbat si mergi si fa diagnoza :P

Eu am observat ca desi sunt multe motoare 1.2 pe forum, foarte putine (daca nu chiar deloc) au probleme. Mai degraba MPI sau 16V-uri...

eu nu cred ca e ceva grav la motor... nu uita ca speranta moare ultima :P

Fa ce a zis Blitz si o sa constati cu bucurie ca e ceva minor, se rezolva si o sa zboare Frabia iarasi.

:P Ma duc ca n-am incotro... i-ash da eu un shut.. da' stiu ca tot pe mine ma costa.. si mai bine stau cumintzel :P ... Va multzumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine-ne si pe noi up-to-date cu ce defecte ai gasit pe motor, sunt chiar curios. Parca vad ca-ti gasesc aia pe motor "...system too lean" si "multiple cilinder missfire sporadic" .. si, vorba ta, stai cumintel ca nu-ti plateste nimeni neuronii distrusi enervandu-te.

Cheerz.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Blitz, cam asta am patit eu, trepidatii (mers in 3 pistoane) si ma scoate din minti. Inclusiv in mers cu motorul cald face asa. Am schimbat bujiile ca erau vai mama lor, am pus NGK, dar tot figuranta. Lista de defecte e cea de mai jos, spune-mi si mie te rog ce sa-i fac, ca ma doare sufletul cand o aud in 3. Filtrul de benzina a fost schimbat acu 10 mii, odata cu uleiul... Ca benzina de vreo 1500 km merg cu OMV maxxmotion 100, sa fie asta vreo buba? Inainte mergeam cu 99 de la Petrom, dar mi s-a pus pata ca de juma de an le face figuri pompa si nu o repara nimeni, si am zis pe atunci ca-mi varia relantiul (800-1200) de la mizerie ceva...

 

Chassis Type: 6Y (6Y - Skoda Fabia (1996 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56 76
 
VIN: TMBND26Y2Y3071424   Mileage: 167740km/104228miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 036-906-034-APE.lbl
   Part No: 036 906 034 BK
   Component:  MARELLI 4LV       3335   
   Coding: 00071
   Shop #: WSC 57088  
   VCID: 5CB1E22BCCA955FEA8B-4B00
   TMBND26Y2Y3071424     SKZ7Z0Y0536661
 
4 Faults Found:
16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 35-00 - System Too Lean
16687 - Cylinder 3 
            P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16687 - Cylinder 3 
            P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16786 - EGR System 
            P0402 - 35-00 - Excessive Flow
Readiness: 0010 0101
 
 
Si mai e o eroare dar nu vad sa aiba legatura:
 
 
Address 08: Auto HVAC        Labels: 6Q0-820-045.lbl
   Part No: 6Y0 820 045 
   Component: Klimaanlage        X0760  
   VCID: F2ED2C93BE2D738E127-5072
 
1 Fault Found:
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263) 
            30-00 - Open or Short to Plus
 
 
 
EDIT: Am pus peste benzina din rezervor 95 de la petrom (stiu ca ar fi trebuit sa o consum pe cea existenta dar simteam ca distrug masina), si acum fluctueaza mai des perioadele de 3/4 pistoane, in schimb perioadele in 3 pistoane sunt mai scurte, ca si cum se ineaca 2-3 secunde si isi revine, deci sigur are o vina si rahatul ala de maxxmotion 100 de la omv. Sa am in vedere si schimbarea filtrului de benzina?
Modificat de Austinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.

1. Verifica presiunea in rampa injectoarelor. Posibil probleme cu pompa sau filtrul de benzina.

2. Demontezi bobina de inductie, si muti fisa de pe 3 pe 4, iar ce de pe 4 pe 3. Altfel nu ai cum, daca bobina este monobloc.

Erase all DTC. Scanezi din nou. Misfire-ul tot pe cilindrul 3? Atunci vei inversa si injectorul. Daca misfire-ul ramane tot pe cilindrul 3, masori compresia.

3. EGR-ul deblochezi tija din interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam de raspunsuri. Presiunea in rampa mi-a verificat-o mecanicul cand mi-a schimbat filtrul (m-am gandit si eu la filtru, desi are doar 10 mii si e MANN)

 

Dupa-amiaza o sa schimb fisele cand vin de la munca. App, cand sunt in fata motorului, cu fata la masina, din ce parte incepe numaratoarea cilindrilor? Bobina e monobloc, insa nu inteleg de ce sa o demontez... nu pot sa mut direct fisele intre ele?

 

PS: Aseara am mai observat o chestie, ca am oprit in diverse locuri in oras cu treburi. Opresc motorul, scade sa zicem 10-20 de grade temperatura motorului, pornesc, merge corect pana cand ajunge iar la temperatura, moment in care trage in 3 si la revedere, nu isi mai revine...

Modificat de Austinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la stanga spre dreapta.

Nu. Doar fisa  de pe cilindrul 1 poti sa o muti pe oricare cilindru doresti, deoarece este cea mai lunga. Fisa de pe cilindrul 2 nu are cum sa ajunga pe cilindrul 1 daca nu demontezi bobina. Vei intelege exact cum stau lucrurile, acolo la fata locului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, si multam. Nu stiu sincer cum e prinsa, ca e ingramadita tare intre bloc si baterie. Trebuie data jos bateria sau are cleme/suruburi ceva pe deasupra?

Din pacate abia la 15:00 pot ajunge la masina, acu sunt la servici.

 

 

EDIT: Intre timp cred ca am gasit informatia: sunt 3 suruburi ce trec prin acel radiator de aluminiu (asa pare a fi) al bobinei, dispuse in triunghi, nu?

Modificat de Austinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat fisele 3/4 intre ele, missfire acu e pe 4. Ce-i drept mai rar, insa nu pot sa plec cu bobina neprinsa bine sa testez :D plus ca am vazut punct alb pe fisa de la 3, semn de scanteie aiurea. Deci luni de-acu, fisa noua, corect? Mai poate fi altceva?

Acu alta buba: carcasa bobinei e fisurata cam tare! E grav? Voi incerca sa pun poza mai incolo, acu sunt la masina

 

EDIT:

 

ejzgbt.jpgejwynl.jpg

Modificat de Austinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai pot edita postul de mai sus asa ca vin in completare cu ultimele teste si comportamente:

 

Am inversat injectoarele, tot pistonul 3 e. La temperatura medie (sub 90 de grade) tine relanti-ul fara probleme, cum plec cu ea, cand se apropie de 90 de grade incepe sa traga ba in 3 ba in 4, iar cand isi atinge temperatura optima ramane in 3 pistoane si nu mai iese orice i-as face. Pe VAG la relanti am 3-4 missfire pe secunda la pistonul 3. Am scos fisa in functionare doar cat sa verific daca da scanteie, dadea scanteie spre bujie la greu. Bujiile sunt noi (NGK), filtrul de benzina nou (MANN). Cand am schimbat fisele intre ele (cilindrii 3 si 4) dadea cate un missfire la cateva secunde, 3-10 secunde, la relanti pe pistonul 4, pe care il si simteam intr-un scurt tremurat. Bobina arata ca mai sus, desi fisura aia e pe partea lamelelor metalice ce construiec miezul, bobina in sine pare imersata in electropasta deci nu stiu daca are vreo buba de la fisurile alea in plastic.

 

Idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Un set de fise noi. Discutam dupa ce vei inlocui fisele.

Tu ce zici? Iti place cum arata? Cred ca ar fi bine sa achizitionezi si o bobina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu bobina sunt de acord, doar ca... imi plange buzunarul  :))

 

Cat despre fise, toate?! Ca missfire am doar pe cil 3...  :mellow:

 

EDIT: Din ce am vazut e 60-80 bucata la fise, nu? Stii de vreo oferta pe set undeva? Si totodata, pt bobina/fise recomanda-mi te rog si un producator mai bun. (din ce am gasit pe autokarma, Beru la bobina si FEBI la fise par cele mai bune alegeri... ma insel?)

 

Offtopic: Cat am facut teste in jurul blocului imi fu' lene sa mai pun filtrul... Cat imi mergea in toate cele 4... doamne cum ma baga in scaun  :cool:  Cred ca dupa ce rezolv tot la ea, cu prima ocazie cand imi permit investesc intr-un filtru sport :D :D

Modificat de Austinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Daca a inceput problemele la fisa de pe cilindrul 3, ma gandesc ca si fisele de pe cilindrii 1,2, 4, asa usor vor ceda si ele. Cati ani are masina? Despre bobina ce sa-ti mai spun? Uita-te si tu la ea.

Tu procedezi cum doresti, eu ti-am spus cum vad eu lucrurile.

Eu cred ca sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam pt tot Carmina. Le schimb imediat ce imi vor putea livra piesele, bobina si setul de fise. Mai departe ma rog sa nu fie vreo belea la supape, segmenti... :)

Fabiuta are 15 anisori mititica :D. Tot citind si cautand pe forum am aflat si ca trebuie sa curat epuratorul (a scuipat ulei pe la joja) si ca trebuie sa montez un element de incalzire pe furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis sa comand mai intai fisele, si apoi vad daca e necesar sa schimb si bobina, si bine am facut. Am luat niste fise Tesla, par ok, mai ales ca a costat 147 de lei setul, sa vedem cat m-or tine. Masina e alta acum. Plus ca atunci cand m-am dus spre magazin am avut la un moment dat senzatia ca merge in 2 pistoane, am si tras pe dreapta si oprit motorul pt 2 minute. L-am pornit, a mers 1 minut in 4 pistoane, apoi cand a trecut iar in 3 deja am ajuns la magazin :D Am pus fisele, torcea ca o pisicuta. Nu-mi venea sa cred ca o fisa, desi avea continuitate si dadea scanteie, poate genera atat de multe probleme la masina. Am facut cu ea azi vreo 10-15 km, nici macar un rateu nu a dat. Abia astept maine dimineata la rece sa o vad cum porneste, parca vad ca ma va surprinde placut :) In seara asta cand ajung acasa voi sterge toate erorile, apoi, daca in timp va mai apare "amestec prea sarac", voi reveni, desi s-ar putea sa nu mai apara, la relanti abia se aude motorul. Multam tuturor de raspunsuri, m-ati salvat de multi bani cheltuiti. 

 

In alta ordine de idei, daca tot am ramas cu programarea pt miercuri dimineata la verificat compresia, si e doar 60 de lei, zic eu ca merita sa ma duc, cu ocazia asta aflu si eu starea aproximativa a supapelor/segmentilor/garniturii de chiulasa, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facut test si dupa 15 ani de viata Fabiuta mea are intre 12,0 - 12,3 bari pe fiecare cilindru... Deci segmentii clar sunt buni, si cu toate astea are o sete de ulei de nu-mi vine sa cred :))

 

App @Carmina, tot bobina aia cu carcasa de plastic fisurata e pe masina... merge de rupe! Am sa ma hotarasc la o solutie de etansare si o voi aplica...

Modificat de Austinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!