Jump to content

Gaze Carter


Cato
 Share

Postare recomandată

  • 2 weeks later...

Am refacut "testul" cu scoaterea busonului la un service , si ....nu a mai vrut sa scoata pic de gaze in fata mecanicului ..... :salut: Cred ca testul facut de mine intr-o zi cu ceva umezeala a aratat de fapt aburi , nu gaze...mea culpa .Mecanicul a zis ca nu e nevoie de test de compresie la ce gaze ies si km astia , doar daca am un excedent de timp si bani :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie imi scoate gaze pe la joja; subiectiv, imi par destul de multe, insa nu am cu ce sa fac comparatia;

am 82.000 km, uleiul folosit este castrol txt 505 01

la revizia de 60.000, cei de la service mi-au deschis busonul, pe unde ieseau de asemenea gaze, si au inceput cu declaratii gen "motorul e obosit rau", "sigur nu are km astia... cel putin 100.000 peste..." etc. insa m-am convins de profesionalismul lor...

pina acum 5.000 de km. nu mi-a consumat ulei pina sub nivel, doar acum a inceput - 750 ml.

fiindca mi-a intrat in cap, o sa-i fac si un test de compresie, si voi reveni cu rezultatele.

Modificat de Durpaneus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am refacut "testul" cu scoaterea busonului la un service , si ....nu a mai vrut sa scoata pic de gaze in fata mecanicului

Cand ai fost la mecanic mototul era incalzit la 90 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci parerea mea ie ca un motor foarte bun nu ar trebui sa aiba gaze de carter[a nu se confunda cu aburul],am avut un polo care avea 98000 adevarati si ala nu avea un pic de fum indiferent cit de cald era motorul.am acum un golf care cind ie la 90 temp cam scoate fum, intr-adevar are 148000[nu cred ca sunt reali].acum depinde si de uleiul folosit care se poate arde cind motorul se incinge si ia forje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele non PD nu scot gaze, acesta este apanajul celor PD. Probabil ca la Polo aveai un motor non PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , era incalzit motorul si in prima si in a doua situatie ( cam 30-40 minute de trafic Bucurestean :angry: ) si apa ajunsese de mult la 90 .

De faza cu aburul mi-am dat seama cand am vazut ca nu mai scoate nimic cand e " soare afara "

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci parerea mea ie ca un motor foarte bun nu ar trebui sa aiba gaze de carter[a nu se confunda cu aburul],am avut un polo care avea 98000 adevarati si ala nu avea un pic de fum indiferent cit de cald era motorul.am acum un golf care cind ie la 90 temp cam scoate fum, intr-adevar are 148000[nu cred ca sunt reali].acum depinde si de uleiul folosit care se poate arde cind motorul se incinge si ia forje.
nu.motorul era 1.4 tdi

pompe duse chiar.nu scotea deloc fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
fiindca mi-a intrat in cap, o sa-i fac si un test de compresie, si voi reveni cu rezultatele.

Ai reusit sa faci testul? Daca da, posteaza, te rog, rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa mai precizez......cand e rece nu am deloc gaze vizibile....dar la mana bate la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai reusit sa faci testul? Daca da, posteaza, te rog, rezultatele.

nu, mi-e teama sa imi scot injectoarele;

am inteles ca treaba necesita destul de multa indemanare, si parca nu m-as grabi in demersul meu, cel putin pina nu dau de un service de incredere.

oricum, daca o sa-mi iau inima in dinti, anunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, mi-e teama sa imi scot injectoarele;

am inteles ca treaba necesita destul de multa indemanare, si parca nu m-as grabi in demersul meu, cel putin pina nu dau de un service de incredere.

oricum, daca o sa-mi iau inima in dinti, anunt.

buziile se scot....si aici sunt mici probleme....ca daca sunt gripate si se rup...tre sa dai jos chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar trebui sa fie probleme cu scosul bujiilor, am schimbat doua care nu mai incalzeau si s-au scos foarte usor.

Eu am facut testul de compresie la Euro Tehno Group, dealerul VW din Pitesti, si nu m-au avertizat asupra niciunui risc. Oricum, daca s-ar fi intamplat ceva, era treaba lor, intrucat pe fisa de intrare in service se specifica starea masinii, nu puteau sa o introduca functionala si s-o scoata altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se face mai exact testul de compresie?... in ce conditii?...cu motorul cald?... rece... etc?

am cateva intrebari:

passat 2001, km 300 de mii, s-a facut testul de compresie si a iesit 21 bari, pe primii trei cilindrii si 20 bari pe al 4-lea.e cam "pe final de cariera"motorul asta zic eu.

intrebarea este: daca are asa valori mici pe cilindrii si motorul e pe duca, dece nu se reflecta treaba asta si in consumul de ulei? adica proprietarul se jura ca masina nu consuma mai mult de 600-800 grame de ulei intre schimburi (cca 10 - 12 mii de km). de tras trage bine masina... am facut comparatie cu masina mea si nu se simt diferente si am mai comparat-o cu alt passat tot de 130 cp, proaspat adus din germania, cu 170 de mii de km, nu se vede nici o diferenta.

alta ciudatenie: cand s-a facut compresia s-au verificat si bujiile incandescente. toate 4 erau arse (am vazut cu ochii mei); cu toate astea masina ii porneste la prima cheie dimineata (si au fost saptamanile trecute si -8 grade), iar masina este tinuta afara.

poate cineva sa-mi dea ceva explicatii?... multumesc.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci... nimeni nu are nici o parere?

macar cu modul in care se face testul de compresie pentru motorul despre care vorbeam eu poate sa ma lamureasca cineva?

e corect daca s-a facut testul la cca 15 minute dupa ce a ajuns cu masina la service. aparatul pentru luat compresie se monteaza in locul bujiilor incandescente sau in locul injectoarelor? ca am auzit pareri si asa si asa.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
daca are asa valori mici pe cilindrii si motorul e pe duca, dece nu se reflecta treaba asta si in consumul de ulei? adica proprietarul se jura ca masina nu consuma mai mult de 600-800 grame de ulei intre schimburi (cca 10 - 12 mii de km).

Revin... poate totusi isi face cineva mila de mine si-mi raspunde.

Se poate pierde compresia pe la supape?... ce este "dus" in acest caz?

Ar fi normal intr-un asemenea caz, ca masina sa nu consum mult ulei, dar la un test de compresie sa iasa valori mai mici?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pierde compresia pe la supape?... ce este "dus" in acest caz?

Se poate pierde compresia, in cazul in care supapele sunt ''arse''( nu inchid bine pe scaun). In acest caz creste consumul, pornire greoaie la rece, mers neregulat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pre am inteles intrebarea ta,daca te pricepi un pic la motoare,trebuie sa stii,ca daca nu etanseaza bine supapele,compresia se duce dracului.Neetanseitatea supapelor nu atrage obligatoriu consum de ulei.Daca segmentii nu etanseaza ca lumea,compresia din ciliundrii mai degraba inpinge in carter gazele,ce inpiedica urcarea uleiului in cilindrii.

Normal compresia se masoara cu motorul cald,masuratoare se face scotind injectoarele si montind manometrul pe rind la fiecare cilindru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma pricep la motoare, nu sunt chiar afon dar nici multe cunostinte despre motoare nu am.

eu vreau sa inteleg dupa cum am scris si mai sus, cum de la un motor PD(130 cp), la care compresia are urmatoarele valori masurate: 21,21,21 respectiv 20 bari, poate sa porneasca foarte bine dimineata (la temperaturi cu minus) si nu consuma ulei in exces... totusi valorile compresiei pe fiecare cilindru sunt destul de mici; am inteles ca limita de jos este 19 bari.

kovacs mi-a raspuns cat de cat la intrebare; deci se poate ca motorul sa aiba compresie slaba si totusi sa nu consume foarte mult ulei, atunci problema fiind de la supape.... asa am inteles eu.

din experienta voastra la ce valori de compresie apaar probleme cu pornirea la rece?

Kovacs... spune-mi te rog daca cel care a luat compresia la motorul asta a pus manometrul in locul bujiilor incandescente, se poate considera ca masuratoarea este incorecta?

PS: ciudat este ca motorul asta pornea desi nu functiona nici o bujie incandescenta. (erau toate 4 arse). le-am incercat si eu punandu-le pe baterie si nu se inrosesc... pe cand cele noi cumparate, cand le-am pus pe baterie s-au inrosit pe loc.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. ,,Se poate pierde compresia pe la supape?... ce este "dus" in acest caz?'' este expresia lui Claudiu_83

2. Nu am spus nimic despre consum de ulei!...ci consum (de carburant).

3. Presiunea din carter nu cred ca impiedica ungerea.

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este expresia lui Claudiu_83

cred ca la mine se si referea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am interesat in legatura cu motoare PD.Este un pic diferit fata de TDI fara PD.Compresia chiar se masoara scotind bujia,din motiv ca injectorul nu se pote scote(injectorul PD este o piesa aparte a motorului nu ca la TDI normal).

Din informatiile primite compresia trebuie sa fie mai mare de 30bar.Nu stiu cum porneste motorul fara nici o bujie,stiu doar ca la VW comanda bujiilor este in functie de temperatura motorului,deci cind este cald porneste si fara bujii.

Daca mai ai nelamuriri,suna ma si poate aflam ceva concret pentru motorul tau.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valori masurate: 21,21,21 respectiv 20 bari

Esti sigur ca presiunea a fost masurata corect? Nu cred ca un motor cu acesti parametri poate sa porneasca la temperaturi negative fara bujii. O compresie slaba, din cate stiu eu, inseamna o uzura mare a segmentilor, ceea ce implica si un consum sporit de ulei, dar tu spui ca nici ulei nu prea mananca. Sugestia mea este sa repeti testul in alta parte, s-ar putea sa ai parte de surprize placute :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!