Jump to content

Gaze Carter


Cato
 Share

Postare recomandată

Circuitul de recirculare a gazelor de carter banuiesc ca este acel furtun care se leaga de furtunul mai gros ce pleaca dinspre filtrul de aer.

Este normal ca in acea "zona" sa existe urme de ulei?

Acele urme exista fiindca imbinarea celor 2 furtune nu este etansa?

Acolo trebuie cumva sa fie vreun colier sau inel de strangere?

Sau ar putea fi infundata admisia si atunci gazele dau pe langa?

Acel furtun ar putea lipsi, sau are un rol "bine stabilit"?

Daca sunt prea multe intrebari, va rog sa le excludeti (fara epitete) pe cele "neprofesioniste".

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest circuit (in engleza CCV - CrankCase Ventilation) are rolul de a nu lasa gazele de carter (de exemplu gazele de ardere care scapa pe langa segmenti) sa scape in atmosfera si le recircula in circuitul de admisie.

Este exact acel furtun care pleaca de pe capacul superior al chiuloasei si intra in furtunul gros care vine de la filtrul de aer catre circuitul de admisie al turbinei.

Din constructie VAG nu monteaza coliere in acea zona si in timp imbinarea isi pierde din etanseitate lasand sa scape condensul de vapori de ulei.

Cel mai bine este instalarea unui epurator bun in acea zona care sa returneze condensul in chiulasa iar gazele sa le recircule. In orice situatie acel furtun nu trebuie astupat, alfel creste foarte mult presiunea in carter.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Andi, dar mai am o mica intrebare.

Ce inseamna un "epurator bun"?

Exista de vanzare? Unde? Cam cat costa?

Se poate confectiona artizanal?

Salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi putina lume acorda importanta acestui aspect (majoritatea "arunca" pur si simplu gazele afara). Exista cateva variante care sa impiedice murdarirea admisiei cu vaporii de ulei care condenseaza in intercooler.

Poti adapta de exemplu un sistem artizanal de genul literei "Y" unde circuitul format din furtunele partii superioare inlocuiesc furtunul original montat pe masina iar in partea de jos montezi un robinet de scurgere al depunerilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

salutare.nou pe forum,dupa cum se vede.Nu am inca un tdi,dar sunt in cautarea unui passat tdi pd.Oricum nu ma pricep la tdi,dar am o nelamurire. Furtunul la care face referire cato este acela care intra intr-o chestie rotunda metalica ( de fapt sub ea) undeva sus pe motor , inconjurata de carcasa aceea de plastic care acopera motorul ? Intreb pt ca am vazut azi un passat care avea 150.000 de km si care era plin de ulei in zona respectiva,iar eu am un prieten cu un passat cu 210.000 la care in zona respectiva e doar praf . "Cineva" mi-a zis ca daca are ulei acolo inseamna ca are motorul uzat...

Ma lamuriti si pe mine? :( pls pt ca in rest de masina respectiva sunt cam indragostit si pana luni ar cam trebui sa ma hotarasc daca o iau. Oricum o duc si la un dealer vw sa o verifice dar vroiam si alte opinii.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un motor uzat pe acolo in afara de gaze mai este aruncat si ulei ,daca arunca ulei inseamna ca motorul este uzat ,se poate remedia problema printr-o simpla segmentare dar se poate sa fie nevoie reparatie capitala mult mai costisitoare dar asta daca masina a fost hingherita rau sau are peste 400.000 km in cazul VW .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un motor uzat pe acolo in afara de gaze mai este aruncat si ulei ,daca arunca ulei inseamna ca motorul este uzat

FALS. Orice TDI va avea vapori de ulei in gazele de carter care sunt recirculate pe admisie. Chiar de la 0 (zero) kilometri. Nu exista ulei care sa nu faca vapori la o anumita temperatura ridicata. Eu privesc cu ochi buni lucrul asta. Atata vreme cat limitezi intr-un fel sau altul funinginea recirculata prin EGR (alt sistem separat de recirculare). Uleiul (sau mai exact vaporii aceia) vor realiza o pseudo-ungere "pe sus" benefica motorului. Si vor aduce dupa sine un pic de consum de ulei pe care iar se vor grabi altii sa zica ca e semn de motor uzat.

Oameni buni !!! UZURA MOTORULUI SE VERIFICA CU COMPRESMETRUL. Metode tip "Dacia" de verificare de genul scos dopul de completat ulei si sa te uiti daca sunt aburi de ulei, scos joja si spus mana pe suport sau ulei in intercooler sau in general pe admisia de aer sunt din alt secol si se refera la alte tehnologii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Andrei eu am zis altceva ,mai citeste odata :eek: deci ma repet daca in afara de gaze ,vapori care este normal sa fie recirculate ,este aruncat ulei inseamna ca motorul are uzura .

Este adevarat ce zici tu ca cel mai bine testezi luind compresia la motor dar e clar ca daca un motor este murdar de ulei nu este un lucru bun ,adica la motoare mai vechi gen 1.6 TD sau 1.9 TD am vazut si eu murdar de ulei desii motorul era "bun" adica compresia era Ok dar la motoarele TDI moderne nu se accepta pierderile de ulei .

Eu am un ALH din 2000 cu 170.000 km si nu are nici o urma de ulei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei eu am zis altceva ,mai citeste odata ;) deci ma repet daca in afara de gaze ,vapori care este normal sa fie recirculate ,este aruncat ulei inseamna ca motorul are uzura .

Ok, n-am citit bine.

Este adevarat ce zici tu ca cel mai bine testezi luind compresia la motor dar e clar ca daca un motor este murdar de ulei nu este un lucru bun ,adica la motoare mai vechi gen 1.6 TD sau 1.9 TD am vazut si eu murdar de ulei desii motorul era "bun" adica compresia era Ok dar la motoarele TDI moderne nu se accepta pierderile de ulei .

Eu am un ALH din 2000 cu 170.000 km si nu are nici o urma de ulei .

Eu am un TDI din 1994 care este foarte, foarte similar cu ALH-ul (se cheama 1Z). Unde intelegi ca este inacceptabil uleiul? Pe exteriorul motorului? Asta se poate intampla la orice motor daca are o neetanseitate in circuitul de ulei sau circuitul de admisie de aer post CCV. Desfa un furtun de la intercooler si vei gasi ulei in el (de fapt un strat subtire depus pe toti peretii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe exteriorul motorului bineinteles ;) asta daca nu cumva este spart un furtun sau slabit un colier ceea ce iar nu este normal .

Eu cind am cumparat masina am dat capacul jos ,am verificat sa nu fie ulei pe la CCV si la restul furtunelor inclusiv la IC si am batut palma ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe exteriorul motorului bineinteles :nono: asta daca nu cumva este spart un furtun sau slabit un colier ceea ce iar nu este normal .

Eu cind am cumparat masina am dat capacul jos ,am verificat sa nu fie ulei pe la CCV si la restul furtunelor inclusiv la IC si am batut palma :P

De aceea se spala bine motoarele inainte de vanzare :lol: Ideea e ca la ALH chiar nu ar trebuie sa fie nimica acolo :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietenul de la care am luat eu masina nu cunostea termenul curat/spalat/imaculat ,cred ca a dus masina la spalatorie de maxim 5 ori ,masina avea un jeg de 3 degete peste tot ,nici acum dupa 6 luni nu pot spune ca e curata si merg de 4x pe luna la spalatorie si tot degeaba :) cit despre spalat motor astea sunt vise era un praf acolo de nici TDI nu se mai vedea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca la ALH chiar nu ar trebuie sa fie nimica acolo :offtopic:

Nu inteleg oameni buni... Daca nu e ALH are voie sa fie murdar motorul? Sau daca e motor de dacie de exemplu? Ideal este ca circuitele sa fie etanse deci sa nu iasa nimic pe afara (ulei, carburant, lichid de frana, de racire etc.) pentru toate motoarele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut.Din cate stiu eu motoarele diesel moderne recircula o parte din gazele arse pentru a se putea incadra in normele de poluare Intreb daca se poate obtura canalul de recirculare a gazelor si ce riscuri sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseste ,,search,, si cauta EGR. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se poate face. Insa la motoarele TDI dupa 1998 (parca) se seteaza un cod de eroare pe tema asta in ECU. Daca asta nu te deranjeaza atunci poti merge linistit. Functionarea mtoorului nu este afectata (dimpotriva) iar ITP-ul il treci fara probleme (oricum la ITP se testa masina la WOT cand oricum EGR-ul e inchis).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florinbreban

am desfacut valva ,cred EGR si cand am vazut ce mizerie exista in acea zona m-am socat.Chiar vreau sa obturez acel furtun carea duce gazele arse in motor.Intrebarea este daca apare si pe bord ceva cod de eroare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar fi o solutie mai tehnica si mai normala sa curetzi valva cu carburol? Prin obturarea valvei motorul tau nu o sa mai respecte normele de poluare si nu vei trece ITP din cauza NO (monoxid de azot). Oricum sonda lambda o sa vada asta si o sa ai un check engine. Astea cu astupatul mi se par solutii de "meseriasi" de dacii reparate in parcare, no offence.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar fi o solutie mai tehnica si mai normala sa curetzi valva cu carburol? Prin obturarea valvei motorul tau nu o sa mai respecte normele de poluare si nu vei trece ITP din cauza NO (monoxid de azot). Oricum sonda lambda o sa vada asta si o sa ai un check engine. Astea cu astupatul mi se par solutii de "meseriasi" de dacii reparate in parcare, no offence.

Te rog sa citesti ce am scris la postul nr.3 apoi sa te apuci sa faci astfel de calificari. Inca o indicatie, uita-te la ce masina (mai ales motorul) are omul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se muta la TDI Forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma pregatesc sa anulez EGR, dupa ce l-am limitat software .

-dezavantaje: posibil un consum ceva mai ridicat (teoretic, eu practic nu am simtit)

-avantaje: protejezi turbina care nu se va mai colmata niciodata

: putere crescuta, scade "lag-ul" specific turbo

: n-ai nici o treaba cu ITP, la diesel se masoara numai fumul care scade odata cu desfiintarea EGR

vezi si aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa citesti ce am scris la postul nr.3 apoi sa te apuci sa faci astfel de calificari. Inca o indicatie, uita-te la ce masina (mai ales motorul) are omul.

Asha o fi, recunosc ca nu am fost la ITP cu diesel, dar la benzina se masoara in ralanti si la 2500 rpm si stiu sigur ca se masoara NOx, oricum de poluat poluezi mai mult. Io zic sa scotzi si catalizatorul, si asha e in plus. :( , poate mai cashtigi ceva cai. Ce voiam sa zic e ca e o mentalitate nesanatoasa sa obturezi valva EGR pt ca se aduna mizerie acolo, in loc sa o cureti.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@saboteur: Daca la un benzinar ajungi sa ai gazele de carter pe care le are un Pumpe Duse, eu nu stiu daca acel motor mai poate trece trestele de gaze.

EGR-ul a fost introdus strict pentru a respecta anumite norme de poluare. Sunt muuult mai multe avantaje decat dezavantaje daca se renunta la funcitonalitatea lui.

Eventual, el mai ajuta la incalzirea mai rapida a catalizatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sageata Sudului

"Exhaust gas recirculation

The exhaust gas recirculation (EGR) system is designed to reduce pollutant emissions

in the exhaust gas.

The direct injection process uses higher combustion temperatures than the chamber

process. The formation of nitrogen oxides (NOx) increases with higher temperatures,

provided that sufficient excess air is available.

The EGR valve adds a fraction of the exhaust gases to the fresh air supplied to the

engine.

This reduces the oxygen content in the combustion chamber and slows down NOx

formation.

The exhaust gas recirculation rates are, however, limited by a rise in hydrocarbon

(HC), carbon dioxide (CO) and particle emissions."

Motorul este un compromis intre performante si emisii de noxe. Pentru arderea cantitatii de motorina necesare functionarii motorului, este nevoie de oxigen, iar pentru a se atinge parametrii de temperatura si presiune optimi in cilindru este necesar un anumit volum de aer. Cum volumul de aer necesar functionarii motorului la parametrii de compresie optimi contine mai mult oxigen decat este necesar procesului de ardere, sistemul EGR inlocuieste cu gaze arse excesul de oxigen, prevenind oxidarea nedorita cu generarea de NOx(oxizi de azot). Daca inlocuirea ar fi facuta strict dupa necesarul termodinamic al procesului de combustie, pierderea de putere generata ar fi nula. Chiar si daca acceptam ca probabil nemtii au sacrificat cativa cai putere (care nu se datoreaza propriu-zis valvei de recirculare EGR ci maparii computerului EDC), tinand motorul in frau pentru a scadea emisiile, credeti ca cei cativa cai castigati prin anularea sistemului EGR se compara cu importanta scaderii noxelor (noxe=substante periculoase pentru sanatate)? Ganditi-va doar la aerul din Bucuresti intr-o zi lucratoare.

P.S. Pentru putere mai multa sunt alte motoare, mult mai puternice si cu emisii de noxe doar cu putin mai mari. Alti bani, alta distractie..... dar sportul auto este foarte costisitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!