Jump to content

Directie Fabia 1.4 Mpi


vidi
 Share

Postare recomandată

salutare, scriu pentru prima data pe forum. detin o fabia 1,4 MPI 50 kw AME 2001 de 1 an jumate. La achizitionare avea 164000 km si acum are 198000 km. De curand am schimbat amortizoarele fata inclusiv tampoanele de cauciuc si rulmentii de presiune, bucse bara stabilizatoare, bielete antiruliu si bucse brat.

La demontarea bratului de pe dreapta a aparut o problema, surubul care prinde bratul de consola de aluminiu era intepenit, mesterul l-a fortat si s-a rupt in consola de aluminiu. Dupa certuri pe la atelier si nervi au reusit sa scoata restul de surub din consola de aluminiu, au schimbat bucsele de brat si au montat totul la loc. Au pus alt surb la bratul respectiv, asemanator si care a prins. Am verificat bratul si consola de vreo 2 ori pana acum si facut cam 4000 km si deocamdata e in regula.

1.intrebarea mea este daca ar trebui sa schimb consola de aluminiu? Ma gandeam sa incerc pe la dezmembrari pentru ca una noua costa ceva bani.

2. am pus amortizoare sachs pe gaz si nu prea sant multumit. tot mai sant ceva zgomote mai ales cand merg pe drum cu gropi multe si marunte, se aud ca niste bubuituri si un fel de glo-glo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E treaba stiuta in servisuri,ca la schimbarea bucselor de la bratul bascula din fata la 8 din 10 fabii se rupe surubul in suport,suportul e din aluminiu si filetul se buleste ca se intepeneste,un suport costa in jur de 400 ron.Asa ca sa va rugati sa nu se duca bucsele ca e belea la schimbarea lor!!!Eu cind mi-am schimbat bucsele de la bara stabilizatoare saptamina trecuta, mi-a zis mecanicul ca sa ma pregatesc sa le schimb in viitorul apropiat :icon_thumright: asa ca stau si eu cu morcovu cand o sa le schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare; La orice interventie care presupune demontarea unor suruburi care se infileteaza in aluminiu sau alte aliaje de genu`... s-au schimbat si suruburile? (cu unele noi). Prin manualele de reparatii, este specificat CLAR acest lucru. Suruburile au (ar trebui sa aibe, cele noi) o izolatie pe filet; aceasta izolatie are menirea de a separa suprafetele de contact ale materialelor (diferite ca si compozitie chimica), tocmai pentru a preveni corodarea acestora ce poate aparea in contact cu apa/umezeala. Nu intru in detalii (ele fiind explicate mai amanuntit in carte :scratch: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus tot suruburile vechi inapoi, nu vad rostul unor suruburi noi. Se poate pune pasta blocatoare pe ele si tin f bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este treaba ta ce faci; eu am spus ce scrie in CARTEA SERVICE. Acolo sunt explicate (repet) aparitia si efectele coroziunilor in cazul in care nu se inlocuiesc suruburile, cu unele adecvate. Nu stiu ce pasta "blocatoare" folosesti tu dar, aici nu despre asta era vorba; nu despre riscul de a se desface suruburile ci despre riscul corodarii aluminiului/aliajului. Acum, putin :beerchug: (si ca un sfat )chestiunea este similara (oarecum) cu cea in cazul istalatiilor de incalzire, in care, cei care nu stiu, folosesc combinatia Cu (teava)/ Al (radiatoare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus tot suruburile vechi inapoi, nu vad rostul unor suruburi noi. Se poate pune pasta blocatoare pe ele si tin f bine.

Si tura urmatoare cand le scoti, le scoti cu tot cu filetul din consola :beerchug:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu bucsele de cupra sper sa nu le mai scot veci! btw, suruburile traverseaza consola din cate stiu si prind undeva in caroserie, singurul surub care se prinde in consola e cel de la bratz, care trece prin bucsa mica. Stiu si eu ce scrie in cartea de service, dar nah... io-s mai :beerchug: ca nemtii. De desfacut le-am desfacut lejer, ca sa zic asa, pareau zincate si date cu un mazgalau verzui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai de ala este vorba, de cel care ramane in consola si trece prin bucsa mica. Ala iese cu tot cu filetul din consola cand il scoti. Ala e marea belea la fabii. Si, apropos de discutia noastra legata de bucsele de Cupra... ma gandeam ca daca ales sunt tzapene, se forteaza si in cele din urma va ceda altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am peste 10k km cu ele si pana acum n-a cedat nimic, dar confortul la drum e excelent, raspunsul la directie f bun, tinuta de drum ferma. Mai conduc un polo 1,4 la firma si ala e "stock" si e diferenta destul de mare, ala e molcutz asa, "bouncy" la denivelari, ce-i drept, inghite mai tacut socurile dar prefer fabia chiar daca ma scutura la linii de tramvai si piatra cubica. Plus ca mai exista pe piata bucse de poliamida, alea intr-adevar sunt "hardcore". Dar cum ti-am zis, eu rahate de alea OEM nu mai pun veci. vom trai si 'om vedea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare. am urmarit discutiile da pana acum si mi-au fost de mare ajutor. azi am fost cu prieten care stia pe cineva la un service care fac inspectii tehnice. am pus masina pe bancul de probe, a venit un mecanic care s-a uitat la toata elementele de directie si mi-a zis ca bucsele mari de la brate(care tocmai au fost schimbate de 1 luna) nu sant puse corect. mecanicul asta zice ca bucsele trebuie puse cu plinul pe orizontala, si la mine cum sant puse acum sant pe verticala si intradevar pe bancul de proba al directiei care simuleaza destul de bine denivelari capatul bratului se mesca destul de tare in bucsa.

stie cineva care e pozitia corecta de pozitionare? daca nu sant puse corect ma si duc la service-ul unde le-am schimbat si o sa iasa un scandal monstru. as putea sa pun oare bucse de ibiza cupra dupa cum am mai citit pe forum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. am urmarit discutiile da pana acum si mi-au fost de mare ajutor. azi am fost cu prieten care stia pe cineva la un service care fac inspectii tehnice. am pus masina pe bancul de probe, a venit un mecanic care s-a uitat la toata elementele de directie si mi-a zis ca bucsele mari de la brate(care tocmai au fost schimbate de 1 luna) nu sant puse corect. mecanicul asta zice ca bucsele trebuie puse cu plinul pe orizontala, si la mine cum sant puse acum sant pe verticala si intradevar pe bancul de proba al directiei care simuleaza destul de bine denivelari capatul bratului se mesca destul de tare in bucsa.

stie cineva care e pozitia corecta de pozitionare? daca nu sant puse corect ma si duc la service-ul unde le-am schimbat si o sa iasa un scandal monstru. as putea sa pun oare bucse de ibiza cupra dupa cum am mai citit pe forum?

Salut.

Fara scandal monstru ca il faci degeaba, si nici n-as vrea sa comentez despre "cunostintele" mecanicului despre directie Fabie.Cat despre bucsele de Cupra Saboteur stie mai bine ca are asa ceva , eu mi-am luat bucse de Cupra dar nu am apucat sa le montez . Este logic sa stea mai bine cu cele de Cupra care sunt pline dar care transmit socurile ceva mai tare in caroserie si altele decat cele OEM . In concluzie pe verticala e OK, la topicul schimbare bucse bascula ... gasesti ceva poze puse de Saboteur cu cele de Cupra si Fabia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru vidi (si catalinx, eventual): iata in poze pozitia corecta a bucselor. Atat pe bucsa cat si pe consola de aluminiu sunt doua excrescente (semne) care trebuie aliniate la montaj. Pozele ce ti le-am pus sunt pentru roata dreapta fata. La roata stg fata excrescentele sunt sus.

@catalinx: daca vrei sa-l ajuti pe om, ajuta-l ca sa si inteleaga ce si cum. Despre bucsele de Cupra eu sunt de alta parere.... asteptam sa vedem peste vreo 15-20.000km de mers cu bucse pline :) :)

post-2063-1178175465_thumb.jpg

post-2063-1178175471_thumb.jpg

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana acuma am peste 13000, toate bune! :), sau va asteptati sa zic altceva? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic: Eu am inca rabdare, mai astept ;) ca nu stau in apa, daca la mine te refereai :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu incerc sa conving pe nimeni cu bucsele de cupra, a fost optiunea mea, daca o chixez, asta e, daca nu, nu. Din punctul meu de vedere merge perfect, e un upgrade, oricum daca pica ceva, va anuntz. Don't try this at home! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si la mine cat de curand (depinde de seriozitatea dealer-ului SEAT) bucsele de CUPRA. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Salut, am aceeasi problema cu surubul de la bucsa mica care s-a rupt in suportul bratului de aluminiu. Am luat consola suport brat noua dar mecanicul meu nu gaseste nicaieri in Brasov surubul respectiv.

Rog un coleg poate aveti un cod sau o sugestie unde as gasi acel surub.

Multumesc

(P.S. sunt disperat, as aprecia un raspuns)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod: N10141801

M12x1.5x100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!