Jump to content

Comparatie TDCI - TDI


mmaniaq
 Share

Postare recomandată

Salutare,

M-ar interesa impresii PRo respectiv CONTRA fata de motorul TDCI de 115 cp de la ford (de pe focus). Stie careva cum se comporta? O eventuala comparatie cu un TDI (fiabilitate, consum, ergonomie,...) ar fi :ok:

Merci :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru ca lucrez in domeniu, pot sa iti spun ca o mare calitate a TDCi-ului este zgomotul in functionare mult mai mic. In afara de turatia de ralanti, nu iti dai seama daca e diesel sau benzina. In al doilea rand, cuplul maxim este un pic mai mare decat la un TDI de aceeasi capacitate datorita controlului injectiei mult mai riguros (vorbim aici de presiune de alimentare de 1800 bar, fata de 120-150 bar la TDI). De la acest fapt, si consumul este un picutz mai mic.

Acestea ar fi avantajele. Ca dezavantaje, nu prea stiu sa iti spun care ar fi... avand in vedere ca este un sistem care prinde tot mai mult din piata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ocazia sa conduc atat TDCi cat si TDI - tre' sa recunosc ca am fost f. placut impresionat de TDCi... silentios si prompt, nota bene.

Pe de alta parte, cand ma gandesc ce inseamna sa ajungi cu un Ford in service, fie si ptr. o banala revizie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea maxima de injectie la TDI-urile VP este de 1600 bari (150 bari este presiunea de deschidere a injectoarelor) iar la PD-uri 2050 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de common-rail. Sa intrebati niste posesori de Renault 1.5 dCI 68 CP cat i-ar fi costat pompa de inalta presiune daca nu era in garantie atunci cand a crapat. CR-ul are o pompa cam scumpa. PD-ul are niste injectoare-pompa scumpe dar sunt mai multe. Pompa rotativa pare totusi demodata (eu am, sunt multumit dar nimeni nu mai face asa ceva azi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai adus vorba de Renault. De ce crezi ca este o masina atat de ieftina? Raspunsul ti l-ai dat singur, cred. Calitatea care tinde la zero. CR nu inseamna numai Renault. Sunt o multime de firme care comercializeaza Diesel cu CR si nu prea am auzit sa se planga. Renault TREBUIE sa fie o masina ieftina, altfel nu are nici o sansa sa se vanda. Design-ul foarte futurist nu inseamna totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate!sunt o gramada de clio 1.5dci la care a crapat pompa si in general crapa o gramada de piese la renault.sunt ieftine dar cand ajungi la service....si daca ai masina a mai iesit si din garantie e foarte grav!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceea avem masini germane! Si eu am remarcat ca TDCI merge mai frumos. E mai tzafnos dar tot zgomotos mi se pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca lucrez in domeniu, pot sa iti spun ca o mare calitate a TDCi-ului este zgomotul in functionare mult mai mic. In afara de turatia de ralanti, nu iti dai seama daca e diesel sau benzina. In al doilea rand, cuplul maxim este un pic mai mare decat la un TDI de aceeasi capacitate datorita controlului injectiei mult mai riguros (vorbim aici de presiune de alimentare de 1800 bar, fata de 120-150 bar la TDI). De la acest fapt, si consumul este un picutz mai mic.

Acestea ar fi avantajele. Ca dezavantaje, nu prea stiu sa iti spun care ar fi... avand in vedere ca este un sistem care prinde tot mai mult din piata...

OK, si la fiabilitate TDCI-ul cum sta? Pe mine m-ar interesa si aspectul asta. Am avut masina de firma Ford Mondeo TD care papa ulei din plin... S-a mai schimbat ceva intre timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus un Focus Combi! Prin zgomotos ma refer la tzacanit puternic la relanti, nu la acel tors zgomotos cum de exemplu aveam eu pe golf IV TDI 90CP. Poate gresesc dar asa mi s-a parut! Sper ca n-am jignit pe nimeni. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pune problema de jignit. Intamplarea face ca eu sa ma invart toata ziua printre TDCi-uri si tocmai asta a fost lucrul pe care l-am remarcat de prima data: zgomotul mult diminuat in functionare, chiar si la ralanti.

Nu vreau sa jignesc nici eu la randul meu, dar esti sigur ca era un TDCi ? Focus se mai vinde si la ora actuala in varianta de 90 CP, acel motor fiind doar TDi.

La capitolul fiabilitate, nu pot sa spun decat ca am cunostinta despre cateva firme de curierat care au facut deja intr-un an de zile cam 170.000 km cu masinile lor TDCi si nu au fost probleme majore.

Este adevarat ca TDCi-ul e mult mai sensibil la motorina proasta, deci conteaza si acest fapt. Nu neg ca au fost probleme la motoarele TDCi care au fost alimentate cu motorina de provenienta indoielnica, sau care au ramas total fara motorina. Dar ce motor diesel nu sufera cand il alimentezi cu alte porcarii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....Nu vreau sa jignesc nici eu la randul meu, dar esti sigur ca era un TDCi ? Focus se mai vinde si la ora actuala in varianta de 90 CP, acel motor fiind doar TDi.

...

Am scris ca era vorba de un Mondeo TD, dar presupun ca TDCI se bazeaza tot pe motorul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de acel Focus combi. Ii raspunsesem lui Vlad. Scuze ca nu am precizat.

BogMW, nu prea stiu mai nimik despre vechile motoare TD de pe Mondeo, s-a plecat probabil de la ele, dar nu cred ca se mai aseamana atat de mult. In mod sigur pistoanele sunt altele, chiulasa difera, la fel supapele...

Nu stiu exact cum era distributia inainte, dar acum ea este pe lant la Mondeo, iar tocmai faptul ca reviziile se fac la 15.000 km ar trebui sa ii linisteasca pe sceptici in ceea ce priveste fiabilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vechile motoare de 1.8 TD de la Ford (75 si 90cp) sunt cu injectie indirecta, cu precamera..., deci antice...

Principalul avantaj al PD-ului este robustetea. Penalizat in schimb la normele de poluare si zgomot. Este testat de o gramada de ani pe camioane si nu poate oferi mari surprize.

Common-rail este mult mai sensibil la impuritatile din combustibil. De aceea se folosesc filtre de inalta eficienta... care au si un pret..."inalt".

In schimb au restul avantajelor... silentiozitate, lipsa vibratii, lipsa fum.

La dCi-ul meu, singurul dezavantaj pe care il pot imputa tehnologiei este pretul de ~40-50 de euro al unui filtru de combustibil carese schimba la fiecare 30k km. La efectuarea unei operatiuni la sistemul de alimentare de finete, exista set special de capacele care trebuie folosite la etansarea racordurilor, capacele de unica folosinta. Putina pilitura si tot sistemul de alilmentare este compromis.

Tehnica common-rail a inceput de la Bosch, si un timp era chiar monopol Bosch. Apoi a intrat in scena Lucas cu sisteme de injectie common-rail cu rampa sferica. Astea au aparut pe Clio de 65 cp. Si primele pompe de inalta presiune Lucas, aveau un defect frumos. Cama lovea in carcasa pompei de inalta presiune, producea pilitura, care umplea tot sistemul de alimentare. Nu era ceva neobisnuit, neobisnuit era doar pretul pe care trebuia sa-l platesti pentru rezervor, conducte, filtru, pompe si 4 injectoare. Problema asta au avut primele modele de Clio 65cp si marea majoritate in garantie.

Lucas a remediat problema si acuma au cea mai silentioasa solutie common-rail si se pare ca este si cea mai extensibila datorita posibilitatii de controlare foarte precisa a timpului injectiei pilot.

In ultimul timp Siemens a intrat si el in lumea common rail dar nu stiu prea mult despre el...

Oricum, un injector de 2.2 HDI costa ~500 de euro. Partea buna este ca intretinute corect nu au moarte.

Oricum, parerea mea este ca incet incet, dieselul nu va mai fi acel motor economic pe care il stiam. O sa ajunga din urma performantele benzinarelor, dar datorita solutiilor tehnice o sa piarda la capitolul pret scazut de utilizare. A trecut timpul cand aveam pompe de injectie liniare si motoarele puteau folosei combustibil M...

Alte chestii didactice subtirele dar bune pentru o privire initiala

http://cybermecanique.free.fr/la_common-rail.htm

http://perso.wanadoo.fr/f.dichamp/moteur.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

good point, r&d, cu mentiunea ca motorul de 90 CP de la Ford este TDi, adica are injectie directa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai precis TDDI deoarece TDi este marca inregistrata VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei s-ar parea ca TDI nu mai este marca inregistrata VW ( Audi de fapt ).. s-a incercat acum intr-un proces inregistrarea si a fost refuzata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greseala mea atunci... asa stiam totusi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!