Jump to content

Probleme cu sorbul si sonda


dark_raider_ro
 Share

Postare recomandată

dark_raider_ro

Salutare,

Nu stiu dc s-a mai scris despre acest subiect. Daca da, rog moderatorii sa-mi mute msg. Eu am dat "search" si nu am gasit nimic asemanator.

Vreau si eu sa va povestesc ce am patit. Masina am cumparat-o SH de la nasul meu care o avea si el de cca 3 luni. Masina a fost rulata in Buc de firma RDS 125.000 km dupa care a avut un accident usor (a intrat cu roata din dreapta fata intr-un canal descoperit si fiind gheata s-a rasucit si a lovit cu partea stg spate un stalp indicator). In fine ei au vandut-o (cred) la firma de asigurari, nasul meu a luat-o, a reparat-o (usa stg spate indoita si prag spate stg indoit - nu a necesitat inlocuire). Motorul merge extrem de bine, chiar si acum la 160.000 km. Chiar daca la 125.000 km avea ultima revizie facuta nasul meu a vrut sa fie sigur si a schimbat curea distributie+role intinzatoare, placute frana, ulei, filtre (aer, polen, ulei, motorina) la 130.000 km.

Sa termin ca ma lungesc. Masina asa cum am mai spus functioneaza impecabil, dar are o singura problema: cand raman la 12-13l de motorina nu mai vrea sa plece. Am vb cu mecanicul care s-a ocupat de ea (prieten cu nasul) si m-a invatat cum sa fac s-o pornesc chiar si asa. Cu o cheie de 17 desfac injectoarele, dau la automat cateva secunde, las sa pice cateva picaturi de motorina si apoi strang la loc injectoarele. Dau din nou la automat si porneste. Daca afara este cald se mai poate face si altfel: se ia un cablu de 12V se baga in fisa de la bujii, se roaga un prieten sa stea pe aproape, se pune contactul, se pune celalalt capat al firului la + de la baterie, se tine 5, maxim 6 secunde si apoi se da la automat. Inainte de a face toate aceste operatiuni este bine de verificat dc este motorina in filtru pt ca este posibil sa fie blocata undeva pe traseu intre rezervor si filtru.

Pt rezolvarea problemei am mers la un magazin de piese auto si am cerut sorb si sonda litrometrica, asa cum ma sfatuise mecanicul meu. Acolo vanzatoul cauta si imi spune ca am pompa electrica in rezervor, eu il contrazic, el la fel. Pun mana pe tel il sun pe mecanic si-i dau vanzatorului sa vorbeasca. Mecanicul meu ii explica individului ca masina mea nu are pompa, dar acesta nu vrea sa priceapa. In fine, dau comanda de pompa. Vine pompa cu promptitudine, ma duc s-o montez la un service autorizat si acolo surpriza: masina mea nu are pompa exact cum mecanicul meu spusese. Service-ul era chiar al firmei de piese auto. Ma intorc cu pompa la magazin, le spun ce mi-a spus de la service, ei nu: masina mea are pompa. Suna la service i se confirma ca masina nu are pompa si imi spun ca nu-mi pot primi pompa inapoi ca eu am dat comanda.

Dupa ce m-am certat cu ei 20 minute a venit patronul si a zis sa las pompa la ei s-o trimita la retur si sa ma intorc vineri (06.04.2007) sa discutam cum vom face cu banii. Suma mare nu e 335 RON, dar macar sa-mi iau ceva de ei. Un schimb de ulei si filtre macar.

Intrebarea mea: a mai patit cineva asa ceva, daca da, cum a rezolvat problema prin inlocuirea sorbului si a sondei sau altfel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am masina din semnatura si stiu ca are pompa in rezervor.Dar daca a ta nu are,atunci cum se face alimentarea?Cine naiba trage motorina din rezervor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte spinoas

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am luat masina ,am fost avertizat de catre dealer . asupra aspectului de a nu circula cand bc indica max 70km pana la pompa,sub aspectul ca, in rezervor,exista acea pompa electrica de combustibil,care se poate dezamorsa.Pana in momentul de fata n-am avut probleme,asa ca nu mi-am bagat nasul pe acolo,dar cand am sa am putin timp liber o sa verific. Asa ca, daca aia mi-au spus asta,am luat-o de buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:huh: .... Nu cumva consilierul de v

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dark_raider_ro

Am verificat ieri la serviciu (lucrez 24 h de aceea nu am avut cand sa raspund) cu un alt mecanic atat o-ringurile, cat si pozitia turului si returului. Totul in regula. Oricum am fost dimineata la magazinul cu pompa si am comandat in locul ei atat sorbul cat si sonda litrometrica. Vreau sa le inlocuiesc si daca nici asa nu merge voi incerca sa vad dc nu am scurgeri pe undeva, cu toate ca nu curege picatura de motorina pe nicaieri. Am mai discutat si la serviciu si cu alti mecanici si ei au spus ca e dubioasa problema cu dezamorsarea pompei. Oricum sorbul se pare ca nu ajunge pana la fundul rezervorului. Sper ca asta sa fie cauza. Sorbul si sonda imi ajung din Germania tocmai vineri, sambata merg la service sa-l montez. Va voi tine la curent. Eu va doresc la toti de pe forum SARBATORI FERICITE, un PASTE FERICIT si sa dea D-zeu sanatate la toata lumea.

P.S. Pt Marian_c: intelege omule ca nu avem pompa de combustibil in rezervor. Pompa de motorina e in pompa de injectie .... e una cu membrana (sau cel putin asa stiu eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul SDI nu are pompa in rezervor. Pompa de joasa preesiune este in pompa de injectie. La fel la TDI-urile non-PD.

PD-ul are pompa in rezervor.

La problema ta ..... mai incearca ceva ..... mergi 1 zi fara busonul de la rezervor si vezi daca a doua zi iti porneste. Poate fi o cauza (patita si de mine de altfel la vechea masina). Se poate bloca supapa de aerisire a rezervorului si pompa nu mai poate trage motorina din rezervor pt ca se creeaza vid. Am patit, e bine de incercat si asta.

Succes si tine-ne la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dark_raider_ro

M-am edificat!!!!!

Mecanicul meu din Pitesti umblase la sorb si-l facuse sa ajunga cat mai jos in rezervor. Dupa ce a umblat el in rezervor puteam sa merg pana la cca 12 l de motorina in rezervor. Zilele trecute surpriza: la 20 l masina nu a mai vrut sa plece. Cauza e clara: SORBUL. Daca ar fi fost altceva ar fi trebuit sa imi faca figuri la 12 l, nu la 20 l. Dar s-a umblat din nou in rezervor si din aceasta cauza a facut figuri la 20 l. Oricum astept sorbul si sonda sa le montez si mai vad apoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-a umblat la sorb, este posibil sa nu-l fi montat cum trebuie, sau sa nu fie strans corect pe "tzevushca" de tur. Astfel, la scaderea nivelului de motorina va prinde aer si ..... adio ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
dark_raider_ro

Problema rezolvata. Inlocuirea sorbului si sondei a dus la rezolvarea problemei cu succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Pentru skoda fabia sedan

la rezervor , la capacul unde are mufa pentru firele de la pompa de benzina si sonda sunt 4 fire, numerotate de la 1la 4

Stie cineva care sunt de la pompa si care de la sonda.

Stiti care este siguranta de la pompa de benzina sau de la releul acesteia

Multumesc

Modificat de tigus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am aflat

siguranta 61 de 15 amperi este de la pompa de benzina.

am atasat un fisier cu schema si rolul lor

Poate ma ajutati sa aflu acelasi lucru la tiguan

fuse_box_fabia_2005.doc

Modificat de tigus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!