Jump to content

Sedan Sau Break ?


Gip
 Share

Postare recomandată

eu pot sa va spun ca nu e dificil sa conduci un break. tata are opel astra h caravan si are aceleasi dimensiuni exterioare ca octavia mea (diferente de 1, 2 mm). si nici nu se aude asa rau din portbagaj. sincer, nu simt diferente cand conduc octavia mea sau astra tatei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stergatorul spate (sau mai degraba lipsa lui) este intr-adevar un dezavantaj pe care-l resimt si eu la sedan fata de break/hatch. Cat despre condus mai greu, nu asta mi se pare problema break-urilor, pentru mine problema este de design.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ales hatchback (cred ca-l putem baga in categoria sedan la acest versus) pentru ca nu ma impac deloc cu varianta break dpdv al look-ului... stiu ca e mai practica dar nu-mi place de nici o culoare... nu cred ca voi detine vreodata un break :lol:

eu am detinut 1 an un Seat Leon 2004 TDI si l-am schimbat cu un g4 variant...sunt mult mai multumit de g4 pt ca e mai mare...m-am saturat de hatchback

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Variant. E practic.

Break sau mai degraba SPORT WAGON mi se pare caroseria cu cele mai multe calitati. De altfel in GERMANIA patria mama a masinilor VAG BREAK-ul este "la putere", fie el A4, A6 , seria 3 sau seria 5.

Sint persoane carora berlinele (sedanurile) li se par chiar inestetice (este si cazul meu) .

La fel mi se pare nepractic sa porti cu tine degeaba spatiul din spatele lunetei si de deasupra capotei portbagajului la berline. Inteleg hatch-urile pentru oras, chiar daca prezenta usilor spate le rapeste din caracterul sportiv dar nu vad interesul pentru o berlina in 3 volume.

La un break nici nu te ploua/ninge cind asezi bagajele in portbagaj, ai nevoie sa iei ceva din portbagaj in mers, afara ploua, esti pe autostrada si nu ai unde sau nu vrei sa opresti, mai ai o persoana in masina, problema e rezolvata.

Aspectul practic este incomparabil mai prezent la BREAK decit la sedan-ur in 3 volume.

Si mai practic din acest punct de vedere ar fi desigur monovolumele. Dar e alta discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posesor de g4 variant

fratilor,

1. estetic, arata super, are o terminatie, o forma, bine proportionata.

2. utilitate, sport_wagon a spus tot ce se putea mai bine.

3. masinile sunt "Variant" si "restul" :offtopic:

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu exageram. sunt si limuzine frumoase.

eu am ales la modelul aceste de masina sa fie break pt ca am o problema cu iesitul din masina de pe locurile din spate. la hatch imi era mult mai dificil sa ies. asa e ceva mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata nu am putut suferi break-urile si masinile albe.

si nici nu am prea priceput necesitatea unui break, decit in cazul utilitarelor;

caci daca vrei sa cari obiecte voluminoase poti sa apelezi la un taxi, pentru ca se intimpla rar, iar daca nu ai loc de bagaje iti poti lua un portbagaj suplimentar pe capota.

sint si foarte putin aerodinamice, creeaza curenti in spatele lor ce nu numai ca murdaresc propria masina, dar deranjeaza si pe ceilalti;

cind vrei sa deschizi portbagajul instantaneu se modifica temperatura din interior; ceea ce e deranjant in cazul diferentelor mari de temperatura intre interior si exterior;

fiind un volum interior mai mare dureaza mai mult pina se incalzeste/raceste in masina;

majoritatea au suspensia intarita pe puntea spate pentru a putea face fata incarcaturilor mai mari, ceea ce face masina prea rigida cind este goala;

sint mai scumpe;

iti ofera o imagine de om batrin;

si daca astea nu erau de-ajuns, mai sint unele si urite cu spume.

iar pentru un singur avantaj, reprezentat de al treilea stergator, nu cred ca o sa-mi schimb parerea despre ele prea curind

ce am spus nu e valabil si pentru hatch-uri, care mi se par cele mai reusite masini; cel putin acum, cit timp nu am o familie :))

asta e umila mea opinie; sper sa nu fi ofensat posesorii de masini break. sau albe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi plac la nebunie break-urile si masinile albe.

:D ma bucur ca ai revenit pe calea cea dreapta :P

nu te supara ca am editat ce ai scris, este o glumitza! :P

mie imi plac break si chiar am familie, dar rar umplu in spate mai mult de jumate... break :D

multumesc!

Modificat de dem3ntor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te supara ca am editat ce ai scris, este o glumitza! ;)

nu-i nimic; m-am amuzat, ca incepusem sa-mi recitesc postul... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel mi se pare nepractic sa porti cu tine degeaba spatiul din spatele lunetei si de deasupra capotei portbagajului la berline.

Pe principiul asta, ce parere ai de spatiul de deasupra capotei? :D Poate-ar trebui si-acolo pus un portbagaj micutz :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo de asta, va place mai mult un sedan cu cosciug deasupra sau breakul?

eu as alege breakul.. din motive de dinamica si de estetica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, pentru ca asta si asa o faci doar in relativ putine dati.

si daca problema esteticii am lamurit-o ca fiind una subiectiva, cea a dinamicii... o credeam transata demult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aleg Variant pentru partea extraordinar de practica ....

Imi pare rau sa spun asta dar urasc ( sper sa nu se supere posesorii unor astfel de vehicule ) masinile in 3 volume pentru ca mi se par o reminiscenta comunista - stiu ca suna aiurea dar pe vremea comunismului toata lumea vroia berlina ca avea portbagaj si mie imi placea la nebunie Renault 5 turbo si Golf GTI cand eram copil si nimeni nu intelegea ca masinile visurilor copilariei mele in anii 80 aveau sa devina legende .... sunt marcat si de aia nu o sa cumpar niciodata cat traiesc masina in 3 volume niciodata - hatch sau break ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata nu am putut suferi break-urile si masinile albe.

...

asta e umila mea opinie; sper sa nu fi ofensat posesorii de masini break. sau albe.

Eu am si break, iar pe deasupra este si alba, dar sa stii ca nu m-am simtit deloc ofensat de afirmatiile tale. :somnmare:

Nu sunt la prima masina de culoare alba, ci la a treia, dintre care doua break. Tot timpul am intalnit oameni cu astfel de prejudecati (ca e salvare etc). Iar daca e sa aleg, intotdeauna va avea intaietate una de culoare alba. Imi plac mie. Iar eu personal le gasesc numai avantaje.

La achizitionarea unei masini cred ca cel mai important este ca masina sa-ti placa tie si nu trebuie luat in considerare ce cred ceilaltii. Tu, cel ce o vei conduce, trebiue sa te simti bine in ea. :lol:

Orice masina este frumoasa in felul ei. Cred ca esti prea radical in parerile tale.

In ceea ce priveste subiectul acestui versus, nu ma pot pronunta la modul general ci numai in functie de model.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aleg Variant pentru partea extraordinar de practica .... :lol:

.. sunt marcat si de aia nu o sa cumpar niciodata cat traiesc masina in 3 volume niciodata - hatch sau break ...

nu am citit eu bine sau break nu este totuna cu variant?

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dem3ntor - acu am citit si eu si se intelege aiurea ... nu imi voi cumpara niciodata masina in 3 volume ci doar hatch sau break, variant sau cum vreit u sa ii spui ... eu sunt subiectiv si gata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durpaneus si eu am break si este si alba si o iubesc la nebunie :lol::):D:):D:). Sincer vorbind esti mai trendy intr-o limuzina dar cand ai o fameleie numeroasa ca mine uiti de sedan si treci pe latura practica.

PS. Din lipsa de spatiu :) ma gandesc serios la un Multivan :) :lol: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Nu s-a mai vorbit de mult pe topicul asta. Am ajuns si eu la o concluzie, dupa ce am studiat mult :

Concluzii:

- la break ai avantajul spatiului. ATIT 

Avantaje berlina:

- zgomot mai mic la rulare

-spatiul interior se incalzeste muuult la rapid

-daca deschizi portbagajul nu se raceste instant masina

-pe vreme proasta nu ai spatele varza de noroi

-daca pui in masina ceva care miroase, nu iti pute in toata masina. La fel, daca se varsa ceva in portbagaj nu pute dupa aia in masina 2 luni...

-aspect mai frumos

- in cazul in care mergi la diverse evenimente unde trebuie sa ai o anumita prestanta, altfel da masina sedean fata de break

- la revinzare intotdeauna scapi mai repede de ea si la un pret mult mai bun fata de break...

-putin relevant, dar este: spatiu mai bun de manevra si parcare datorita marimii mai mici.

Toate aceste conditii se aplica pentru o folosire normala a masinii.

Daca insa o folosesti peste 50% in excursii f lungi, multe bagaje , clar e mai avantajos breakul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar mai fi ceva: break-ul se parcheaza mai usor decat sedanul, ptr ca vezi exact unde se termina masina...

Legat de faptul ca se murdareste, problema nu e grava deoarece exista stergator spate.

Aspectul difera de la marca la marca. De exmplu consider ca Passatul b6 break e mai urat ca sedanul in timp ce Superb si Audi A4/A6 avant sunt frumoase...

In general, daca vrei sa cari obiecte voluminoase (frigider, biciclete, placa de surf, snowboards, carucior de copii, saltele), e recomandat breakul. Daca iti cari geanta diplomat/laptop si sacosa cu cumparaturi de la supermarket, e mai bun sedanul deoarece ofera securitate marita (nu se poate vedea/sparge + o temperatura mai scazut in portbagaj - nu se incalzeste bautura/strica mancarea asa repede).

Eu sunt adeptul compromisului si merg pe liftbackuri care imprumuta avantaje de accesibilitate de la break cu design si izolare termica de sedan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai senzori de parcare nu mai conteaza daca ai break decit sedan. Aia cu stergatorul de spate e ceva de genul "nu conteaza ca ma cac pe mine, ca pot sa imi schimb chilotii ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a mai vorbit de mult pe topicul asta. Am ajuns si eu la o concluzie, dupa ce am studiat mult :

Concluzii:

- la break ai avantajul spatiului. ATIT 

Avantaje berlina:

- zgomot mai mic la rulare

-spatiul interior se incalzeste muuult la rapid

-daca deschizi portbagajul nu se raceste instant masina

-pe vreme proasta nu ai spatele varza de noroi

-daca pui in masina ceva care miroase, nu iti pute in toata masina. La fel, daca se varsa ceva in portbagaj nu pute dupa aia in masina 2 luni...

-aspect mai frumos

- in cazul in care mergi la diverse evenimente unde trebuie sa ai o anumita prestanta, altfel da masina sedean fata de break

- la revinzare intotdeauna scapi mai repede de ea si la un pret mult mai bun fata de break...

-putin relevant, dar este: spatiu mai bun de manevra si parcare datorita marimii mai mici.

Toate aceste conditii se aplica pentru o folosire normala a masinii.

Daca insa o folosesti peste 50% in excursii f lungi, multe bagaje , clar e mai avantajos breakul.

 

- nu stiu cu ce masini ai mers, dar majoritatea break-urilor nici nu se aude (ma refer la A6-A4 avant, skoda break, passat..etc)

- la fel, nu stiu cu ce masini ai mers, dar toate se incalzesc la fel, spatiul acela generos dintr-un break te duce in eroare ca s-ar incalzi mult mai greu

- exista stergatoare, iar cei care au avut masini cu stergatoare pe spate (ca e hatch sau break) vor duce lipsa utilitatii sale, am condus atatea sedan-uri la firma, incat la drumuri lungi ma opream si stergeam luneta ca sa vad si eu ca omul :)

- asta cu mirosul in spate, mi se pare irelevant ca daca ai niste mirosuri ajung oricum pana la volan :D

- aspectul mai frumos... mie personal imi plac la nebunie avant-urile de la A6 si A4, sau touring-ul de la seria3 si seria5 de pe bmw

- element subiectiv asta cu da mai frumos la un eveniment :) eu ma prezint cu T5-ul la nunti si dineuri, si ce frumos e cand deschizi usa si iesi ca omul din masina, nu cu, costumul cutat :D

- break-urile au preturi mai mari si probabil de aia scapi repede de un sedan pe care nu multi le cauta.

 

am vazut atat de multe break-uri in germania, cel putin pe autostrazi vezi cum vine cate unul din spate, ii faci loc si vezi cum zboara pe langa tine intr-un A6 avant 2.7 TDI  fiind motorizarea preferata a nemtilor pe audi-uri

 

nu poti pune la zid o varianta de caroserie numai pentru ca n-ai gasit utilitatea sau frumusetea ei

 

eu am avut si break, am hatch, si bus lung, conduc si sedan-uri la servici, fiecare are target-ul sau

 

ca masina mica cel mai convenabil gasesc caroseria gen octavia1 si octavia2, arata a masina normala dar are hayon care e de nepretuit cand ai de umplut masina

 

iar ca confort, busul este peste toate (si suv-urile mari) stai in copac, vezi peste masinile din fata ta, stai ca in fotoliu cu picioarele intinse (am 1.90 inaltime) nu amortesti prea usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ soila 

Nu te supara dar bati cimpii....

""- nu stiu cu ce masini ai mers, dar majoritatea break-urilor nici nu se aude (ma refer la A6-A4 avant, skoda break, passat..etc)"" Frate, ai portbagajul in spate direct in masina....o fi el acoperit de tavita aia, dar ai geamuri exterioare in plus direct in masina...etc...

 

""- la fel, nu stiu cu ce masini ai mers, dar toate se incalzesc la fel, spatiul acela generos dintr-un break te duce in eroare ca s-ar incalzi mult mai greu"" Conform acestei teorii un Touran se incalzeste la fel de repede ca un Polo.... Omule, e vorba de volum de aer acoperit de acelasi debit de caldura pe care il poate da instalatia masinii...

""- exista stergatoare, iar cei care au avut masini cu stergatoare pe spate (ca e hatch sau break) vor duce lipsa utilitatii sale, am condus atatea sedan-uri la firma, incat la drumuri lungi ma opream si stergeam luneta ca sa vad si eu ca omul"" Am masina hatchback. Ce acopera stegatorul ala e nici jumatate din aria lunetei.... Dar aici depinde de la masina la masina...

""- asta cu mirosul in spate, mi se pare irelevant ca daca ai niste mirosuri ajung oricum pana la volan"" Deci daca in autobuz unul pute linga tine, oricum nu te dai mai incolo k o sa te ajunga si acolo putoarea....

""- aspectul mai frumos... mie personal imi plac la nebunie avant-urile de la A6 si A4, sau touring-ul de la seria3 si seria5 de pe bmw""- E chestie de parere personala. Eu imi si imaginez o conferinta internationala cu sefi de state care se dau jos din S600 break...

""- element subiectiv asta cu da mai frumos la un eveniment  :) eu ma prezint cu T5-ul la nunti si dineuri, si ce frumos e cand deschizi usa si iesi ca omul din masina, nu cu, costumul cutat"" Avantajul frumusetii unei masini cind mergi tu la nunta sunt dungile mai putine de pe costumul tau.... E si asta o teorie... Deja imi fac plan la urmatoarea nunta sa ma duc cu autobuzul si sa stau in picioare, cu siguranta voi arata impecabil....

""- break-urile au preturi mai mari si probabil de aia scapi repede de un sedan pe care nu multi le cauta."" Nu inteleg ce ai vrut sa zici aici. Breakurile au preturi mari NOI , second hand au preturi mai mici decit majoritatea sedanurilor desi in general ca dotari sunt peste sedan... Si asta zice cam tot...

""am vazut atat de multe break-uri in germania, cel putin pe autostrazi vezi cum vine cate unul din spate, ii faci loc si vezi cum zboara pe langa tine intr-un A6 avant 2.7 TDI  fiind motorizarea preferata a nemtilor pe audi-uri"" sa inteleg ca restul posesorilor de sedan sunt oameni linistiti cu masini puturoase, A6 avant e vazut si condus in germanika de cocalari jmecheri, ceva similar cu impresia despre posesorii de BMW-uri in romanika....

 

Am avut de la Tico la Z4 , o tona de motorizari si variante....Acum am un Toledo gen Altea , e urias, imi place spatiul in el, dar e urit cu spume ...insa nu-mi pasa ce zic altii....

Ideea este sa iti placa tie masina, nu conteaza daca are roti de bicicleta sau altceva....desi asta va conta enorm cind o sa o vinzi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,A6 avant e vazut si condus in germanika de cocalari jmecheri, ceva similar cu impresia despre posesorii de BMW-uri in romanika....

Asta o iau ca pe o gluma... sau poate am ramas in urma cu stirile, fara ofensa :coffee_lol:, cam multi cocalari in masini de 60k-70k minim, ca omul se refera la masini de ultima generatie.Da... poate ma insel eu ca astia numara cam 80mil de locuitori si atunci se explica dc sunt asa multi pe sosele... cocalarii, desigur ! :tuktuk: 

 

Edit: asa cum am mai sustinut si alta data aceasta discutie poate fi vesnica, fiecare gen are fanii ei, adevarul este ca unele modele arata bine sedan, altele break si polemica asta va continua. E chestier de gusturi, de nevoi...etc

 

Salutam !

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kye04 ai niste argumente de genul "mie nu-mi place si gata"

 

restul lumii o fi nebuni de fabrica si cumpara masini break :D

 

P.S. ca si idee break-ul e fumat, uita-te la evenimente din astea mari prin europa, sa vezi din ce masini ies vedetele... multivan-uri, vito-uri si alte minibusuri :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!