Jump to content

Incalzire Scaune - Probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

Salut,

pentru a doua oara, in ultimii 2 ani mi se intrerupe incalzirea la scaunul soferului. Instalatia este OE, montata de mine in urma cu aproape 8 ani, in conformitate cu instructiunile din posturile de mai sus. Acum 2 ani s-a intrerupt rezistenta spatarului, pe care am reparat-o asa cum se indica in acet topic, prin legarea celor 2 capete, tub termocontractabil.etc.,  iar saptamâna trecuta s-a defectat iar incalzirea, nu stiu deocamdata care anume dintre rezistente. In timpul functionarii, intr-o dimineata, am simtit cum scaunul incepe sa se raceasca si apoi chiar reglat pe 5, nu se mai incalzea decât din când in când, destul de rar si foarte putin. Am inlocuit intre ele butoanele celor 2 scaune fara rezultat. Am masurat aseara rezistenta la mufa butoanelor cu butoanele scoase, cu urmatoarele rezultate;

-scaun sofer=2.1 ohmi / scaun pasager=1.9 ohmi,

-termistor sofer, eu fiind asezat pe scaun=17-18mi Kohmi / termistor pasager, cu scaun liber=9.8  Kohmi.

Am banuit ca termisorul soferului este defect si am alimentat direct pe rând pentru scurt timp ambele scaune cu 12 V, cu motorul pornit. Scaunul pasagerului s-a incalzit normal, asa cum se incalzeste si cu butonul OE, pe pozitia 5, insa scaunul soferului, dupa ce s-a incazit destul de putin, insa suficient ca sa nu mi se para ca s-a incalzit, s-a intrerupt de tot. Acum rezistenta masurata cu ohmmetrul indica infinit. Acest lucru ma face sa ma gândesc ca rezistenta soferului avea deja cumva un punct slab care probabin ca periodic lasa sa mai treaca ceva curent de aceea simteam eu ca periodic se mai incalzea putin , insa oricum nu functiona corect. Despre valorarea termistorului soferului nu stiu ce sa spun, este sau nu este buna? curentul absorbit de un scaun alimentat direct era de cca. 5A.

In aceste conditii, m-am hotarât ca in loc sa repar a doua oara o rezistenta OE, care vad ca din punct de vedere al calitatii, nu este chiar stralucita, sa inlocuiesc deocamdata doar la scaunul soferului pernele OE cu unele din carbon de la colegul Baracuda, perne ce au si fost deja comandate. Stiu ca trebuie montat si termistorul, fie cel vechi daca este bun fie altul nou, in perna sezutului, pentru a functiona pernele impreuna cu butonul OE.

Pentru ca nu vreau sa defectez butonul prin cresterea curentului absorbit de perne, mai vreau sa intreb este daca sigur trebuie ca aceste perne sa fie legate in paralel, asa cum spun colegii experimentati mai sus si nu in serie ca cele originale?

Daca se leaga in serie nu se mai incalzesc suficient de bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat 2 perne cu carbon si arata astfel

IMG_20181003_210818.jpg

Am observat ca intr-unul dintre colturi, respectiv cel din dreapta jos in imaginea de mai sus, fiecare dintre cele 2 perne are câte un releu ce intrerupe rezistenta când temperatura creste peste o anume valoare. Am testat acest lucru cu un ohmmetru si cu un fön cu care am incalzit releul. Eu vreau sa folosesc pernele, legate in paralel, cu butoanele OE, montând si termistorul din pernele originale in perna sezut. In acest caz nu ar trebui sa indepartez cele 2 relee din pernele cu carbon si sa pun un strap in locul lor?

Pot functiona aceste perne normal cu butoanele OE, daca nu se indeparteaza aceste relee, fiind inlocuite cu un strap?

In poza de mai jos am incercat sa fotografiez releul de aproape, insa nu a iesit asa de bine precum ma asteptam.

 

IMG_20181003_210922.jpg

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa le lasi acolo, sunt un safety feature cred. sa nu iei foc in caz ca se defecteaza ceva la butoane si se alimenteaza non stop.

Cred ca ceva bimetal, nu releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este m-am exprimat gresit nu este releu ci un bimetal probabil sau ceva asemanator cu rol de protectie in cazul in care dintr-un motiv oarecare, pernele se incalzesc excesiv. Am vorbit la telefon si cu colegul @F l o r i n care mi-a confirmat si el ca aceste componente trebuie lasate la locul lor in perna, nu influenteaza functionarea normala a pernelor cu carbon, legate pe circuit cu butoane OE.

In concluzie pentru cei care vor sa inlocuiasca pernele OE (legate in serie, sezut si spatar), cu perne cu carbon, trebuie urmate punctele de mai jos;

- pernele cu carbon se leaga in paralel, fiind necesara modificarea cablajului de sub scaun,

- in perna sezutului trebuie inserat un termistor 10Kohmi NTC, fie unul nou, fie mutat cel din perna OE,

- sistemul de protectie (bimetalul) din fiecare perna cu carbon , nu se indeparteaza, se lasa la locul sau pentru siguranta in functionare.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pernele sunt dedicate masinilor care au la incalzire ON/OFF (asa am pe dokker de ex) si merg pana la o anumita temperatura dupa care sunt intrerupte de acea protectie...

Avand in vedere  ca nu esti primul care monteaza aceste perne inseamna ca temperatura ceruta de treapta 5 este mai mica decat temperatura la care declanseaza protectia si functioneaza ok...

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spiridusulverde

Buna. Am si eu o problema cu incalzirea in scaune. Am o portiune arsa dupa cum se vede si in poze. Initial am vrut sa anulez zona si sa mearga restul dar cineva a zis ca asa o sa mi se arda si restul pentru ca scade rezistenta. Este adevarat sau pot sa elimin portiunea?

Am vazut ca este pe piata in china fir pentru incalzire,puteti sa imi recomandati nu stiu de ce diametru trebuie am inteles ca ar avea si rezistente diferite.Eventual un link pe pm daca se poate cu fir sa imi refac eu zona afectata. Multumesc.

20181009_164939resized.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa nu faci chestii din astea. Decat sa dai 20 de lei pentru fire si sa muncesti pana nu mai poti sa refaci o rezistenta care probabil se va strica din nou, mai bine cumperi o perna noua si o montezi si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spiridusulverde

Am inteles. Tocmai ce am vorbit cu un user de pe forum ce vinde incalzire.O sa comand sa fie treaba buna. Multumesc de sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Petrica.cu.Bora

Buna seara , Am un bora variant din 2001 si am probleme la incalzire in scaune .... Cel din dreapta se incalzeste dupa 4-5 minute si cel din stanga deloc. Siguranta nu este arsa , imi puteti da ceva informatii de unde sa incep , si sfaturi la ce sa am grija , Seara faina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste aici cateva pagini si ai sa vezi posibile cauze si rezolvari. Posibil sa fie arsa perna, rupt circuitul sau cablurile sa fie si ele rupte. O alta cauza mai poate fi modulul de Sub scaunul sofer. Citeste si ai sa descoperi mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intai da jos tapiteria de pe sezut si vezi daca gasesti rezistenta rupta - de obicei arde un pic si din material/burete, in jurul ei. Daca da, o refaci si va merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/13/2018 at 7:42 AM, Aerofan said:

O alta cauza mai poate fi modulul de Sub scaunul sofer

Despre ce modul vorbim mai exact?Am facut recent instalatia de la zero...si nu am vazut nici un modul in scheme...mi-a scapat oare ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul este la generația următoare.... De la Golf 5 în sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am un polo 9n 2002 cu incalzire scaune oem, cele cu sezut cu rezistente si pe “aripioarele” laterale si cate un modul sub fiecare scaun. Am achizitionat din dezmembrari tapiserie cu incalzire oem, alt model, incalzirea pare din carbon si este cusuta in tapiserie, nu lipita pe burete. Butoanele sunt identice insa instalatia electrica difera putin. Au un singur modul, cred ca este folosit pt ambele scaune. Din ce am apucat sa vad astazi putin, cele doua rezistente par a fi legate in parale, nu in serie cum am pe masina. Am masurat si alimentat rezistentele, am obs ca variaza rezistenta lor cand misc cu mana pe ele. Chiar am gasit intrerupt un traseu care pare a fi din niste atze negre, probabil fibra de carbon. Miscand de acel loc unde e intrerupt, rezistenta varia. Insa se incalzeau oricum. Le-am alimentat direct la o sursa variabia, intre 8-12 v.

Intrebari: sunt intr-adevar in paralel rezisentele de sezut si spatar pe fiecare scaun? Pt a inlocui pe ale mele dar sa pastrez instalatia de pe masina cu cate un modul sub fiecare scaun, trebuie sa le leg in serie sau paralel? Sunt incalzire de carbon?

Atasez poze cu scaunele achzitionate (fara cadrul metalic pt a nu creste inutil costurile de transport, urmand oricum a fi cusute spatarele deoarece au fost sarite airbagurile si au venit din alta tara)

Multumesc

1ECD74AF-C640-4A31-8B63-104D949E88DD.jpeg03E185B8-E0C6-4864-891B-812C06E604C3.jpegD770FD88-4B31-4873-8852-6088E55221C7.jpeg878AA63E-2653-4CA8-A077-24B320439085.jpegD4128609-3BBF-4CD9-8A86-AD212C8B5418.jpegCE36D46C-2211-41A7-BAED-943F96377B6B.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, sunt de carbon. Nu imi mai aduc aminte valoarea rezistentei celor de carbon, dar verifica cu aparatul de masura si compara cu cele originale. In functie de asta, le legi. Daca diferenta nu este mare , le legi precum cele originale.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele cu nichelina se leaga in serie, cele cu carbon se leaga in paralel. curentul consumat de un scaun trebuie sa fie in jur de 4 Amperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sezuturi rezistentele sunt de aprox 80 si 50 ohmi, la spatare mai putin, nu mai retin, sunt la tapitat acum. Insa ce m-a surprins este ca variaza rezistenta in timp ce misc de plase. Nu stiu daca este normal. Dar clar se pun in paralel pt a scadea rezistenta pe fiecare scaun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu au cum sa aiba valoare asa de mare, cele OEM au 2-3 ohmi. cele de carbon au vreo 8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seară. Va rog dacă ma puteți ajuta! Am avut rupta rezistenta din șezut a scaunului pasagerului. Am innodat, scaunul se încălzește, dar foarte puțin! Am măsurat rezistenta și am în jur de 3,1 ohmi! E buna valoarea asta? În mufă verde, firele subțiri au 12,27 kohmi ! Dar butonul din bord, nu semnalizează ca s a dat drumul la încălzire scaunului! Se aprinde doar iluminatul din bord! Am verificat cu o rezistenta de 10 kilo ohmi și multimetru și variază voltajul când mut de la 1 la 5! Va rog ajutați ma! Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. este ok valoarea

2. termistor ok

3. cum sa semnalizeze cand s-a dat drumul la incalzire ??? doar atat stie butonul... sa se lumineze cand ai pozitia pusa.

probeaza cu celelalt buton

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua. Mulțumesc pentru promptitudine. Când ii dădeam drumul, apărea un led activ de culoare galbena. Dar acu, nu! Am probat și cu celalalt, la fel se comporta. Merc

Am desfăcut butonul și are 2 leduri în el. Am facut testul cu rezistenta și aparatul de măsură, când învârt rotita de la 1 spre 5, creștea și valoarea! Sa încerc cu un bec? Cum sa procedez? Mulțumesc d le Florin! Sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, filip.ra said:

Când ii dădeam drumul, apărea un led activ de culoare galbena

daca este incalzirea originala, nu - ai numai rosu - sunt doua, pentru ca unul lumineaza pictograma, altul rotita. Daca ai ceva aftermaket, pune sa vedem despre ce e vb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!