Jump to content

Incalzire Scaune - Probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

Intre care se masoara tensiunea la mufa butonului. Am 12V intre 4-1, 4-6, 5-1, 5-6.

 

12242123_10207235520743794_1108968991_n.

 

Sigurantele sunt bune, le-am verificat dupa schema de mai jos.

 

12248872_10207235527343959_1458883433_n.

 

Mufa alba din poza imi puteti spune daca este cea care merge spre rezistenta de incalzire din scaun?  Am continuitate pe cei 2 pini si rezistenta de 1-3 ohmi. Sosirea in mufa alba vine din mufa verde de sub scaun.

 

12226839_10207235520783795_161248074_n.j

 

Oricum dupa ce am citit mai mult din topic mi-am dat seama ca am masurat gresit tensiunea din mufa verde de sub scaun intre un pin mare si unul mic de aveam 5V, intre pinii lati ar trebui sa am 12V si am masurat 0V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai masurat continuitatea spatarului. In mufa verde nu iti va veni current daca o scoti. Masoara(daca poti) cu ea cuplata. sau cu ea scoasa, masoara continuitatea intre pinii mari(ordinal ohmilor), apoi intre cei mici(9-15K in functie de temperatura).

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre pinii mari sa masori cu mufa alba cuplata, sunt 2 rezistente in serie, sezut+spatar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Ce material e bun sa pun peste rezistentele din scaun unde s-a rupt tifonul acela si se vede rezistenta din cauza frecusului in timp ? Mie sa nu se arda tapiteria in timp ... Stima !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva panzat - banda tesa, etc.... sau chiar un material, dar sa te asiguri cumva ca ramane fix, nu pleaca prin scaun... in timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am reusit pana la urma sa imi montez incalzirea in scaune. Rezistentele sunt dupa un passat b5.5 si am obs ca sunt in serie la fiecare scaun sezutul cu spatarul. Marea mea nelamurire este ca mi se pare ca la ambele scaune se incalzeste mult mult mai tare spatarele decat sezuturile. E posibil oare din cauza imbatranirii sa nu mai aiba aceia-si putere de incalzire sezuturile sau pot avea ceva probleme la scaune ? Chestia cu imbatranirea nu prea as crede'o pt ca s-ar fi manifestat la fel si spatarele .. Va rog sa ma lamuriti cei care ati mai schimbat rezistente si ati pus noi daca s-a simtit vreo diferenta . Tin sa mentionez ca la mine se simte caldura abia dupa 5 min pe treapta a5-a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil oare din cauza imbatranirii sa nu mai aiba aceia-si putere de incalzire sezuturile sau pot avea ceva probleme la scaune ?

 

cel mai sigur, da jos sezutul si vezi ce gasesti acolo (daca e rezistenta originala, daca e ok - atunci te vei convinge ca de la ele este problema)- masoara si valoarea termistorului.

 

oricum, la modelul tau nu incalzeste foarte repede scaunul.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind in serie, curentul ce trece prin ambele rezistente este acelasi, asa ca nu are cum sa se incalzeasca una mai repede ca cealalta. daca erau in paralel, se schimbau datele problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no, atunci varianta este ca i se pare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind in serie, curentul ce trece prin ambele rezistente este acelasi, asa ca nu are cum sa se incalzeasca una mai repede ca cealalta. daca erau in paralel, se schimbau datele problemei.

 

In cele mai multe cazuri sunt in serie, dar am gasit(chiar ieri) si in paralel. Asa ca...cum spune F l o r i n, pana nu desfaci, nu stii ce este acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al cele de piele e in paralel din cate retin, la golf 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu erau de piele, erau textil, elementele erau din carbon, si instalatia era diferita, desi era OEM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 3 zile le-am montat rezistentele si aratau foarte bine . Nimic ars sau intrerupt ...Va multumesc . O sa incerc sa fac cateva masuratori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termistor scaun sofer 16,93 K.ohm in crestere , rez spatar 1,6 ohm , rez sezut 1,5 ohm , rezistenta totala la mufa verde 2,4 ohm

Termistor scaun pasager 18,28 K.ohm in crestere , rez spatar 1,5 ohm , rez sezut 1,4 ohm . Credeti ca sunt valori bune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In crestere inseamna ca sezutul era cald. LA temperatura camerei trebuie sa aiba cam 10kohmi termistorul. In rest sunt ok valorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca valorile sunt ok inseamna ca problema nu e din scaune si posibil din cauza firelor care le-am folosit pentru alimentare de numai 1,2 mm... Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termistor scaun sofer 16,93 K.ohm in crestere , rez spatar 1,6 ohm , rez sezut 1,5 ohm , rezistenta totala la mufa verde 2,4 ohm

Termistor scaun pasager 18,28 K.ohm in crestere , rez spatar 1,5 ohm , rez sezut 1,4 ohm . Credeti ca sunt valori bune ?

 

nu au legatura firele folosite, avand in vedere ca vb de un montaj in serie.

 

rezistentele - asa cum am mai zis.... sau ai doar impresia ca incalzesc mult mai repede spatarele. 

 

Atentie - pe Passat sunt doua generatii de butoane/rezistente - unele incalzesc mai repede, altele mai greu - tu ai pus butoane de Golf 4. E posibil ca micile diferente sa genereze acest comportament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le voi pune in paralel rezistentele si voi vedea dupa . Sper sa nu apara probleme ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In paralel risti sa distrugi butoanele deoarece dublezi curentul prin ele sasu sa ia foc rezistentele.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu i-am scris acest lucru, din pacate se pare ca cineva a sters/ascuns postul .... pacat, ca era util sa vada ca isi poate distruge rezistentele/scaunele... etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita sa incerc . Oricum eu nu folosesc decat pe treapta 2 ca e suficienta caldura. Nu vad dc s-ar arde rezistentele ... Sunt instalatii care sunt facute si in paralel din fabrica , butoanele nu sunt la fel ? De ce s-ar arde ? Lamuriti-ma va rog ...


Am inteles ca si in serie se poate arde rezistenta spatarului o data ce e solicitata mult mai mult decat cea a sezutului care abia se incalzeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata . Le-am pus in paralel . Pe treapta 5 in 5 min se simte caldura suportabila si se incalzesc uniform atat sezutul cat si spatarul. Le-am lasat 10 min de proba pe treapta 5 si nu sunt probleme . Sper sa nu apara nici in timp . De obicei cand pornesc dau pe 5 pana se incalzesc si dupa mut ori pe 2 ori pe 1 . Va multumesc pt sfaturi si cred ca atat mie cat si altora le vor fii de ajutor. Stima !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, ai masurat rezistenta totala a unui scaun? .... Iti recomandam sa ai un stingator permanent in masina .  Si te mai asteptam pe la noi.


In paralel risti sa distrugi butoanele deoarece dublezi curentul prin ele sasu sa ia foc rezistentele.

 

Butoanele au MOS FET de 80A adica pot duce in regim pulsatoriu undeva la 8A. La el curentul sare pe la 20A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!