Jump to content

Incalzire Scaune - Probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

O sa te ajute astea:

http://vwforum.ro/topic/67053-diy-inlocuire-burete-si-tapiterie-scaun/

http://vwforum.ro/topic/61877-diy-demontare-tapiterie-de-pe-scaunele-fata/

 

Dar mai bine fa cum ti-a sugerat Florin. E multa bataie de cap si poate nu-ti mai iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am scaunul soferului cam uzat pe partea stanga...si trebuie sa il repar si am vb cu un meserias si mi-a zis sa-i duc masina cand am bucata de piele ca sa o schimbe si eu am zis ca daca tot da scaunul jos sa-mi schimbe si rezistenta care nu este functionala, si mi-a zis sa-i duc rezistenta data jos de pe scaun ca el nu are timp sa o scoata.....ca el o pune pe scaunul de la masina dar nu o da jos de pe scaunul care l-am cumparat eu de la dezmembrari de asta ma intereseaza cum sa detapitez scaunul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

okey, ai link-urile puse de c o s m i n - foloseste-le si o sa te ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna domnilor. Am incercat tot posibilul sa repar incalzirea la scaunul din stinga (scaun dreapta functioneaza impecabil), am demontat scaunul, nu este intrerupt,ars circuitul, am schimbat intrerupatorul, am verificat siguranta, pana la urma am verificat daca este curent la cablul unde intra in scaun si acolo deja nu mai ajunge curentul. Nu mai stiu unde sa verific, putin ajutor ar fi binevenit  din partea oricarui pasionat de VW Golf 4 Variant :)???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curent n-o sa-ti ajunga pana la scaun daca nu ai si termistorul cuplat in circuit. 

 

Ce rezistenta ai pe termistor si ce rezistenta ai pe ... rezistentele de incalzire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa verific curentul cu termistorul cuplat in circuit, cheia pe contact ,numai scaunul era demontat din masina. In mufa de la scaun sunt 4 cabluri, am incercat pe fiecare si nimic.

Am schibmbat termistorul intre ele si nici asa nu a ajuns curentul la mufa care intra in scaun.


Nu situ ce rezistenta am la circuit si la termistor, cum pot afla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat eu azi un circuit la un Passat si avea cam 8 ohmi, important e sa ai continuitate pe circuit, rezistenta nu e importanta. Pe termistor trebuie sa ai undeva intre 10 si 15 kiloohmi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pe termistor e o tensiune de 4.5-5 volti, daca ai aceasta tensiune in mufa pe cele doua fire subtiri sau pe cele cu lamelele mai inguste se poate trece mai departe iar daca nu atunci verifici in buton daca iti ajung 12 v si daca rezistenta e buna sau defecta ceea ce nu conteaza pentru a masura tensiunea in mufa pe firele groase respectiv cele cu lamelele mai late trebuie sa ai tensiunea de 12-14v depinde de cum faci masurarea in functie de motor oprit sau pornit, apoi daca tensiunea de 12-14v este prezenta in mufa si tot nu se incalzeste atunci se verifica rezistenta care se rupe/intinde pana se rup firele din ea in canalele din buretul scaunului unde se prinde tapiteria in acele tije intinzatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiune pe termistor? Cum vine asta?

 

Plus ca pe pinii mari din mufa de pe masina (nu din scaun) n-o sa ai niciodata tensiune daca nu pui o rezistenta de 10k pe pinii mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tensiune pe mufa de pe masina aferenta termistorului pentru ca se inseriaza cu potentiometru din buton si formeaza un divizor de tensiune. Valoare difera in functie de reglajul butonului. Vezi scheme de la modele mai noi. Schema electronica / principul e acelasi, doar asezarea componentelor difera.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logica care ar fi? termistorul este legat la mufa dar nu primeste nici un fel de tensiune...atunci ar trebuii sa il scoatem afara ca nu e bun de nimic:))....sau poate ca produce el vreun fel de energie termica...ce grozav o sa il bagi in cafea ca sa o tina calda, sunt niste chestii care ma amuza tare ...

Modificat de silviutuning
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logica care ar fi? 

Tu habar n-ai de electronica in general si de termistorul ala in special. Iar la romana esti tare...

Mai bine taceai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum s-a mai spus si in paginile anterioare, termistorul are rolul de a masura temperature pe perna, astfel electronica din buton, regleaza comanda pe rezistenta, astfel ai o temperature constanta in perna, si conforma cu reglajul din  buton. Nu ai termistor, nu ai tensiune spre rezistenta pernei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exprimarea folosita de mine la ora 4 fara ceva dimineata a fost putin gresita dar aici nu cred ca ar trebui sa ne legam de alte chestii decat cele pentru care e creat forumul respectiv topicul si daca nu folosesc nici macar o virgula atunci sa le moara calutii putere la "dusmani", poate ca nu am habar de nimic dupa cum zici,dar dupa ce am masurat, testat si reparat incalzirea in scaune inseamna ca stiu ce vorbesc, trebuie explicati termenii tehnici in asa fel incat omul care chiar habar n-are de nimic dar are un scaun defect si un aparat de masura sa stie ce sa faca, prin urmare acel termistor este alimentat si cand "da caldura in el" de la rezistenta atunci in functie de nivelul potentiometrului din buton opreste/porneste tensiunea in rezistenta respectiv "caldura", esti moderator, bravo tie, eu am intrat pentru problema asta cu incalzirea in scaune si a trebuit sa citesc pagini intregi pentru a gasi ce cautam, mai exact termenii astia de "logica care ar fi?", care pana la urma s-a  gasit, testat si reparat si dupa care am prezentat cum am procedat, numai bine domnilor !!! 


hremus vezi ca ai gresit la" temperature" sau ai vrut sa scrii in engleza ? :P, greseli sunt multe dar as vrea sa se de-a dovada mai mare in alta privinta

Modificat de silviutuning
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ca din explicatiile tale oricum n-a inteles nimeni ce face termistorul ala acolo. Cum sa spui ma ca "vine tensiune de 4-5Volti pe el"? Ca ai masurat tu o tensiune reziduala, e altceva. Iar daca ai masurat, ai facut niste deduceri si ai lipit niste fire la o incalzire nu inseamna ca stii cum functioneaza.

Principiul de functionare cat si alte detalii tehnice sunt prezentate prin tot forumul. Nu e nevoie sa-l incarcam cu explicatii babesti. Electronica se explica si se intelege in termeni tehnici. Nu in poezii.

Decat sa induci omul in eroare, mai bine lasa pe altii care pun o informatie chiar utila.

 

Succes la "reparat" scaune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca un termistor este parcurs de un curent electric temperatura sa se creste pana cand caldura degajata prin efectul Joule este echilibrata de schimbul termic cu mediul ambiant.Nici un termistor nu va avea nici o actiune daca nu este parcurs de un curent electric, probabil ca informatia mea este unica pentru ca am masurat in mod eronat si poate ca tensiuea ce trece prin el este mai mica sau mai mare dar pentru a ajunge la o concluzie este ca pentru a functiona are nevoie de o tensiune. Nu stiu daca ai observat dar sunt multi care pun intrebarea "de ce nu imi merge incalzirea in scaune?" sau alte intrebari pe alte teme pe care omul le prezinta fara sa stie nimic, iar pentru a le face viata putin mai usoara si mai ieftina decat sa le dam explicatii tehnici de care sa se sperie si sa se duca la service-uri sau "meseriasi" dar care nu le este frica sa incerce ceva eu zic ca este mai ok. Nu vreau sa intelegi ca ma cert sau mai stiu eu altceva, am vrut sa le demonstram celor care au o problema cum sa o depisteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de cearta aici. Dar pui problema complet gresit.

Termistorul NU este un rezistor obisnuit. El este UN TRADUCTOR. In cazul de fata, traductor de temperatura (isi modifica valoarea in functie de temperatura). Ii confunzi rolul cu cel al rezistorului de limitare a curentului printr-un consumator (LED, bec, etc.).

Mai concret, in cazul de fata termistorul se incalzeste de la caldura degajata de rezistenta din scaun si isi modifica valoarea. Aceasta valoare este CITITA de modulul din butonul de reglaj, care la randul sau ajusteaza factorul de umplere (PWM) al tensiunii cu care alimenteaza rezistenta.

 

Scurt! Ce atatea explicatii?

Ce am descris mai sus poate fi inteles de oricine doreste si are sculele necesare diagnosticarii incalzirii in scaune. Cine nu le detine, nu are nici habar de electronica si nici nu-si va baga nasul in scaun.

 

NICIODATA sa nu mai spui ca termistorul e parcurs de un curent electric si "se incalzeste datorita acestuia".

Vrei sa-ti demonstrez ca pe termistor pot sa apara 4-5V si modulul e mort?

 

Nu intentionez nici sa te supar, nici sa crezi ca am ceva cu tine. Cunosc si eu "electronisti" care au mai parlit cate-un tranzistor si au ajuns sa priceapa niste legi pe propria piele. Dar crede-ma, electronica e MULT mai mult decat ai vazut tu. Inceteaza cu explicatiile "tehnice" in genul celor de mai sus, ca stricam topicul inutil. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

Am si eu o nelamurire. Pe mufa de la incalzirea din scaune am vazut ca sunt 4 fire:

- Maro (subtire)

- Maro (ceva mai gros)

- Negru cu galben

- Negru cu alb

 

Nu inteleg si nu imi dau seama de ce sunt doua fire maro, care, din cate stiu, reprezinta masa (-).

Acum urmeaza sa imi pun si eu incalzire in scaune. Nu am instalatia completa. Am doar butoanele originale si mufele in care intra acestea, mufele care ajung la scaune si rezistentele originale din scaune. La butoane am observat ca ajunge doar un fir maro subtine in fiecare din ele, iar maro gros ajunge doar la mufele din scaune. Trebuie circuit separat pentru fiecare maro in parte? Daca da, unde tre' sa ajunga fiecare? Sau pot lega tot ce-i maro impreuna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Ma apucasem deja de contruit instalatia electrica si aveam nevoie de un raspuns cat mai rapid. M-am uitat fugitiv prin topic dar nu am gasit ce m-a interesat. Eu ma apucasem de construit reteaua dupa logica mea, si in cele din urma mi-a iesit conform diagramei ce mi-ai aratat-o. Vroiam sa ma asigur ca asa e corect, inainte sa ma apuc sa o instalez pe masina. Doar masele alea doua imi dadeau cu virgula.

 

Imi cer scuze daca am deranjat cu intrebarea, dar sunt momente in care unii suntem presati de timp si avem nevoie de un raspuns relativ urgent.

Merci mult de informare! Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa respecti grosimile firelor, sa nu ai surprize dupa. In schema este o greseala, firele de masa pt rezistentele din scaun trebuie sa aiba 1.5mm2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firul de masa gros il legi unde ti-e la indemana, direct la caroserie. Sau daca mai ai ceva electric in scaun, deja ai firul tras sub el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc mult de sfaturi. Mi-au prins foarte bine.  :icon_thumleft: 
O singura nelamurire mai am. Ar fi ok daca as spala manual (doar cu apa), husele cu rezistente? Le-a mai spalat cineva? Nu se intampla nimic? N-as vrea sa le spal si sa fac o prostie :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Cosmin am o intrebare la care nu am gasit nici un rezultat, in urma repararii incalzirii scaunelor am gasit sub scaunul de la sofer o mufa cu doua fire groase, nu imi aduc aminte exact culorile dar care erau alimentate 12v, mufa era conectata dar la capatul cablului nu am gasit nimic, adica cablul era taiat si izolat, am cautat in scaun daca era ceva taiat sau anulat dar nu am gasit nimic, stii sau stiti careva de la ce ar piutea fii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!