Jump to content

GPL pentru Fabia 1.4 MPI


fili_costi
 Share

Postare recomandată

Am acelasi motor si iti spun clar ca nu merita din multe motive:

- Nu exista instalatii profesionale pt 3 cilindrii la noi in RO

- Cei care monteaza la 3 taie un cilindru de la instalatiile cu 4 adica o improvizatie

- Costul este destul de mare la o instalatie buna ( peste 2000 de lei )

- Amortizarea se face mult mai greu daca faci < 10k/an

- Pierzi spatiul pt roata de rezerva si tre sa ai roata in portbagaj util

- Nu exista garantia ca vei iesi bine la noxe,putere si consum

Avantajul pretului GPL la juma fata de benzina e "distrus" destul de convingator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    15

  • jagoman

    15

  • fili_costi

    11

  • fabiadan

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Never touch a running system" (adica, nu modifica ceva ce functioneaza). Eu am GPL pentru ca asa am luat-o. Prin asta, am evitat o serie din neajunsurile de mai sus si am motive sa fiu multumit. Daca as avea-o insa numai pe benzina, as lasa-o asa. Doar nu consuma cat un cal.

Din perspectiva mea, subscriu la avantajele legate de costul redus al GPL-ului.

Roata de rezerva nu o mai port dupa mine in oras. Am inlocuit-o cu spray+compresor. La drum lung insa... o iau, nu risc. Si de regula, atunci este nevoie mai mare de spatiu in portbagaj.

Diferente de putere intre benzina si GPL nu am remarcat nici chiar la urcare pe Transfagarasan. Constatarea poate fi subiectiva sau instalatia foarte bine reglata sau computerul foarte destept :icon_thumright:

Atentie la service-uri pentru GPL! Multi monteaza instalatii GPL dar cand vine vorba de vreo reparatie, fac pe filozofii (tac ganditori). Si tot din cauza prezentei instalatiei GPL, mecanicii din unitatile service clasice devin mai rezervati cand este vorba sa intervina.

Deci, parerea mea este:

Cine are sa-i traiasca,

Cine nu, sa nu-si doreasca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am montat azi GPL pe Fabia din semnatura.

Este un Bigas Sgis sectventiala. Rezervor toroidal 54 litrii, la prima incarcare au intrat 46 litrii.

Sunt multumit, nu simt diferenta intre puterea motorului pe benzina si GPL. Am incercat chiar comutarea in diferite regimuri de functionare, si nu se simte nici o diferenta.

Incerc maine sa fac si niste poze sa vi le arat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si pozele promise.

dscf6868b.th.jpg

Aici se vede rezervorul de 54 litri, abia ca a incaput, dar nu vroiam mai mic. Pentru remontarea portiunii unde acum se afla stingatorul, cricul etc. a trebuit sa demontez plasticul de la "pragul" usa spate din cauza ca rezervorul e un pic mai mare decat roata de rezerva. In portiunea mentionata a incaput tot ce era initial in cutia din mijlocul rotii de rezerva.

dscf6869.th.jpg

Busonul de umplere a primit loc in bara spate.

dscf6870b.th.jpg

Iata o vedere generala a celor ce s-au aduagat sub capota. Motorul 1.4 16V avand filtrul de aer in capac motor, a durat putin pana s-a gasit locul unde se poate instala blocul de injectori.

dscf6871.th.jpg

Poza cu ECU GPL

dscf6872.th.jpg

Aici se vede reductorul de presiune furtunele ce vin pentru incalzirea reductorului. Chiar in spate se vede electrovana de gaz si un pic si filtrul GPL.

dscf6873.th.jpg

Iata si o poza cu capacul de motor scos. Aici se vad si injectoarele. Si aproape toata instalatia din compartimentul motor.

dscf6874o.th.jpg

O vedere de mai aproape a injectoarelor a filtrului si in stanga electrovana de gaz.

dscf6875.th.jpg

Aici se poate vedea roata de rezerva intr-un sac. Ramane sa ma decid daca voi purta roata dupa mine, sau apelez la un spray din asta special, sau cumpar o roata de rezerva subtire.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat azi GPL pe Fabia din semnatura.

felicitari, n-o sa-ti para rau :)

pretul?

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a costat 2300 RON inclusiv montaj, TVA.

Referitor la intrebarile in cat timp se va amortiza, parerea mea este urmatoarea: important este ca dupa montaj deja ma va costa carburantul mai putin decat pe benzina. Sper sa se adevereasca asteptarile mele.

Daca m-as fi trezit mai repede aveam deja costul amortizat, caci din Noiembrie 2007 am facut 60.000 km cu masina pe benzina.

Initial vroiam sa renunt azi la poze ca ploua destul de bine, dar pana la urma... speram sa fiti cati mai multi interesati.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat azi GPL pe Fabia din semnatura.

Este un Bigas Sgis sectventiala. Rezervor toroidal 54 litrii, la prima incarcare au intrat 46 litrii.

Sunt multumit, nu simt diferenta intre puterea motorului pe benzina si GPL. Am incercat chiar comutarea in diferite regimuri de functionare, si nu se simte nici o diferenta.

Incerc maine sa fac si niste poze sa vi le arat.

Man...toate bune si frumoase dar rezervorul are 36-40 de litrii toata ziua...!

In el intra max 32 l de GPL.

Daca tu spui ca ai bagat 46 l de GPL inseamna ca pompele de acum fura cu nesimtire fata de acu 4-5 ani !

Pai la o hotie de 40-50% la pompa iti iese real cam 3 lei/l...

P.S. Fa un test. Mergi pe GPL pina la terminare gas apoi te duci la pompa pe benzina.

Ne spui citi km ai mers pina la "empty", cu ce viteze si pe ce drumuri ( urban, interurban )

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cerut eu expres rezervor 54 litrii brut.

Si pe rezervor unde scrie seria si toate datele scrie 54 L.

Am verificat in atelier cele la care scrie 59L pe cutie, in acelasi loc pe rezervor scria 59L.

Deci rezervorul este categoric de 54L.

80% din aceasta capacitate ar fi 43,2 litrii. Si tot se discuta ca calibrarea de 80% nu este intotdeauna 80. Daca mi-au intrat 46 litrii, ar fi 85,18%.

Adevarul este ca nu am alimentat din start 46 litrii ci in trei doze, pentru a incerca instalatia. prima data 10 litrii, a doua oara iar 10, si ultima oara am facut plinul. Si intre timp am parcurs cam 20-30 km in orasul Baia-Mare cu piciorul apasand bine pedala, deci nu au intrat dintr-un sut 46 litrii. Daca faceam plinul la inceput cred ca nu intra 46 litrii.

Oricum vreau sa fac testul mentionat de tine. Caci si eu sunt curios. Chiar daca m-ar fura la pompa cu 2-3 litrii la un plin as fi revoltat. Nicicum sa ma fure cu 50%.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma indoiesc foarte serios ca ai acolo 54 litrii brut !

- Am avut rezervor de 60 brut pe dacie si cunosc ce dimensiuni are...

- Am vrut sa pun si eu la fel ca tine instalatie si am renuntat din 2 motive: rezervor identic ca al tau avea 36 l brut si nu exista instalatii profesionale facute pt motoare cu 3 cilindrii.

- Poti calcula la volum aproximativ cu raza si inaltime rezervor minus spatiul din mijloc si vezi cit iese pe hirtie.

Dar testul adevarat este la drum...:)

Acolo vezi cit tine gazu'...

Sa ne tii la curent cu km facuti pina la reincarcare caci eu sunt printre cei interesati de subiect. :evil:

Inca o chestie: Cum au facut adaptarea cu calculatorul de gestionare motor ( ECU ) si incadrarea in limitele de noxe ?

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu inteleg indoiala ta. Te indoiesti de afirmatiile mele, sau ale producatorului si omologarea produsului???

Ca sa evidentiez ca nu am inventat cele spuse despre rezervor, atasez o poza cu placuta de pe rezervor care include marimile acesteia, capacitatea, numarul de omologare, seria. D(iametrul)=630, H(inaltime)=225, capacitate= LT54.

POZA ESTE FACUTA LA MASINA MEA SI NU LA UN REZERVOR CARE ASTEAPTA LA MONTAJ!!!!

La fel atasez pdf-ul cu omologarea rezervorului unde la fel se pot citi toate datele de tip.

Daca nici astfel nu este credibil ceea ce scriu, cred ca nu mai are rost sa scriu despre instalatia mea.

dscf6876x.th.jpg

La fel am masurat marimile personal: d=630 h=225, desigur eu nu puteam chiar la mm dar aproximatia vizuala cu ruleta confirma datele de fabricatie.

E7_67R01_1031809___H225.pdf

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te ambala man ca nu e cazul...

Doar ai vazut ca am scris ca am gasit rezervor ca al tau...deci stiu ca e al tau...:cool:

Ma indoiam ca producatorul spune ceva...nu ce afirmi tu, dar nu are importanta asta...

E posibil ca la rezervorul tau sa fie gaura din mijloc f mica si sa aiba cit spun ei.

Importante sunt 3 lucruri:

1. Cum au facut adaptarea cu calculatorul de gestionare motor ( ECU ) si incadrarea in limitele de noxe ?

2. Ti-au dat document cu care sa mergi la RAR sa o treaca in CI ; ai fost la RAR si ai trecut-o in CI ?

3. Citi km o sa faci si in ce conditii ?

Pt primele doua poti sa dai un raspuns mai rapid...a 3-a mai asteapta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaura din mijloc are cam 20 cm. In acest caz daca ar fi rezervorul ca un cilindru ar avea 63 litrii. Dat fiind ca nu e ca un cilindru mai sunt caderi, deci si practic e plauzibil capacitatea bruta de 54 litrii.

1. Pentru adaptare a fost facut o autocalibrare, dupa care am mers eu la incercat si uitandu-ma la consumul instant pe BC si facand la acelasi regim de mers constant comutari intre benzina si GPL, i-am cerut eu ajustari.

Concret, consumul instant este legat de timpii de injectie, si consumul instant afisat la un reglaj bun ar trebui sa fie (bazand-me pe saptamani de adunat informatii si detalii de pe diferite forumuri si descrieri ale diferitelor producatori de instalatii) neschimbat, caci ECU gpl emuleaza injectorii de benzina catre ECU benzina. Astfel daca la trecere pe gaz timpii de injectie scad (implicit consumul instant afisat pe BC) inseamna ca amestecul este prea bogat si pe baza valorilor sondei lambda, ECU reduce timpii de injectie benzina, implicit cantitatea de gaz. La fel este si invers.

Deci reglajul s-a facut conform cererii mele, fara ca conducatorul atelierului sa aiba vreo obiectie. Dupa ce reglajele au fost facute cum am cerut eu, trecerea intre cele doua regimuri de functionare a devenit aproape insesizabila si la relanti. Inainte s-a simtit la relanti cand s-a facut trecerea de pe gaz pe benzina. La mine cand s-a comutat pe gaz, scadea consumul instant cu aprox 1,5 L la sarcina partiala, si cu aprox. 0.3 L/h la relanti, deci era clar ca amestecul este foarte bogat dupa autocalibrare. La trecerea inapoi pe benzina in relanti timpii de injectii fiind foarte reduse dadea motorul sa opreasca, ce era si normal, caci nu primea benzina insuficienta in momentul trecerii.

Important este ca reglajul corect influenteaza foarte mult consumul de carburant.

La 1500 km de la montaj va fi prima revizie pentru a verifica si noxele si a ajusta mapa daca cumva nu ar iesi bine.

2. Mi s-au inmanat actele ce sunt necesare la RAR. Mi s-a spus ca e obligatoriu sa fac acest lucru pana la urmatoarea ITP. Cea ce la mine va fi in Noiembrie 2011. Oricum anul asta voi rezolva si RAR-ul.

3. Urmeaza sa revin cu datele despre consum. Preconizez ca pana luni voi consuma ce este in rezervor, caci am de facut multe drumuri pana atunci. Oricum tin evidenta cat de cat corecta a conditiilor de trafic. Primii 120 km (e pura coincidenta cu id-ul 120L) am facut in forja nebuna. Locuiesc la 120 km de la atelierul montator, noi neavand nici o firma autorizata RAR in judet am fost pana in Baia Mare. Deci in primii 120 km nu am schimbat treapta sub 4000 rpm. Chiar la inceput am incercat cum se manifesta motorul cand se taie injectia la 5200 rpm in treptele 1,2 si 3. In 4 si 5 nu am avut unde sa incerc.

Va urma.....

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte important ce ne spui in legatura cu adaptarea ECU-rilor intre ele.

Presupun ca toate reglajele le-au facut din laptop la ECU - GPL cu soft special.

E foarte important ca in cazul acesta sa faca tot ei incadrarea la noxe caci la RAR nu ai posibilitate de retus !

Poti de asemenea sa le soliciti o calibrare mai mare a timpilor de injectie ( remapare ) astfel incit noxele sa fie ok la relanti dar sa ai un plus de putere.

Se poate cistiga usor 10-15% in plus fata de puterea stock fara ca motorul sa fie afectat in vreun fel.

Clar va fi un consum mai mare putin dar e ca un fel de tuning motor facut suplimentar cu ocazia asta. Eu faceam toate aceste operatiuni manual pe instalatia tip vechi cu carburatie la 1310.

Inca ceva valabil si pe benzina dar mai ales aici: Filtrul de aer ; daca il ai noname sau imbicsit pierzi cam 10-20% din puterea stock.

Eu am pus in aceasi carcasa un filtru MANN si pot spune ca am cistigat 10% in plus fata de puterea stock !

Poti monta filtru sport daca vrei si mai mult...dar oricum e cel mai important lucru sa traga aer mult si usor altfel ECU iti scade timpii de injectie substantial pentru a se incadra in limitele de noxe => puterea scade mult.

Daca pretul benzinei va urca mai sus de 6 lei iar GPL se mentine in jur de 2 lei deja va fi un mare avantaj instalatia...ma gindesc si eu la solutie de ceva vreme dar inca nu am gasit o solutie profesionala pe 3 cilindrii. Mai toate sunt pe 4...pe 3,5,6 nu am gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarea mapei s-a facut cu soft special, soft ce poate fi descarcat de pe site-ul montatorului, trebuie sa ai doar interfata.

Deocamdata eu am cerut doar corelarea cu timpii de injectie benzina (de aproape 2 ani am mapa de injectie benzina modificata :D, deci consider ca nu prea am ce scoate mai mult cu supradoza de GPL).

Sunt pe cale sa-mi construiesc interfata personala, cand am terminat revin cu detalii ce si cum am facut. Montatorul m-a asigurat de suprort de reglaje (telefon, skype) daca am interfata. Nu a prezentat obiectii pentru folosirea softului, chiar mi-a atras atentia ca pot sa-l descarc de pe site-ul sau.

Referitor la injectia pe 3 cilindrii: http://www.bigas.it/en/sistemi_sequenziali.aspx?categoria=4

Bigas produce si pe 3.

Si era sa uit, din soft se poate ajusta mapa de injectie detaliat pe regim de turatii si tipul sarcinii in plaja respectiva de turatii (mica, medie, mare) si fiecare parte a sarcinii este impartit in trei parti, deci este unde a se "juca" cu ajustarile mapei. La sarcina mare mi-a pus din start un plus de aprox 13-15% timp de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cercetat mai amanuntit site-ul lor si se pare ca au instalatii gindite special pt 3.

E bine si ca poti face mapa diferit pe plaje de turatie...o scoti ok la relanti unde e testul de noxe, pina in 3000 ii dai un 10% in plus iar dupa 3000 ii dai un 20% pt exploatare fiabila.

Se pare ca atelierul unde ai facut montajul are profesionalism...lucru mai rar pe la noi.

Incet se demonteaza unele dezavantaje trecute de mine mai sus care impiedica "for moment" o achizitie.

Sa ne tii la curent cu consum, incadrare in noxe, RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si primele rezultate.

S-a terminat GPL-ul dupa 550 km. La alimentare pompa s-a oprit la 45,50 litrii (din pacate unde am alimentat GPL-ul era 2.5 RON fata de 2.24 in Baia Mare). Am avut astfel un consum de 8,27 litrii la 100 km. Pe BC consumul aratat era de 6.6, ce sunt sigur ca ar fi fost in jur de 6.8-6.9 real daca mergeam pe benzina. Spun acest lucru ca in unele regimuri inca am variatii la consum instant cand schimb intre benzina si gaz, in sensul ca scade cand este comutat pe gaz => consumul real pe benzina ar fi fost mai mare decat pare acum pe BC.

Diferenta de consum astfel rezultat 8,27-6.8= 1.47 litrii pe 100 km.

Acesti 550 km au fost facute cum urmeaza: primii 120 descrise intr-un post anterior. 220 km drum exterior cu cinci persoane adulte in masina, bagaje putine. 60 km doua persoane 25% urban. 80 km exterior singur in masina, restul drumuri scurte in localitate.

Deci pe 550 km am consumat GPL in valoare de aprox. 104 RON.

Daca eram pe benzina la consumul de 6.8% aceasta distanta parcursa m-ar fi costat 165 RON (4.43 pretul benzinei azi la Petrom).

Altfel spus cu benzina de 104 RON in loc de 550 km as fi facut doar 345 km.

Cost pe 100 km gpl = 18.52 RON, benzina ar fi fost 30,12 RON.

Se pot trage concluzii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...amortizare cam in 20k...cam 2 ani la 10k/an, deci cit e garantia.

La noi in Buc iese la 15k amortizarea caci e 2,05 lei media gpl.

In provincie am observat ca gazul e mai scump cu min 10-20%...e foarte mare diferenta.

Una peste alta e binisor.

Sa mai scrii si cum vei iesi la noxe la ei si RAR plus omologarea in carte. Din informatiile mele RAR-ul a interzis montarea alimentarii pe bara de protectie spate inca de prin 2002. In Bucuresti au schimbat priza multi taximetristi cu 1310 si priza la bara spate atunci, pentru a fi legali. Sunt curios daca te pun sa montezi in aripa spate sau te lasa asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa revizia de 1500 km am in plan si RAR-ul.

Montatorul mi-a spus ca in caz ca nu se accepta in bara si trebuie mutata priza de alimentare in aripa, imi va cumpara o alta bara.

Sper sa nu fie cazul, caci imi convine mai mult in bara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si doua poze despre comutatorul si indicatorul de nivel din habitaclu.

dscf6908.th.jpg

dscf6909.th.jpg

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa revizia de 1500 km am in plan si RAR-ul.

Montatorul mi-a spus ca in caz ca nu se accepta in bara si trebuie mutata priza de alimentare in aripa, imi va cumpara o alta bara.

Sper sa nu fie cazul, caci imi convine mai mult in bara.

Eu am cumparat-o cu GPL pe ea, vara trecuta. Priza de alimentare este in bara, dreapta, foarte jos. RAR-ul nu a obiectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel am si eu comutatorul pentru gaz ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca cei de la PRO-GAZ BUZAU sunt cei mai laudati profesionisti.

Cum se desfasoara montajul la ei ? (calm, cu grija, sau in graba si fara atentie la detalii ? )

Cit timp dureaza un montaj ?

Baietii fac ajustarea mapei de injectie GPL pt SEQ 24 pe 3 regimuri de turatie ?

Plug & Drive a montat cineva ?

Se face testul de noxe cu tester dupa montaj sau dupa prima revizie ?

Informatiile sunt foarte utile caci prin Bucuresti nu exista profesionisti care sa monteze BRC...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca tomasetto cu injectoare matrix

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man...citi km ai cu instalatia si daca a fost nevoie sa schimbi injectoarele. S-au schimbat performantele dupa 20-30k ?

Ai Stag 200 sau 300 ? Ai avut pb cu ECU ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!