Jump to content

GPL pentru Fabia 1.4 MPI


fili_costi
 Share

Postare recomandată

Sal, am facut acest topic ca doresc sa-mi pun GPL si as vrea sa aud niste pareri opinii sau sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    15

  • jagoman

    15

  • fili_costi

    11

  • fabiadan

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Opinii legate de GPL gasesti daca dai un search. Aici sau Aici sau Aici si tot asa pana la REGULAMENT :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi topicul ramane deschis...

Poate apar si opinii de la posesori de Fabia cu GPL instalat... Daca nu, asteptam informatii de la fili_costi dupa instalarea GPL-ului pe masina lui :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc DRAPAR, o sa instalez GPL dupa Pasti ca sa faca sotia credit :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul nostru forumist fabiadan are GPL pe fabia 1.4 mpi si din cate am vb cu el merge f bine, are rezervor toroidal in loc de roata de rezerva. Daca citeste topicul poate ne da detalii, daca nu poti incerca un PM, nu se supara cred :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit cateva poze...nu este reclama, oricum instalatia mea este olandeza.

Cam asa arata, mascat, busonul de umplere: post-8674-1175629513_thumb.jpg

si rezervorul toroidal: post-8674-1175629527_thumb.jpg

si butonul de comanda, indicatorul de nivel- este cu leduri pt poz: gol, 1/4,1/2, 3/4, 1/1. porneste automat cand "stie" ca vine fara "noduri" gazu': post-8674-1175629520_thumb.jpg

si chestia asta care face si ea ceva...de acolo duce spre admisie, oricum pana functioneaza mai bine o las sa-si faca treaba ;) post-8674-1175629535_thumb.jpg

Eu sunt multumit de "gazata" mea, nu simt diferente - doar la punga, ca e 1,8 lei gazu' fata de 3.33 benzina si consumul e cu ceva mai mare ( in cazul meu orasul nu se pune ca este de provincie si e lejer ) , ajung la 6,5-7 %.

Se zice ca acolo, in motor, e arderea uscata cu gaz...da' benzina arde UD? ungerea o face pompa, si oricum un set de reparatie e mult mai ieftin vis-a-vis de diferenta de consum . Acestea sunt doar parerile mele, fiecare e liber sa-si "gazeze" masina daca asta doreste.

post-8674-1175629610_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat a costat instalatia ?cam cati litrii de gaz consuma in plus la urban si exterior fata de benzina? motorul 1.4 mpi pe fabia e cu 8 v ? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat a costat instalatia ?cam cati litrii de gaz consuma in plus la urban si exterior fata de benzina? motorul 1.4 mpi pe fabia e cu 8 v ? :P

motorul meu 1,4 mpi este model AQW, cel din cehia, cu 8 supape si lant la distributie.

Eu sunt din Cugir...la 36 km de tine :P , alimentez de obicei din alba ( cugirul nu are gpl ), si in orase ca alba, sebes, cugir, chiar si deva nu am un consum urban mare, e undeva la 7-7,5% si in afara la 6% la o turatie de 3300 (110-120 km/h).

Asa am luat masina, cu gpl montat, dar din "auzite" o instalatie la motoare cu injectie multipunct, si daca vrei si rezervor toroidal e undeva la 700-800 euro- este si in alba un service care monteaza ( tot din auzite)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul de ~ 800 E este in cazul in care galeria de admisie este din plastic :Driver: in rest, este ~ 400 E.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal in legatura cu galeria de admisie nu cred ca este din plastic, iar in Buc instalatia de GPL este 1899.90 RON cu montaj gratuit :Driver: dar nu precizeaza nimik de galerie iar unde preciza de galerie nu avea pret pt. motor E4 care nu are galerie de plastic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal in legatura cu galeria de admisie nu cred ca este din plastic, iar in Buc instalatia de GPL este 1899.90 RON cu montaj gratuit :D dar nu precizeaza nimik de galerie iar unde preciza de galerie nu avea pret pt. motor E4 care nu are galerie de plastic

eu zic sa iei legatura cu colegul nostru ,forumist, de mai sus....400-800 euro. din ce am vazut pe net incearca la www.agrom.ro , si oricum mai sunt oferte pe net. sa scuze moderatorii reclama, acolo am vazut poze cu montaj pe fabia, ceva italian, tomaseto parca. sunt curios de rezultatul la care ajungi, te rog da un pm dupa instalare, sau aici...succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

revin , cu intarziere :lol:, am pus instalatia de gaz MILANO 2000 RON :) am ~ 6000 km cu ea si e foarte bine in oras consum maxim de 15 la ora de varf cu AC pornit, iar in afara in weekend il fac in drum spre mare :Patasez si niste poze cu instalatiapost-10557-1184253947_thumb.jpgpost-10557-1184254010_thumb.jpg

=54855:butelie.jpg]post-10557-1184254104_thumb.jpgpost-10557-1184254234_thumb.jpg[ttchen=5

860:galerie.jpg]post-10557-1184254281_thumb.jpgpost-10557-1184254366_thumb.jpgpost-10557-1184254400_thumb.jpgpost-10557-1184254421_thumb.jpg[att

chment=54865:vacum.jpg]

post-10557-1184253875_thumb.jpg

post-10557-1184254072_thumb.jpg

post-10557-1184254140_thumb.jpg

post-10557-1184254187_thumb.jpg

post-10557-1184254259_thumb.jpg

post-10557-1184254451_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti e teama ca incepe sa rugineasca in jurul noului buson? Au aplicat o protectie ceva la tabla acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca da, ca eu eram in fata sa vad ce si cum face la motor, comutatorul unde sa-l puna ca sau chinuit 1 ora sa poata sa bage firele sub bord :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare

Postez cam tarziu........

Am pus GPL anul trecut prin mai..... instalatie secventiala montata in Craiova si a costat aprox 2100lei cu butelie toroidala. Mersul este aproximativ la fel. In schimb consumul.... Nu sunt lamurit: BC-ul masinii ce consum imi arata... Pot sa dau crezare "spuselor lui" sau este inselat de tipul combustibilului? La o prima vedere pare ca "stie" cu ce merge si la ralanti pe benzina arata 1 - 1.1 iar pe gaz 1.2- 1.3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cred ca a (re)venit din nou vremea GPL-ului in conditiile in care Regularu din benzinarii e 4 lei, Premium se invirte pe la 4,5 lei iar GPL-ul este 1,6 lei !!!

Asadar topicul este foarte bun caci este dedicat exclusiv pentru Fabia.

Din pozele de mai sus am observat 2 lucruri:

- Prima instalatie a lui fabiandan este de calitate mult mai buna si montajul este facut profesional.

- A doua este mai slabuta si montajul tipic romanesc ! ( cel mai grav mi se pare din poze cel putin ca distribuitorul secundar de gaz nu are nici macar coliere pe furtunasele de gaz !!!...nu mai vorbesc de furtunase cu insertie metalica s.a.m.d. )

Propun sa trecem aici citeva date concrete de la firme care comercializeaza instalatii omologate RAR si pe care sa le putem trece in CI.

Am o experienta foarte buna cu o instalatie GPL ZAVOLI ( italia ) de calitate f buna si cu omologare RAR pe care am trecut-o in CI la dacia 1310 berlina ; am folosit-o cam 100.000. de km cu o eficienta f buna si exploatare sigura dupa un montaj de calitate cu componente idem.

Din cunostintele mele mai exista o problema de omologare RAR si anume: In 1999 cind am montat GPL pe dacie RAR-ul nu omologa instalatii cu butelie de 60 de kg ( 48 litri gaz ) care e montata in spatele banchetei la hatchback sau break !!!

Cine cunoaste reglementarile noi ar fi bine sa scrie daca putem omologa in break sau hatchback rezervoare toroidale in locasul rotii de rezerva.

Problema e f importanta caci in acest mod se circula legal si se pot face ITP-urile de rigoare.

La fel de important mi se pare faptul ca acum avem un firmware de gestionare ( in ECU ) a tuturor elementelor de functionare.

Intrebari:

- Trebuie schimbat acest firmware pt a permite functionarea cu GPL ?

- Cum e afectat catalizatorul de functionarea cu GPL ?

- Cum vor iesii testele de noxe la ITP ?

( La dacie de fiecare data la ITP imi verificau noxele separat pe benzina si GPL ! )

Ar fi utile deci:

- Adrese de service-uri care instaleaza astfel de kit-uri GPL pentru Skoda Fabia. ( recomandate ar fi reprezentantele )

- Omologarea RAR a instalatiilor comercializate

- Preturi instalatie plus montaj.

- Tipuri de rezervoare si autonomia oferita.

- Garantia oferita si conformitatea.

- Feed-back de la cei care exploateaza astfel de instalatii.

P.S. Rog un moderator sa schimbe titlul in "GPL pentru Fabia" caci pot exista posesori de motoare diferite care doresc GPL pe autoturism.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatiile GPL secventiale sant cele mai bune.Doar ca alea de 2000de lei sant turcesti.Cele italiene si nemtesti costa peste 1000euro.

Consumul pe GPL creste cu 10-15% daca instalatia e reglata bine.Puterea masinii scade putin,iar noxele scad .Practic GPL-ul este foarte putin poluant.E denumit si combustibil verde.Adica polueaza mult mai putin decat benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos zis...stiu f bine care sunt avantajele GPL-ului dar cel putin in prezent exista 3 mari piedici in calea investitiei...

- Faptul ca nu exista ( din ce am cautat pina acum ) service-uri profesionale care sa instaleze instalatii de calitate caci acum nu mai e un simplu carburator ci e multa electronica plus software si nu merge cu improvizatii tipic romanesti...

- Daca la o instalatie de 500 de euro se poate spune ca investitia se amortizeaza in aprox 20.000. de km, la 1000 de euro nu se pune problema sa merite deocamdata investitia pentru un autoturism de familie care face in medie 10k/an.

- Din experienta cunosc faptul ca durata medie de functionare in parametrii a unei instalatii fara a necesita reparatii costisitoare e cam de 3 ani si coincide cu postgarantia deci...se renteaza o asemenea investitie daca amortizarea se face in max un an jumatate pentru ca apoi sa "simti" avantajul in buzunar o buna bucata de vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In loc de o instalatie gpl la 1000 de euro poti sa iti iei o masina diesel si consumul va fi mai mic decat la benzina de exemplu mie la 1.9 tdi-pd am media la 2400 de km 5.2 si peste 40 la suta din acesti km sunt facuti in oras ,cand ies in afara la 120 imi ia 3,8 .La motorul 1.9 sdi si 1,4 consumul este chiar mai mic am un prieten care la 1.4 tdi are media la 1300 de km 4,7 si nu trebuie sa iti mai faci probleme ca din cauza arderii uscate motorul se uzeaza mai rau decat cand merge pe benzina .Asta este parerea mea ,dieselul in acelasi timp renteaza si daca faci cel putin 20000 km pe an altfel nu e chiar asa de avantajos.

Modificat de Martynel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa trecut de la carburator la injectie

motorul este in 4 timpi are pompa de ulei

eu am gpl de 2 ani si nu am nici cea mai mica problema iar la schimbul de ulei nici nu zici ca a facut 10.000 km

si inca un beneficiu consumabilele sunt mai ieftine la benzina

Modificat de fili_costi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fili costi

ce marca de instatie ai?cine ti-a montat-o si reglat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos zis...stiu f bine care sunt avantajele GPL-ului dar cel putin in prezent exista 3 mari piedici in calea investitiei...

- Faptul ca nu exista ( din ce am cautat pina acum ) service-uri profesionale care sa instaleze instalatii de calitate caci acum nu mai e un simplu carburator ci e multa electronica plus software si nu merge cu improvizatii tipic romanesti...

- Daca la o instalatie de 500 de euro se poate spune ca investitia se amortizeaza in aprox 20.000. de km, la 1000 de euro nu se pune problema sa merite deocamdata investitia pentru un autoturism de familie care face in medie 10k/an.

- Din experienta cunosc faptul ca durata medie de functionare in parametrii a unei instalatii fara a necesita reparatii costisitoare e cam de 3 ani si coincide cu postgarantia deci...se renteaza o asemenea investitie daca amortizarea se face in max un an jumatate pentru ca apoi sa "simti" avantajul in buzunar o buna bucata de vreme.

.........tot din experienta, "gazata" mea e la mine de 3 ani....nu s-a defectat GPL-ul.....are 115.000 km, majoritatea pe gaz,........nu e asa de sensibila instalatia !........poate la cele care se monteaza pe motoare cu carburator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

instalatie milano montata la ultragaz acum 2 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

ma bag si eu in discutie, nu stiu de unde scot unii preturi de 1000 euro ptr o instalatie cand la orice practiker sunt instalatii secventiale Tomasseto cu butelie toroidala la 2200 ron cu montaj gratuit. Eu am GPL pe vectra b la care aveam consum pe benzina in oras de 12% iar afara de 6,5% iar acum pe GPL am 13% oras si 7,5-8% in exterior la motor de 1,6- 16 valve, motorul trage parca mai bine pe gpl si e mai silentios, din iunie 2009 pana acum am facut 9000km din care mi-am amortizat o mare parte din investitie. am avut o dacie pe GPL din 2001 pana in 2008 am facut cam 100mii km fara absolut nici o problema ba chiar culmea zgarceniei am desfacut odata sau de doua ori filtrul de gaz pe care l-am curatat si l-am montat la loc. Acum cateva zile am fost la un parc de dezmembrari din suceava cu fabia (mi-am gasit un motoras geam electric stg fata cu 280 ron, in magazin 900 ron) si m-a durut la buzunar cand am vazut consum de 6,6% cu toate ca am mers foarte lejer, ma asteptam la un consum de maxim 5-5,5%. instalatiile gpl sunt universale asa ca montati-va una ptr ca o sa aveti doar de economisit banii, important este sa gasiti un service care sa faca treaba buna, pentru mai multe informatii cautati aici http://www.gplclub.ro/forum/index.php?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare... Ma bag si eu in discutie... Detin Fabia din semnatura (1.2 htp, 64 CP) :)) si m-ar incanta ideea de a-mi monta o instalatie GPL. Totusi am o nelamurire in legatura cu puterea motorului. Din auzite, am inteles ca scade. Si asa sunt putini caluti acolo. Oare merita? :frigbaitata: Astept pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!