Jump to content

Esapament Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

Vezi ca finala are pe ea un invelis de tabla si din cate vad acesta e afectat de rugina. Eu l-am dat jos, am curatat bine stratul de tabla si l-am vopsit cu vopsea ce rezista la temperaturi mari (690 grade). Schimbarea esapamentului e complicata ca teava e bagata pe sub puntea spate si e tot una cu toba din mijloc, nu au colier ca sa le poti schimba separat. Se pot face ceva iimprovizatii, dar nu stiu daca merita. Cel putin asa e la Fabia mea. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    9

  • saboteur

    8

  • Bud_Bundy

    5

  • BLiTZ

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este colier intre catalizator si toba din mijloc, desfaci de acolo si din suportii de cauciuc, si apoi pe teava e un loc intre toba din mijloc si cea finala unde e semnul de taiere. Acolo se taie si se sudeaza toba noua. Pretul mi se pare f bun, 50 de euro. Zi-mi si mie te rog marca sau magazinul, ca si la mine urmeaza sa o schimb, are 7 ani ...si e mai rau ca a ta:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este neaparat nevoie de sudura. Nu trebuie date toate tobele jos. Se taie la semn intre toba finala si cea din mijloc si se fixeaza toba finala apoi cu ajutorul unui colier care costa cam 30 lei. Trebuie fixata cu grija ca sa nu rasufle. Pret toba finala 180 lei cu TVA. Manopera nu ar trebui sa depaseasca 50 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi zice si mie totusi cineva DE UNDE ca io n-am gasit sub 300 ron. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marca este parca BOSAL.

Modificat de cmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi zice si mie totusi cineva DE UNDE ca io n-am gasit sub 300 ron. Merci

Uite aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9910

Aici gasesti si alte detalii referitoare la problema: http://vwforum.ro/index.php?showto...15332&st=20

Eu am inlocuit doar toba finala (cumparata de la volksman cu 200 RON), am taiat la semn teava si apoi am prins toba noua de restul traseului cu un colier tip manson (care trebuie sa fie mai lat, sa poata prinde ambele tevi pe o suprafata mai mare), in plus am pus si pasta speciala.

Bafta ... :icon_thumright: daca mai e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci! e cazul de bafta, stii cum e, cand is baga dracu coada...si sa schimbi un surub poate fi o dilema :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. Saboteur: detalii despre service http://www.edicomautoservice97.ro/

Nu stiam ca trebuie taiata. Oricum a ajuns intr-un stadiu in care nu pot sa o vopsesc. Pur si simplu atarna bucati de tabla ruginita si am observat si o gaura in zona in care intra teava finala (cea curbata in jos) si burduful propriu-zis al finalului. Pana la urma vad ca pretul este bun.

Saptamana asta nu cred ca am timp insa saptamana viitoare sper sa fac operatiunea si va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare atentie cand taiati teava, trebuie sa masurati inainte, eu am vazut ca sunt doua semne. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe esapamentul original trebuie sa fie obligatoriu 3 semne (puncte). Cautati cu atentie si cu o perie de sarma, nu taiati la ghici. de asemenea, masurati diametrul esapamentului cu un subler si cautati mansoane de imbinare, trebuie sa se gaseasca la orice magazin de pieese care se respecta, sortate pe diametre. Strangerea este simpla, eventual se poate folosi si ceva pasta de etansare rezistenta la temperatura dar e cam scumpa si nu prea se gaseste.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu gasiti in comert pasta, etansarea se face cu pasta de silicagel dizolvat cu apa. Silicagel pt cine nu stie sunt bobitelele acelea continute in pungute , pe care le gasim in cutiile de pantofi, electronice, etc, pt absorbtia umiditatii din aer. De asemenea se foloseste in fabricarea termopanelor, se baga in baghetele de aluminiu dintre foile de sticla pt a nu se aburi geamul intre sticle. Daca aveti pe cineva care lucra la o firma de termopane, sau aveti cateva plicuri cu silicagel, il dizolvati cu apa pana se face pasta, ungeti la colier, si ala se va face beton in reactie cu caldura.

@ hamann7.0 - merci de link, dar eu locuiesc la 550 km:). Oricum parerea mea e ca manopera nu face peste 50 ron., e ceva simplu, se taie cu flexul si se sudeaza sau se prinde colier, nu e ceva complex.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sudura este ca si cum te-ai scarpina la urechea stg cu mana dreapta, complicatura de pomana (tre'e dat si catul jos ca nu poti suda deasupra etc etc); colierul e sfant.

Hai ca ma interesez si eu de un pret bun la o toba si revin.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa dai cat-ul jos? normal toba mijlocie si cea finala se desfac cu colier din mijlocul masinii de catalizator. Dai tobele jos, tai finala , sudezi iara impreuna cele doua tobe si pui la loc. Nu stiu la tine cum e dar la mine asa merge.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva de unde pot cumpara o toba finala in Brasov si unde o pot monta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La dealerul Skoda local este ~590RON si ~60RON colierul. Aproximativ 1 ora de manopera.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa dai cat-ul jos? normal toba mijlocie si cea finala se desfac cu colier din mijlocul masinii de catalizator. Dai tobele jos, tai finala , sudezi iara impreuna cele doua tobe si pui la loc. Nu stiu la tine cum e dar la mine asa merge.

Tot trebuie sa cumperi un colier pentru toba din mijloc. Eu cand l-am dat jos a trebuit sa-l tai. Temperatura mare face ca suruburile de prindere sa rugineasca si nu se mai desfac. Chiar daca reusesti sa-l dai jos nu esti sigur ca atunci cand il pui la loc se potriveste perfect. Altfel vei avea un huruit puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am desfacut toba din mijloc de la colier pt ca a trebuit sa umblu la cutia schimbatorului de viteze (mi s-a rupt un cablu de la schimbator la cutie si a trebuit sa in schimb), dar de taiat am taiat suruburile pt ca erau ruginite, nu colierul, si colierul s-a desfacut frumos, am pus suruburi noi si l-am montat la loc. Se potriveste perfect ca sunt niste semne pe ambele tevi intre care trebuie sa pui colierul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La dealerul Skoda local este ~590RON si ~60RON colierul. Aproximativ 1 ora de manopera.

Cheers!

mersi mult, am avut numai experientze neplacute cu dealer-ul din Brasov, ma gandeam ca pot gasi mai ieftin...

Pentru un schimb de distributie (AZF - lantz) imi putetzi sugera pe cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit la colegu' volksman la 230 lei , Bosal , da-i un PM pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceti-mi si mie de ce imi bate teava de esapament , cand mreg cu ea umpic mai turata 3000<

Adica se aude ca si cum ai bate otel cu aluminiu dar nu e un sunet subtire e asa mai grav

Modificat de jhonskoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ieri toba, e simpla treaba:

- se curata cu peria de sarma bine pe teava pana vedeti cele 3 puncte, in zona in care teava face curba la rezervor spre toba mediana. Punctele sunt poansonate pe teava, la aprox 5 cm unul de altul.

- cu flexul se taie teava, eu recomand la primul punct (cel mai apropiat de toba finala) pt a putea ajusta distanta ulterior

- se desfac suporturile eleastice si se da toba veche jos

- pune toba noua in suporti si se ia masura in dreptul marcajelor cat mai trebuie taiat pana se imbina la fix, se taie si se dau 2-3 puncte de sudurapt fixare. Mare atentie sa nu stea tensionat, rasucit, etc.,

- se da drumul la toba finala din suporti si la cea mediana, pt a putea cobora tobele pt sudura. Ajuta mult sa ridicati masina pe cric, pt ca tobele nu pot cobora f mult din cauza puntii spate.

- se sudeaza cu grija teava de jur imprejur, daca nu puteti suda perfect deasupra, lipiti o oglinda mica de aceea de machiaj cu un pic de silicon de podeaua masinii pt a vedea exact ce faceti.

- porniti motorul si tineti palma pe teava de esapament sa blocati gazele pt a verifica daca rasufla la sudura.

- montati tobele in elastice si gata!

dsc00023ni3.th.jpg dsc00024al6.th.jpg

dsc00025kp4.th.jpg

dsc00026jg0.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cum am precizat si in titlu am probleme cu toba finala in sensul ca sa dus naibi de cat a mancato rugina .

Am cautat pe la firmele specializate dar nu gasesc decat toba finala ce nu o include ca cea din fabrica si pe cea de la mijloc.

Cum realizez conexiunea intre ele ? Trebuie sudata sau se poate imbina?

O poza de pe ETKA cu sistemul de evacuare gaze arse poate sa imi ofere cineva?

Pentru eventuali doritori am achizitionat toba finala la pretul de 230 ron .

Daca mai este deschis un topic asemanator rog un moderator a muta acest thread acolo.

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ai colier :

post-164-1268860889_thumb.jpg

Acum am vazut ca ai motorizare pe benzina - posibil ca imagine atasata sa fie pentru diesel .

Oricum , banuiesc ca se lucreaza pe acelasi "stil" .

post-164-1268860889_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colier am doar intre catalizator si toba din mijloc.

Intre cea din mijloc si cea finala nu am colier este dintr-o singura bucata , cred ca asa vine din fabrica la masina mea , cea din profil .

Poate cineva sa imi dea eventual codul pentru acel colier (numarul 6 mai exact din poza) poate il gasesc la Skoda sa nu ma mai chinui sa sudez ??????

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topic de introdus in cel general de tobe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!