Jump to content

Pompa De Injectie 1,6d


FANOS
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor! Se pare ca am dat iar de belea. De vreo saptamana, a inceput sa-mi faca figuri turatia l-a ralani. Asa din senin, mergeam si eu ca omu' cu vreo 50 la ora si cand calc ambreiajul, a inceput sa se scuture si s-a oprit. Curios? Am dat doua ture din surubul de ralanti si a inceput sa mearga iar frumos, numai ca dupa ce se incalzeste motorul, urca pe la 1200-1400 de ture. Dau inapoi din surub si o ia iar de la capat cu scuturatul. A, era sa uit, dupa ce i-am dat cele doua ture necesare sa mearga "normal", si dupa ce se incalzea motorul(turatia ajunge iar la 1200-1400), cand aprindeam farurile, scade turatia aproape de 800-900 de ture! Daca porneam si caldura, da sa se scuture iar. Pe la care am fost, mi-au spus ca pompa e de vina. Sa fie oare adevarat? Va rog sa va da-ti si voi cu parerea asupra celora intamplate. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si din pompa, dar mai greu asa tam nesam. Verifica pirghiile de la ralanti plus cablul de shoc sa nu fi sarit ceva de la locul lui.

Aer fals mai poate fi o cauza. Poti verifica daca ai (daca nu ai ar fi bine sa pui) o portiune de furtun transparent intre filtrul de motorina si pompa.

In orice caz nu mai umbla la reglaje. Unele nu mai pot fi puse exact pe pozitia corecta decit pe stand, deci grija !

Daca nu gasesti nimic la vedere, nu poti decit sa faci o vizita unui pompagiu.

Ca sa fii asigurat uita-te intai si la distribuitie daca-i ok (la rola intinzatoare ma gindesc) plus avansul dac-i la lacul sau. Astea pot fi motive de astfel de comportament, mai putin scaderea turatiei la introducerea de consumatori mari. Chestia cu scaderea mi se intimpla si mie - scade cam cu 100rot.

PS: Exact in zilele astea am patit si eu ceva asemanator - mi-a crescut brusc ralanti-ul la cca 1400rot, iar butonul de shoc nu mai facea nimic. Cind m-am uitat mai atent in spatele pompei am gasit surubul tija din care reglezi turatia de ralanti sarit din prinderea de jos (prinderea pe sistemul de pirghii). Prinderea aia este asigurata "de obicei" cu o saiba - saiba pe care eu unul n-am mai gasit-o...

Alt PS: nu ai zis nimic de fumul la esapament care poate fi un indiciu...

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @Viorel C. Furtun transparent am avut din totdeauna, aer fals =0. Parghiile sunt la locul lor. Rola intinzatoare e noua ca si cureaua. Motorul a fost refacut total, dupa Craciun, si scos la rodaj pe la sfarsitul lui Februarie. Are la activ vreo 800 de km, pana la intamplarea asta a mers grozav. Fumul mai ca nu exista. La turatii mari scoate ceva fum negru si la pornire, dar in rest aproape zero. Am schimbat si injectoarele, le-am pus de la alta masina care merge, acelasi simptom, am schimbat releul de incarcare(????), aceeasi treaba. Cineva mi-a spus ca ar fi supapele din capul hidraulic. Nu-mi dau seama de unde poate fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut simptome aprox asemanatoare...pe 1,6td ...cand era rece sttatea la 800-700 ture... cand se incalzea 1000-1100. dupa segmentare s-a schimbat totul...800 rece si 900 cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Atunci daca avansul si circuitul electric sunt la locul lor, treaba e mai groasa. De ce zic asta: daca-i din pompa inseamna ca aceasta nu mai poate compensa consumatorii electrici, treaba care tine cel putin de reglaj (pina si pornirea ar trebui sa fie afectata din cauza circuitului de bujii care sta activ citeva secunde si dupa pornirea motorului). Dar reglajul odata facut, in conditiile in care nu se umbla la el, nu se modifica peste noapte, brusc, fara semne prevestitoare. Si-atunci tare mi-e si mie sa nu fie din capul hidraulic. Pe asta si un gunoi minuscul dar dur (gen pilitura de fier) poate sa-l avarieze iremediabil. O zgirietura e capabila sa-l faca sa nu mai mearga cum trebuie ! Nu poti decit sa duci pompa la un pompagiu care s-o desfaca si sa verifice ce se-ntimpla inauntru.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa cred ca este, sau era,buna.Din ce motiv spun astea?Iti spun acu'.Inainte de a reface motorul(care era varza)nu se manifesta in felul asta.Cand a dat frigul,pornea greoi(mai ca omoram bateria si chiar am terminat-o).Impinsa pornea in 1-2m. Dupa prima pornire,cea de dimineata(impinsa sau trasa),pornea la sfert.Asa ca am desfacut motorul,pompa ca si celelalte piese bune, au fost depozitate in pungi/saci de plastic, la loc ferit si sigur(o lada de "zestre" din magazie).Am montat motorul, si la prima cheie s-a "trezit" la viata.In circa 5-10min s-a incalzit si a inceput sa duduie din ce in ce mai tare, asa ca l-am oprit si nu l-am mai pornit pana cand am terminat masina. Prima lui cursa de 60 km, mers aproape constant,si am simtit cum se strange(a inceput sa duduie si sa nu mai aiba putere). Am oprit si dupa aproape o ora a pornit la sfert si "tiva" inapoi acasa.Intre timp si-a mai dat drumul,merge din ce in ce mai frumos,dar ma omoara chestia cu farurile si alti consumatori mai insemnati. Sa fie oare din cauza ca nu si-a facut rodajul complet? Am sa ma duc dupa Paste la un control la pompa. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am fost la un pompagiu pentru o alta problema si l-am intrebat si despre chestia cu scaderea turatiei de ralanti la introducerea consumatorilor mari - ti-am zis ca se-ntimpla si la mine dar la o scara mai mica. Omul mi-a zis ca intr-adevar poate fi din pompa si mi-a facut si o exemplificare pe loc: a umblat la unul din cele doua suruburi orizontale de pe pompa, cel dinspre motor care tine clapeta de acceleratie pe ralanti si a micsorat citeva ture, dupa care a refacut turatia de 1000 din surubul vertical (cel care modifica avansul). Rezultatul a fost ca de la aprox. 1000 cind am aprins farurile a scazut aproape de 750 (prima linie sub cea de 1000) - deci s-a marit diferenta de turatie. Apoi a revenit si a mai marit o tura fata de initial si n-a mai scazut aproape deloc !

Referitor la problema ta, parerea lui e ca ar fi capul hidraulic, nu neaparat din motive de gunoaie ci pur si simplu zice ca se-ntimpla sa cedeze - daca dintr-un motiv oarecare nu mai se invirte perfect liber (e un mecanism extrem de fin), apar tot felul de probleme: nu mai trage, moare la ralanti, etc.

Acum nu pot spune ce s-a intimplat la tine: sper sa tina tot de reglaje, sa nu fie capul hidraulic ca-i o "bucurie" daca-i asta. Tot un pompagiu poate sa-ti diagnosticheze exact buba.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel, avansul parca nu se regleaza dintr-un singur surub, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca a vrut sa zica debit! :)

??

Modificat de frn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa-mi dati mai multe amanunte. :) Da-mi mai multe amanunte ce a facut mecanicu', mai precis. S-ar putea si asta cu toate ca nu cred.

P.S. Probabil se referea la surubul de "imbogatire" la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-521-1175837342_thumb.jpg

Am mai pus poza asta mi se pare mai demult. Vederea este din spatele pompei.

Surubul lung "tija" nr 1 in poza modifica de fapt avansul - asa lucreaza shocul & ralantiul - prin modificarea fina a avansului - si nu pe debit ca la benzina. Din el se regleaza turatia de ralanti. Cred ca a fost vorba de o confuzie: avansul propriu zis e alta mincare.

Fanos vad ca vrei sa te joci pe la acele reglaje. Eu unul nu mai umblu la ele ca m-am fript de doua ori dar bine de tot. Concluzia mea e ca tot un pompagiu bun poate sa diagnosticheze, fara sa bijbaie. Pentru ca daca o faci tu si e pentru prima data, sigur vei ajunge cu pompa la Bosch (nu-i mai da nimeni de cap). Si te va costa o poala de bani, de ajungi la concluzia ca mai bine iei alta pompa...

Daca insisti totusi, mecanicul a umblat la surubul 5, limitatorul clapetei de acceleratie pe ralanti. Dar a umbla la el inseamna in cascada a umbla si la celelalte, mai putin la surubul 2 care limiteaza turatia maxima. Daca vrei sa detaliez, ok. Intai spune-mi daca pompa ta seamana cu ce e in poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da! Seamana cu cea din poza.In legatura cu jucatu' la reglaje, prefer sa ma joc eu, decat altii,ba mai si cer o "capita" de parale. Am patit-o si raspatit-o Cu poala n-am umblat, dar cu buzunarele indesate, da. Scuze, dar n-am intalnit nici un mecanic care sa ma satisfaca. Si era treburi marunte... :) Mai da-mi, te rog, niste detalii la pompa. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglarea turatiei de relanti se face NUMAI din surubul 3.Tija de lagatura 1 cu parghia de shock este utilizata pentru cresterea concomitenta a turatiei cu avansul,cand se face actionarea manuala a acestuia.Legatura se face prin arcul de pe tija,nefiind un cuplaj rigid.Astfel parghia "cantar" de debit se poate deplasa sub actiunea suruburilor de reglaj(3-relanti si 4-turatia de relanti la rece)fara sa actioneze parghia de avans.Cand se actioneaza pargia de avans (prin cablul de la bord),arcul se comprima complet si trage de "cantar" spre turatia de relanti accelerat.Surburile de limitare a cursei parghiei de acceleratie(5si 2) se regleaza pe stand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum se vede si-n poza e vorba de un ansamblu de pirghii - a umbla la unul implica a le modifica si pe celelalte - e vorba de suruburile 1, 3 si 4. La astea as mai adauga si prinderea cablului de shoc care nu se vede aici dar are rol de baza in toata afacerea.

Am cautat manualul de unde-am scos poza si uitati ce zice aici :

post-521-1176189268_thumb.jpg

Dar eu unul n-am vazut nici pompagii sa abordeze acest reglaj la fel...Andy se poate face si cum zici tu, dar limitat ca dai peste cap ansamblul. Surubul 3 are rol principal de fixare a turatiei stabilite cu 1.

Pe scurt reglajul complet: se dezasigura din 3 - slabesti piulita si invirti surubul in sens invers acelor de ceasornic, se ajusteaza turatia cu 1 dupa care se revine cu 3 si se cauta noua pozitie (se invirte liber pina ajunge pe talpa pirghiei cind brusc se simte ca opune rezistanta). Apoi se reface si reglajul pentru shoc actionat din 4.

Oricum la suruburile 2, 5 si la debit sa nu umbli. Nu degeaba in mod normal sunt sigilate. Daca umbli vei constata diverse anomalii ca ralanti inconstant, incalzire excesiva motor, fum negru si bogat, lipsa putere (repriza), trepidatii in demaraj, etc. Si nu vei mai putea reveni la reglajul initial. Sa nu te bazezi pe asta. Astea sunt reglate odata si bine si nu se modifica decit greu, in timp, in mod normal numai datorita uzurilor. Asta spre deosebire de ralanti care se modifica relativ des datorita jocurilor din motor (distributie -> avans -> ralanti).

Parerea mea e ca s-a intimplat ceva in pompa (daca esti sigur ca-i din injectie) si asta n-o compensezi din reglaje - trebuie mers la un pompagiu bun din zona ta. Nu la mecanic, ca ala stie doar sa strice pompe.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu aveam sokul functional iar la relanti nu era constant uneori la stop se ridica de la 900 la 1100.Pornirea la rece doar acelerata din pedala de acceleratie.Ce mai am intrebat pe toata lumea care se mai pricepea si ma gindeam cu groaza ca trebuie sa ajung la reprezentanta Bosch.

M-am intilnit cu viorel si in cinci minute s-a rezolvat totul.A reglat suruburile si acum masina porneste fara sa o accelerez cind este frig afara, la sfert.Trag sokul pun contact astept bujiia si dau cheie......alta viata frate.Consum la 800 de kilometri 40 de litri( bucuresti Brasov Bacau Focsani Bucuresti) deci 5% parfum.

PS.Multam Viorel pentru reglaj. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga Viorel! Te rog foarte mult, da-mi si mie (contra cost,bineinteles), publicatia aia in limba romana. Sincer, cred ca e mina de aur... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu e vorba de ceva pentru noi, pentru golf ci e o carte pentru passat B4 pe care s-a mai folosit o perioada motoarele de 1,6TD - RA si SB. De aceea pe ici pe colo mai seamana cu, cel putin, ce am eu.

Daca ai un mail, ceva, spune-mi pe pm si vedem cum iti trimit partea de diesel de la motoare TD ca altceva nu mai seamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adresa de e-mail o gasesti la profil. Nu conteaza daca nu e de la golf-uri, atata timp cat trateaza subiectul. Deocamdata multumesc mult. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un numar de telefon si o adresa de la un pompagiu care stie meserie cu adevarat cine poate da ?

Nu prea reusesc sa ii mai dau de cap la masina, merge perfect, pornire perfecta insa nu mai trage deloc cum tragea ea odata si tind sa cred ca e de undeva de la injectie ( le-am schimbat acum cateva luni pompa + injectoarele si de atunci face figurile astea )

Modificat de ali_press
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai bun pentru noi din Bucuresti este Silviu un baiat de la service Radacini care e si centru Bosch. Contact prin Mihai Neagu care-i seful tel 0729-996.992 sau 0744-640.421.

Service-ul este pe sos Chitilei - de la pod Constanta de pe Grivita faci stinga si mergi pina iesi din oras si ajungi la intersectia cu sos de centura. Intersectia e sub forma de giratoriu, centura e la stinga dar trebuie facut dreapta chiar din intersectie - e o straduta sa-i zic in coborire. Prin asta se face intrarea in service. Curtea e imensa si se vede din intersectie.

Cei doi plus alti citiva sunt cei ce formau colectivul de la Vifor reprezentanta Bosch, desfiintat intre timp.

Functioneaza pe baza de programare.

De doua ori am fost la ei si de doua ori mi-am scos palaria...

Ar mai fi Dragos Bebeselea de la Expres Diesel de pe Alexandriei (datele lui de contact sunt pe forum) dar care e inghesuit rau de clienti. Acolo te progreameaza la interval de mai mult de o saptamina plus ca-s mai scumpi la bani - cu discountul oferit pentru forumisti de Expres preturile-s aproape egale.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ahh gata nu mai e nevoie de detalii.. stiu despre cine vb :D

nu am fost niciodata acolo da o sa ii incerc. Mersi Viorel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!