Jump to content

Martor Motor Aprins + Mers Motor Neregulat


cris.g
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am o problema pe care nu prea stiu de unde s-o apuc. Masina in discutie - Golf IV 2002, 1.4 MPi cod motor BCA. Manifestare: martor motor aprins, motorul merge cand bine, cand aiurea, aiurea insemnand ca daca stand pe loc o accelerez, cand revine spre turatia normala de relanti, tinde sa moara sau chiar moare motorul. De asemenea, se intampla si in mers, cand o scot din viteza, sa moara motorul. Turatia variaza, cand mai mult, cand mai putin, cand deloc la relanti. Nu am reusit sa corelez functionarea normala / anormala a motorului cu nimic altceva (motor rece/cald, frig/cald afara). Martorul motor ramane aprins chiar si cand eu zic ca merge normal. De asemenea, mi se pare (aici nu sunt sigur, deci a se lua cu anumite rezerve) ca de cand cu problema consuma mai mult, si cate-odata se infige mai mult decat este normal - sau poate mai degraba este mai sensibila pedala de acceleratie, n-as putea spune exact.

A fost pusa pe tester de catre Baracuda aseara, dar din pacate nu am apucat sa salvam eroarea deoarece a ramas fara baterie la laptop, dar spunea ceva de sonda lamba. De asemenea, mai da o eroare pe senzorul de temperatura.

Ultima data am alimentat de la un petrom de pe langa Ploiesti, si cam la 3 zile au inceput problemele. Am facut atunci o diagnoza, am sters eroarea, nu a reaparut pe moment, am fost a doua zi si am schimbat bujiile, din nou diagnoza si totul ok, in afara de senzorul de temperatura (care cica ar indica gresit, sau cand indica, cand nu indica). Aseara dupa diagnoza, se aprinsese becul de la benzina si am pus de 50 ron benzina tot de la un petrom dar din B si mi s-a parut ca merge mai bine - martorul a ramas aprins.

Inca o problema foarte importanta (din pacate nu am fost eu la volan, incerc sa relatez cat mai exact dupa cum mi s-a explicat): in mers, la viteza mica, s-a blocat volanul - nu de la siguranta contactului, ci s-a blocat pur si simplu, nu se mai misca nici in stanga nici in dreapta, nu ca si cum ai ramane fara servo, atunci il mai misti, pur si simplu nu se mai putea misca. A oprit masina pe loc, s-a oprit motorul, a incercat sa-l porneasca, volanul a ramas blocat, a reusit sa o porneasca a patra oara, tot atunci s-a deblocat si volanul, dar turatia la relanti varia foarte mult, si mers neregulat si parca ar fi fost in sarcina. Nu este prima data cand se intampla, mi-a mai fost adusa la cunostinta problema o data, dar atunci a fost pentru scurt timp si am zis ca poate i s-a parut.

Am incercat sa pun cat mai multe detalii, imi cer scuze daca nu am fost foarte explicit. Astept niste pareri, n-as vrea sa merg in service si sa-mi zica "e ba aia, ba ailalta", si sa schimba juma' de motor pana isi dau ei seama de la ce e. Orice sugestie e binevenita, mai ales in problema cu blocatul volanului.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

Eu am un golf 4 motor 1.4 axp.

Am avut cam aceleasi simptome.

Mi s-a spus ca este vorba de sondele lambda..

Totusi am incercat sa mai sap sa vad daca despre ele este vb.

Nu am vrut sa dau asa multi bani pe sonde si sa nu fie de la ele.

Eu am rezolvat pb acum 3 saptamani prin curatarea clapetei de acceleratie care era foarte murdara.

De atunci masina este cu totul alta plus ca nu mai sunt variatii la turatie.

Incearca sa vezi daca te ajuta solutia mea.

Cu blocatul volanului nu stiu ce sa zic

Mie nu mi s-a intamplat, deci cred ca nu are legatura cu cealalta problema

Astept vesti.

P.S. Nu te apuca sa schimbi piese costisitoare pana nu esti convins ca de la ele sunt probleme

Modificat de aditzzza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, merci frumos, citisem problema ta si m-am gandit si eu la clapeta de acceleratie, o sa o curat. Tu ai avut si consum ridicat? Totusi, senzorul de temperatura cred ca ar trebui schimbat daca tot da eroare, s-ar putea sa afecteze destul de rau functionarea, avand in vedere ca amestecul este facut si in functie de temperatura motorului.

Ar putea cineva sa ma ajute in seara asta cu o curatare clapeta + readaptare + stergere erori ca sa pot elimina o posibila cauza?

Modificat de cris.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da

am avut consum destul de ridicat.

curata clapeta si vezi

spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E 99% clapeta, de acceleratie, am patit exact la fel.

Aceleasi simptome, si dupa curatarea clapetei s-a rezolvat. Eu totusi am schimbat si sonda lambda, ca deh ...nu e pusa degeaba acolo....

Curata clapeta si apoi vezi ce tre sa schimbi.

Nu iti iese un fum negru pe teava de esapament ?

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt curatat clapeta acceleratie trebuie mers neaparat in service? am acces la vag-com pt adaptare. ma refer doar la partea de curatare efectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update:

Am curatat clapeta de acceleratie. Ca rezultat: relanti-ul este constant, mersul motorului normal, nu mai moare, consumul a revenit la normal.

Totusi, martorul check engine a ramas aprins, cu urmatoarele erori:

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating, B1S2: Open Circuit

17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating, B1S2: Electrical Malfunction

Din cate am inteles, la motorul meu, sonda lambda este cu incalzire - are 6 fire (ca sa intre mai repede in regim de poluare minima), incalzire ce se realizeaza cu ajutorul unei rezistente din acelasi corp cu sonda. Eroarea respectiva ar indica faptul ca circuitul rezistentei este intrerupt. S-a masurat pe mufa dinspre masina (deci nu mufa sondei) pe circuitul respectiv, cu motorul pornit, si intre + si - indica 0,4V, iar intre + si caroserie indica aprox. 4V. Din pacate din lipsa de timp si de inspiratie nu am masurat rezistenta sondei ca sa vad daca este intrerupta.

Ar putea cineva sa imi spuna in ce fel acest lucru va avea un impact negativ asupra motorului?

Si as mai avea rugamintea, daca are cineva schema electrica (pe care eu am cautat-o dar din pacate nu am gasit-o) a respectivei sonde, sa mi-o trimita si mie, ca sa pot face niste masuratori - deci este vorba de motorul BCA 1.4 16V, 2 sonde lamba, cea de dinainte de catalizator cu 6 fire.

Despre problema cu blocatul volanului, nimeni n-a auzit nimic de acest gen (am intrebat pe mai multa lume, am fost pe la mai multe service-uri), cei care si-au dat cu parerea au spus ca cel mai probabil e din caseta de directie, o supapa blocata sau ceva care face sa ajunga presiune in ambele capete ale cilindrului in acelasi timp. Mi s-a recomandat schimbarea casetei, dar as mai astepta ceva pareri, nu prea imi vine sa dau 8-10 mil. pe o caseta de directie, ca apoi sa vad ca nu era ea vinovata.

So, anyone?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating, B1S2: Open Circuit

17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating, B1S2: Electrical Malfunction

... cea de dinainte de catalizator cu 6 fire...

Din erorile postate mai sus reiese clar c

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!