Jump to content

Incidente dupa tuning


sonyscorpion
 Share

Postare recomandată

eu va sfatuiesc sa va masurati cuvintele ca nu ne tragem de sireturi in primu rand...in al doilea rand nu cred ca am vorbit vreodata pe forumul asta 'doar ca sa ma bag in seama' ok? poate am exagerat putin cu faza pe capete insa sunt niste turbine f proaste si pica prematur...uneori poate chiar prea prematur...

ardei sange : prietene ma doare la salam ca lucrezi tu la skoda...crezi ca daca lucrezi la skoda te face mai destept/informat? asa va credeti toti doctori si habar n-aveti de capu vostru...eu stiu de la fabrica garrett din romania de la cei care produc aceste turbine, de la cei care va pun voua turbatilor de la skoda turbine pe masinile noi care le primiti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • voinea

    10

  • DORU_14

    9

  • FXM

    9

  • razdan

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca ai pile la fabrica poate vorbim cu portarul de acolo sa ne zica si noua cand e promotie la turbine . Da` te rog , noi vrem d-alea bune , sa nu cada pe spate sau in genunchi. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci... numai saptamana asta am primit 10 comenzi de turbine pt 140 de cai... oare de ce?

concluzia cad f repede, pt cei care se dau mari ca lucrati in servicuri.. numai ascundeti domle adevarurile ca nu-si are rostul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

sau poate exista loturi cu defect de fabricatie si ajung abia acum pe masini.

Mie din toate 2.0TDI tunate doar la doua mi-a picat turbina (si am tunat cam 40-50 bucati pana acum cu 2.0TDI). La 1.9 105CP nu a picat nici macar una :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate numai , cati caluti se pot scoate din TDi-ul montat acum pe RS (170cp). Nu ma gandesc la versiuni de soft RACE .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca chiar e adevarat, care ar fi pana la urma cauza ? Modelele stricate din ce cauza s-au stricat ?

Sunt mai sensibile la surge ? Sunt mai sensibile la diferente mari de caldura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu va sfatuiesc sa va masurati cuvintele ca nu ne tragem de sireturi in primu rand...in al doilea rand nu cred ca am vorbit vreodata pe forumul asta 'doar ca sa ma bag in seama' ok? poate am exagerat putin cu faza pe capete insa sunt niste turbine f proaste si pica prematur...uneori poate chiar prea prematur...

ardei sange : prietene ma doare la salam ca lucrezi tu la skoda...crezi ca daca lucrezi la skoda te face mai destept/informat? asa va credeti toti doctori si habar n-aveti de capu vostru...eu stiu de la fabrica garrett din romania de la cei care produc aceste turbine, de la cei care va pun voua turbatilor de la skoda turbine pe masinile noi care le primiti!

Zau bre?Ei afla mataluta ca turbinele de O2 sunt produse de 4 surse diferite :Garrett cu 3 fabrici (Romania , Ungaria , Italia ) si KKK - Germania si Franta . Daca te intereseaza ca vaz ca te mananca rau afla ca alea fabricate in Romania - ironic sau nu - sunt cele mai bune . Alea unguresti in schimba sunt mai varza . Cele mai slabe sunt alea KKK care , vin pe motoarele 2.0 Tdi .

Daca nenea ala care lucreaza la Garrett Romania iti zice tie treburile astea , inseamna ca el insusi este un meserias de doi bani devreme ce tot el le fabrica .Nu mai pune botu la ce zic toti nea Caisa din vreo fabrica din Romania .

A si inca ceva , turbinele astea de care zici tu sa stii ca sunt dealtfel foarte performante .Utilizatorul masinii e ala care 90% le strica ....Chip tuning prost facut , ulei neschimbat la timp , filtre de aer imbacsite, accelerat masina puternic la rece etc. Mai gandeste-te .

si mai stiu si eu vreo 2 pe la Garrett care s-au oferit sa ne repare turbinele . tot asa niste nea Caisa care se dau ei mari meseriasi ...

Modificat de ARDEI_IUTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbinele de pe motoarele 1.9/105Cp sunt fabricate de Garrett . In majoritatea cazurilor au cazut datorita defectarii capsulei de reglaj a paletelor de geometrie variabila . De la o vreme incoace insa, nu prea am mai schimbat . A fost o vreme pe la inceput cand intr-adevar s-au schimbat mai multe ce-i drept , dar nu atat de multe incat sa zici ca au cazut pe capete. Turbinele de pe motoarele de 1.9 care au cazut au fost in majoritate KKK.

Cele fabricate de Garrett se pare ca sunt totusi mai rezistente .Desi mare parte din vina apartine si celui ce utilizeaza masina. Daca ii faci chip tuning nu, din punct de vedere mecanic si termodinamic nu ai cum sa afectezi turbina deoarece , nu prea poti sa treci peste limitele ei maxime . Practic chip-ul nu face decat sa modifice avansul la deschidere a clapetelor de geometrie variabila . Presiunea maxima de supraalimentare este determinata din proiectare si am impresia ca nu se poate modifica decat mecanic(marire diametre paleti , materiale mai usoare , etc.)

Sunt totusi cateva masuri pe care proprietarul masinii le poate lua pentru a evita pe cat posibil deteriorarea turbinei - ulei schimbat la timp(uleiul imbacsit determina "roaderea" axului turbinei), filtrul de aer schimbat la timp- etc.

Nu va faceti probleme cu tuningul. Daca este bine facut ,nu are ce sa afecteze la turbina.

O turbina este cel mai sensibila la calitatea uleiului folosit . Ganditi-va ca se invarte cu turatii de aproape 100.000 rpm. si axul este sustinut de lagare de argint si de platina. Daca uleiul este prost si are multe impuritati , axul incepe sa se roada .In final , axul isi micsoreaza diametrul si permite uleiului sa treaca in admisie resp. in evacuare .

O alta chestie:motorul se uzeaza cel mai mult in primele 10 minute de dupa pornire . Statistic s-a demonstrat ca in primele 2 pana la 7 secunde motorul merge " pe uscat " adica fara ulei . Ma rog , statistica asta e destul de veche -1989 .Dar ganditi-va ca acelasi ulei care unge motorul unge si turbina. Deci daca plecati la rece imediat dupa ce ati pornit motorul si ii dati talpa , foarte bine nu ii faceti .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te contrazici...zici ca alea din fabrica din romania sunt cele mai bune si dupa ca nea caisa le face proaste...spune-mi te rog ca nu esti atat de limitat incat sa crezi ca e un strungar care face turbinele si nu niste masini speciale de asamblare si echilibrat dinamic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentineti discutia on topic...si anume 'incidente dupa tuning'.

Nu de alta dar citesc aici niste aspecte de care nu am auzit nici macar pe topicul 'Probleme la OctaviaII'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alooooo .... luati o pauza :angry:. Incetati cu acuzele reciproce :ceuameni:. Un limbaj civilizat cred ca face mai mult decat apelative de pe maidan .

Parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoria zice ca erorile se clasifica in 3 categ: grosolane, sistematice si aleatoare.

In cazul unui lot de piese (turbine) putem discuta doar de erori sistematice (care se pot remedia/lua in calcul). De er. grosolane nu putem discuta caci proc. tehnologic e proiectat a.i. sa le excluda.

Cele aleatoare ies si ele din calcul pt. ca nu se pot determina (caci sunt aleatoare!). Oricum ele nu pot defini/caracteriza un lot de piese a.i. sa se catalogheze ca fiind piese cu probleme.

Er. sistematice ...caci despre astea se afirma aici ca ar exista la turbinele respective.... trebuie "dovedite" mai intai prin calcule statistice pe diverse esantioane. Daca exista atunci ele indica o problema in sistemul de productie (daca sunt abateri de la proiect) sau de proiectare. Evident ultima ar fi cea mai grava....

Oricum orice verdict trebuie argumentat serios.....

Modificat de abogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A si inca ceva , turbinele astea de care zici tu sa stii ca sunt dealtfel foarte performante .Utilizatorul masinii e ala care 90% le strica ....Chip tuning prost facut , ulei neschimbat la timp , filtre de aer imbacsite, accelerat masina puternic la rece etc. Mai gandeste-te .

Din pacate, Ardei are atata dreptate. Ii sustin afirmatia !

Sunt totusi cateva masuri pe care proprietarul masinii le poate lua pentru a evita pe cat posibil deteriorarea turbinei - ulei schimbat la timp(uleiul imbacsit determina "roaderea" axului turbinei), filtrul de aer schimbat la timp- etc.

Nu va faceti probleme cu tuningul. Daca este bine facut ,nu are ce sa afecteze la turbina.

O turbina este cel mai sensibila la calitatea uleiului folosit . Ganditi-va ca se invarte cu turatii de aproape 100.000 rpm. si axul este sustinut de lagare de argint si de platina. Daca uleiul este prost si are multe impuritati , axul incepe sa se roada .In final , axul isi micsoreaza diametrul si permite uleiului sa treaca in admisie resp. in evacuare .

O alta chestie:motorul se uzeaza cel mai mult in primele 10 minute de dupa pornire . Statistic s-a demonstrat ca in primele 2 pana la 7 secunde motorul merge " pe uscat " adica fara ulei . Ma rog , statistica asta e destul de veche -1989 .Dar ganditi-va ca acelasi ulei care unge motorul unge si turbina. Deci daca plecati la rece imediat dupa ce ati pornit motorul si ii dati talpa , foarte bine nu ii faceti .

Este extrem de important ce scrie Ardei aici ! Este bine de retinut acest aspect !

Si inca ceva: daca aveti bani de masini scumpe, sigur gasiti si pt o intretinere corecta si un tuner cu referinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoria zice ca erorile se clasifica in 3 categ: grosolane, sistematice si aleatoare.

Er. sistematice ...caci despre astea se afirma aici ca ar exista la turbinele respective.... trebuie "dovedite" mai intai prin calcule statistice pe divrese esantioane. Daca exista atunci ele indica o problema in sistemul de productie (daca sunt abateri de la proiect) sau de proiectare. Evident ultima ar fi cea mai grava....

Oricum orice verdict trebuie argumentat serios.....

Ai dreptate. Mai este defectul de material. Adica materialul din care este confectionata o anumita componenta sa nu respecte standardele de calitate impuse. Problema majora este ca majoritatea fabricantilor prelucreaza materia prima venita de la alt producator, care respecta sau nu reteta. Deci, degeaba respecti procesul tehnologic si cote si etc, si iese o turbina ..... beton, daca materialul de baza nu respecta reteta impusa.

Acest lucru este posibil deoarece nu toate sarjele de material sunt verificate. Se iau si acolo mostre, statistic, din diferite sarje, in diferite schimburi, etc, etc. Si uite asa scapa o sarja de material in care nea' Ilie de la topitorie a scapat in loc de 200 g de nustiuce solutie, 250 de grame. Eh lasa ca nu se vede zice el ..... dar .... simtim noi end-userii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoria zice ca erorile se clasifica in 3 categ: grosolane, sistematice si aleatoare.

In cazul unui lot de piese (turbine) putem discuta doar de erori sistematice (care se pot remedia/lua in calcul). De er. grosolane nu putem discuta caci proc. tehnologic e proiectat a.i. sa le excluda.

Cele aleatoare ies si ele din calcul pt. ca nu se pot determina (caci sunt aleatoare!). Oricum ele nu pot defini/caracteriza un lot de piese a.i. sa se catalogheze ca fiind piese cu probleme.

Er. sistematice ...caci despre astea se afirma aici ca ar exista la turbinele respective.... trebuie "dovedite" mai intai prin calcule statistice pe diverse esantioane. Daca exista atunci ele indica o problema in sistemul de productie (daca sunt abateri de la proiect) sau de proiectare. Evident ultima ar fi cea mai grava....

Oricum orice verdict trebuie argumentat serios.....

Bogdan zice bine: din moment ce dupa 2 ani s-au inlocuit componentele defectuoase montate initial de fabrica, inseamna ca er. sistem. au fost analizate si solutionate. Celelalte sunt erori date de o proasta intrebuintare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa ne intelegem cumva si sa luam de la fiecare partea buna. Ideea este in felul urmator, de altfel asa ar trebui sa fie. Masinile care se vand in Europa de Est ar trebui sa fie mai atent verificate, si aici ma refer mai ales la piesele ce intra in contact direct cu combustibilul si uleiul. Se stie foarte bine de riscul foarte ridicat care exista, cel putin in Romania, de achizitionare a unui ulei de "foarte buna calitate" sau numai vorbim de combustibil (care in ultima vreme a inceput sa fie calitativ, mai bun decat inainte).

Tuning, sau mai bine zis chip tuning, sau si mai bine, chip tuning foarte bine realizat (foarte bine informat, "personalizat" pentru fiecare masina, fum putin, si nu in ultimul rand feedback-ul utilizatorilor - cu alte cuvinte experienta in a scoate un produs BUN si nu experienta de a realiza chip tuning de dragul de a face ceva numai sa nu stai, cu alte cuvinte iresponsabil).

Eu nu cred ca, cei care vand un produs final, nu se gandesc ca acel produs nu va fi exploatat in toate conditiile de pe pamantul asta, si de catre tot felul de persoane care respecta mai mult sau mai putin intervalele de service si calitatea consumabilelor (vezi pret). O masina, ca si produs final, trebuie sa ruleze in toate conditiile. Daca o turbina cade la 30.000 km, atunci 100% acea turbina avea defecte de fabricatie, sau, controlul ei in regim tranzitoriu, nu era perfect calibrat.

Exista multe carti legate de turbo, si cam peste tot se afirma ca, orice turbina este garantata sa meagra perfect 50.000 km, dupa care inca 50.000 km se garanteaza ca va merge bine (aparand deja si riscuri). Nu conteaza cum mergi cu masina cei 50.000 km, trebuie sa reziste, pentru ca de aceea s-a inventat limp mode-ul sau mai stiu eu ce solutii de evitare a anumitor situatii ce pot aparea in functionarea turbo-lui. Orice lucru de pe masina, va rezista cel putin 50.000 km chiar pana in 100.000 km , indiferent de modul de exploatare - asa ar trebui sa fie. Ce nu este asa, asa cum am spus si mai sus, este defect de fabricatie sau reglari finale, legate de controlul anumitor componente de pe masina.

Teoretic, nu conteaza unde se fabrica anumite componete de pe o masina, pentru ca ele trebuie sa intrunesca/respecete anumite standarde de calitate, ce sunt impuse de catre producator. Facand o paranteza aici, daca va garantez ca in Germania la Sachs, piesele Boge si Sachs ies de pe aceeasi linie automatizata, si sunt in final (la capatul liniei) impartite in doua, cele in cutiile Sachs si cele in Boge poiate nu ma credeti :ceuameni: ).

In fine, conteaza foarte mult si modul in care este exploatata masina, factorul uman, dar urmele acestui fapt trebuie sa se vada dupa o perioada indelungata, cu siguranta nu in primii 50.000 - 100.000 km.

~Sebica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca turbinele cad de la remap, in europa si usa se face chip tuning la 100km/100mile si nu se intampla nimic, chiar nimic, turbina de pe 2.0 tdi stiu ca a suferit mai multe upgrade-uri de-a lungul timpului si ca nu mai sunt probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ce upgrade-uri a suferit turbina de 2.0TDI? Intreb deoarece masina mea e Octombrie 2004 si sunt curios daca in acea perioada existau ceva probleme la aceste motoare.

Am deja 18000km cu chip (38000km in total) si merge impecabil in continuare. Ma rog mie imi era teama de ambreiaj pentru ca nu l-am menajat deloc dar turbina nici nu ma gandesc ca ar putea sa imi faca probleme atata timp cat nu sunt idiot sa o calc la 1200-1500 rpm si vede in fiecare zi 4000-4300 rpm (tr. a 2-a si a3-a mai ales ca merg mult prin oras).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 2.0 se presupune a fi o evolutie a celui ce 1.9. Emilian as dori sa-ti sustii afirmatiile si sa-mi enumeri lipsurile despre care vorbeai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum facem comparatie intre ele sau ce? fiecare sustine aiurea ca nu sunt bune, daca de pe forum din cate octavii si golf 5 si ce mai sunt pe aici a cazut la unu sau 2 gata sunt proaste , si in cazul in care astea romanesti sunt proaste unii din voi vindeti asa ceva deci va contraziceti intr-un fel garantand ca sunt bune cele ce le vindeti si nu e aluzie la nimeni exact, fara suparare :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut nici o comparatie. Am cerut doar sa-mi spuna care-s lipsurile alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu diferentele intre 1.9tdi vechi si 2.0tdi nou in afara de faptul ca, 2.0tdi are 2 axe cu came si consuma enorm de mult ulei si consumul in sine e mult mai mare ca la 1.9tdi

cand zic 1.9tdi vechi ma refer la asz/arl 130/150

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferentele intre motorul de 1.9(ala vechi cum zici tu ) si 2 l ar cam fi urmatoarele :

- alezaj de 81 mm in loc de 79.5 mm la 1.9

- doua axe cu came - resp 4 supape pe cilindru

- prinderea injectoarelor se face cu 2 suruburi si este pe con ( net superioara ideea fata de prinderea cu brida si etansare doar cu saiba de cupru)

- cuplu motor 320 Nm fata de 270 Nm la 1.9/105 cp BJB

Motorul de 2.0 TDI nu are nici un lips fata de 1.9 ba din contra este mult mai bine gandit si proiectat . Consum de ulei ?Poate doar daca mergi ca la F1 cu masina .

La motoarele "noi " 2.0 TDI alea cu DPF , a aparut si arborele de echilibrare dinamica a vibrochenului > Ba inca motorul de RS TDI are injectoare piezo electrice , cu vreo 5 faze de injectie fata de numai 2 la PD -urile "clasice". Si asta cu piezo electrice e mai putin zgomotos . Si mai puternic .....

De unde ideea asta ca 1.9 ar avea mari lipsuri fata de ala de 2.0 ?

Iar faza cu turbinele s-a discutat..si vorba unui coleg - daca au cazut vreo 2 sau 3 la cate masini s-au vandut asta inseamna neaparat ca sunt proaste ?

MAi sa fie.....

Modificat de mariusc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzia e urmatoarea: f f f f proaste ca de altfel si motorul de 2 litri care are multe lipsuri fata de 1.9

hai ca am auzit-o si pe asta :D

Ce conteaza cele 16 valve, ce conteaza ca 2.0 tdi scoate 170 de cai (momentan) din 2 litri si probabil pe viitor si mai mult, ce conteaza ca 2.0TDI e tehnologic mai nou fata de 1.9TDI cu vreo 5-6 ani sau chiar mai mult, ce conteaza ca cel de 170 vine cu injectoare piezo si e mai silentios, si practic o sa constituie trecerea de la PD la CR, concluzia finala ramane ca emilian2005 are el 1.9 de 131 cai si de asta e mai bun 1.9tdi :hainoroc:

2.0tdi are 2 axe cu came si consuma enorm de mult ulei si consumul in sine e mult mai mare ca la 1.9tdi

Consumul de motorina din ce stiu si am vazut eu nu este "mult mai mare" cum iti place sa zici, comparativ cu cel de 130 de cai. Probabil ca ai facut comparatia cu 1.9TDI si 90 de cai.

Si daca un 2.0TDI chiar ar consuma mai mult, gandeste-te ca cam toti posesorii de aceste motoare prefera motorina euro5, care comparativ cu celelalte tipuri s-a observat ca creste consumul. Nu mai vorbesc de caii in plus sau cuplul mai mare.

Iar la ulei, hai sa fim seriosi...inainte sa apara 2.0tdi , 1.9-le era cunoscut peste tot ca un mancator de ulei - de unde si reputatia vag-urilor ca mananca ulei - deci nu poti sa arunci pisica in curtea lui 2.0tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!