Jump to content

Incidente dupa tuning


sonyscorpion
 Share

Postare recomandată

sonyscorpion

Ajutor,acu 2 zile a crapat turbina la 2.0 tdi,dusa masinuta pe la 180-190 caluti,problema este ca nu stiu de ce a crapat pentru ca aveam 40 la ora si 2800 turatii,motorul era cald,alceva nimik incat sa duca la dezastru.Ideii???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • voinea

    10

  • DORU_14

    9

  • FXM

    9

  • razdan

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Turbinele la motoarele de 1.9 s-au dovedit foarte fiabile de-a lungul timpului. Cel putin n-am auzit de multe incidente de acest fel. Nu vad de ce la motoarele de 2 litri sa existe probleme. In mod clar turbina a cedat ca urmare a tuningului. De la 140 cp la 190 cp, mi se pare prea mult. Un tuning normal am inteles ca duce motorul la 170 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

idei din pacate nu am, imi pare sincer rau si chiar ma sperie asta mai ales ca intentionez sa cumpar un golf cu acelsi motor si evident sa-l remapez, unde ai facut remaparea?ai fortat masina rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca are 190 din cip filtru si esapament nu doar din cip sau sau ma insel?(dupa mine e defect de fabricatie)

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu sa-ti dai cu parerea...

Poate e un "defect de fabricatie" ce aparea in conditii normale dupa 300000km...ce zici de posibilitatea asta?

E a doua turbina terminata dupa tuning pe o Octavia II after tuning (pe acest forum), si inca nu am auzit de nici una stock cazuta...asa ca speculatiile sunt de prisos.

Oricum, parerea mea de observator este ca o Octavia nu e masina ideala de tunat (motor), apar mai des probleme, ba cu una, ba cu alta...vezi cate ambreaje au avut probleme la Octavii tunate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea cred asta si adevarul este ca si eu cunosc una care are 2.0tdi si a dat-o cand era timpul (adica atunci cand mai avea un pic turbina) dar daca dai ex pe readeagle a lui a fost 1,9 si s-a pus soft de 2.0 deci mai mult ca sigur a fost deaia

Oricum masina va ramane tunata si dupa ce schimba turbina , sa vedem daca mai face asa, si acest motor ca si 1,9 exista si pe audi si pe golf 5 si pe passat

Deci nu prea cred ca la octavia are alt material si se strica mai repede.

Dl Voinea cred ca poate spune mai sigur cate octi 2 sunt tunate de el si cate au probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce sens "a crapat" ? Pana nu stim ce s-a intamplat cu turbina aia nu se poate spune sigur din ce cauza a aparut defectiunea. Ungere deficitara, ax forfecat sau ce s-a intamplat exact cu turbina...

A crapat e un termen mult prea general...

Mie personal imi vine greu sa cred ca s-a intamplat ca urmare exclusiva a tuningului. Am un an de zile de tuning si ~20k km, de aia imi vine greu sa cred asta (e drept ca nu e Skoda, deci exemplul este un pic deplasat, dar turbina tot Garret este...)

CUnosc un caz de Golf IV, din CLuj , caruia i s-a defectat turbina pe un G4 la ~20k km in garantie. Fara tuning, cei de la Autoworld au spus ca din cauza condusului subturat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi cumva din cauza filtrului sport?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator
In mod clar turbina a cedat ca urmare a tuningului. De la 140 cp la 190 cp, mi se pare prea mult. Un tuning normal am inteles ca duce motorul la 170 cp.

de mentionat ce nu a spus mai sus, masina a fost dusa cu soft normal in zona 170-175CP, apoi cu soft high-verion in zona 175-180CP (si chiar i-a scos pe dyno + cuplu de 392Nm), iar incidentul cu crapatul s-a petrecut cu versiunea RACE ce duce la 180+ dar care se pare ca ori a scos la iveala un defect de fabricatie al turbinei sau filtru conic a provocat....

pacat de incident , dar sonyscorpion merge mai departe (oricum oricine alege calea tuningului prin modificari exterioare, roti mari, schimbari leduri interior etc) nu sta intre fericirea lui si masina un incident ca acesta.

Cei ce doresc doar un plus de performante cu rezerve in depasiri se multumesc cu un tuning normal (in cazul meu chiar calitate nemteasca omologat cu TUV) si totul merge bine chiar si la 300.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu dupa 20 k de la la tunnig nu am avut probleme, acuma ideea e daca in momentul i care a crapat ''gagiul'' a bagat piciorul in pedala si motorul era pe la 1400 rpm era normal sa se intample asa ceva, pt cei care nu stiu dati un search dupa turbo surge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru care mi-a venit in minte cand am citit postul de aici al lui sonyscorpion (care preciza 190 caluti) a fost tunigul race si riscurile lui, mai ales in conditiile unei exploatari neatente, dar am asteptat sa vad opinia lui Voinea.

Un defect de fabricatie pare foarte plauzibil, ca si o posibila influenta nefasta a filtrului conic.

Oricum nu sunt deloc de parere ca acest incident poate fi considerat un argument valabil impotriva chiptuningului in general si nici a chiptunigului pe 2.0TDI chiar daca e pe … Skoda.

Motorul cred ca e construit dupa aceleasi standarde si cu aceleasi materiale ca si la celelalte masini ale grupului.

Si unul sau doua cazuri nu au nici o relevanta in statistica numerelor mici … unde numarul de observatii trebuie sa fie foarte mare, cu mult mai mare decat cel al utilizatorilor forumului posesori de Skoda 2.0TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea, ca un tuning facut la maxim, impinge limitele masinii catre aceste probleme.

parca si redeagle a avut acceasi porblema (cauz un pic diferita, adevarat) dar cam tot acolo s-a ajuns...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

readeagle a avut soft de 2.0 pe motor de 1.9 si era normal sa crape deoarece sunt cu totul altii parametri de functionare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. eu imi aminteam ca a avut soft de 2.0 si 140 cai pe un motor de 2.0 si alta putere..?! dar cred ca ai dreptate. nu mai stiam exact..

anyway, scuze de OT.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa fie de vina filtrul conic? Ma rog 'sport', cum vreti sa ii spuneti.. Ala ar strica in primul rand MAF-ul si poate paletii compresorului (prin prea mult nisip/praf admis)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

readeagle a avut soft de 2.0 pe motor de 1.9 si era normal sa crape deoarece sunt cu totul altii parametri de functionare

Exact, uitasem pe moment acest "amanunt", deci trebuie sa rectific ceea ce am scris in postul #11 "Si unul sau doua cazuri nu au nici o relevanta", deci e vorba de un singur caz ...

Absolut nici o relevanta in contextul afirmatiei din ultima fraza a acelui post.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca unul din nefericitii posesori de turbine crapate :winter: , pot sa spun ca nu se poate da vina pe un tuning bine facut. Bineinteles la mine a fost de la un tuning gresit, dar in situatia asta nu cred ca tuningul este de vina. Turbinele de pe acste motoare, cel putin al meu, din 10 talpi sub 1900 de turatii, 9 produc un surge de toata frumusetea. Asta se intampla si cand nu aveam chiptuning. Asa ca daca ii faci treaba asta de 5 ori pe zi, sigur in 20000 - 30000 Km crapa turbina, mai ales daca mai ai si un chip tuning de genul race.

Ce este foarte curios, am un passat de 130 HP, 4Motion care are chiptuning de circa 70000 Km si nu am intalnit niciodata fenomenul de surge la el, chiar si la talpa sub 1200 rotatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonyscorpion
Publicat (modificat)

Nu a existat nici un filtru conic singura modificare care a mai fost -scos catalizator si tobe finale iar in mijloc toba sposrt.Dar mergem inainte mai facem odata race chip si vedem daca crapa,daca mai crapa odata punem o turbina de 180 cai si cred ca se va rezolva.este o mica incercare desi sunt sigur ca o sa crape si "mizeria asta de turbina" asa parere am despre turbina asta de 140.

:lol:

:)) :D

PS:sper sa nu crape cutie sau alte magarii de genul asta.Atunci devine serioasa treaba si am s-o arunc in olt sa fiu sigur ca nu o gasesc cei de la asigurari.

Modificat de sonyscorpion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut. nu vreau sa dezamegesc pe nimeni ...dar turbinele de la O2 cad pe capete...cu si fara tuning si la km. putini .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina de 2.0 tdi este asemanatoare cu cea de 1.9tdi 130cp numai ca este mult mai proasta...calitatea componentelor este inferioara si cad pe capete...sursa este fabrica :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca toate passaturile,golfurile,leonurile,octaviile,audi a6,a4,a3,touranurile , adica masini care au motorul asta de vreo 3-4 ani ar trebui sa cada pe capete, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"turbina de 2.0 tdi este asemanatoare cu cea de 1.9tdi 130cp numai ca este mult mai proasta...calitatea componentelor este inferioara si cad pe capete...sursa este fabrica "

Esti cumva vreun cititor in stele sau lucrezi la vreun laborator de cecetare in domeniul motoarelor?Cine esti tu ca sa faci asemenea afirmatii ?

Esti tu cumva director la fabrica de turbine ?

Eu lucrez la Skoda si uite ca sunt cam confuz ....nu prea am vazut turbine de 2.0 TDi cazute " pe capete"...in schimb am vazut unele cazute pe genunchi si altele pe talpi.....

Nu mai vorbi prostii te rog frumos daca nu stii ce zici, ca sa nu bagi lumea in ceata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zGb afirmatia ta nu are nici o valoare fara dovezi. Lucrezi la un laborator de incercari , ti-ai dat doctoratul in calculul probabilitatilor ?

ARDEI_IUTE te contrazic , eu cu ochii mei am vazut turbine cazute pe spate si in alte pozitii mai mult sau mai putin obscene :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ARDEI IUTE: permite-mi sa te contrazic, asociatul meu lucreaza la dealer VW si crede-ma ca a vazut turbine de 105 respectiv de 140cai (5 bucati in interval de 3 luni) care au "cazut" cu versiunea stock de soft, si cu masina in garantie.

P.S. Inteleg si eu pasiunea, dar totusi mai mult de 180 de caluti pe asa o masina :vaidecapulmeu:

Modificat de alexander
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!