Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Nu este nicio diferenta, dar evident sa nu fie de la motorizari diferite, gen 1.9 TDI la 2.5 TDI. Deci nu difera intre variant si lim, dar este de evitat sa schimbi doar un arc de pe axa, se intampla unul sa fie mai uzat decat celalalt si sa nu iti stea dreapta masina, nu este obligatoriu, dar se poate intampla. Cel mai bine este sa le schimbi pe ambele de pe fata, de pe aceeasi masia sau eventual altele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Borisake!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa te intreb cum s-a rupt arcul? Ai lovit ceva sau pur si simplu sa rupt? Care este primul lucru care il simti cand se rupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... am gasit un arc sa-l inlocuiesc dar arcul este de berlina...

Daca sunt arcuri OEM sunt marcate cu puncte de diverse culori.

Ambele arcuri (perechi fata/spate) trebuie sa aibe acelasi marcaj.

EDIT:

Atit timp cit ai acelasi marcaj nu conteaza motorizare sau varianta constructiva (break/sedan).

Modificat de teoX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Care este primul lucru care il simti cand se rupe.

Se lasa masina intr-o parte. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... am gasit un arc sa-l inlocuiesc dar arcul este de berlina...

Daca sunt arcuri OEM sunt marcate cu puncte de diverse culori.

Ambele arcuri (perechi fata/spate) trebuie sa aibe acelasi marcaj.

EDIT:

Atit timp cit ai acelasi marcaj nu conteaza motorizare sau varianta constructiva (break/sedan).

Ba are la motorizare. Ia pune acelasi arc cu aceleasi cod de culoare la un 1.9 de la un 2.5 (bine este impropriu, ca nu se gasesc aceleasi coduri la motorizari diferite) sa vezi ce sus o sa iti stea masina.

Codul de culoare exprima duritatea si inaltimea.

Adica la un 2.5 nu o sa gasesti codul de culoare ce il are un 1.9, la asta ma refer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... bine este impropriu, ca nu se gasesc aceleasi coduri la motorizari diferite ...

Am spus acelasi lucru dar in moduri diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eto arcul s-a rupt pur si simplu cand am virat la drepta pe o strada, fara sa dau in vreo groapa. S-a auzit un trosnet si cand am oprit masina statea vizibil lasata pe dreapta. L-am schimbat si totul este in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai respetat codul de culoare de pe arcul vechi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da corespund culorile. Verde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

vreau sa schimb amortizorele si eu 4 amortizoare Monroe Reflex 920 ron sunt bune sau nu ce parere aveti? a mai pus cineva pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat amortizoarele pe spate si am ramas cu o nedumerire in legatura cu rolul si pozitionarea pieselor 3 si 5 din imagine.

Din cele doua piese la care fac referire, pe amortizoarele vechi am gasit doar piesa 3 si era fixata direct de corpul amortizorului, piesa 5 nu era.

Ma poate lumina cineva cu rostul celor doua piese si cum se monteaza corect ?

post-66078-0-25384800-1309331662_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa 3 este un capac. Se baga fest pe amortizor si acolo moare, pe el vine burduful gen burete cand masina da in groapa.

Piesa 5 este o siguranta pt a se intepeni flansa pe tija amortizorului. Nu este grava daca nu mai este, de altfel sunt amortizoare care nu au prevazuta piesa 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu stie nimeni de amortizoarele Monroe Reflex daca sunt bune nimeni nu a avut pe masina ? costa 920 ron merita bani sau nu?

Modificat de cristimatei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 2.5 TDI

Salut lume. membru nou cu o anume dilema. Am intrat aici in speranta ca o sa gasesc si eu un coleg de suferinta care s-a saturat de suspensiile standard de pe Passat. Masina mea are 125 000 km originali, e vorba mai precis de un Passat Variant 2.5 TDI 4Motion Highline, manuala, cu o resoftare, fabricatie 2005, deci amortizoarele au niste ani. Masina a venit din fabrica cu " suspensii sport ", cel putin asa scrie in configuratia de pe seria de sasiu, si e drept, amortizoarele de pe ea sunt de culoare rosie si mi se pare mie ca si arcurile sunt mai joase decat cele standard. ( am garda la sol destul de mica si nu am umblat la suspensii de cand am luat-o acum 2 ani ). Si acum la partea interesanta. Daca tot trebuie sa le schimb din cauza uzurii la care au ajuns, ma gandeam sa nu le mai inlocuiesc cu aceleasi amortizoare cu care a venit ea din fabrica ( pentru ca sunt de 2 lei sincer ), si sa incerc sa fac ceva constructiv. Optiunile pe care le iau in considerare la bugetul meu sunt ori 4 Bilstein B6 cu arcurile pe care la am acum, ori un B 12 Pro Kit. Intrebarea mea este daca cumva vreunul din voi foloseste deja B6 pe o platforma de Passat, ori A4... niste feedback nu ar fi rau. Nu o sa intreb de B12 pentru ca din ce am vazut eu acum .. relativ recent.. s-a lansat pachetul Bilstein B12 Pro Kit cu arcurile negre de la Eibach, si banuiesc ca de.astea nu are nimeni pe masina, insa macar un B12 vechi daca are cineva, m-ar interesa foarte mult parerea lui despre calitatea lor, cat sunt de tari, si daca a avut probleme din cauza scaderii de garda la sol. Ideal ar fi fost sa fac un B6 + niste arcuri mai TARI de marca, care sa nu imi coboare garda la sol, dar nu am fost in stare sa gasesc asa ceva. Orice informatie e mai mult decat binevenita.

Modificat de Passat 2.5 TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Post sters. Invata sa scrii fara majuscule !

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

@Passat 2.5 TDI si eu am aceeasi dilema acum pentru Passat 4motion, 2003, avf, berlina. Am primit oferta de la Bilstein pentru B4 doar fata si B6 pentru fata/spate..eu as incerca astea: http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?58=1&38=68407382&36=1185&14=21&32=15782&10=B2DBD03994478593E040A8C00A3E7E03018021&12=140 dar nu stiu daca potrivesc sau daca a mai montat cineva.

Anybody some feedback ? :)

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! Azi am observat la masina, ceva ciudat la amortizorul stg. spate.Privind din laterala masina se vede tija amortizorului, spre deosebire de dreapta spate unde nu se vede tija.Nu am sesizat zgomote sau oscilatii ale masinii, nu mi se pare mai lasata sau inclinata pe o parte! De ce credeti ca e vizibila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti s-o fi facut praf protectia de plastic/burete. Ceva de genul: http://www.autoconsu...mages/pk076.jpg

Mare atentie. Daca e asa si n-o inlocuiesti, in curand vei schimba amortizorul.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate,acum am vazuta ca protectia e rupta! nu stiam ca au o asemenea protectie care se poate distruge! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare!!!

Azi mi-am comandat si eu amortizoare fata Kayaba Excel G (530lei)

Abia astept sa le montez, m-am cam saturat de efectul "barca" :icon_cheesygrin:

Am inteles ca dupa montarea altor amortizoare pe puntea fata, trebuie facuta obligatoriu geometria???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate, dupa montarea amortizoarelor trebuie refacuta geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic la inlocuirea oricarui element de directie sau suspensie se reface geometria. Practic... poti circula fara probleme asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!