Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Testul a fost facut. vazut cu ochii mei. Mi-a placut profesionalismul baietilor de acolo. recomad 100%. Primul lucru pe care vreau sa il fac e sa merg cu un alt passat , poate asa sunt in general. Golful 5 nu simte asa groplie si crapaturile din asfalt, credeti-ma ca nici un logan nu le simte asa. Sa fie prea moi amortizoarele, adica mult prea moi? sau arcurile duse?

Am jante OEM de la un audi a6 rsi anvelope 205 55 r16

Modificat de vw_4_ever
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e posibil, dar o fi ceva si cu arcurile.

La masina mea am schimbat tot ce se putea, in afara de arcuri si tot simt toate crapaturile din asfalt.

Deci... mai stii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu eram inebunit ca ma lasa caseta de directie si tot vb la telefon cu Traian (Trami) si m-a invitat la el la Targoviste ca sa-mi demonstreze ca nu este caseta de vina pt bubuielile mele, mai accentuate pe partea stanga fata.

Si ce au descoperit, capetele de bara S/D duse (cap stanga schimbat acum 2 luni)+ bratele superioare/spate S/D duse. Daca trageai de roti jurai ca nu au nimic, dar na la mecanic ii altfel. Drept urmare mi-am cumparat capete de bara Meyle HD (heavy duty). dscf0024r.th.jpg dscf0025pw.th.jpg dscf0027u.th.jpg

Sunt mult mai groase in giametru si nu mai au vulcanizarea aia acolo la filet (vezi ultima poza), mie acolo mi s-au terminat, in primul rand.

Cat despre arcuri, de ce sa le schimbi, s-a lasat masina, (a scazut garda la sol) s-au inmuiat, s-au rupt, altfel nu vad de ce sa le schimbi.

La un aspect nu am fost mult timp atent, in capul amortizorului se gaseste acea flansa (axa fata), care dupa aspect de fiecare data pareau ok. In componenta flansei exista in partea inferioara o saiba mare, care la mine se desprinsese de la locul ei. Deci flansa era din doua bucati, o parte saiba si o parte bucata aia gen burete cauciucat. Flansele mele sunt de tipul ala galben, mai inalte. Mai sunt unele tot pe topic puse poze de Cosmin cu unele din cauciuc negru. Si daca socul ii prea mare cand se da in groapa, arcul se comprima, amortizorul in momentul ala trebuie si el sa se lase si daca nu o face atunci tija cu flansa se lovesc de suportul bratelor superioare, cochilia flanselor si de acolo un posibil iar zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este un singur manometru care duce la ambele amortizoare cate un furtunas subtirel si transparent ... un rezervor nu am gasit am cam desfacut pe acolo dar nimic . nici eu nu am gasit pe internet nimic nimic nici la service nu stie nimeni , au zis ca nu ai mai vzt suspensie ca asta ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi fiind liber si pentru ca a fost cald am mai muncit la masina.

Am schimbat rotile de iarna cu cele de vara dar jantele din tabla , nu am pus inca cele de aliaj,pana nu rezolv cu amortizoarele.Tot azi am demontat amortizoarele spate si m-am convins ca sunt duse, unu curge celalalt nu, sunt marca sachs posibil originale. Au tot felul de serii stantate pe ele.Asta chiar nu stiu daca e posibil ca un amortizor sa tina 211500km.

Cu ele date jos le-am comprimat si dureaza cam 30sec -1 min pana de extinde,deci nu mai sunt bune.

Ma asteptam sa fie asa ,le-am dat jos mai mult ca sa verific flansele , si sunt bune. Nu am reusit sa scot protectia aia din cauciauc din flanse, cei drept nici nu am tras foate mult de ea. Se poate vedea si in poze.Aici va intreb, se scoate bucsa din cauciuc din flanse sau e integrata acolo?

Dupa ce am constat asta le-am pus inapoi , treaba de juma' de ora demontat/montat, si urmeaza sa vina amortizoare noi marca bilstein, sper sa fi facut o alegere buna.Nu le-am cumparat inainte in idee ca trebuie sa schimb si flansele si sa nu ma duc de 2 ori dar din fericire nu a mai fost cazul.

Am verificat bucsa de la punte si e buna deci bataia vine de la amortizoare, astept sa le inlocuiesc si sa vedem dupa cum se comporta.

Pe puntea fata , am gasit si aici un amortizor scurs , deci ma pregatesc sa le inlocuiesc si pe ele , inca nu dispun de fonduri dar in viitoarul apropiat le voi inlocui.

Am mai gasit pe fata si va cer parerea , bieleta antirului are bucsele crapate se poate vedea in poza, ce recomandati sa o schimb?

Baratele superioare au foarte putin joc cand pun mana pe ele si le rasucesc , e normal sau sunt pe duca?

Am facut testul indicat de Borisake dar se misca roata cu toata masina nu doar roata

Cam astea ar fi intrebarile, acum va rog sa ma iertati pentru postul kilometric :D

Pun cateva poze cu amortizoarele spate si fata

Buieleta antirului

240320114124.jpg

Amortizor fata.

240320114128.jpg

Amortizor spate.

240320114131.jpg

240320114133.jpg

240320114134.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut un test de amortizoare.au iesit 52% pe spate(doar pe astea le am modificat),si 48% pe fata...la astea nu am umblat.

SORINE,daca citesti...ce parere ai?

nu s cam prea moi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica sub 30%, asa zice lumea. Eu cand am facut un teste de amortizoare acum n'spe ani, ala zicea ca sub 60%, dar na. Atatea bordee, atatea obicee.

Cosmine, bucsa antiruliu ii pa garantat, deci alta, amortizoarele clar sunt scurse si dupa cum ai constatat si tu ca sunt OEM, si ca ti se ridica tija fffoarte greu...si iti zic ca avand in vedere ca ai amortizoarele OEM, schimba si flansele de pe spate, costa 60 lei Lemforder la Volksman. (am intrebat eu).

Acum cand schimbi si amortizoarele pe fata, verifica si acolo flansele sa nu fie duse si alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa traiam si eu cu impresia,ca 50 % e chiar rezonabil.

pareri si pareri,vorba ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se numesc bucsele acesate inceruite cu rosu... mie mi se aude o bataie puternica cand dau in gropi si am schimbat toate bratele si tot se mai aude, si mi-a zis cineva ca s-ar putea sa fie de la bucsa aceasta, se poate?

post-85092-0-33905700-1301752569_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reprezinta flansa amortizorului. daca se aude un sunet ca si cum ai bate intr-o oala , ea este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca acele coduri sunt pe piesele respective inseamna ca sunt de Mapco.le-ai schimbat sau asa au venit din fabrica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand dau in gropi se aude chiar asa, dar se mai aude inca un jogomot si cand franez sau pornesc de pe loc mai repede, se poate ca tot de la flanse sa se auda zgomotul acela?

de pe ce piese te referi ady?

Modificat de spiper01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codurile din poza asta...sau ce ai vrut sa zici cu acele coduri care se termina in OES ?

post-68118-0-21886400-1301780839_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o nelamurire, urmeaza sa schimb fransele de la amortizoarele de pe puntea fata.

Am intrebat la piese auto si ma intrebau de rulment. Ei bine aici e neclaritate mea.Nu le-am demontat ca sa vad cum arata , din cautarile de pe net am vazut ca sunt de culoare galbena cu o inaltime de ~50mm si in mijlocul lor au o saiba metalica. Intrebarea mea unde vine acel rulment de care tot pomenesc baieti astia de la piese auto sau ei le confunda cu flansele modelului de passat pana in 2001 cele de culoare neagra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flansele acelea sunt aceleasi din '98 pana in 2005 (la unele variante difera doar forma putin). Si NU au rulment. Poze cu ambele variante gasesti in topic.

Ei le confunda cu flansele de Golf4/Bora. Profesionisti...

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc C O S M I N , era cum ziceam eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reozlvat problema cu bataile care le aveam pe puntea spate si m-am gandit ca poate mai e cineva in situatia mea si i-ar prinde bine.

Dupa cum spuneam si in posturile anterioare, la mine batea spatele la gropi mici , delimitari de viteza etc. Am inlocuit amortizoarele cu unele Bilstein dar in prima faza nu am schimba flansele. Rezultatul acelasi bataie putin atenuata si nu se mai balansa spatele masini, amortizoarele facandu-si treaba.

Mi-am tot facut ganduri cum ca ar fi bucsa mare de la punte ,dar inainte am zis sa incerc flansele. Am cumparat alte 2 flanse Sachs si demontand-o pe cea veche am facut o comparatie .Nu am observat nicio diferenta si eram convins ca le schimb degeaba , asta pana la proba de drum cand am constatat ca am alta masina.

In concluzie cand schimbati amotizoarele ( originale in cazul meu ) obligatoriu si flanse, chiar daca par ok dar nu sunt deloc ok.

Acum parca am alta masina.

Urmeaza sa schimb pe fata flansele si bucsele de la bara stabilizatoare,pe care le-am cumparat,din ce am mai citit flansele fata pica mai greu dar incerc.Voi posta rezultatele. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ti s-a mai zis de flansele alea. Se verifica daca se misca usor stanga/dreapta, tinand de prinderi, de locasul suruburilor. Acelasi lucru l-am patit si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am le-am testat si eu.Aveau un joc mic dar nu gandeam sa fie cauza batailor. Oricum s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin,fara suparare,dar nu e obligatoriu.

eu cred ca pe rand e cel mai bine.am reconditionat amortizoarele,flansele alea erau usor elastice,dar nu am nici o bateie,nimic,,,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de situatie. Si eu le-am luat pe rand dar la mine eram duse ambele.La mine atat amortizoarele cat si flansele erau originale si aveau 211500km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un test de amortizoare si am ramas uimit. Cele noi care le-am pus acuma 1 luna au iesit mai slab decat cele pe care le am pe fatza din 2002. Cele noi au fost BOGE. Cei de la skoda au zis ca se incadreaza in limitele normale.

post-8363-0-14742900-1303830146_thumb.jp

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa ma dumiresc cu o chestiune:

Pe masina am PDG (PR 1BB).

Codul la amortizoarele din spate este 4B0 513 031 J.

Am consultat catalogul de la Kayaba dar pentru Passat la codul respectiv nu apar echivalente.

In schimb, la acelasi cod 4B0513031J, apare o echivalenta pe Skoda Superb respectiv KYB 345027.

Amortizoarele de pe masina sunt Boge si bitubulare (nu's cu ce se maninca asta).

Tinind cont ca e acelasi cod si pe VW si pe Skoda, e vorba de acelasi amortizor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.

Superb este 90% identic cu Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema am si eu si as dori o parere cat mai rapid ca am masina desfacuta. S-a rupt arcul pe dreapta fata, am gasit un arc sa-l inlocuiesc dar arcul este de berlina. Este vreo diferenta intre arcul de berlina si unul de break? Este vreo problema daca arcul este dupa fata stanga si-l pun pe fata dreapta? Astept parerile voastre. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!