Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

asa cred si eu doctore. si inca ceva ce am uitat sa specific, cand bate vantul lateral destul de puternic trebuie sa tin de voland cateva grade in partea opusa pentru a merge drept, ceea ce la alte masini nu am observat. sa fie tot de la amortizoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva o poza cu detalii sau o schema?pt ca am folst sfatuit sa schimb si protectia aia de praf,sau ce o fi acolo sus,si inca un inel..n am inteles bine...

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa aratau si ale mele dar curgeau muult mai tare, eu zic ca poti sa mergi linistit cu ele, atunci sa le schimbi cand simti ca bat sau ca masina e ca o "balena" in spate. In rest nu merita sa dai bani pe ele.

Imi pare rau. Daca ti-au curs inseamna ca ti-a iesit gazul si ca vor incepe sa piarda din ce in ce mai mult ulei din ele; asta pt ca s-a uzat semeringul din capul amortizorului. Deci or sa crape (moara) cand o sa scada uleiul din ele. Si daca semeringul incepe sa nu-si mai faca treaba, fiecare balansare a masinii face ca uleiul sa balboteze, deci posibil pierderi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dai, dar tu nu ai de unde sa stii cand o sa ramana fara ulei sau o sa bata. Se poate sa ramana si peste 2-3 ani. Nu ai de unde sa stii cat de tare trebuie sa lucreze amortizoarele ca sa piarda ulei, poate numai atunci cand le fortezi la maxim scapa, si depinde si cat scapa, sunt multi factori aici, nu le schimbati pana nu bat sau simtit ca sunt foarte moi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ale mele parca nu bat, dar simt orice denivelare, crapatura de pe asfalt in scaun. este de la articulatii sau amortizoare ? pe spate mi se pare ca o apas foarte usor , si cauciucul de protectie de la amortizoare este foarte ros, invechit. masina are 178000 (mai mult ca sigur nu sunt reali) si cred ca amortizoarele sunt din fabrica. pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute fa un test de amortizoare, posteaza aici rezultatele si vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiti bine ca s neconcludente testele de amortizoare.:(

poti sa ai amortizoru curs varza si sa iasa bun testu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat acuma 2 zile amortizoare fata + spate, protectiile de cauciuc si plastic la toate amortizoarele, flansele fata + spate.

concluzii inca nu pot trage ca am mers putin si doar prin oras dar primul lucru ce l-am observat e ca astea noi sunt mai tari, masina nu mai cade in bot cand franez la viteza mica la semafor, si nu mai balanseaza la treceri peste linii de tren sau tramvai. am luat niste giratorii cu viteza mai mare si nu ma mai arunca dintr-o parte in alta..dar tinuta de drum intins o s-o vad in weekend cand e programat un drum mai lung in afara judetului.

legat de demontat/montat pot sa spun cateva lucruri: spatele l-am rezolvat in maxim 45 min pe ambele parti. nici nu trebuie data roata jos...se ridica putin masina si se desface flansa de sus prinsa in 2 suruburi si surubul de jos din amortizor. In schimb cele de pe fata au fost un chin si au durat vreo 6-7 ore :( In primul rand surubul de jos cand vrei sa il scoti vezi ca loveste in brat si nu iese nici macar jumatate. Aici a cam fost un impas pe care l-am trecut cu ajutorul lui C o s m i n caruia ii multumesc si aici pentru sfatul acordat telefonic. Dupa ce iese acel surub sfatul meu e sa il bagati inapoi invers pe unde e loc din belsug (nu inteleg de ce nu a fost din fabrica gandit asa). Dupa aceea alta problema...la Passat arcul e iesit din comun de tare (al meu are un punct galben si unul maro). Daca arcurile la alte masini se strangeau cu 2 prese mai mici..arcul de passat abea abea am reusit sa il comprimam cu 4 prese de arc (2 mici si 2 mari cu prindere dubla).

In rest...bucsele pe fata asa cum am banuit erau ca noi, nici macar praf nu aveau pe ele deci daca chiar nu aveti probleme cu ele nu are rost sa fie schimbate. Nici flansele metalice pe spate nu erau in stare rea. La fel si protectiile de amortizor nu erau rupte sau crapate dar noa nu faci prea des operatiunea asta asa ca am schimbat tot.

Amortizoarele ce le-am dat jos nu erau curse deloc dar la 2 din ele cand le-am comprimat nu au mai revenit deloc tija a ramas jos si celelalte 2 au urcat intr-un tarziu :P acuma voi vedea in timp daca a meritat sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au mai urcat ca au ramas fara gaz, au ramas doar pe ulei. Daca la celelalte doua, tijele urca greu, inseamna ca mai au ceva gaz, dar nu suficient, adica ca si cum ar fi fost noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abstrakt,daca tot te ai chinuit cu surubu ala,pune si detaliile,daca nu e foarte greu,cand o mai avea cineva nevoie,sa nu tot stea sa intrebe.

ce inseamna ca masina dadea in bot cand franai la viteza mica?ca un balans oarecare e normal...

de care amortizoare ai luat si in ce bani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi posturile

#274

#283

cand franam de la viteza mica pana la oprire totala rotile se opreau total iar toata caroseria parca mai vroia sa mearga inainte se atunci masina se lasa destul de tare pe amortizoarele fata si revenea ..facea un balans in plus. e normal dar la mine era mai pronuntat si te misca mai tare in masina..la fel si la treceri incete printr-o zona cu denivelari se misca tare stanga dreapta.

Acel surub practic trebuie fortat afara. Prima data am vrut sa desfac bratul dar pe langa ca era mai mult de munca nici nu am avut presa de pivoti. L-am sunat pe Cosmin si la fel a spus si el sa il fortez unpic. Am slabit putin suruburile de la brate si cu o bara de fier pe post de parghie apasam bratul in jos si bateam surubul in acelasi timp afara din partea cealalta cu alt surub bagat prin spate.Cand ajunge surubul in brat l-am lovit de jos cumva ca sa urce peste el si pana la urma a iesit. Oricum, cum spuneam l-am pus invers, si pe langa ca il poti scoate cand vrei in 2 minute mai e si bagat putin de sus in jos deci mai bine. Nu inteleg de ce erau bagate asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau bagate asa pentru ca pe linia de ansamblare bratul inferior-spate e montat DUPA ce e montat amortizorul pe brat. Prin urmare nu-i incomodeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abstract,multumesc pt posturi,nu ;le vazusem,s a facut ditai topicu.

din pacete si eu tot sachs uri de astea am pe masina...nu i de mirare ca au curs...((

acuma cred ca tre sa ma astept si la cele de pe fata!la masina inca nu se simte nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot cititt ce s-a discutat aici si ma alatur si eu cu o problema la masina mea, banuind eu ca sunt amortizoarele.

Acum un an poate putin peste schimband rotile observ ca amortizorul stanga spate are ulei curs pe el.Am zis inca de atunci ca le schimb dar le-am mai lasat.Acum am mai discutat cu diverse persoane pt ca a inceput sa bata spatele, ba chiar usor instabila la trecere cu aprox 35km/h peste delimitarile de viteza.(parca danseaza)Cei cu care am vorbit au zis sunt amortizoarele.Eu pe langa acestea m-am gandit ca acel "dans " ar putea veni de la uzura bucselor antirului ( cele care ofera mobilitate punti spate) sper sa ma fi exprimat corect.M-am uitat la acele bucse si par ok nu sunt crapate sau alte lucruri.Am sa ridic masina pe cale si am sa ma uit mai bine.

Bataia se simte tare la crapaturi in asfalt, delimitari de viteza, sau pe podul Grand la imbinaturile metalice.

Ce parere aveti sunt doar amortizoarele sau sa ma astept si la acele busi?

Legat de amortizoare ce marca ma sfatuiti sa cumpar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus BOGE si sunt multumit. Sunt made in germany. 190 lei bucata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot cititt ce s-a discutat aici si ma alatur si eu cu o problema la masina mea, banuind eu ca sunt amortizoarele.

Acum un an poate putin peste schimband rotile observ ca amortizorul stanga spate are ulei curs pe el.Am zis inca de atunci ca le schimb dar le-am mai lasat.Acum am mai discutat cu diverse persoane pt ca a inceput sa bata spatele, ba chiar usor instabila la trecere cu aprox 35km/h peste delimitarile de viteza.(parca danseaza)Cei cu care am vorbit au zis sunt amortizoarele.Eu pe langa acestea m-am gandit ca acel "dans " ar putea veni de la uzura bucselor antirului ( cele care ofera mobilitate punti spate) sper sa ma fi exprimat corect.M-am uitat la acele bucse si par ok nu sunt crapate sau alte lucruri.Am sa ridic masina pe cale si am sa ma uit mai bine.

Bataia se simte tare la crapaturi in asfalt, delimitari de viteza, sau pe podul Grand la imbinaturile metalice.

Ce parere aveti sunt doar amortizoarele sau sa ma astept si la acele busi?

Legat de amortizoare ce marca ma sfatuiti sa cumpar?

Problemele sunt doar la amortizoare in cazul tau. Eu sincer nu am auzit pe nimeni sa isi fi schimbat bucsele de pe puntea spate la Passat.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat si eu la acele bucse dar nu stiu daca se gasesc de cumparat separat doar bucsele.

la fel si pe fata bucsele mari de jos din brat se pot scoate afara din brat sau se inlocuieste bratul cu totul? cand virez de volan pe loc (ca doar asa am putut sa vad :D ), bucsa si bratul au un usor joc stanga dreapta (cativa milimetri nimic alarmant deocamdata)...bratul in mod normal ar trebui sa se miste doar sus jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se gasesc doar bucse pe ebay am gasit toata piesa.Se poate vedea in poza.

Am gasit tot pe ebay si va intreb si pe voi, amortizoare la un pret destul de mic , o fi ceva de capul lor? pun un link sa le vedeti.

http://cgi.ebay.de/2-TOP-SERIEN-STOssDAMPFER-HINTEN-VW-PASSAT-TYP-3B-3BG_W0QQitemZ220754971112QQcategoryZ57391QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BFICS%252BUFI%252BDDSIC%26otn%3D6%26pmod%3D270720454514%26ps%3D63%26clkid%3D7786252908484170470

post-17118-0-34892500-1300399395_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prea no name.io s prea sarac sa cumpar un lucru ieftin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu am auzit pe nimeni sa isi fi schimbat bucsele de pe puntea spate la Passat.

Mai sunt cazuri... Redfighter, Florin (FLORO)...

Ei ar putea spune cum s-a comportat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COSMIN, am zis cazuri foarte rare (nu deloc) si vb din ce imi povestesc oamenii de prin service.

Bucsele de pe puntea spate sa gasesc de cumparat fix ca in poza de mai sus, nu doar partea de cauciuc, pusa de colegul Cosmin_TDI parca sa zic ca costa pe la 200 - 250 lei/buc si se schimba si bucsele de pe bratele tirant, bucsele mari.

Cum se verifica daca sunt duse bucsele mari de pe fata, cele de pe bratul tirant, opuse bratului cu amortizorul. (bratul lung si curbat)

Masina in pozitie normala cu rotile pe asfalt si nu virate, se pune piciorul sus le roata, intre aripa si roata si se impinge cu piciorul catre spatele masinii si invers, catre botul ei. Daca roata se misca fata/spate destul de usor si sa zic mai mult de 1cm, bucsele sunt duse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles Borisake, ma voi uita ca si pe fata se mai aude o bataie cateodata, dar am zis sa termin intai cu spatele.

Cum as putea verifica bucsele de pe spate. Eu ma gandeam cu masina ridicata sa imping in punte spre dreapta si stanga masini (transversal) asfel sa vad daca are ceva joc.Din ce am vazut eu par ok

Legat de amortizoare renunt la cele de pe ebay vorba colegului sunt prea no name, si ma indrept spre KYB sau SACHS, am gasit la 2mil bucata.Am citit aici SACHS sunt mai moi , imi poate spune cineva cele KYB cum sunt?

Trebuie sa cumpar si flansa de sus sau sa verific intai sa vad in ce stare e?

La montaj ,pe care eu il voi face, am o curiozitate, e nevoie sa desfac capitonajul din portbagaj, vad ca nimeni dintre cei care au facut operatia asta nu a precizat treaba asta.Eu in trecut am schimbat la fostul opel si la el am desfacut capitonajul , avand acolo surub.

Daca sunt colegi care au schimbat bucsele spate ii rog sa imi spuna cum se manifestau acestea ininte de schimb.

Modificat de Cosmin_TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COSMIN, am zis cazuri foarte rare (nu deloc) si vb din ce imi povestesc oamenii de prin service

Pai... nu te-am contrazis.

Ideea era ca ei ar putea descrie cum se simte o masina cu bucsele respective obosite.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin_TDI pe spate nu ai nevoie sa desfaci capitonajul. Surubul de jos il desfaci de sub masina din interiorul rotii iar flansa de sus e in 2 suruburi la care ai acces de afara numai sa ridici putin masina sa poti baga mana pe deasupra rotii.

Flansele din cate am vazut la alti useri si chiar la mine erau ca noi si nu trebuiau schimbate.Sachs sincer nu mi se par moi ci din contra sunt tari. Masina nu mai balanseaza deloc cand franez si nici stanga dreapta la denivelari. Acuma m-am intors dintr-un drum Arad-Timisoara-Arad si pot sa spun ca se comporta bine si in curbe la viteza mai mare in sensul ca nu se mai lasa fata asa tare. Mai vezi si altii ce au pus de ex Eto care are Boge sa vezi cum se comporta alea.

Edit: uite poza cu suruburile de sus din flansa

post-9964-0-87479600-1300469756_thumb.jp

Modificat de abstrakt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles , vazusem suruburile flansei dar ma gandeam daca nu cumva mai are alt surub fiind nevoie sa desfac capitonajul.La flanse ma uit cand dau amortizoarul jos. Sper ca saptamana viitoare sa i-au 2 amortizoare si da o fi si timp le montez,abia astept sa vad cum se comporta dupa.

Cum se comporta acum la tine cand treci peste denivelari, si lini de tranvai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!