Jump to content

Probleme pornire sharan


SHARANEL
 Share

Postare recomandată

am localizat reperele 11, 14 si 17, maine am sa ma ocup de astea. Cel mai groaza mi de ECU, ca e dificil de ajuns la el, si mai am o problema, poate o sa radeti, dar nu am codul de la casetofon, si daca deconectez borna, trebuie sa-l duc la decodat dupa aceea, deci trebuie scos din bord, si nu am nici "betele" alea cu care se scoate... De tot r

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc, dar la mine e simplu: motorul nu porneste, decat dupa 10sec - 30 min (in functie de noroc :) ) sau a doua zi.

Tocmai, o sa vezi ca n-o sa plece :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci care e relevanta testului???

Ar putea acel senzor sa aiba un contact imperfect, sau sa faca scurt la umezeala???

Atunci de ce porneste dupa 5 - 10 minute de dat la automat (pe reprize, bineinteles). :) :) :D :33:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fa testul cand e vreme buna si iti porneste usor, sa vezi daca ai aceleasi simptome... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relevanta este urmatoarea: nu e chiar atat de simplu pe cat poate pare sa defectezi o masina a.i. sa aiba scanteie si benzina si totusi sa nu mearga. Parerea mea este ca acest senzor poate fi o cauza pt. o astfel de manifestare. De altfel sugestiile mele se refera la altceva, nu sa deconectezi senzorul sa vezi cum nu pleaca motorul - ideea sa il deconectezi era doar un "by the way"

Pana cand va posta Andi procedura exacta de test pt. ac. senzor pt. motorul tau o postez pe cea relevanta pt. al meu. Probabil corespondenta la pinii ECU nu e aceeasi, insa prima parte (testarea electrica a senzorului) ar trebui sa fie valabila si la tine

Parcurge punctele postate de mine mai devreme si procedura din document si mai vorbim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am rezolvat problema!

sa o luam cu inceputul:

Am listat schitele trimise de voi, si am coborat la masina. Am localizat mufa 11, a senzorului de turatie (3 pini), si am deconectat-o. Am incercat sa pornesc motorul, canci. (mentionez ca dimineata am pornit masina in 10 minute, si am circulat cu ea).

Pinii curati, frumosi, bag mufa la loc, si imi zic: ia sa vedem pe unde merge cablul acesta. Si il urmaresc, la un moment dat trece prin spatele delcoului, si ca sa vad pe unde iese, am tras-impins de cablu, sa vad care misca. Si, surpriza! In spatele delcoului, camasa cablului deizolata cam pe 5-7 mm, se vedeau cele trei cabluri dinauntru (rosu, galben, negru), si, CABLUL ROSU DEZIZOLAT statea lejer fix pe clema din spate a capacului delcou!

Asta ar explica toate simptomele: fiind probabil oxidat putin si cablul, si clema, nu facea contact perfect, doar la umezeala, si dupa multe minute de dat la automat probabil imi pornea ca din trepidatiile motorului se mai misca 1 mm sau mai putin, si nu mai atingea clema. Tot asa explic ca se oprea motorul cand intram in gropi.

Momentam am dat jos capacul delcou si am tras cablul prin fata lui, la 10 cm de orice metal, luni bineinteles am sa izolez cablul.

Sper sa fi fost aceasta problema, acel cablu rosu buclucas, acum astept sa mai ploua la noapte si sa vad cum va porni dimineata, dar eu tare sper sa nu mai am probleme.

Va multumesc tuturor, consider ca voi mi-ati remediat defectiunea, s_c si andi tdi in mod special mii de multumiri ca v-ati implicat atat de mult, si imi puteti trimite factura ca o achit fara sa clipesc :lol:

Ei dar sa nu ma bucur prea mult, sa vedem cum se va comporta dimineata, dupa o noapte ploioasa.

:up:

si un edit: deasupra mufei 11 cu 3 pini am mai gasit un conector cu un singur pin, care l-am deconectat, si motorul functiona la fel. Acum l-am reconectat, dar eram curios de la ce e acea mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ca dupa o seara si o noapte ploioasa, dimineata a pornit la prima cheie.

:up:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca s-a rezolvat, daca treci prin CJ hai sa-ti resetez codurile de eroare care ti-au aparut in timpul depanarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg destul de des la CJ, cel putin de 2 ori pe luna. trimite-mi te rog un nr de tel, ca sa ne putem gasi.

Mai am un scurt la siguranta nr.3 (momentan e modificata putin instalatia de un electronist, ca sa am semnalizari - fara siguranta 3 nu mergeau semnalizarile, doar avariile) - apare acest scurt la testare???

Nu ca m-ar deranja in mod deosebit, ca pot circula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana asta te pot ajuta si eu. Se pare ca suntem concitadini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Intoarcerea problemelor - part II.

Motorul da exact aceleasi simptome ca si in primavara trecuta (o fi de la astenie???) adica porneste greu cand ploua si s-a oprit motorul cand am intrat intr-o groapa, si nu a mai vrut sa porneasca, decat dupa 30 min (fara nici o interventie).

Am pus mana direct pe cablul pe care l-am schimbat, nu poate fi altceva, adica e prea mare coincidenta sa fie exact aceleasi simptome de la altceva. Maine (luni) ma duc la un electrician, demontez senzorul de turatie si verific cablul, eventual ma gandesc sa schimb senzorul.

Imi poate spune cineva cum se poate verifica senzorul?

Imi poate spune cineva CODUL senzorului, ca la magazin am intrebat de "senzor de turatie" si habar n-avea ce e aia, unde se afla si cum arata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,cand omui necajit mai dai : ai vazut reportajul ala la pro tv unde au deconectat casa de la stalp si prizele tot luau foc? cred ca ai patit la fel :) ,popa a zis ca sa instalat un pui de drac , eu zic sa apelezi la un calugar :) asa fara gluma dar cu ce au spus cei doi moderatori sigur este una din acele probleme doar ca trebuie sa gasesti un bun,bun electrician(nu popa) :)

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am demontat senzorul, izolatia facuta de mine s-a desprins si a prins umezeala (reamintesc ca am taiat firele vechi exact din senzor), am reizolat tzeapan, si nu mai am probleme.

Dar pt siguranta, am comandat un senzor nou (2,7mil - aici am impresia ca m-a barbierit comerciantul), cred ca a venit deja senzorul, dar nu m-am dus sa-l ridic ca nu am avut banii. Luni rezolv problema, inclusiv schimbatul senzorului (cel vechi il pun bine bine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Din pacate senzorul de turatie nu a mai ajuns, am sa postez aici codul senzorului, si am sa va rog pe voi sa ma ajutati sa intru in posesia piesei. Nu am mai avut probleme de cand am re-izolat cablurile, dar pt linistea mea vreau sa schimb senzorul.

Altceva:

Am facut o mica plimbare weekendul trecut pana la Ciolpani (35 km de la Bucuresti), si mi-am propus sa dau 220 km/h la Balena mea, ca sa nu mai avem povesti ca "merge" sau "nu merge" (mentionez ca i-am dat 190 pe un drum de "doar" 2-3 km).

Din pacate la 180 km/h am prins pe unul in fata care nu a vrut sa se replieze, si am fost nevoit sa franez, poza atasata deci e facuta in timp ce franam. Dupa aceea traficul nu mi-a mai permis sa ma risc la 200km/h.

Observati si turatia, intr-a 5-a: cutia caracteristica monovolumelor si busurilor.

A, si inca ceva: 5 persoane in masina + bagaje pana in tavan (corturi, saci de dormit, paturi, etc).

Consum mediu bistrita-buc 8,7% (fara AC), buc-bistrita 7,9%, cu A/C nonstop pana la Brasov. Stilul de condus a fost acelasi, circulatia aprox. aceeasi. Nici eu nu imi explic fenomenul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Observ ca s-au pierdut cateva posturi, hai sa fac o sinteza pt cei care mai sunt interesati (daca tot a readus s_c topicul in actualitate):

acel cablu de care vorbeam era "imbatranit" rau de tot, pe toata lungimea sa, toata izolatia era crapata, probabil de la variatiile mari de temperatura (-20 + 100 oC). Am cumparat 50cm de cablu ordinar cu 3 fire (cost 0,6 RON), am taiat firele direct din senzor, capetele le-am lipit cu cablul cumparat de mine, si in fundul senzorului am turnat poxipol (pt izolare si fixare). La fel am facut si in partea cu mufa.

Dupa aceasta motorul a pornit fara probleme, pana anul trecut, cand inainte de intalnirea de la Paltinis am spalat motorul. Am apelat la toti prietenii, a venit si colegul nostru Valentin cu laptopul, dar nu s-a gasit nici un cod de eroare. Am schimbat bujiile, am pus baterie 9, intr-un final seara tarziu a pornit masina, dar fara o interventie exacta undeva anume.

A doua zi am pornit spre Paltinis, dar intre Reghin si TgMures s-a oprit motorul si nu l-am mai putut porni. Intr-un final, am ajuns remorcat la TgMures, intr-un service nou, dotat si cu preturi de bun simt (Autocomplet, str.Paul Chinezu nr.10) unde mi s-a schimbat bobina de inductie si modulul de pornire (bobina+modul a costat aprox 2,2mil, iar manopera 1,4mil).

Din ziua aceea nu am mai avut niciodata probleme, indiferent cat a plouat sau in cate gropi am intrat.

Deci, ca sa fac o sinteza, cauzele au fost multiple:

-cablul senzorului de turatie imbatranit si crapat;

-bobina de inductie si modulul de pornire aveau o crapatura cat un fir de par, a fost necesara inlocuirea lor.

si inca ceva: pe capacul delcoului aveam o aparatoare, intre capac si aparatoare se aduna praful, intra umezeala, si se carboniza praful acolo, si fura scanteie. La sfatul mecanicilor, care mi-au aratat urmele de carbonizare de pe capac si aparatoare, am dat jos aparatoarea si am aruncat-o, sa n-o mai vad vreodata :tomato:

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

S-o stricat si la mine Sharanul :)

Sa o iau de la inceput ca poate are legatura:

De ceva timp am o problema cu pornirea , adica porneste foarte greu cand sta stationata mai mult de 8-10 ore. Am fost la mecanic, am verificat pompa de inalta presiune,am scimbat filtrul de motorina,T-ul acela de pe filtru,verificat,pompa din rezervor si degeaba pornea tot asa greu

Mi-a zis cineva sa schimb si oringurile de la injectoare, dar inca nu le-am schimbat.

Acum cateva zile m-am trezit ca scoate fum ca o locomotiva

Problema cea mai mare e ca sunt la 500 km de casa :) in Babadag

Am dus-o la un service in Tulcea am pus testerul pe ea si nu da nici o eroare dar am constatat ca i-mi baga motorina in baia de ulei asa ca a trebuit sa o las acolo, urmand ca maine sa desfaca mecanicii capacul de la culbutori sa vada pe unde baga motorina in baie

A mai patit cineva treaba asta? poate scapa motorina tot din cauza acelor oringuri?

V-as fi foarte recunoscator daca mi-ati da o idee ,ca nu vreau sa ma rupa astia in service

Sau daca i-mi puteti recomanda pe cineva de pe forum cu care pot vorbi la un telefon

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil garnitura de chiulasa, sau mai rau, chiulasa insasi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de chiulasa am schimbat-o anul trecut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu atat mai mult. Cauza care a dus acu 1 an la arderea/deteriorarea garniturii de chiulasa, a distrus-o si acum. Sau garnitura de anul trecut este de proasta calitate. Sau s-a gresit la montaj... Sau, sau, sau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau alt loc in care poate sa intre motorina in contact cu uleiul este pompa tandem(care o banui si eu),la care se schimba niste garnituri. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri

Nu stiu ce sa zic de pompa tandem , cand am fost in service in Craiova mecanicul a zis prima data de pompa tandem si pentru cateva zile mi-a montat alta de la el ( nu noua) ca sa vad daca pornete tot asa greu si pornea la fel si cu pompa aia

Sper sa nu fie ceva costisitor, oricum o sa le zic la baieti sa verifice prima data oringurile de la injectoare

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat oringurile . Acolo era problema . S-a rezolvat totodata si cu pornirea grea :salut:

Deja am facut peste 1000 km si totul e ok

Sper sa nu mai am probleme curand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai rezolvat problema si iti urez multi km fara alte probleme :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce sunt oringurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!