Jump to content

Probleme pornire sharan


SHARANEL
 Share

Postare recomandată

Mersi @latzy,asta le stiu si eu,pai arsa nu cred ca e vreo una ca au trecut toate testul cu scanteia ,doar sa nu functioneze cum trebuie.De pornit porneste cateodata balbait si de aici a plecat treaba cu verificatul lor.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bănuiesc ca le ști..Am scris și pt restul, care mai citesc pe aici, ca știu ca mulți schimba bujii aiurea când ei, de fapt,au alte probleme la pornire. Mie mi-a pornit de câteva ori bâlbâit, când era afară -10 grade, pt asta am suspectat una dintre bujii ca nu-și face treaba bine, în rest n-am probleme. Dacă pui de 2-3 ori contactul, tot așa pornește, cu bâlbâieli?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu de fiecare data porneste asa,de as sti cand vrea sa porneasca asa as pune contactul de 2-3 ori ca sa vad daca este vreo imbunatatire....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu era cu minus afară, când o făcut figuri, nu-i de la bujii. Erori la senzori ceva...pozitie vilbrochen , lichid racire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

           Salut prieteni am un sharan din 1998, afn 1.9tdi 81kw 110cp , dublu climatronic,  am si eu niste nelamuriri .

        1 . De ce la coasta mie nu-mi mai trage motorul ,am senzatia ca da sa moara si trebuie sa schimb intr-o treapta inferioara, cu toate ca accelerez la maxim, mentionez ca am schimbat debimetru.

        2. O alta nelamurire de ce mie nu mi se incalzesc bujiile incandescente cand pun contactul : mentionez ca am schimbat bujiile toate si sunt Beru si releul de bujii 103 de sub tabloul de sigurante, iar dupa pornire la cateva secunde imi licare in bord martorul bujiilor incandescente.

        3. De ce nu-mi porneste din climatronic aeroterma din fata din climatronic  desi pe panou ii dau la maxim si mie nu-mi merge , desi cand bag cheia in contact si pun contactul mi se invarte aeroterma cateva secunde si imi clipeste displayul la climatronic de cateva ori ,iar apoi nu mai merge deloc , cea din spate daca ii dau comanda de pe climatronic sa porneasca aceea merge fara probleme,

         Ma poate ajuta si pe mine cineva cu niste sfaturi, va multumesc ,cu stima si respect Eugen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa intai un scan si posteaza-l ,asa nu prea poate nimeni sa-ti spuna nimic .

Exemplu :  

-pentru martorul de bujii aprins poate fi si de la un bec de stop ars ,intrerupatorul de stop frana ... si altele ,nu neaparat de la bujii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sai fac un scan, mentionez ca nu am becuri arse la masina, cu becul ars stiam si eu .Martarul de la bujii imi lacare mereu in bord. va multumesc o sa revin cu un scan , si erorile care o sa apara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pe frigurile care au fost, cat e normal sa dai la automat ca sa porneasca motorul? E prima iarna pe care o fac cu un diesel, asa ca nu am nici cea mai vaga idee. daca afara e mai cald de -10 porneste la prima cheie un pic prelungita sau la a doua, chiar daca nu a fost pornita cateva zile inainte. Sub -15 porneste greu de tot, chiar daca a fost pornita cu o zi inainte. A pornit la a 3-4 cheie dupa vreo 30 de secunde de dat la automat. La prima si a doua cheie nici un semn ca ar vrea sa porneasca. La a treia a inceput sa se auda cate o detonatie din cand in cand, iar la a patra, tot asa cate o detonatie din cand in cand pana o ia cu totul. Dupa ce o ia, vreo 10 secunde merge cam balbait, iar dupa aia isi revine si merge normal (parca mai zgomotos decat cand e cald motorul) si mult fum alb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii ceva normal , daca nu pornesti scirocolul sa iti incalzeasca motorul , asa se intampla , si la mine daca il las sa se incalzeasca in parcare , la un moment dat iese fum alb , de zici ca are robinet cu lapte .

La mine problema este ca scirocolul , nu imi incalzeste si motorul , numai radiatorul din habitaclu , si nu mi se parte ok , dar asta ii trebuie sa ii schimb furtunele , sa il faca sa mearga si prin motor , altcuva porneste daca ii caldut motorul , chiar daca afara ii -25 de grade .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a intamplat zilele astea sa porneasca(dupa vreo 3 zile nepornita) foarte tarziu(adica dat mult la automat) si cu ceva detonatii scurte ca ar vrea sa porneasca,parca nu iar ajunge combustibil sa porneasca.Bujiile sunt ok(verificate acum vreo luna).Toti senzorii sanatosi(verificati cu vag-com-ul,fara alte erori).Se dezamorseaza sistemul de alimentare ?

Sa scoata fum alb e normal dar sa porneasca greu nu.

Modificat de andrusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic, nu am verificat nimic. Nu mi se pare normal sa porneasca asa greu nici mie, insa m-am gandit ca fiind totusi diesel cu o viata deloc neglijabila (15 ani si 200 000km in bord) poate nu e complet anormal. O sa incerc la un mecanic, dar vroiam ceva sugestii. Si mai e ceva, m-am consolat un pic cu ideea ca daca pornete relativ normal pana la -10, nu sunt multe zile in an cand e mai frig de atat. Dar si daca e mai frig si am nevoie musai de masina nu e placut. Noroc ca acum am avut bateria noua, dar peste 1-2 ierni nu stiu cum o mai fi, asa ca trebuie sa fac ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i normal sa dai atat la automat, oricat de frig ar fi. Daca bujiile sunt bune, test compresie, o-ringuri injectoare, motorina necorespunzatoare temperaturilor scazute, filtru infundat. Mie imi porneste normal si la -15. Daca bag motorina de vara, n-o mai pornesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai parca si asta normala tine pana la -20 grade.Sa se cristalizeze asa repede si din cauza ei sa porneasca asa prost ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile cred ca sunt ok, dar o sa le verific, filtrul are in jur de 8 000, schimbat asta primavara, compresia nu stiu, iar motorina e din aia standard de la petrom. Cum e specificata motorina de iarna/vara? De faza asta cu motorina chiar nu stiam si cand am pornit-o greu ultima data cred ca batea spre -20. Pe climatronic dupa ce a pornit mi-a aratat -17, dar se luminase de ziua, deci probabil ca a fost mai frig si banuiesc ca temperatura motorinei nu a apucat sa creasca odata cu cea a aerului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit-o iarna trecuta cu motorina, aveam de vara si cand a fost -14 abia am pornit-o, iar dupa pornire facea tare urat, am suspectat bujiile, dar ca si la tine, erau bune. Dupa m-am dus la o benzinarie cu trecere mare si am luat tot motorina standard, dar la -55, urmatoarele dimineti nu am mai avut probleme. Nu trebuie motorina superioara, ci standard dar de calitate buna si conceputa pt temperaturi foarte scazute. Daca masori temp cu camera cu termoviziune, o sa constati ca materialele din din metal au temperatura mult mai joasa decat aerul, deci daca afara este -18 si motorina este de vara, care rezista pana la -18, nu mai ai certitudinea ca injectia poate face presiunea necesara pornirii la o asemenea temp. Acum intrebare: dupa ce ti-a pornit, cum a mers primele 10-15 sec. ma refer la turatie, zgomot. Ai dat cam mult la automat, cu atata motorina in camera de ardere trebuia sa se tureze singura la o mie si ceva de turatie si sa bata pistoanele, daca n-o facut asa, inseamna ca nu ti-o facut fata injectia, ori din caza vascozitatii motorinei, ori ca s-a dezamorsat, a doua varianta este valabila doar daca iti face probleme si cand este mai cald afara. Cu siguranta mai este si varianta compresiei scazute care isi spune cuvantul tocmai in aceste momente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ca nu imi aduc aminte de turatie dupa pornire. Eu sunt prea obisnuit cu benzinara care are turatie ceva mai ridicata dupa ce o pornesc si atunci chiar daca a avut turatia mai mare nu mi s-a parut anormal deci nu am memorat faza. Parca totusi as spune ca nu a crescut turatia ci dimpotriva. Stiu ca a mers cam "balbait", mi se parea ca in 3 cilindri si zgomot mi se pare ca se aude mai tare, dar parca mai tot timpul cand e frig si motorul rece. In plus stiu ca era mult fum alb, dar asta a tinut minute bune. Apropos de turatie ridicata, daca motorul e rece (poate sa fie si peste 0 afara) si o las la relenti, are momente cand urca turatia pe la 1100-1200 pentru cateva secunde, dupa care scade din nou la 850. Nu stiu daca e normal, nu am intrebat pe nimeni pana acum.

 

Pana acum, cand a fost mai cald afara, nu am avut probleme cu pornirea. In jur de 0 grade afara, porneste usor chiar si dupa cateva zile de repus. Odata la -10, sau chiar sub, mi-a pornit la a doua cheie dupa cateva zile de stat. Mecanicul mi-a zis ca si a lui porneste greu daca nu o porneste in fiecare zi si atunci am pornit-o intr-o seara inainte sa plec a doua zi, si tot asa in jur de -10 nu am avut probleme. Insa saptamana trecuta cand a fost mai frig, mi-a facut figura asta urata, ca nu a pornit decat dupa vreo 30 de secunde de dat la automat, de doua ori, a doua oara chiar cu ea pornita cu o seara inainte si miscata bine din loc ca sa o scot din zapada. Deci ma gandesc la motorina ca nu e chiar potrivita pentru gerurile care au fost (repet, motorina standard de la petrom). Intrebarea e, motorina standard de calitate, de unde iau? Sau sa pun motorina mai scumpa? Chiar sunt curios sa pun motorina mai buna si sa vad cum o ia, numai ca nu stiu daca o sa mai am ocazia in iarna asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ar fi sa incerci sa schimbi carburantul doar asa de proba, standard ii buna, dar incesrca la alta benzinarie. Si totusi s-ar putea sa nu fie de la motorina, dupa cum spui pare a fi o-ringurile de la injectoare si poate vreo bujie sa nu lucreze bine, nu neaparat arsa. Referitor la oscilatolia de turatie, n-are voie sa faca asa ceva. Vezi daca ai ceva erori pe motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, vorbesc cu mecanicul sa vad ce se poate face. Apropos, azi de dimineata la -4, nepornita de duminica a luat-o la prima cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si senzoru g60 daca ai fluctuatii la relanti,cel mai bine pune testeru si vezi ce erori ai pe engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata.Ma confrunt cu o problema de cativa ani buni(5-6) cu un nor de fum la prima pornire(dupa o stationare de cateva ore) indiferent de anotimp(vara,iarna).Ca operatiuni efectuate:oringuri injectoare schimbate(la recomandarea unui mecanic ca sa dispara fumul),verificare ax turbina si e in limita(un prieten cu Sharan cu problema similara a schimbat si turbina noua si tot da cu fum la prima pornire),montat si un filtru decantor de ulei pe furtunul care iese din epurator si pleaca spre turbo,toti senzorii in mintile lor,fara erori stocate,masina curata prin zona turbo.Consum de antigel=0,consum de ulei=1,5l(poate si spre 2) la 10 000km.Masina trage foarte bine(fara limp-uri),debimetru nou.Bujiile verificate cu metoda "scanteie" si sunt bune toate.Masina parca are si o balbaila la prima pornire(bateria e ok).Atasez si un filmulet cu prima pornire cand era mai frig afara.Ce ar trebui sa mai verific ca sa depistez motivul norului de fum.Mersi

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios daca a gasit cineva o rezolvare,aceeasi problema o am si eu...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corectiile la injectoare cum sunt, se aude bataie de injectoare pentru cateva secunde. Ar fi bine sa demontezi bujiile si sa le verifici demontate de pe chiulasa, se intampla sa nu se incalzeasca toata suprafata.

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele la 90 grade sunt aproape de 0 toate.Mai incerc si varianta verificarii bujiilor afara,dar repet,fumul il am si vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a facut asa anul trecut in februarie, 2 zile la rand, erori  stocate zero. Am scos bujiile si 2 se incalzeau doar la varf la 0 grade, iar la -10 deloc. Sa ai grija la demontare, strange putin bujia si dupa o desfaci.

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si aveai fum ca al meu la prima pornire ?Le-ai verificat direct la baterie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!