Jump to content

Schim Ulei Din Cutie


Ratzoiu
 Share

Postare recomandată

Salut ,

ar cam trebui sa schimb uleiul din cutie dar nu prea stiu cat intra la masina mea , daca cineva l-a schimbat deja as fi tare recunoscator sa-mi zica si mie ce cantitate de ulei intra si eventual ce marca si tip de ulei ar trebui sa cumpar ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca teoretic nu se schimba dar as vrea asa pentru mai buna functionare a cutiei de viteze si nu de alta dar nu as vrea sa dau intr-o problema mai costisitoare :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt interesat si eu de aceeasi pb. la mine agata putin cateodata la a1a. o sa incerc mai intai sa verific nivelul si sa completez daca e nevoie; dupa aia o sa vad si cu schimbu daca e cazul. cred ca avem acelasi motor. si eu am 1.9tdi de 85kw. al meu e AJM.

:angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de fapt am motor ALH care initial a vut 90 de CP acum a primi inca 25 CP bonus de fidelitate :icon_dwarf:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai nevoie de 2l ulei 75w90 sintetic.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2l pt tot schimbu? ... sorry daca pun intrebari prostesti, dar nu ma pricep. are si vre un filtru ceva, sau se schimba uleiu si atat?

:(

Modificat de cataaaa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul din CV se verifica (dupa minim 60.000km) si se completeaza dupa caz, nu se schimba decat daca se pierde ca urmare a unei defectiuni !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot asa stiam cum spune @DORU 14,uleiul din cutie se uzeaza foarte greu.

@cataaaa,la A4 2.2l la cutie manuala si 3.5 la automata.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu urmariti putin topicele pe aceasta tema?? S-a scris mult si s-au oferit si indicatii si explicatii. Pt ce va trebuie si cit va trebuie cititi aici .Ar fi bine totusi ca la 5-6 ani sa il schimbati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am manuala. daca e doar aprox 2 l cred k o sa-l schimb, sa stau linistit.

Multumesc

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Da, ai 2 litri de schimbat, incearca un Aral 75W90, e aproximativ 40 lei / litrul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salve,

Azi mi am schimbat uleiul din cutia de viteze!

Intai mi am cumparat 3 L ulei Mobilube 1 SHC 75W-90, deoarece mecanicii mi au zis ca desi programul(ETKA + inca unu) imi zice ca trebuie 2 l, ar fi bine sa pun 2.7, 2.8 deoarece ar face bine cutiei si oricum nu afecteaza nimik...in cel mai neplacut caz il da afara!

Apoi mi au ridicat masina si au desfacut 2 suruburi: unu situat in partea de jos(pe unde curge uleiul) iar celalalt situat undeva mai sus, in partea din fata a cutiei INSA a curs doar putin peste jumatate de litru(asa am aproximat noi). Apoi au incercat sa mi puna uleiul cel nou, insa surpriza NU MAI INTRA, IL DADEA AFARA.

Apoi au adus un aspirator si l au bagat in gaura laterala a cutiei(nu in cea prin care curge , situata in partea inferiaora a cutiei) si au tras afara tot uleiul(sper).Furtunul fiind transparent am putut vedea uleiul -> acesta era ffff negru!!!

Apoi au luat o seringa(de vreo 300, 400 ml) si cu aceasta au inceput sa mi bage uleiul cel nou in cutie(initial infiletand busonul din partea de jos).Au bagat cam 1.5 litrii dupa care nu a mai incaput si au inchis "gaura".

Apoi mi au desfacut un al 3 lea buson- situat undeva in partea din fata a cutiei insa foarte sus(acest buson are atasat un contact care cica ar avea rolul sa aprinda farul din spate atunci cand "bagi" in masarlier) si au mai introdus(cu ajutorul unei pompe duble) inca 1, poate 1.3 l ulei => in total 2.6 2.7 L...sau cam asa ceva!

INTREBARE 1: De ce nu s a scurs tot pe la busonul de scurgere?!...am urmarit operatia si dupa parerea mea au lucrat corect.

INTREBARE 2; Este okay modul in care s a desfasurat operatia asa cum am descris o?!

INTREBARE 3: Este okay cantitatea de ulei care a fost pusa in cutie?!

P.S.: Inainte imi intra in viteze foarte bine....doar in masarlier imi agata, insa acum intra "ca unsa" in masarlier.In celelalte viteze nu se simte nici o diferenta...poate are nevoie de ceva timp...sa se obisnuiasca Driver.gif

huh.gif

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

INTREBARE 4: de ce a fost nevoie sa postezi acelasi lucru de 8 ori in arii diferite? :)

Unele dintre ele nu au legatura cu modelul tau: Seat Leon/ Toledo, Seat Ibiza, Polo 6N, Passat B5, Skoda Octavia 2, Air-Cooled.

Consider ca trebuie sa ramana doar postul din "vwForum.ro > Lucruri generale > Discutii Generale > Tehnic > Uleiuri si Carburanti", adica cel de aici: Ulei cutie viteze manuala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in plus, ai face foarte bine sa studiezi Regulamentul inainte de a mai posta odata. Ai warning 20% si 2 zile suspendarea dreptului de postare pe forum. Foloseste acest timp ca sa inveti regulile pe acest forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Scuze ca reinvii acest topic, dar am o oarecare problema la cutie care ma sacaie.

Daca vreau sa-i dau a 2-a in scurt imi agata, dar am inteles ca "asa face toate", deci nu-mi mai bat capul cu asta.

Problema reala e ca dupa 5 minute de mers in sarcina, masina intra mai greu in viteza, iar de aici am tras concluzia ca nu mai e uleiul bun din cutie si se subtiaza de la caldura si de-aici toate aceste probleme. Odata cu inaintarea in timp a aparut vreun alt ulei mai bun? A mai schimbat careva recent?

Cutia e manuala 5+1, codul de motor e BCB, dar al cutiei nu-l stiu.

Si inca o intrebare: pot sa-l schimb si fara sa urc masina pe elevator? adica sa fie doar ridicata pe cric. Am inteles de la "Uleiuri si carburanti" ca intra cam 2L in cutie, asa este?

Multumesc pentru eventualele raspunsuri!

P.S. Am mai cautat pe-aici ca vazusem odata un topic cu feedback-ul primit in volan de la gropile de pe drum, dar nu mai gasesc. Daca ma poate indruma cineva, va rog! Ca nu vreau sa deschid vreun alt topic aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca nu prea ma atrage sa-mi cumpar o coloana de directie noua(sau cum i-o zice), numai denumirea imi suna a o gramada de sute de euro. O sa-i schimb capetele de bara peste ceva timp daca o sa le gasesc ca fiind duse, daca nu pot sa traiesc si cu feedback-ul primit de la gropi. Dar capetele de bara mie imi par in regula pentru ca volanul nu are niciun pic de joc la rotire.

Oricum, o sa ma mai interesez in legatura cu uleiul pentru cutie si dupa ce il schimb si fac ceva km o sa postez mai multe detalii.

Multumesc, Roger pentru link-uri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar se subtieaza uleiul in cutie dupa ce faci cativa km cu masina incat ar putea duce la faptul ca ar agatza la unele trepte?am observat lucrul asta de mai multe ori,iarna nu agata asa de des doar dupa un drum lung,dar vara se intampla foarte des fenomenul,ce ar mai fi de facut in afara de uleiul din cutie?si ce ulei este mai bun?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai constatat corect ! Acelasi lucru am remarcat si eu, si usor iritat de faptul ca imi agata intr-a doua, am schimbat uleiul la cutie la cca 60000 km...

Rezultatul : uimitor, nu imi mai agata deloc, cutia cupleaza foarte usor in toate treptele( cel scos din cutie avea o culoare dubioasa rau)...La pretul mic a 2 litri de ulei original plus manopera mica recomand cu incredere operatiunea ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu in ce conditii ati condus voi, insa uleiul din cutie in mod normal nu se schimba, tocmai pentru ca se gaseste intr-un spatiu etans in care nu ar trebui sa ajunga mizerie sau praf. Cea mai probabila cauza a agatarii schimbatorului in momentul schimbarii treptelor este timoneria nereglata. Daca uleiul pe care l-ai schimbat avea o culoare dubioasa dupa doar 60.000 km inseamna ca ori ai schimbat vitezele foarte aiurea, caz in care uleiul era plin de pilitura de la pinioane, ori ai o gaura pe undeva pe unde intra praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer si eu traiam cu idea ca uleiul din cutie nu se schimba,daca nu se schimba de ce are termen de 5 ani orice ulei,banuiesc ca dupa aces timp el isi pierde proprietatile,si de aicea incepe sa nu isi mai faca treaba corespunzator,deabea astept sa imi fac timp sa schimb si eu uleiul sa vad cum se comporta dupa aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu in ce conditii ati condus voi, insa uleiul din cutie in mod normal nu se schimba, tocmai pentru ca se gaseste intr-un spatiu etans in care nu ar trebui sa ajunga mizerie sau praf. Cea mai probabila cauza a agatarii schimbatorului in momentul schimbarii treptelor este timoneria nereglata. Daca uleiul pe care l-ai schimbat avea o culoare dubioasa dupa doar 60.000 km inseamna ca ori ai schimbat vitezele foarte aiurea, caz in care uleiul era plin de pilitura de la pinioane, ori ai o gaura pe undeva pe unde intra praf.

@cristian : Imi pare rau stimabile dar te inseli, nu am nici o gaura (cum Dzeu sa functioneze o masina cu gaura in cutia de viteze sau unde?), si nici nu schimb aiurea ( am si eu 23 de ani de profesionism si peste 500.000 km la bordul a cel putin 9 masini personale, ca sa nu mai zic multe altele care mi-au trecut prin maini) caci la cat de tipicar sunt m-as oftica rau,si totusi asta e realitatea... :(

Desi multi o stiu pe aia cu 'uleiul la cutie nu se schimba', trebuie sa o spun direct ca sunt note de service venite la majoritatea firmelor care spun ca se schimba in anumite momente, mai ales ca exista anumite conditii/regimuri de uzura diferite , sa ne gandim cel putin la circulatia in RO...

La mine la Octavia 2, exista o alta explicatie a degradarii calitatii uleiului, care chiar daca este etans asa cum sunt de acord cu tine, isi poate pierde proprietatile de ungere/lubrefiere clar, chiar si in conditiile de exploatare normala.Nu vreau sa nasc un flame, e doar parerea mea personala pe care mi-am format-o observand, cheltuind , muncind si citind, acum depinde de fiecare ce vrea sa faca cu masina personala (macar in ETKA daca va uitati exista clar mentiuni despre tipul de ulei de C.V. recomandat, descrieri ale locurilor de umplere/golire , cantitati, etc), plus ca asa cum am spus mai sus cu aprox 200-250 de roni ii acorzi cutiei de viteze alta calitate a lubrefierii.. :D :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic, insa daca ai face un sondaj printre toti membrii vwforum vei vedea ca mult sub 1% schimbat uleiul din cutie. Eu am peste 90.000 km cu masina din semnatura si nu sesizez vreo dificultate in a schimba vitezele. Intr-adevar, treapta intai si marsarierul se cupleaza mai greu, dar asa a fost de la inceput. Cunosc membri care au rezolvat problema agatarii prin reglarea timoneriei.

In concluzie, eu cel putine nu voi face aceasta schimbare atata timp cat nu am nici o problema la schimbarea vitezelor. Din experienta proprie am invatat ca e mai bine sa nu te scarpini daca nu te mananca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@radioman

Asa cum si Cristian spunea, uleiul din cutia de viteze nu se schimba; lucrul acesta nu se mai face la masinile cu cutia de viteze manuala de prin anii 80', la cele automate sau DSG e alta poveste. Ca cineva doreste sa-si schimbe neaparat uleiul o poate face linistit, nu dauneaza cutiei. Ca orice ulei isi pierde din prioritati cu timpul insa sa nu uitam este un ulei special conceput de fabricant iar daca in cartea de service a masinii nu scrie ca trebuie schimbat, atunci nu trebuie schimbat! Cat despre cutii cu gauri sau neetansate corect, lovite, crapate etc etc vei gasi destule aici pe forum daca iti dai silinta sa citesti doar cateva topic-uri.

Ce ai citit in ETKA sau E T O S e corect insa trebuie sa intelegi ca sunt programe de service care sunt folosite de catre mecanici in toate cazurile: accidente, defectii ce vin direct din fabrica sau nu, si trebuie remediate in service etc etc si nu in ultimul caz schimburi de ulei la oameni tipicari ca tine.

Toate cele bune!

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!