Jump to content

Senzor Pedala Acceleratie


postman
 Share

Postare recomandată

am vazut in topicul lui volksman pe cineva intreband de "senzor (potentiometru) pedala de acceleratie"...

cu ce se ocupa asta? stie cineva detalii? si in ce cazuri ar trebui inlocuit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul asta determina gradul de inclinare a pedalei de acceleratie pt ca masinile cu un asemenea senzor nu au cablu de acceleratie. Senzorul se inlocuieste daca e stricat :beerchug: Cred ca tu vrei sa stii care sunt simptomele unei masini la care nu mai functioneaza acest senzor. Din cate stiu eu turatia ramane blocata pe undeva in jurul valorii de 1100 rpm. Vei stii ca nu e limp mode pentru ca turatia va ramane aceeasi chiar si dupa repornirea masinii indiferent cat de mult apesi pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles..ma interesa de fapt daca "imbatranirea" lui poate afecta timpul de raspuns..intre mom in care apesi pedala si reactioneaza masina..e un delay cam lung si enervant la mine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa intelegi mai bine. Pe pedala de acceleratie este montat un potentiometru care comanda un actuator, care de fapt este un motor pas cu pas, capabil de unghiuri de rotatie foarte precise. Evident, comanda de deschidere a clapetei de acceleratie de catre acel actuator are nevoie de un timp oarecare de procesare a informatiei. De fapt se produce o transformare a unei energii mecanice intr-o marime electrica masurabila de catre actuator, care mai departe executa comanda de deschidere a clapetei. Acel delay despre care vorbesti nu trebuie sa depaseasca 0,5 - 0,8 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

postman Si eu am avut Golf4, 1.6 16v AZD si am sesizat si eu un oarecare delay la acceleratie. Este normal la acest motor si cred ca la toate benzinarele aspirate de la Golf 4 (poate si altele dar nu cunosc). Asa ca nu cred ca se poate vorbi de o imbatranire, trebuie sa te consolezi cu idee ca e normal, sau ai putea incerca un motor cu acceleratie pe cablu (non drive-by-wire). Cine stie, poate ai putea face niste modificari la motorul tau in acest sens. Nu cunosc ce implica dar cam orice este posibil. Stiu ca motorul de 2.0 si 115CP de la Golf 4 este cu cablu, ai putea lua repere de acolo pentru a le pune pe masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Este acelas lucru cu kick-start? eu am cutie autom. si am asa ceva...la manuala exista ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul pedalei de acceleratie e cam al fel pt. toate masinile "drive by wire",ceea ce ai scris tu e alta mancare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este acelas lucru cu kick-start? eu am cutie autom. si am asa ceva...la manuala exista ?

In primul rand, este kickdown (switch) si este folosit pentru trecere in treapta de viteteza inferioara; la manuala... to be, or not to be ;) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
laur_ploiesti

Salut,eu am un golf 4 1,6 16v si am aceeasi problema cu acceleratia,timpul de raspuns este cam mare,am mers in skimb cu unul de 1,4 si se simte diferenta,,cum apas pe acceleratie se si tureaza,,in skim la mine apas acceleratia repede pana la maxim si nu se intampla aproape nimic.

CARE ESTE PROBLEMA????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

A rezolvat cineva problema asta pt k si eu am la fel si nu stiu ce sa ii fac....inlocuirea senzorului,curatarea injectoarelor,schimbare clapeta de acceleratie...ce sa facem???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Si masina mea are o problema cu clapeta de acceleratie, asta spun cei de la service si pe deasupra mai sta aprins si martorul "check engine". Eu unul nu vad sa aiba vreo scapare sau vreo alta nefunctionalitate chiar pot spune ca functioneaza f bine. Accelerarea este normala iar masina chiar alearga bine. Cei de la service mi-au spus ca trebuie schimbata, eu unul nu prea as face asta pentru ca ea nu da absolut nici un semn de "boala". A mai patit cineva treaba asta? Are cineva vreo idee ce sa aiba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai posibilitatea fa o scanare pe motor. Ti s-a intamplat sa urce relanti la 1000 si ceva vreo data? check engine se poate aprinde din multe cauze, poate au vrtu sa zica switch de la frana nu acceleratie :D O scanare te ajute mult. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi s-a intamplat sa urce relantiul niciodata peste 1000 si ceva. Am facut scanare. De fapt eu am mers in service pentru ca aveam "check engine" aprins in bord. Dupa scanare cei de acolo mi-au spus ca este de la clapeta de acceleratie si ca ar trebui schimbata. Ce am observat eu la turometru este ca acul nu arata turatia fix, de exemplu daca e turata si ar trebui sa fie 2000 el variaza foarte putin intre 2000 si 2mii si ceva(nu pot spune 2100 ar fi mult prea mult, este o variatie milimetrica). Asta se intampla indiferent de turatie. La motor nu se simte nici o variatie de turatie. Masina accelereaza normal fara vreo problema de oprire a motorului sau orice altceva. Are cineva idee ce ar putea fi?

Modificat de Qobok
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@ Qobok

Eu stiu ca diesel-ul nu are clapeta de acceleratie. Presupun ca e vorba de masina din profil, Volkswagen Golf V 1.9 TDI 105CP ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este vorba de masina din profil. Iar acum imi dau seama ca cei de acolo mi-au spus de pedala de acceleratie de schimbat care costa vreo 12 mil si ceva. Scuze! Problema in bord ramane aceasi chiar daca eu nu vad alte semne de boala la ea. Stie cineva ce ar putea avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fara o scanare sau un cod de eroare nu stie nimeni ce ar avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am reusit sa iau codurile de eroare,

Cred ca e mai indicat sa postezi codurile de eroare aici :

http://vwforum.ro/index.php?showto...&start=1020

Sigur vei gasi si raspunsurile acolo.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...eu mi am facut ceva scanari si n are nik masina...da' face cu a zis un coleg mai sus,apas pe acceleratie si n are raspuns imediat...Deci...de cand am luat masina,din februarie anu' asta,este asa,pana acum am facut 3 diagnoze,la niciuna nu mi a dat nici o eroare...Se pare ca asa sunt astea 1.6 16v...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare prieteni. Iata ca am patit-o din nou si de data asta definitiv se pare.

Sambata a plouat abundent si am fost nevoit sa fac un drum pana la birou si inapoi. Am mers prin balti destul de mari, a intrat apa la motor si am ramas fara acceleratie, mi s-a aprins o spirala in bord iar turatia motorului a urcat la 1200 rpm. Chestia asta am mai patit-o acum 2 ani in Bucuresti, cand tot asa pe timpul unei ploi torentiale am ramas fara acceleratie. Atunci am scapat usor, am lasat masina in parcarea unui Mall... intre timp ploaia s-a oprit a iesit soarele, s-a uscat, dupa care si-a revenit. De data asta nu revine.

Ce am facut.

Pot merge cu pilotul automat, ajung in treapta a 3-a, dupa care pot accelera din +(resume). De fapt asa si merg de 4 zile. Insa nu e in regula, fortez turbina lucru care nu il obisnuiesc de fel.

Am scos bornele, am zis ca o fi stocata vreo eroare, s-o resetez. Fara rezultat.

Am fost la mecanic, am pus masina pe tester, intr-adevar, throttle pedal 0%, dadea si eroare, eroare care nu putea fi stersa. Nu a avut pedala sa puna sa faca proba cu una cert functionala. Mi-a zis ca intai sa fie el sigur ca e de la senzorul ala si nu de pe traseu, ca e munca de 2 zile la fire.

Ce am constatat.

Cand pornesc motorul, relantiul e ok, eroarea in bord nu apare, ci doar dupa apasarea pedalei de acceleratie.

Am sunat la dealer, pretul piesei cu codul 1j1721503h e fix 650 ron. Oricum, avand in vedere ca simptomele astea au aparut fix cand am intrat cu masina in balti si a intrat apa la motor, senzorul fiind cu siguranta ferit de orice picatura de apa, ma gandesc ca problema sa fie alta.

Astept sfaturile voastre. Ma gandesc sa merg sa spal motorul azi si apoi sa suflu bine cu aer, poate cine stie... am noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru l-am patit si eu.

Pentru moment singura varianta de "resetare" care la mine a mers este :

scoti bornele de la baterie, o lasi 3-4 ore ( preferabil seara, pana dimineata)

pui bornele l-a loc, fara sa pornesti motorul sau sa pui contact. o lasi asa cam o jumate de ora / o ora

pornesti motorul, dar fara a atinge pedala de acceleratie deloc. o lasi pornita sa zic, cam tot o juma de ora.

apoi, incerci sa pleci dar apasand usor, ar trebui sa mearga, fara a se mai aprinde martorul de spirala.

asta ca o prima resuscitare. apoi, eroarea tot ramane, mie imi arata doua erori, una de pedala si una la modulul de ABS. Daca masina merge, se pot sterge erorile.

apoi, cu un spray de curatatre, desfaci mufa de la pedala, si o cureti bine, de 2-3 ori, o cuplezi i decuplezi de cateva ori, ca sa se racaie pinii.

Totusi, eu dupa aproape un an, in care imi tot facea asa, am reusit sa descoper buba mare. in stanga , la calculator, unul din suruburi nu mai era, astfel toata apa de ploaie, se scurgea pe acolo si intra la mufa de contact mare, care era super oxidata. am curatat acolo tot, bine, am pus o garnitura noua, am pus silicon de apa, in mare am izolat perfect cutiuta de la calc si mufele de contact. de atunci, multumesc., am scapat.

Printre altele am schi9mbat si pedala ( 300 roni, nu de la reprezentanta, te pot indruma catre un service corect) dar si cu pedala noua cand iti era lumea mai draga, zdrang, ma lasa.

deci, incearca cele de mai sus, daca vrei te pot ajuta cu informatii, ca observ ca nu esti din Buc. ori in PM ori pe mess

Modificat de RobertG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult Robert pentru sfaturi. Cu scosul bornelor am incercat, insa nu am tinut decat cateva secunde, am zis ca se reseteaza imediat, ramanand fara curent, dar n-a fost asa. Eroarea, nu am decat una, cea cu gaspedal, se putea sterge cu Vag-com insa revenea imediat.

O chestie care am uitat sa o mentionez e ca sambata, stiind cum se manifesta problema, am oprit motorul, am luat contactul apoi l-am repornit. Masina si-a revenit si a mers asa sa zic 2-3 km, prin oras. Apoi iar a ingenuncheat si am ramas fara acceleratie. E o chestie de contact, da. Astazi ma uit la cutiuta de la ecu, sa vad cum se prezinta, sau daca e ceva apa pe-acolo.

Mufa de contact de la senzorul de pedala unde intra? Sa stiu unde sa ma uit.

Modificat de 23LKY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu speli motorul

desfa cutia de la ecu, are 2 pilite prinse pe caroserie care strange cutia de ea, desfa, vezi cum e garnitura, si sub aceasta cutie ai o serie de mufe, un cuplaj general, desfa-le si curatale cu spray contact. izoleaza bine si sper sa nu mai ai probleme.

Incearca si varianta de mai sus, scoate bornele si las-o fara curent o perioada, pune bornele la loc, o lasi iar fara sa te atingi de ea, apoi pornesti motorul fara pedala, si il lasi iarasi o perioada, abia atunci poti incerca sa apesi. La mine doar asa a vrut, si am facut asta dupa ce am citit tot pe forum de la alti colegi.

Tine-ma la curent, sunt curios daca scapi, ca la ce bataie de cap am avut aproape un an, sper sa pot sa te ajut sa scapi rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa contactele de la ECU curata si contactele de la mufa pedalei. Daca ai indemanare curata si contactele alunecatoare din pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!