Jump to content

Probleme Consum Ulei


Badger
 Share

Postare recomandată

Masina: Audi 80 motor 2.0 ABT fabricatie 1994, 240.000 km

Simptome: consum ulei mare, fara pete lasate, scurgeri, etc...

Consuma cam 1l la 1000km. Am schimbat segmentii, uzura era normala la motor, toate bune si frumoase, insa consumul de ulei s-a mentinut (800ml-1l la 1000 km). Dupa asta am schimbat simeringurile de supape, cu tot tacamul (planat chiulasa, nu stiu sigur daca s-a facut si rectificare scaune supape), simeringurile vechi erau lemn. Cam 3000 km dupa nu a mai consumat ulei deloc, eram foarte incantat, dupa care la o verificare constat ca eram pe minim cu uleiul. Inca vreo 2000km m-am tot chinuit cu un consum de ulei de 800 ml la 1000km, fum albastrui la pornire dupa perioade mai mari de stationare (3-4 zile), uneori dadea fum albastrui si cand motorul mergea mai mult timp la temperatura mare (dupa ce pornea electroventilatorul de 5-6 ori). Acum s-a stabilizat consumul pe la 300 ml la 1000 km, si tot da fum albastrui la pornire dupa ce nu merg cu masina cateva zile. Precizez ca nici prima, nici a doua oara cand am desfacut motorul nu au fost probleme cu garnitura de chiulasa, desi un timp am mers cu termocupla defecta, si pornea ventu pe la 97 Celsius.

Ce poate sa fie? Inclin sa cred ca tot de la supape ar fi, mai ales ca dupa ce am schimbat simeringurile un timp n-a mai papat. Am vazut pe un topic pe aici ca simeringurile Elring sunt mai nasoale decat altele (adica Victor Reinz, de exemplu), iar ale mele... nu stiu ce sunt, ca erau intr-o punguta de plastic fara insemne. E posibil sa scuipe vre-un simering? Mai e ceva: nu sunt sigur ca distributia e pusa cum trebuie, insa nu stiu daca e posibil sa-ti creasca consumul de ulei de la asa ceva.

Ultima precizare: dupa schimbul de simeringuri distributia a fost pusa cu 2 dinti mai acana, iar consumul de benzina era cam de 11l/100km, conditii de Bucuresti (mai mult stai pe loc decat mergi). Dupa un schimb de curea de distributie (acum dreacu stie daca o fi bine, sau cu cati dinti o mai fi decalata), consumul a crescut la 12,5-13l/100km. Nu stiu daca are vreo legatura cu consumul de ulei.

Modificat de Badger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand rezolva problema cu distributia(trebuie pusa la punct cum trebuie).cand ai schimbat segmentii ai bucsat si blocul?la nr de km ai masinii ar trebui sa folosesti ulei 20w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsat blocul???? la 240.000???? E mult prea devreme, masina n-a fost forjata, si in gen. la motorul asta bucsare se face peste 400.000... daca e nevoie. Oricum, blocul nu avea uzura mare. Uleiul e Valvoline MaxLife, initial am folosit mineral 15w40, acum nu se mai gaseste d-ala si am bagat tot MaxLife insa semisintetic 10x40. De altfel in cartea masinii asta e valoarea recomandata. Si eu m-am gandit ca e poate prea subtire, insa tinand cont ca era iarna...

Ce vreau eu sa stiu este daca e posibil ca doar distributia sa influenteze asa de mult consumul de ulei si de benzina, fara sa se simta diferente notabile in functionare (adica sa mearga aiurea, neregulat, cu rateuri, etc...), sau este imposibil sa fie doar asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea era bine daca faceai si bucsare,chiar tu spui ca nu are uzura asa mare(deci are cat sa pape ulei).eu asa as fi facut.avansul poate influenta consumul de benzina buna finctionare a motorului dar nu si consumul de ulei.10w40 prea subtire pt 240000 km,pune 15w50 iarna si 20w40 vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Segmentii pe care i-ai bagat au fost la cota standard sau ai alezat blocul si ai bagat set se reparatie? Daca e la std e posibil ca cilindri sa aiba un pic de ovalitate si etansarea sa nu fie perfecta. Din ce spui, fumul la pornire poate fi dat de uleiul scurs printre simering si supapa, un joc mare intre supapa si ghid sau simeringuri de proasta calitate. Punerea gresita la punct a distributiei nu da consum de ulei, da un mers neregulat motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu inclin sa cred ca simeringurile sunt de proasta calitate.Am patit si eu la fel la un Audi mai vechi,tot benzinar care s-a dat pe ulei cam tot la fel dupa reparatie..

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Segmentii au fost cota 0, si "ochiometric" erau ok (nu i-am masurat cu micrometrul). Insa daca ar fi fost de la segmenti, nu mi-as putea explica de ce imediat dupa ce am schimbat si simeringurile nu mi-a papat gram de ulei. Din cate am inteles de pe ici, colo (persoane care au avut masini similare), la generatia asta de motoare nu a fost nevoie nici macar de segmentare decat dupa 500.000 km... cu un consum de ulei acceptabil, gen 1l intre schimburi.

Oricum, m-am edificat, o sa ma duc sa inlocuiesc simeringurile de supape :beerchug: . O sa revin cu noutati dupa operatie.

Multumesc pentru lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam cu interes rezultatul. Sa nu uiti sa scrii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic:

Se poate sa consume o masina mai mult daca nu e distributia pusa la punc...fie ea pe benzina sau pe motorina?

Cum adica are 2 dinti mai..asa? adica este mai intinsa cureaua pe o parte mai mult de cat pe cealalta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De consumat poate sa consume daca nu e distributia ok... ori mai mult, ori mai putin.

E decalata adica axa cu came nu este corelata cu arborele (supapele nu se deschid si inchid cand trebuie).

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu detalii, asa cum am promis.

Dupa o perioada de pauza am gasit timp sa duc baba la service. Constatare: simeringurile de supape (schimbate asta-iarna) erau TAIATE toate (mai putin 2) !! Nu cred ca din montaj, pentru ca, dupa cum am mai spus, cam 1 luna dupa schimbul din iarna nu a mai mancat. Sa fi fost proaste? si asta e posibil, insa intelegeam sa se rigidizeze, sa se rupa, nu sa se taie...ma rog. Deci, aveti grija ce simeringuri cumparati. Acum am pus Victor Reinz (inclusiv toate garniturile), si astept sa vad cum se comporta. Toate bune.

Inca ceva: am schimbat si uleiul, iar dupa ce l-am scurs pe tot si am bagat 3,5l (cu filtru nou), nivelul este peste maxim pe joja...tare ciudat. S-o fi micsorat baia? ;) sau a alunecat ghidul de joja m ai jos decat e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!