Jump to content

Vtec Vs Tfsi


menumorout
 Share

Postare recomandată

in primul rand vreau sa salut pe toti membrii forumului. sunt nou aici dar am aflat multe informatii folositoare.

As vrea sa facem o comparatie intre type r si cupra:

Civic Type R

-200 CP@8000 rpm

-cuplu 196Nm@ ?

-0-100km/h 6,6s

-1270 Kg

Seat Cupra

-240 CP@5700-6100

-cuplu 300Nm@2200-5500 rpm

-0-100Km/h 6,4s

-1375 Kg

Mi-e clar ca vtec-ul e apogeul dezvoltarii motorul aspirat. E clar ca seat nu poate scoate aceeasi cai dintr-un motor ne-turbo. Dar tfsi-ul are 40 CP peste vtec.. e sub sau peste vtec ca tehnologie ? Stiu ca se compara mere cu pere, dar as aprecia o comparatie intre aceste doua motoare :

1. din ce imi dau eu seama turbo obtine un cuplu mare incepand cu turatii mai mici, deci vom avea o putere disponibila mai repede (ca nr de turatii nu ca timp) dar care va creste mai lin cu turatiile

2. vtec-ul furnizeaza o putere mai mica initial, dar care creste apoi mai abrupt decat tfsi-ul, de aici caracterul mai sportiv ? e compensat aspectul asta de cei 40 cp in plus ai tfsi-ului ?

3. cum variaza consumul in plaja de turatii la cele doua motoare ?

nu stiu daca ce am zis mai sus este corect, va rog sa ma corectati daca nu e asa si apelez la cei pasionati de tehnica sa faca o analiza mai profunda decat m-am priceput eu :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tehnologie eu unul admir mai mult vtec-ul. E ceva sa obtii 200 de cai din cilindreea aia fara turbo. Si in plus e cunoscut ca fiind un motor deosebit de fiabil. In schimb TFSI-ul are putere mai mare datorita turbo. Este un motor nou raportat la vtech dar la fel de fiabil se pare. Diferenta majora intre cele doua eu o vad la capitolul tuning. Se scot mult mai multi cai prin modificarea unui motor turbo decat prin cea a unuia aspirat. In concluzie eu prefer TFSI(Asta si pentru ca e VAG) :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si un motor de 2.0 VTEC pe Honda S2000...de 240cp@8300rpm si 208Nm@7500

Un mare plus pentru Honda e turatia ridicata la care se pot duce motoarele... Cat despre fiabilitatea motorului nu cred ca are rost sa vorbim...adica e vorba de un motor aspirat pe benzina si unul turbo pe benzina....

Cat despre apogeul dezvoltarii motorului aspirat...ce zici despre dublu-VANOS de la BMW?

Modificat de trf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar samabta asta o sa ma duc la un drive test cu un civic, sunt tare curios cum e! Motorul vtec este respectat de toti chiar si aici pe vwforum.

Tfsi-ul l-am incercat si mi-a placut enorm. Imi place f mult cupra dar nu vreau sa ma grabesc, vreau sa vad si concurenta!

O sa revin cu impresii dupa drive test!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puterea maxima se atinge la 7.800 rpm, iar cuplul este de 193 Nm@5600 rpm.

Cupra, mai bine zis TFSI-ul, dispune de injectie directa si are o curba de cuplu total diferita fata de VTEC. Se ofera 300 Nm intre 2.200 si 5.500.

Type R, are un motor cu injectie variabila. Surplusul tehnologic "i-VTEC", care ofera motorului aspirat acele performante notabile, intra intre 5400 si 7800 rpm. Folosit si la vechiul model, acesta da senzatia de "turbina", insa nu de la 2.200 rpm ca in cazul Seat-ului, ci de la 5.400 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care e diferenta intre motoarele cu injectie directa si cele cu injectie variabila ? am incercat sa caut pe google, dar n-am gasit acum ceva lamuritor

deci tfsi-ul are boost-ul de putere de la 2200 dar curba de putere va creste mai lent, intre 2200 si 6000, decat in cazul vtec-ului, care a carui putere va creste mai rapid fiindca plaja de turatii e mai scurta, 5400-7800. Corect ?

asta se traduce in consum mai mic pt vtec pana in 5400 rpm, dar mai mari decat tfsi peste 5400 rpm ?

multumesc pentru raspunsuri

@ x-ecutor ..te astept cu siguranta cu impresii dupa drive test. Daca poti, intreaba-i cand apare noul type r si la ce bani :offtopic:

Modificat de menumorout
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astia de la Top Gear o dau pe Civic Type-R cistigatoarea acestui comparativ. E una din putinele hothatch-uri asiatice care se bucura de respect in rindul cunoscatorilor. Se pare ca Type-R se simte bine la turatii foarte inalte si nu stiu cit de practic este acest lucru in oras cel putin. Se pare ca Leon Cupra e lucrat cam slabut la nivelul interiorului si nici nu pastreaza tot ce e bun de la fratele GTI. Insa un drive-test ar trebui sa ajute mult in luarea deciziei corecte.

Pina atunci eu ma hazardez sa votez cu Type-R.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei de la autocar au ales cupra,gti-ul si s3-ul in top 5 iar type-r a primit green card desi dupa proba de circuit nu avea loc in finala de 6! culmea e ca a ramas ultima din finala dupa proba de oras!

asta ca veni vorba de topuri ...

pana la urma tot ce conteaza e cum te simti tu in ea si ce te agrate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aleg Seat la orice ora din zi si din noapte, daca insa vorbim de Honda S2000 se schimba treaba.

Acest motor TFSi este cu totul altceva decat motorul de Honda, BMW la randul sau ofera dublu Vanos, Valvetronic, etc, alta filozofie.

As alege TFSi-ul pentru agrementul in conducere si de ce nu, pentru performante.

@menumorut, exista injectie directa, adica injectorul pulverizeaza benzina direct in capul pistonului sau in camera de ardere, cum vrei sa-i spui, iar injectia clasica (nu variabila) se face in poarta supapei/supapelor de admisie, injectia directa fiind cea mai noua ca tehnologie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Inca de la modelul anterior, S2000 a avut un motor de senzatie.

100cp/l pentru un motor aspirat a fost, daca nu ma insel eu, un fel de record pentru masinile de serie la vremea respectiva

Chiar si acum, V6-le aspirat de pe R32 vine cu 250 de caluti. Totusi, la nivelul torque-lui, diferente sunt. Si chiar semnificative. 320 la 3000 fata de 196 la 5900...

De aici diferenta clara intre constructiile celor 2 motoare

Raman la parerea ca japonezul a fost iscusit adaptand un motor mic de turatie pe o cilindree mai mare, ajutandu-l cu injectia de tip nou fapt ce i-a marit puterea dar si plaja de turatii

De asemenea, cred ca o comparatie mai reala ar fi intre 2 motoare aspirate pentru a putea vedea diferentele clar si fara echivoc. Din grupul vag, singurul care cred ca se poate compara este v6 de mai sus, 2.0 fsi ne prea intrand in discutie... sau poate nu...:ceuameni:

Ca si vot, e foarte greu de ales pentru ca nu se stie ce se face cu respectivul agregat...

Daca e pasionat, atunci clar cupra din urmatoarele motive mai mult sau mai putin subiective: e vag:D, posibilitati de marire a puterii si cuplului, pret de revanzare acceptabil (desi pretul sh al japonezelor poate deveni usor-usor un mit), estetic nu arata ca o masina de student bogat :)

Pentru o exploatare normala, de zi cu zi, ma rog... daca doreste doar o "masina" si nimic in plus, merg pe honda: flexibilitatea motorului, usurinta in conducere (din cate am tot citit in diverse reviste), look futurist, samd

eu personal merg pe cupra... este o alegere pur subiectiva

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cati dintre voi care si-au dat o parere pe aici au condus vreun type r si un tfsi? in ciuda cuplului foarte mic masina se misca senzational la 2-3rpm senzatia care am simtit-o in type r a fost ca la mine in masina in oras in trepte mici

in alta ordine de idei aleg leon pt motorizare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-mi aduc bine aminte, un anumit Enzo declara ca un adevarat artist in motoare rezolva problemele care apar la turatii ridicate pe cand un tehnician in motoare apeleaza la turbina pentru a nu fi nevoit sa le rezolve. Pentru cei care sunt de acord cu aceasta inseamna ca japonezii sunt artistii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ati citit postul meu de mai sus, ati vazut ca tehologia "i-VTEC" este cea care ofera surplusul de putere. Exact ca o turbina se simte. Dupa cum a spus si Zgb, trebuie sa mergi cu Type R ca sa intelegi. Intamplator, primul meu comparativ la revista a fost GTI cu TypeR. Si am inteles care e treaba cu ambele motoare. In consecinta, aleg TFSI pentru concept si tehnologie (cu mici modificari software si hardware de fabrica, dezvolta intre 170 si 265 CP...si apoi urmeaza modifcarile custom) si pentru faptul ca echipeaza niste masini foarte bine echilibrate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare, cam ai dreptate. Insa nu trebuie trecut cu vederea ca la 200 CP din 2.0 aspirat, Type R nu sta rau. Bate un GTI cu aceeasi putere obtinuta mai devreme si un cuplu de 280 Nm disponibil de asemenea mult mai devreme si pe o plaja mai larga de turatie. Si bate bine: 6.6 fata de 7.2 secunde pentru 0-100 km/h. O comparatie buna, din punct de vedere al puterii, ar fi fost S2000 cu Cupra. 240 CP, 6.2 suta pentru S2000 si 6.4 pentru Cupra. Desi este un roadster, S2000 are 1260 kg (fata de 1400 kg pentru Cupra) si accelereaza foarte bine, la categoria sa fiind plasat imediat dupa Boxter, care are 6.1 pentru 0-100 km/h.

Din punct de vedere tehnologic, este devansat de TFSI, insa din punct de vedere al tehnologiei motoarelor aspirate, se plaseaza imediat dupa BMW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionescu George

am gasit pe un site niste date foarte interesante.

Leon cupra r 240cp vs Honda civic type r 200cp

viteza maxima 245KM/h vs 227KM/h avantaj cupra

0-400m 14,5s vs 15,2s avantaj cupra

0-1000m 26,7s vs 27,5s avantaj cupra

0-80km/h 4,6s vs 5,2s avantaj cupra

0-100km/h 6,5s vs 7,2s avantaj cupra

0-120km/h 8,6s vs 9,2s avantaj cupra

0-140km/h 10,9s vs 12,2s avantaj cupra

0-160km/h 14,8s vs 16,2s avantaj cupra

0-180km/h 20,5s vs 21,8s avantaj cupra

0-200km/h 26,6s vs 28,7s avantaj cupra

era si normal sa scoata timpi mai buni cupra in linie dreapta pt ca are 40CP in plus,cuplu cu 50% mai mare si disponibil de la o turatie foarte mica fata de civic.acesta prinde din urma cupra pe curbe datorita greutatii mai mici cu ~170KG si stabilitate ceva mai buna din ce am observat

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun venit pe forum George :)

interesante informatiile puse de tine, subiectul principal al acestui topic este motorizarea in cazul celor 2 masini, in ciuda performantelor bune care le are motorul Honda invinge Seat, ceea ce nu poate decat sa ma bucure. Totusi trebuie sa vedem ca diferentele nu sunt foarte mari, deci se tine bine si Honda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionescu George

intr-adevar se tine foarte bine ci civic type r,e totusi un motor aspirat.diferentele sunt mici incat sa nu conteze prea mult mult,mai mult conteaza fiabilitatea,costurile de intretinere,aspectul pentru ca lumea nu sta toata ziua sa faca linute la semafor.dupa mine civic type r e o masina buna pt circuit pentru ca pe strada nu iti permiti sa o turezi prea des intre 5000 si 8000rpm sa scoti untul din ea pe cand un 2.0tfsi iti ofera senzatii de la turatii mici.as alege oricand golf gti sau leon cupra pentru ca le poti mari puterea mult mai usor si din cate stiu costurile de intretinere si piesele sunt mai ieftine decat la honda

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!