Jump to content

probleme sonda lambda


Valentin
 Share

Postare recomandată

In vederea demontarii tobei finale niste mecanici extrem de bine pregatiti profesional au inceput sa traga din toate directiile de biata mea toba. Urmarea? Nu au reusit sa-mi etanseze perfect toba finala si, pentru ca inca mai aveam indoieli asupra pregatirii lor profesionale, mi-au "dezlipit" si galeria la imbinarea cu catalizatorul. :-( :-( :-( Am vrut sa-i omor. Acum imi rasufla putin si pe acolo. Am pus si o solutie de etansat americana, dar fara succes. Trebuie sa pun acolo vreun Kg sa nu-mi mai rasufle. Sa revin la titlul topicului.

Azi am scanat cu VAG-COM si stupoare: sonda lambda a cam luat-o razna. Valoarea din campul 5, grupul 0 ar trebui sa oscileze intre 106-150 de 30 ori/minut. Asa si facea inainte de episodul "toba si mecanicul universal". Acum variaza intre 170-255 dupa care intepeneste la 255. Am gasit si urmatoarele mesaje de eroare:

00561 - Mixture Adaptation

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

00525 - Oxygen Sensor (G39) 29-00 - Short to Ground inseamna ca (1) a decedat sonda sau (2) ai o problema cu cablul acesteia. La tine sonda e in catalizator sau in galeria de evacuare?

Oricum, o chestie similara (tensiune lambda 0) am patit si eu - aparent fara nici o cauza - si a trebuit schimbata sonda.

Exista procedura de testare electrica a sondei, dar nu o stiu pt. motorul tau. Cate fire are sonda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda o am in galerie, inaintea catalizatorului si are 4 contacte. Partea ciudata este ca la pornirea motorului functioneaza mai mult sau mai putin corect, dupa care, in decurs de cateva minute, ajunge "factor lambda" la 1,5 si acolo ramane. In campul 5 am o valoare FIXA de 255. Procedura pentru motorul tau de unde o stii, din ASLE? Sa ma apuc sa caut si eu... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In galerie in compartimentul motor?

Da, procedura o am din ELSA iar la mine cand s-a dus sonda facea similar - initial (pana se incalzea) avea tensiune fixa 0.45V (normal, data de ECU) dupa care in momentul in care se incalzea scadea treptat in cateva minute pana la 0V moment in care dadea si eroare. Nu prea stiu ce inseamna "factor lambda 1.5" - cat e tensiunea corespunzatoare?

Ca si testare, banuiesc ca te referi la ce am postat AICI) - da, procedura de acolo e oarecum universala

Mai exista si varianta curatarii sondei cu ceva carb cleaner, dar sincer nu m-as baza pe asa ceva - chiar daca va da un semnal dupa aceea, nu poti sti cat de corect e semnalul respectiv.

OK, fiind sonda cu 4 pini, 2 sunt ai circuitului de incalzire - ca principiu, trebuie ca, cu motorul rece, sa ai continuitate (de fapt o rezistenta... nu-mi aduc aminte acum valoarea), rezistenta care creste ulterior cu incalzirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda nu este in compartimentul motor ci chiar inaintea catalizatorului dar nu face corp comun cu acesta.

Nu prea stiu ce inseamna "factor lambda 1.5" - cat e tensiunea corespunzatoare?
Ma refeream la valoarea lambda care la raportul stocichiometric (14,7:1) este de 1. Deci daca la mine raporteaza 1,5 inseamna mai mult oxigen. Tensiunea nu o cunosc dar am sa ma uit...
Ca si testare, banuiesc ca te referi la ce am postat AICI) - da, procedura de acolo e oarecum universala

Da, despre asta vorbeam. Nu intelesesem foarte bine o parte din mesaj. Acum, citindu-l din nou, am inteles. Si eu cred ca ar trebui sa mearga procedura. Ca tensiune pentru incalzire am aproape 13 V (trebuie sa fie de cel putin 11 V)

Ce zici, ar trebui sa decuplez sonda pana la remedierea problemei. Ma gandesc ca acum mai mult incurca...

P.S. Nu am observat ceva anormal in comportamentul motorului poate un consum putin marit dar s-ar putea sa fie doar impresia mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

cum imi dau seama daca e buna sau nu sonda lambda fara WAGCOM ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am aflat, la conectorul care vine de la motor se alimenteaza cu maxim 14V (primii 2 pini), pe ceilalti 2 pini (de la sonda) ar trebui sa rezulte o tensiune care oscileaza intre 0.1V si 0.9V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic oscilatia aia intre 0.1 si 0.9 volti face ca ECU sa imbogateasca mai mult sau mai putin amestecul.

In sarcina trebuie ca tensiunea oscilanta sa ajunga in jurul valorii de 1 volt. Altfel se pierde din performanta.

Am sa fac si eu un log pe canalul 000 - campul 5 din vag-com zilele astea la Golful din semnatura si poate faceti si voi si comparam rezultatele aici.

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare fratilor cu Vw. am si eu o intrebare referitaore la codurile vag-com, si anume.

am facut azi o diagnoza la masina din semnatura si mi-a aparut aceasta eroare.

00523

Intake air temperature

sender G42

-Short circuit to B+

Baiatu mi-a zis ca e din cauza sondei lambda, si de aceea intreb si eu aici, ca traducerea ar fi un senzor de temperatura aer :banghead:

lamuriti-ma cu g42, ca sa nu iau sonda degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nicio legatura cu sonda lambda, este senzorul de temperatura din corpul injectorului. Verifica sa nu ai un scurt in mufa. daca e ok acolo atunci senzorul e terminat.

Mono_motronic.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze pt baiatul din valeni,eu am facut diagnoza si am interpretat gresit,dupa ce am mai studiat putin am reusit sa gasesc ceva despre senzorul ''G42'' si pozitia lui.

post-28098-1224330401_thumb.jpg

Modificat de arabel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Imi pare rau ca readuc la viata acest topic, insa dupa ce am facut o diagnoza la motor, mi-a dat eroare la senzorul de oxigen G39. Azi am vrut sa o desfac si pur si simplu e intepenita....am dat si cu wd-40 si cu deruginol....nimic....cum ar trebui sa procedez in acest caz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai da cu wd-40, lasa-l sa lucreze un timp si mai incearca. Daca tot nu reusesti incearca sa-l desfaci la cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scanat cu VAG COM de erori zilele astea si mi-a citit o eroare noua (poza atasata). Inteleg ca e sonda lambda de vina.

Faptul ca e intermitenta eroarea ma face sa cred ca au ceva contactele pt sonda sau legatura la masa. Cel putin asa sper .

Ma ajuta cineva cu pozitionarea mufelor pe care ar trebui sa le verifici? Niste poze m-ar ajuta mult.

post-60834-1284321857_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare,

Acum vreo 3-4 saptamani in urma mi s-a rupt compensatorul metalic de la toba de evacuare. M-am pus si l-am inlocuit cu altul facut de mine ( am luat un compensator universal si l-am ajustat la pozitie ).

Uitandu-ma pe forum...prin discutii am dat peste sonda lambda...care la mine ( motor 1,8 L ) ar trebui sa fie pozitionata in toba. Eu m-am tot uitat la toba...dar nu am vazut nimic iesind de acolo si nici vre-un fir care ar duce spre toba.

Intrebarea mea: E posibil ca masina mea sa nu aiba sonda lambda ??? ...sau sa fie pozitionata in alta parte ???

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitate pe saxofon chiar la iesirea din chiulasa ;) , motor 1.8 L ne exista pe golf 3 , eventual ABS , ADZ , ACC sau AAM ;)

Modificat de floringti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!