Jump to content

Intra Abs-ul Prea Repede Dupa Schimb Placute


stefrnd
 Share

Postare recomandată

Am rezolvat.

1 am incercat metoda unui forumist de mai sus prin apasare la maxim a senzorului de ABS si apoi extragerea lui aproximativ 1-2 mm. facea mai urat

2. am pasat la maxim senzorul si toate probleme s-au terminat. banuiesc, si e logic, faptul ca oricat am apasa acel senzor, el nu va atinge grilele orizontale de pe capul de planetara. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    8

  • adrg

    7

  • karlosss

    6

  • clpos

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut! La mine se intampla ceva ciudat de ceva timp si anume cand virez dreapta in curbe, viteza peste 70km/h, se aprinde (palpaie) martorul Esp in bord si cateodata masina incepe sa franeze(sa reduca ). Poate fi vorba despre aceeasi senzori ABS? Placutele le-am schimbat prin vara si am facut vreo 15.000 km de atunci. Ma gandeam la mizeria care o fi iesit din ele care ar fi putut murdari senzorii... (Se observa ca sunt de mai proasta calitate pentru ca dupa o perioada de mers mai agresiva incep sa miroase a ars() iar jantele se inegresc repede).

Intrebarea este daca se poate detecta cu Vag Com-ul care dintre senzori este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar trebui sa-ti faci unghiul de caderesau de fuga cum se mai numeste.si eu am patit la fel la masina mea si asta a fost problema.

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si la mine scartaie o tabla ceva pe stanga cand virez dreapta la viteze mici pana la 20-30 km la ora, adica in viraje stranse. Am schimbat capetele de bara si cred ca trebuie facute unghiurile de fuga. Cred ca degeaba am respecat numarul de spire la schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu problema cu ABS-ul la viteze mici :D si ca fraieru am crezut ca era de la discuri .. leam schimbat cu tot cu placute (care erau aproape noi ) si tot la fel . acuma mia dat prin cap sa citesc aici .. maine incerc sa fac ce ati facut si voi .. sper sa mearga ! va pun maine la curent de rezultate !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat jos roata si mam uitat ...cred ca am reperat acel senzor (cel cu semnul rosu in poza atasata ) dar nu stiu cum sa il scot de acolo sa il curat ! ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi va rog ?

post-2180-1232206991_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici un surub de fixare sperii omul degeaba :sick: . Eu am la fel. Senzorul se scoate prin rotire stanga-dreapta si tras afara. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

na, am crezut ca se fixeaza cu un surub care trece prin bucsa aia de cupru, ca nu am desfacut nici unul pina acum si am presupus ca asa e fixat acolo :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a strapuns carcasa senzorului de pe dreapta fata incat a ajuns pana la miezul de ferita si mi-a dat in bord eroare .L-am scos bucati cu dornul si ciocanul ca altfel nu a vrut.

Pus unul second-hand achizitionat cu 180 lei , sters eroare si ...gata :) .

Un hint pentru cine are de schimbat asa ceva:

Vedeti ca firul ce se duce la senzorul ABS are defapt 4 fire (celelalte 2 se duc la placutele de frana).Cand inlocuiti senzorul demontati cablul de unde se mufeaza sub bord (la mine pe partea pasagerului ) si scoateti cu grija cablul. La fel si prelevarea senzorului de pe masina dezmembrata sa se faca la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! In cele din urma incepea sa faca foarte des. La curbe destul de usoare statea aprins si nu ma lasa sa accelerez, ba chiar frana. Am observat ca trebuia sa virez un unghi mai mare pt a lua o curba la stanga decat la dreapta ceea ce m-a pus sa ma gandesc la presiunea din roti. Si aia era!! Nu mai zice nimic de cand i-am facut presiunea. Diferenta zic ca nu era prea mare 1.5Bar stanga si 1.9Bar dreapta dar o detecta anomalii in viraje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

Socru-meu mi-a comunicat astazi ca a sesizat ceva la Passat (cel din semnatura). Pe autostrada la peste 100 Km/h s-a aprins senzorul care scria ABS si un triunghi rosu. In plus mi-a semnalat ca la orice frana, cat de fina de la 130km/h, incepe sa trepideze ca si cum ar intra ABS-ul. Am inteles ca problema ar disparea sub 120 km/h.

Chestia asta a aparut la primul drum care s-a facut in afara dupa ce s-au schimbat 5 din cele 8 brate ale suspensiei fata+cap planetara stanga (burduf rupt), cap bara stanga, un total de cam 12 mil.

Eu am legat chestia asta de o pozitionare deficitara a senzorului de ABS.

Acum as dori sa aflu si pararea unora care au ceva mai multa informatie asupra chestiunii. De asemenea, ceva idei de reparatie ar fi bine venite.

Imi cer scuze daca s-a mai discutat, dar nu am reusit sa localizez un asemenea topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Am gasit eu. :salut:

Daca spui ca ti-au umblat la planetare, au miscat ceva senzor de la locul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, dupa ce am schimbat capul de planetara am scos afara senzorul de ABS, l-am curatat (cf. indicatiilor de pe forum) si nu am nici o problema. Erau ceva depuneri de mizerie, mai ales ca era cel din partea dreapta. De fapt pe partea dr. toate suruburile s-au desfacut mult mai greu decat pe stanga, unele chiar m-au exasperat. Asta din cauza surplusului de apa si mizerie la care este supusa dreapta in raport cu stanga. In plus, trebuie avut grija la schimbare cap planetara/placute frana, sa se desfaca din colierele de prindere atat cablu de la ABS cat si furtunul si cablul senzor placute frana, existand altfel riscul intreruperii cablurilor. Iar senzorul ABS trebuie scos inainte atunci cand se scoate planetara de pe fuzeta si se reintroduce in locasul lui (curatat) dupa montare planetara in fuzeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, thanks!

stiam ca exista dar fii-mii nu mi-au lasat nici 15 minute linistite aseara si search-ul nu prea da roade.

Singura diferenta cu ce se scrie aici pare a fi ca la mine (mi s-a spus, nu am apucat efectiv sa verific personal) se intampla chesti asta la 100 km/h ; 130, respectiv 120, ceea ce pare a fi foarte diferit de tot ce s-a discutat pe aici. Asa ca astazi astept si alte idei sau explicatii.

Mersi

Modificat de adrg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai schimbat si un capat de bara e clar ca trebuie sa faci si unghiul de fuga(de cadere).abs-ul se poate sa intre din cauza ca trebuie curatati senzorii(exact cum au spus si colegii mai sus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiurile de fuga au fost facute dupa ce s-a terminat operatiunea.

Chestia este ca nnu intra prea devreme, intra la 120 km/h la orice frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiurile de fuga au fost facute dupa ce s-a terminat operatiunea.

Chestia este ca nnu intra prea devreme, intra la 120 km/h la orice frana.

Sigur ai cauciucuri acelasi format si marime, respectiv aceiasi presiune in roti?

Vezi de asemenea sa nu fie vreun senzor iesit (chiar putin) din locasul din fuzeta. Si daca tot te uiti, poti sa-i si cureti de noroi. Se scot si introduc cu mana, dar nu prinde de cablu

ABS trebuie sa intre si la viteze mult mai mici, de ex atunci cand franezi brusc pe gheata sau zapada. Fiind vara, si destul de greu sa mergi la Polul Nord, poti sa incerci si pe iarba umeda sau pe un drum de tara cu nisip, prin franare brusca, suficient sa ai 30-40Km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca gaurile din disc nu sunt incarcate sau astupate (la masina mea cam 30% din sectiunea gauri este incarcat cu rugina si ferodo dar nu face aceasta figura), s-ar putea ca la viteza peste 120/km sa nu faca diferenta intre gaura mult pre mica si disc blocat. De functionat ABS-ul functioneaza parca de la 5 sau 15 km/h in sus. Mai intai verifica pozitionarea si integritataea senzorilor.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru o sa verific exactitatea relatarii despre defect. Doar ca orice sosea pe care as putea face asta este prea departe pentru timpul care l-am avut pana acum. Apoi o sa verific tot ce ati spus si revin cu informatii.

Asta daca nu are nimeni vreo alta parere (am auzit-o si pe cea cu discurile ovalizate)

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de ABS nu "citeste" de pe capul planetarei, pe baza unui camp magnetic variabil generat de acel inel cu fante magnetizat dispus pe capul planetarei?

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as verifica restul de brate si rotule neschimbate precum si starea discurilor (incarcari cu rugina, dezechilibru dinamic).

Nu cred ca janta ar fi plina cu noroi (poate doar pe portiuni - dezechilibru dinamic) dar as verifica si echilibrarea rotilor ca urmare a luarii unor gropi, etc.

ABS-ul nu cred ca are probleme, verifica eficacitatea franelor pe stand, daca da dezechilibru acolo trebuie cautat "buba" .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am umblat nitel la senzori ABS si apoi am iesit pe sosea. Am ajuns la 120 km/h si nu mi-a dat nici o eroare pe bord. La frana se simtea o chestia mai nasoala, ca un fel de trepidatie, dar nimic in pedala de frana - cel mai probabil era de la cauciucuri. Inca le am pe cele de iarna pe masina :D, plus ca din greseala mi-au montat unul mai prost pe fata decat pe spate.

Asa ca m-am intors la socru-meu si l-am mai stors de informatii:

1. Se pare ca la depasirea vitezei de 100 km/h aparea o eroare in bord cu ABS si inca un indicator, care ramanea activa pana la intreruperea contactului.

2. Dupa aceasta, intra ABS la orice frana (senzatia de saltat pedala de frana sub picior), indiferent de viteza. Lucrurile reveneau la normal dupa oprire-repornire.

Cred ca era o problema de senzor de ABS, ca totusi socru-meu nu este sofer de ieri de azi, are ceva experienta in spate (multe sute de mii de km cu diverse masini) si nu este prima masina cu ABS care o conduce.

Multumesc de ajutor si sugestii.

dragos

Acum mai ramane sa gasesc 2 cauciucuri de vara 205/60/15 pentru ca tocmai am gasit unul din cele vechi taiat circumferential.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Fa si o scanare sa vezi ce eroare iti da. Poate te mai dumiresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrq, daca trepideaza cand franezi dar nu simti la pedala, de cele mai multe ori e discul/discurile ovalizate/fisurate SAU vreo placuta/placute de frana fisurate sau doamne fereste chiar rupte bucati din ferodouri. E putin probabil sa fie problema la amandoua rotile asa ca ar trebui sa-ti dai seama pe care roata e "buba". SAU mai poate fi de la etrier, sa nu culiseze cel mobil bine (garnituri rupte, mizerie) SAU sa nu fie stranse bine de fuzeta (foarte putin probabil)

Nu cred ca poate fi de la cauciucuri sau jante deformate/dezechilibrate. astea se "simt" la viteza, nu la franare.

sa inteleg ca dupa curatare senzori ai scapat de eroare? oricum va trebui sa "cureti" erorile din memorie cu VAG-ul si sa vezi daca mai apar dupa aceea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!